لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نقد و بررسی گلکسی  A51 سامسونگ  

نقد و بررسی گلکسی  A51 سامسونگ  

اگر از طرفداران  گوشی‌های سامسونگ هستید؛ برای شما یک خبر خوشحال کننده داریم.   
بالاخره انتظارها به پایان رسید و غول کره‌ای عضو جدید خانواده سری A را عرضه کرد. کمپانی سامسونگ در طراحی گلکسی A51 سنگ تمام گذاشته و با تعبیه تراشه اگزینوس 9611 و دوربین چهارگانه در بالاترین کیفیت و ظریف‌ترین دقت، ظرفیت باتری مطلوب با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بسیاری از کاربران را شگفت‌زده کرده است.
باما درنقد و بررسی این میان‌رده تازه‌نفس سامسونگ همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری گلکسی A51

گلکسی A51 با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی و فاقد طراحی ناچ با کمترین حاشیه، ظاهری متفاوت به خود گرفته است. سامسونگ در طراحی میان‌رده جدید خود مانند نوت 10 عمل کرده و روی صفحه نمایش، تنها یک حفره سنسور سلفی به چشم می‌خورد.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن


اما طراحی پنل پشتی گلکسی A51 کمی ناامید کننده است.
سامسونگ برای پنل پلاستیکی پشت گلکسی A51 و ماژول L شکل دوربین‌ها نقدهای بسیاری را به دنبال داشته است.
درلبه فریم سمت راست شاهد کلیدهای تنظیم صدا و پاور هستیم که در مناسب‌ترین حالت جایگذاری شده‌اند.


گلکسی A51  در پنج رنگ مشکی، سفید، آبی، صورتی و بلوری  در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

بررسی نمایشگر گلکسی A51 

گلکسی A51 با صفحه نمایش 6.5 اینچی Super EMOLED ، رزولیشن 2400×1080 و تراکم 405 پیکسل بر اینچ کیفیت تصویر بسیار بالایی را به کاربران هدیه می‌کند و کمترین حاشیه صفحه که به 87.4% رسیده، همراه خوبی برای تماشای فیلم خواهد بود.

 

همانطور که در ظاهر هم قابل مشاهده است حسگر اثرانگشت از پنل پشتی حذف و در زیر نمایشگر تعبیه شده است.
گلکسی A51 علاوه بر حسگر اثر انگشت از سنسور تشخیص چهره نیز بهره می‌برد.
 هم‌چنین مقاومت صفحه نمایش گلکسی A51 را گوریلاگلس 3 برعهده دارد.

بررسی دوربین گلکسی A51

گلکسی A51 همانطور که از ظاهرش هم پیداست مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم 
f/2.0 به همراه 12 مگاپیکسل لنز فوق عریض (دیافراگم (f/ 2.2 ، 5مگاپیکسل لنز ماکرو (دیافراگم f/2.4 (و همچنین 5مگاپیکسل سنسور تشخیص عمق تصویر) دیافراگم f/2.2 ) است که تجربه عکاسی با کیفیت فوق عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
همچنین پشتیبانی از لایو فوکس، اسلوموشن، پانوراما و HDR از دیگر قابلیت‌های گلکسی A51 در بخش دوربین است.


یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به دوربین‌های سلفی، گلکسی A51 مجهز به سنسور حفره‌ای شکل با سنسور 32 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/2.2 و پشتیبانی از قابلیت HDR می‌باشد که همراه بسیار خوبی برای ثبت خاطرات شما خواهد بود.

بررسی پردازنده و عملکرد گلکسی A51

پردازش فرمان‌ها در گلکسی A51 توسط  تراشه اگزینوس 9611 (10 نانومتری) 8هسته‌ای (چهارهسته 2.3  گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53 ) مدیریت می‌شود.
هم‌چنین مدیریت پردازش های گرافیکی برعهده Mali-G71 MP3 است. فضای درنظر گرفته شده برای پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی، رم 6 گیگابایتی می‌باشد که سبب پردازش‌هایی با سرعت بسیار بالا می‌شود.


گلکسی A51  برای ذخیره اطلاعات شخصی کاربران 128 گیگابایت فضا درنظر گرفته است که به نظر فضای کافی می‌باشد اما برای افرادی که به حافظه بیشتری احتیاج دارند امکان ارتقاء حافظه تا 1 ترابایت توسط اسلات اختصاصی برای قرار گیری حافظه جانبی  Micro SD را نیز فراهم کرده است.

بررسی باتری گلکسی A51

سامسونگ باتری لیتیوم پلیمیری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت را برای گلکسی A51 در نظر گرفته است که ظرفیت مطلوبی برای گوشی در رده‌میانی محسوب می‌شود و تا حدود 1ونیم روز امکان استفاده را به کاربران می‌دهد.
باتری‌هایی با این ظرفیت به زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارند که سبب نگرانی بسیاری از کاربران می‌شود اما گلکسیA51 با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی این نگرانی را رفع کرده‌است.

کلام پایانی 

کمپانی قدرتمند سامسونگ در طراحی گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار خودهمواره سلیقه کاربران را درنظر می‌گیرد و گوشی‌های خود را در هر رده‌ای از بازار با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند.
گلکسی A51  نیز از این قاعده مستثنی نیست و سامسونگ تمامی امکانات این میان‌رده را در مطلوب ‌ترین حالت ارائه و مانند همیشه نظر کاربران را جلب کرده است.
امیدواریم این نقد و بررسی مورد قبول و پسند شما قرار گرفته باشد. 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات