لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نقد و بررسی گوشی گلکسی  A80سامسونگ

نقد و بررسی گوشی گلکسی  A80سامسونگ

کمپانی سامسونگ در سال  2019 با طراحی متفاوت سری A سامسونگ باحداقل حاشیه نمایشگر ومجهز به ناچ استایل تحولی چشمگیر در طراحی دره‌میانی بازار ایجاد کرد و بار دیگر درصدد تصاحب بازارهای رقابتی مانند هند برآمدند.


گلکسی  A80 جدیدترین و گران قیمت‌ترین عضو سری A سامسونگ است رم 8 گیگابایتی و مجهز شدن به جدیدترین تراشه سامسونگ از آن یک میان‌رده باخصوصیات پرچمدار ساخته است.
طراحی جدید و متفاوت دوربین، گلکسی A80 را از دیگر برادرانش متمایز کرده‌اما این وجه تمایز منتقدان زیادی هم به دنبال داشته است.

طراحی

صفحه‌نمایش 6.7 اینچی بدون حضور دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه اولین‌خصوصیات متفاوتی است که در نگاه اول نظر بیننده را جلب میکند.
شاید برایتان جای خالی اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی عجیب باشد؛ سامسونگ با طراحی دوربین با سیستم چرخشی امکان ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی را میسر کرده‌است، به این صورت که با انتخاب دوربین صفحه کشویی از پنل پشتی گلکسی A80 به صورت عمودی بالا آمده و دوربین اصلی با چرخش 180 درجه به دوربین سلفی تبدیل میشود از این پس میتوانید باکیفیت بسیار بالا تصاویر سلفی خود را ثبت کنید.
کره‌ای‌ها پیزوالکتریک را جایگزین اسپیکر مکالمه کرده‌اند. پیزوالتریک ماده‌ا‌ی‌است که نسبت به تغییر ولتاژ واکنش داده و ارتعاش پیدا میکند وکاربر باقرار دادن گوش خود در هربخش نمایشگر قادر به شنیدن مکالمه خواهد بود؛صدای مکالمه در گلکسی A80 نسبت به اسپیکرهای عادی کمتر است.
با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ دستگاه ، تعبیه حسگر اثرانگشت اپتیکال در زیر نمایشگرکاملا دقیق و حساب شده بوده و سبب سهولت استفاده کاربران از حسگراثرانگشت میشود.


گلکسی A80 سامسونگ از صفحه نمایش  Super EMO LED با پوشش‌محافظ گوریلا گلس 3 بهره می‌برد و پنل‌شیشه‌ای پشت که میزبان 2 دوربین و فلش LED  است محافظی از جنس گوریلا گلس 6 دارد.
کلیدهای تنظیم صدا و پاور روی فریم آلومینیومی در طرفین به خوبی جای‌گرفته و دسترسی کاربران را راحت‌کرده‌اند.درگاه سیم‌کارت به فریم پایینی‌مهاجرت کرده و در کنار اسپیکر و درگاه  USB نشسته‌ است و جای خالی جک 3.5میلیمتری به وضوح حس میشود.
گلکسی  A80 با ابعاد نسبتا بزرگ 165.2 در 76.5 در 9.3 میلیمتر برای‌افرادی با دستان بزرگ هم آزاردهنده است و دسترسی به همه قسمت‌های‌صفحه‌نمایش را سخت میکند و با وزن نسبتا سنگین  220 گرم پس از مدتی‌استفاده سبب خستگی دست کاربران می‌شود.
سامسونگ حتی در این میانرده قدرتمند سری A نیز از دریافت گواهی IP برای محافظت در برابر آب و گرد وغبار صرف نظر کرده برخلاف گذشته که این گواهی، بخش جدانشدنی سری A گوشی‌های سامسونگ بود.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

دوربین

در بخش طراحی تا حدودی با خصوصیات ویژه دوربین گلکسی A80آشنا شدید که در این بخش به تفصیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.دوربین دوگانه  48 مگاپیکسلی با لنز 26 میلیمتری واید،و8 مگاپیکسلی با لنزاولترا واید و سیستم تشخیص عمق سه‌بعدی موسوم به  ToF است.


این دوربین با قابلیت چرخش خودکار، 180درجه میچرخد و نقش دوربین‌سلفی را هم ایفا میکند.
اماهیچ‌یک از لنزهای دوربین گلکسی A80 از لرزشگیر اپتیکال بهره نبرده‌اند وفیلمبرداری بالرزشگیر ELS انجام میشود.

بررسی بازده و عملکرد

پردازنده مرکزی گلکسی A80 هشت هسته‌ای است که 2هسته 2/2 گیگاهرتزی آن از نوع  Kyro 470 Gold و 6هسته  1.8گیگاهرتزی آن Kyro 470 Silver است؛ همچنین پردازنده گرافیکی  Adreno 618 وظیفه پردازشداده‌های گرافیکی را برعهده دارد.


تراشه اسنپدراگون  730Gبا فرایند تولید 8نانومتری  lPPسامسونگ که نسخه بهبودیافته اسنپدراگون 730است سبب پردازش گرافیکی بهتر گلکسی A80 نسبت به نسل‌های پیشین خود شده است.رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی قدرت پردازش فوق‌العادهای برایپردازش اپلیکیشن‌ها و بازی‌های دیتادار و سنگین دارد.
اما متاسفانه امکان افزایش فضا با حافظه‌خارجی را ندارد؛ پس در مدیریت حافظه گلکسی A80 کوشا باشید.

باتری

باتری لیتیوم پلیمری گلکسی A80 با ظرفیت  3700میلی‌آمپری است کهبرخی کاربران را بابت ظرفیت نسبتا متوسط آن کمی متعجب میکند.این ظرفیت باتری برای گوشی هوشمند 6.7 اینچی با این امکانات چندان‌مناسب به‌نظر نمیرسد؛اما فعالیت‌های روزمره و عادی را تا 1 روزبدون نیاز به شارژ مجدد پشتیبانی میکند.

جمع‌بندی

گلکسی A80 که گران‌ترین وجدیدترین میان‌رده سری A  سامسونگ است  با حداقل حاشیه نمایشگر و تراشه فوق‌العاده قوی اسنپدراگون و طراحی متمایز و جذاب دوربین باسیستم چرخشی خودکار ازپرچمداران بازار کم ندارد و انتظار کاربران را از رده‌میانی بازار بالا برده؛ البته نقص‌هایی نظیر   عدم حضور جک  3.5میلی متری، چراغ اعلان وظرفیت نسبتا کم 3700میلی آمپری باتری و ابعاد بزرگ دستگاه کاملا مشهود است و برخی کاربران را  ناراضی می‌کند. اما ویژگی‌های ممتاز گلکسیA80 از آن یک میان‌رده سرسخت ساخته است وسبب شده  ازکاستی‌های آن  چشم‌پوشی کنیم. 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات