لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ | گلکسی A10 بخریم یا نه؟!

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ | گلکسی A10 بخریم یا نه؟!

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ : مقدمه

یک سلام گرم موبایل‌آبادی خدمت شما کاربران و همراهان عزیز!

امروز در کنارتون هستیم تا با هم گوشی سامسونگ Galaxy A10 را به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار بدهیم و در انتها شما را راهنمایی می‌کنیم تا گوشی مناسب سلیقه و انتظاراتتان را به درستی و با رضایت انتخاب کنید.

پس لطفا تا انتها همراه ما باشید!

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ : سری A سامسونگ؛ میان رده‌های خوب!

برسی a20

کمپانی کره‌ای سامسونگ در سال 2019 تصمیم گرفت گوشی‌های میان‌رده و با قیمت‌های رقابتی و مناسبی به بازار عرضه کند.( چرا؟ ) به این خاطر که کمپانی‌های دیگری نظیر شیائومی در حوزه گوشی‌های میان‌رده فعالیت‌های زیادی کرده و سامسونگ هرگز قصد ندارد که بازار آسیایی‌های خونگرم را از دست بدهد!!!

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

گوشی‌های سری A سامسونگ با طراحی و ساختار زیبا و جالبی که دارند، توجه شمار زیادی از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. البته باید این مسئله را به یاد داشته باشیم که امروزه به میزان هزینه‌ای که می‌کنید، خدمت یا محصول دریافت می‌کنید. اما با این حال ما به شما تضمین می دهیم که با توجه به هزینه‌ای که بابت گوشی‌های سری A سامسونگ می‌پردازید، قطعا میزان بیشتری امکانات دریافت خواهید کرد.

مشخصات فنی گوشی گلکسی a10

عرضه

 
معرفی
2019، فوریه
وضعیت
موجود. عرضه شده در مارس 2019
 

نمایشگر

 
نوع
IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز
6.2 اینچ (~81.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن
720 در 1520 پیکسل، 19:9 (~271 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
 

بدنه

 
ابعاد
155.6 در 75.6 در 7.9 میلی‌متر
وزن
168 گرم
ساخت
جلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی
سیم‌کارت
تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
 

پلتفرم

 
سیستم‌عامل
اندروید 9.0 (پای)
تراشه
Exynos 7884 Octa
پردازنده مرکزی
8 هسته‌ای 1.6 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Mali-G71 MP2
 

حافظه

 
درگاه حافظه
میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی
32 گیگابایت، 2 گیگابایت رم
 

دوربین

 
اصلی
13 مگاپیکسل (فوکوس خودکار، لنز واید 28 میلی‌متری، f/1.9)
قابلیت‌ها
فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو
1080p@30fps
سلفی
5 مگاپیکسل (f/2.0)
 

صدا

 
جک 3.5 میلی‌متری

بله

لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
 

باتری

 
باتری
باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت
 

قابلیت‌ها

 
حسگرها
شتاب‌سنج، سنسور مجاورت
 

شبکه

 
فناوری
GSM / HSPA / LTE
 

اتصالات

 
شبکه بی‌سیم
Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث
4.2، A2DP، LE
GPS
بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
USB
microUSB 2.0
 

متفرقه

 
رنگ‌ها
مشکی، طلایی

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: ظاهر و طراحی بصری

نقد و برسی a10

تحلیل را از پشت Galaxy A10 شروع می‌کنیم؛ کمپانی کره‌ای سامسونگ مطمئنا در جنس بدنه این گوشی دقت و کیفیت گوشی‌های بالارده خود را لحاظ نکرده است و جنس بدنه آن پلاستیکی است. پس برای محافظت از گوشی خود می‌توانید مانند گوشی‌های دیگر از یک محافظ قوی استفاده کنید.

در قسمت فوقانی سمت چپ این صفحه یک دوربین اصلی واحد به همراه فلش آن تعبیه شده است که شکل شیک و جالبی به آن داده است. در استفاده از گلکسی A10 سامسونگ، دیگر نگرانی از بابت نگهداری آن در دست ندارید زیرا لبه‌های آن منحنی طراحی شده‌اند. البته به دلیل ابعاد نسبتا بزرگ آن، در یک‌دسته استفاده کردن آن کمی دشواری خواهید داشت!

 

تحلیل بخش جلویی Galaxy A10 سامسونگ؛ وقتی از این زاویه ( در تصویر ) به گوشی نگاه می‌کنید، به خود می‌گویید:"واقعا این گوشی یک اسمارت فون ارزان است؟!" واقعا هم همینطور است! ضخیم‌ترین بخش این گوشی، لبه زیرین پایین نمایشگر است و نکته دیگر اینکه، یکی از معایب این اسمارت فون ارزان، نداشتن حسگر اثر انگشت ( Finger Print ) است. البته همانطور که گفته شد با توجه به قیمت این گوشی، خدمات و امکانات بیشتر و حس خیلی مطلوبی را تجربه خواهید کرد.

در بخش بالایی روی صفحه، مثل دیگر گوشی های سری A سامسونگ، یک زائده‌ی کوچک برای دوربین سلفی تعبیه شده است که جلوه‌ی زیبایی را ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که تکنولوژی محافظت از صفحه در سامسونگ گلکسی A10 مانند پرچمدارها نیست و پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک گلس مرغوب روی آن نصب کنید. این گوشی هوشمند و ارزان قیمت، در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی به بازار عرضه شده است.

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ : صفحه نمایش ( LCD )

نقد و برسی a10

باید از همین ابتدا یک مژده به شما بدهیم! شما با یک اسمارت فون ارزان با صفحه نمایش فوق العاده باریک و زیبا طرف هستید! صفحه نمایش Galaxy A10 سامسونگ آن‌قدر باریک است که نسبت تصویر به پنل جلوی آن حدودا 81.6 درصد است. این نمایشگر نسبت تصویر 19 به 9 ( 19:9 ) دارد و کمی عریض‌تر از اغلب گوشی‌های جدید سال 2019 به نظر می‌رسد.

تراکم پیکسلی گلکسی A10 حدودا 271 پیکسل در هر اینچ است. شاید فکر کنید صفحه نمایش 6.2 اینچی گلکسی A10 بی کیفیت به نظر برسد اما در عمل اینطور نیست و به تمام نیازهای روزمره‌تان پاسخ می‌دهد و هنگام دیدن فیلم از لذت کافی برخوردار خواهید شد! در قسمت قبل هم خدمتتان توضیح دادیم که این گوشی حتما نیاز به یک گلس محافظ مرغوب دارد تا در برخورد با اجسام تیز، دچار حادثه نشود.

در مجموع باید این نکته را یادآور شویم که هرگز نمی‌توانیم صفحه نمایش گلکسی A10 را با پرچمدارها مقایسه کنیم اما واقعا با توجه به قیمت، صفحه نمایش آن در نوع خود کم‌نظیر است! در طول روز و در مواقع برخورد با نور خروشید، بازدهی و کارایی صفحه نمایش این گوشی در حد مطلوبی است و شما باید نور صفحه را 100% کنید.

آنباکس گلکسی A10 سامسونگ:
 

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

برسی گوشی a10

این گوشی مانند گوشی‌های دیگر سال 2019، سیستم عامل به روزی دارد. سیستم عامل اندروید 9 ( Android 9 Pie ) از ابتدا روی این گوشی نصب است و کمپانی سامسونگ، رابط کاربری One UI را نیز در کنار آن قرار داده که ظاهر و جلوه‌های زیبا و کاربرپسندی را برای آن ایجاد کرده است. قبل از این، سامسونگ از رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس ( Samsung Experience ) استفاده می‌کرد اما با رابط کاربری One UI حس راحت‌تر و مدرن‌تری به مخاطب القا می‌شود. این رابط کاربری جذاب، بهینه سازی شده و سرعت عملکرد و واکنش‌های آن، نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته است.

در حالت کلی، رابط کاربری One UI در گوشی گلکسی A10 سامسونگ، مشکل خاصی ندارد و فقط در برخی موارد که حجم زیادی از اطلاعات روی گوشی قرار دارد، کمی کند می‌شود و به تاخیر می‌افتد اما این اتفاقات در کل خیلی محسوس نیست. برای جلوگیری از این مسئله و اینکه حتی گوشه‌ای از ذهنتان درگیر نشود، پیشنهاد می‌کنیم که نه تنها این گوشی بلکه هر گوشی دیگری را تا جای ممکن سبک نگه دارید و اطلاعات سنگین مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و ... را در هارد یا کامپیوتر خود خالی کنید. بنابراین دیگر نگرانی خاصی از این بابت ندارید.

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ : پردازنده، رم و حافظه داخلی

نقد و برسی گلکسی a10

قبل از هرچیز باید به یکی از اشتباهات کاربران در مفهوم رم و حافظه داخلی گوشزد کنیم!

خیلی اوقات وقتی افراد می‌شنوند رم گوشی گلکسی A10 دو گیگابایت است، می‌گویند:"این که خیلی کم است و الان ضعیف‌ترین گوشی‌ها هم حداقل 8 گیگ هستند!!!" حرفشان درست است اما آن 8گیگ مربوط به حافظه داخلی می‌باشد نه حافظه رم ( RAM )! به طور کلی رم ( RAM ) یک حافظه موقتی است که داده‌ها را برای پردازش به طور موقت نگه می‌دارد و پس از استفاده حذف می‌کند. اما حافظه داخلی که مربوط به هارد است، می‌تواند اطلاعات را تا زمانی که شما می‌خواهید نگهداری کند. با توجه به این نکات، رم Galaxy A10 سامسونگ 2 گیگابایت و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت می‌باشد. نکته اینجاست که رم هیچکدام از گوشی‌ها قابل ارتقا نیست اما با اضافه کردن یک کارت حافظه ( Memory Card ) به گوشی، می‌توانید حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید.

درباره‌‌ی پردازشگر یا CPU گلکسی A10 هم می‌توانیم اطلاعات جالبی را با شما در میان بگذاریم! پردازشگر این گوشی هوشمند، 8 هسته ای و از نوع اگزینوس 7884 است و تا فرکانس حداکثر 1.6گیگاهرتز کارایی دارد. جالب است بدانید این تراشه عینا در گوشی Galaxy A20 هم به کار رفته است! در قلب این تراشه، پردازنده گرافیکی Mail-G71 MP2، وظیفه تجزیه و تحلیل دیتاهای گرافیکی را برعهده گرفته است.

همه این‌ها را گفتیم اما این اطلاعات بدون تست به درد نمی‌خورد! ما بازی GTA San Andreas را در آن تست کردیم و این پردازنده خوشبختانه تا حدودی سربلند از این آزمایش بیرون آمد! ( چرا تا حدودی؟! ) از همان ابتدا هم خدمت شما کاربران عزیز توضیح دادیم که گلکسی A10 سامسونگ یک اسمارت فون میان‌رده است که قابلیت رقابت با پرچمدارها را نخواهد داشت امــــــا! این گوشی با قیمتی که از طرف سامسونگ اعلام شده و در بازار موجود است، واقعا از سخت افزار، نرم افزار و کارایی فوق العاده بیشتری برخوردار است. بازی GTA San Andreas در این گوشی با کیفیت متوسطی اجرا شد و حس نبستا مطلوبی را هم القا می‌کرد اما پس از نیم ساعت گوشی داغ کرد. پس نتیجه اینکه این گوشی میان‌رده سامسونگ، مناسب بازی‌های گرافیکی سنگین و دیتا دار نیست و برای تفریح و سرگرمی می‌توانید از بازی هایی تا حجم 100مگابایت از آن استفاده کنید.

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

برسی گوشی a10

در این قسمت به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مد نظر شما برای خرید گوشی می‌پردازیم. ابتدا به این نکته مهم اشاره می‌کنیم که گوشی گلکسی A50 سامسونگ برخلاف خیلی از گوشی‌های امروزی، دارای یک دوربین اصلی است. این دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9، دارای قابلیت فوکوس خودکار هست. فیلم‌برداری Galaxy A50 حرفه‌ای نیست اما از استانداردهای لازم نظیر ضبط ویدیو با کیفیت Full HD و 30 فریم در ثانیه برخوردار است.

در بخش پایینی لنز اصلی، یک فلش LED تعبیه شده است. دوربین اصلی این گوشی میان‌رده در محیط‌های کم‌نور عملکرد خوبی دارد اما در این شرایط انتظار یک کیفیت عکس عالی را نداشته باشید! در محیط‌های با نور متناسب کیفیت و عملکرد گلکسی A50 در حد مطلوبی قرار دارد.

 

دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل است و در نور متناسب عملکرد خوبی دارد اما در نور کم می‌توانید از فلش LED جلوی آن استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های خوبی که در گلکسی A10 سامسونگ تعبیه شده، حالت زیباسازی چهره ( Beauty Mode ) است که لک‌ها و برجستگی‌های ریز صورت را می‌پوشاند و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. البته دقت کنید که میزان آن را خیلی بالا نبرید چون صورت را از حالت طبیعی خارج می‌کند.

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: باتری و شارژر

برسی گوشی a10

با مشخصاتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که خدمتتان گفته شد، این انتظار می‌رود که باتری لیتیوم یونی Galaxy A10 سامسونگ بتواند پاسخگو و تامین‌کننده انرژی خوبی باشد؛ طبق آزمایشات و بررسی‌های انجام شده، این باتری 3400 میلی‌آمپری عملکرد مطلوبی داشته است. این باتری می‌تواند حدودا 1.5 الی 2 روز با کارهای معمولی دوام بیاورد. البته دقت داشته باشید که 1.5 الی 2 روز مربوط به کارهای عادی و روزمره است و در استفاده‌های سنگین مثل بازی کردن، مثل سایر گوشی‌ها روند مصرف شارژ افزایش می‌یابد.

یک خبر بد اینکه شارژر این گوشی سریع ( Fast Charge ) نیست و شارژ آن حدود 2 ساعت زمان لازم دارد.

در مجموع باتری Galaxy A10 سامسونگ عملکرد مطلوبی دارد و جای نگرانی نیست.

نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

نقد گوشی a10  سامسونگ

ما در این نقد و بررسی قصد داشتیم که شما کاربر عزیز را در خرید گلکسی A10 سامسونگ راهنمایی کنیم و مزایا و معایب این گوشی را  پیش روی‌تان قرار دهیم. گوشی Galaxy A10 سامسونگ، یک میان‌رده ارزان‌قیمت است که نسبت به رقبای خودش قیمت پایین‌تر و کیفیت و کارایی بالاتری ارائه می‌دهد. البته مجموعا باید توجه کنید که با این شرایط و ویژگی‌ها نمی‌توانید یک گوشی حرفه‌ای و بی‌رقیب داشته باشید اما اگر قصد خرید یک گوشی منعطف و خوب با رابط کاربری راحت داشته باشید، این گوشی مناسب شما خواهد بود و در کارهای روزمره و استفاده از ابزارهایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و ... مشکل خاصی نخواهید داشت. در پایان یک نگاه اجمالی به این گوشی کره‌ای میان‌رده می‌اندازیم:

نقاط قوت:

 

  • طراحی و دیزاین زیبا

  • رابط کاربری روان و راحت

  • صفحه نمایش بزرگ و خوش‌فرم

  • باتری با شارژدهی مطلوب

  • قدرت پردازشی نسبتا خوب

نقاط ضعف:

 

  • فاقد حسگر اثر انگشت ( Finger-Print )

  • دارای یک دوربین اصلی

  • کیفیت دوربین متوسط

همچنین اگر تجربه‌ی استفاده از گوشی Galaxy A10 سامسونگ را دارید، می‌توانید با نظرات خود در پایین این مطلب، ما را دلگرم کنید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما

آخرین دیدگاه ها

تصویر کاربر
سامان
4 سال قبل

خیلی بد کار میکنه دیگه کلافه شدم میخوام عوضش کنم

ثبت در خواست تعمیرات