لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ | گلکسی A20 بخریم یا نه؟!

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ | گلکسی A20 بخریم یا نه؟!

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ : مقدمه

نقد و برسی گوشی a20

یک درود گرم خدمت شما همراه عزیز موبایل‌آبادی! در این نقد و بررسی قصد داریم شما را راهنمایی کنیم که گلکسی A20 سامسونگ را با جزئیات و آزمایشات انجام شده روی آن بشناسید و در انتها گوشی مناسب سلیقه و انتظارات خود را سریع و راحت انتخاب کنید.

پس اگر موافق هستید، تا انتهای این مقاله، ما را با همراهی خود دلگرم کنید!

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ : سری A سامسونگ، میان‌رده‌های بالارده!

برسی گوشی a20

در سال 2019، کمپانی کره‌ای سامسونگ به طرز شگفت‌آوری تصمیم گرفت به گوشی‌های میان‌رده‌ی خود امکانات خوب و طراحی جالبی اضافه کند و اصطلاحا رنگ و لعاب جذابی بدهد! البته یکی از عمده دلایل آن حفظ جایگاه خود در بازار آسیایی‌هاست؛ چراکه کمپانی شیائومی نیز گوشی‌های میان‌رده‌ی خوبی به بازار عرضه کرده است و بدیهی است که سامسونگ هرگز قصد ندارد ارزش خود را از دست بدهد. در حقیقت کمپانی سامسونگ با عرضه سری A، واکنش‌های مثبتی از کاربران دریافت کرد و همین مسئله باعث پرطرفدار شدن این دسته محصولات گردید. گوشی گلکسی A20 سامسونگ هم یکی از آن‌هاست که در ادامه به نقد و بررسی این گوشی می‌پردازیم.


نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ : ظاهر و طراحی بصری

نقد و برسی ای 20

از همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که ظاهر و شکل جلوی A20 مانند دیگر اعضای خانواده خود یعنی A50 و A30 می‌باشد. لبه‌های گرد، بخش V شکل بالای صفحه مخصوص دوربین سلفی و طراحی کلی آن‌ها شبیه به هم هستند و این دقیقا یکی از نقاط قوت محصولات سری A 2019 است و در این مورد فرقی ندارد که A10، A20 یا A50  بخرید زیرا ظاهر جلویی آن‌ها شبیه هم هستند.

صفحه نمایش Galaxy A20 سامسونگ 6.4 اینچ است و لبه‌های گرد آن حس بزرگ بودن را در عین راحتی و خوش‌دستی برای‌تان تداعی می‌کند.

پنل پشتی گلکسی A20 از جنس Glasstic است! یعنی ترکیب پلاستیک و شیشه که در عین سبک بودن، باعث جلای بیشتر پشت آن می‌شود. این ترکیب پیشرفته باعث می‌شود که گلکسی A20 با داشتن نمایشگر و باتری بزرگ، فقط 169 گرم وزن داشته باشد و این ارگونومی مناسب و خوبی را برای کاربر فراهم می‌کند.

البته دقت کنید که پنل پشتی آن بسیار جاذب لک و اثر انگشت است و مقامت کمی دربرابر خط و خش دارد؛ پس این گوشی میان رده سامسونگ حتما نیازمند یک کاور است.

یک نکته مثبت درباره گلکسی A20، وجود صفحه نمایش 6.4 اینچی Super Amoled است که دقیقا هم اندازه صفحه نمایش A50 و A30 است!

در قسمت پشتی این گوشی، یک لنز اصلی و یک لنز برای تشخیص عمق وجود دارد که در زیر آن‌ها یک فلش LED تعبیه شده است. در کنار این لنز‌ها ( وسط پنل پشتی ) یک سنسور اثر انگشت نسبتا قوی طراحی شده که دسترسی به آن آسان است اما بسته به سلیقه‌ی خودتان، می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره یا Pattern و PIN برای قفل صفحه استفاده کنید.

در بخش پایینی گوشی گلکسی A20 سامسونگ یک جک 3.5 میلی‌متری مخصوص هدفون و هندزفری تعبیه شده که در مجاورت پورت  USB Type-C قرار گرفته است.

کیفیت اسپیکر این گوشی مانند سایر میان‌رده‌ها در سطح مطلوبی قرار دارد.

آنباکس گوشی گلکسی A20:
 

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ : صفحه نمایش ( LCD )

برسی گوشی گلکسی a20

یک خبر خوشحال کننده برای افرادی که عاشق تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا هستند! گلکسی A20 سامسونگ دارای یک نمایشگر 6.4 اینچی سوپر امولد ( Infinity-V ) استکه رزولوشن یا وضوح آن، 19:5.9 است و تراکم پیکسلی آن 268 پیکسل در هر اینچ می‌باشد.

یک نکته‌ی مهم و جذاب اینکه، Galaxy A20 سامسونگ دارای پنل امولد با کیفیت است که رقیبان از این تکنولوژی استفاده نکرده‌اند! در تست‌های انجام شده ثابت شد که رنگ‌ها به شکل مرغوبی ظاهر می‌شوند و بسیار غنی هستند.

البته بسته به سلیقه شخصی، هرکسی می‌تواند تنظیمات رنگ را خودش و به صورت دستی هم تنظیم کند تا به رنگ‌های دلخواه خود دست یابد ولی پیشنهاد ما، همان رنگ‌های از پیش تعیین شده از طرف کارخانه است.

نوردهی ال سی دی گلکسی A20 سامسونگ، حتی در مواجه با نور خورشید هم در سطح قابل قبولی قرار دارد. در محیط‌های کم‌نور نیز می توانید از فیلتر نور آبی استفاده کنید.

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

برسی گوشی a20 سامسونگ

سیستم عامل گلکسی A20 سامسونگ مانند دیگر گوشی‌های سال 2019، اندروید 9 است ولی سامسونگ از رابط کاربری One UI بهره گرفته که از نظر کارشناسان، بهترین رابط کاربری اندروید در حال حاضر است. از همان ابتدا که Galaxy A20 سامسونگ را روشن می کنید، گوشی با شما در حال تعامل است و یک ساختار روان و حس مطلوبی را به شما منتقل می کند.سامسونگ در این رابط کاربری، قابلیت شخصی سازی تم را قرار داده است تا اگر دوست داشتید، تم مورد علاقه خود را روی گوشی قرار دهید. البته این بهترین، کامل‌ترین و آخرین نسخه از رابط کاربری نیست و قابلیت اصلاح دارد. برای مثال آیکون ها ممکن است برای عده‌ای بزرگ به چشم بیایند یا بعضی ممکن است بخش‌هایی از افکت‌ها را نپسندند.

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ : پردازنده، رم و حافظه داخلی

نقد و برسی گوشی a20

قبل از هرچیز باید به یکی از اشتباهات کاربران در مفهوم رم و حافظه داخلی گوشزد کنیم!

خیلی اوقات وقتی افراد می‌شنوند رم گوشی گلکسی A20 سه گیگابایت است، می‌گویند:"این که خیلی کم است و الان ضعیف‌ترین گوشی‌ها هم حداقل 8 گیگ هستند!!!" حرفشان درست است اما آن 8گیگ مربوط به حافظه داخلی می‌باشد نه حافظه رم ( RAM )! به طور کلی رم ( RAM ) یک حافظه موقتی است که داده‌ها را برای پردازش به طور موقت نگه می‌دارد و پس از استفاده حذف می‌کند. اما حافظه داخلی که مربوط به هارد است، می‌تواند اطلاعات را تا زمانی که شما می‌خواهید نگهداری کند. با توجه به این نکات، رم Galaxy A10 سامسونگ 3 گیگابایت و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت می‌باشد. نکته اینجاست که رم هیچکدام از گوشی‌ها قابل ارتقا نیست اما با اضافه کردن یک کارت حافظه ( Memory Card ) به گوشی، می‌توانید حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید.

اما بـــــــــرسیم به پـــــردازنده! Galaxy A20 سامسونگ دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای اگزینوس 7884 می‌باشد که در قلب آن یک پردازنده گرافیکی Mail-G71 MP2 قرار گرفته است. اما این‌ها فقط در حد اطلاعات است و الزاما باید نتایج تست‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا به عملکرد واقعی گوشی دست پیدا کنیم.

ما برای انجام این تست، بازی PUBG را روی گلکسی A20 نصب کردیم و به مدت 30 دقیقه و با سطح گرافیکی متوسط آن را اجرا کردیم که فقط شاهد لگ‌های کوچکی بودیم که واقعا در مورد یک میان‌رده قابل چشم‌پوشی است و نمی‌توان انتظار یک کارکرد قوی مثل پرچمدارهای مطرح دنیا را از آن داشت. ضمنا اگر بیشتر از نیم ساعت با گوشی بازی‌های سنگین کنید، بدنه و به‌ویژه نزدیک دوربین داغ می‌شود.

اما در نهایت باید بگوییم که گلکسی A20 سامسونگ نسبت به قیمتی که دارد، دارای پردازنده با‌ارزشی است و شما هرگز در کارهای روزانه و استفاده از برنامه‌هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام و ... دچار مشکل و کندی عملکرد نمی‌شوید.

یک تـــجربـه مفید! اگر حجم زیادی از اطلاعات را در هر گوشی‌ای ذخیره کنید، مطمئنا سرعت عملکرد دستگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و کند می‌شود. پس تا جایی که ممکن است اطلاعاتی نظیر عکس‌ها و فیلم‌ها را در هارد یا کامپیوتر خود نگهداری کنید تا گوشی‌تان همیشه سرعت بالایی داشته باشد.

 

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

برسی گوشی گلکسی a20 سامسونگ

بدون شک یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها و فاکتورهای انتخاب گوشی، دوربین آن است. سامسونگ در سری A محصولات خود، از دوربین‌های خوب و قابل قبولی استفاده کرده است که واقعا از یک میان‌رده نسبتا ارزان بعید به نظر می‌رسد.

در قسمت پشتی گلکسی A20 سامسونگ یک دوربین 13مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و یک دوربین 5مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تعبیه شده است.

در رابط کاربری One UI استفاده شده در دوربین گلکسی A20 ضعفی احساس نمی‌شود. قابلیت Live Focus برای گرفتن عکس‌های پرتره و Panorama برای گرفتن عکس‌های پانوراما یا 360 درجه در آن قرار داده شده است. در ضمن دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی این گوشی، حالت HDR نیز دارد که در شرایط نور کافی عکس‌ها با جزئیات بیشتری می‌گیرد.

یکی از تمایز‌های گلکسی A20 با گلکسی A10، داشتن دوربین فوق عریض است که به شما کمک می کند تا عکس‌هایی با زاویه دید بیشتر به ثبت برسانید؛ لازم به ذکر است که بخاطر دقت پایین این سنسور 5مگاپیکسلی، نمی‌توانیم انتظار گرفتن عکس با جزئیات کامل و کیفیت خیلی بالا داشته باشیم.

دوربین سلفی گلکسی A20 هم دارای دریچه دیافراگم f/2.0 است که عکس‌های شارپ و زیبایی می گیرد. نکته جالب و خوب اینکه قابلیت HDR در این دوربین به طور خودکار فعال می‌شود و کیفیت عکس‌ها را به طور خودکار افزایش می‌دهد.

یکی از نقاط ضعف این دوربین، نداشتنسنسور تشخیص عمق است و برای گرفتن عکس‌های پرتره، به نرم‌افزار متکی است. البته عکس‌های گرفته شده با حالت Life Focus، نشان از عملکرد خوب نرم‌افزار در ثبت تصاویر دارند و فقط در لبه‌های سوژه کمی مشکل ایجاد شده است.

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ: باتری و شارژر

باتری گوشی گلکسی a20

گوشی Galaxy A20 سامسونگ از یک باتری 4000 میلی‌آمپری بهره‌مند است و نسبت به Galaxy A10، 800 میلی‌آمپر ظرفیت بیشتری دارد!

نکته مهم اینکه به دلیل مصرف کم پردازنده، مدت زمان شارژدهی این باتری در جایگاه عالی قرار می‌گیرد؛ به طوری که با انجام کارهای معمولی و روزمره، شارژ آن تا 2 روز هم دوام می‌آورد.

شارژر 15 واتی این گوشی در جعبه آن قرار داده شده است و قابلیت شارژ سریع ( Fast Charge ) دارد. مدت زمان شارژ آن حدود 2 ساعت است.

نقد و بررسی Galaxy A20 سامسونگ: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

گوشی a20

ما در این نقد و بررسی قصد داشتیم که شما کاربر عزیز را تا حد ممکن با ویژگی‌ها و مشخصات Galaxy A20 سامسونگ آشنا کنیم تا برای خرید گوشی میان‌رده، دید وسیع‌تر و انتخاب راحت‌تری داشته باشید. گوشی گلکسی A20 سامسونگ، یکی از میان‌رده‌های موجود است که نسبت به سایر گوشی‌ها، قیمت نسبتا ارزانی دارد و در مقابل، امکانات و سخت‌افزار به‌کار رفته در آن، ارزش بیشتری نسبت به قیمت آن دارد.

توجه: اگر به دنبال یک گوشی با امکانات خوب و بازدهی متوسط رو به بالا هستید، احتمالا این گوشی می‌تواند برای شما مناسب باشد؛ اما باز هم یادآوری می‌کنیم که از هیچ گوشی میان‌رده‌ای نمی توان انتظار داشت که بازدهی یک پرچمدار گران‌قیمت را داشته باشد.

گلکسی a20

در نهایت یک نگاه اجمالی به مزایا و معایب Galaxy A20 می‌اندازیم:

مزایا:

 

  • باتری با ظرفیت و شارژدهی بالا

  • درگاه ( Port ) USB Type-C

  • قابلیت شارژ سریع ( Fast Charge )

  • نمایشگر با کیفیت Super Amoled

  • معایب:

     

  • بدنه جاذب لک و اثر انگشت

  • مقاومت کم پنل پشتی در برابر خط و خش

  • بدنه پلاستیکی

همچنین اگر تجربه‌ی استفاده از گوشی Galaxy A20 سامسونگ را دارید، می‌توانید با نظرات خود در پایین این مطلب، ما را دلگرم کنید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات