لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نقد و برسی گوشی گلکسی A30 سامسونگ

نقد و برسی گوشی گلکسی A30 سامسونگ

 در اکثر اوقات گوشی های پرچم دار هستند که بعد از معرفی و عرضه توجه های زیادی رو به خود جلب میکنند، اما وقتی به این میان رده های جدید سامسونگ (A) نگاه میکنید می بینید که بسیاری از افراد از گوشی های میانرده خریداری و استفاده می کنند.

شرکت سامسونگ تغیرات اساسی در خط تولید گوشی های میان رده خود داده است به طوری که سری گلکسی J را ادامه نخواهد داد و به جای آن گوشی های سری A خود را معرفی کرده است.

این سری از گوشی های میان رده شرکت سامسونگ با صفحه نمایش های بزرگ و با کیفیت AMOLED و دوربین هایی با امکانات بالا عرضه شدند.

قاب پشتی گوشی A30 از نوع پلاستیک و جلوی گوشی را شیشه پوشانده است و با قرار دادن گوریلا گلس بر روی ال سی دی این دستگاه از افتادن خط و خش روی صفحه نمایش جلوگیری می کند.

طراحی گوشی گلکسی a30 سامسونگ

برسی گوشی a30

گوشی گلکسی a30 و a50 هر رو دارای طراحی و ظاهر زیبایی می باشند. حاشیه های باریک اطراف صفحه نمایش گوشی a30 سامسونگ آن را بسیار زیباتر نشان می دهد، اکثر کاربران گوشی a30 را دستگاهی خوش دست و زیبا تلقی می کنند.

گلکسی a30 سامسونگ همانند a50 از جنس بدنه پلاستیک برخوردار می باشد.

اما کیفیت بسیار خوبی دارد و همانند شیشه جلوه می کند.

در گوشی a30 بر خلاف سری های ام بریدگی از شکل U بوده و جلوه زیبایی را به جلوی این دستگاه بخشیده است.

عدم وجود لنز سوم و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تفاوتی که بین گوشی a30 و a50 سامسونگ در طراحی وجود دارد، به طوری که ابعاد و شیوه طراحی هر دو گوشی یکی است.

در سمت راست گوشی گلکسی a30 کلید های فیزیکی کنترل صدا و پاور قرار گرفته و سمت چپ درگاه سیم کارت و مموری جا گرفته است.

در قسمت پایینی a30 سامسونگ جک هدفون و اسپیکر تک کاناله به همراه درگاه تایپ سی به چشم می آید.

در قسمت پشتی گلکسی a30 سامسونگ دوربین دوگانه طراحی شده است که با فلاش ال ای دی همراه شده است.

همچنین حسگر اثر انگشت a30 نیز روی پنل پشتی قرار گرفته است.

نقد و بررسی گوشی گلکسی a50

طبق برسی ها محل حسگر اثر انگشت a30 کمی بالا تر از حد استاندارد قرار گرفته است و انگشت کاربر به سختی بر روی آن قرار می گیرد، کاربران ترجیح می دادند محل قرار گیری اثر انگشت کمی پایین تر طراحی می شد.

گوشی گلکسی ای 30 سامسونگ در چهار رنگ: مشکی،آبی،قرمز و سفید روانه بازار شده است.

قابل توجه کاربران عزیز، هیچ کدام از گوشی های a30 و  a50 در برابر آب مقاومت ندارند، ریختن چند قطره آب بر روی گوشی a30 مشکلی را به وجود نمیارد اما مراقب باشید که گوشی به طور کامل خیس نشود.

مشخصات فنی گوشی گلکسی A30
صفحه نمایش

سوپر امولد 6.4 اینچی

رزولوشن 1080 × 2340

نسبت ابعاد 19:5:9

پردازنده


اگزینوس 7904

هسته‌ی اوکتای (هشت‌پا) 1.8 گیگاهرتزی

RAM
3GB یا 4GB
حافظه


32GB یا 64GB

کارت microSD حداکثر تا 512GB

باتری


4,000 میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع 15-واتی

درگاه ها
USB-C

دوربین


دوربین‌های پشت

اصلی: 16 مگاپیکسل،  f/1.9

فوق عریض: 5 مگابایت،  f/2.2

دوربین جلو

16 مگاپیکسل، f/1.9

حسگر اثر انگشت
در پشت
ابعاد
158.5 x 74.5 x 7.7mm
رنگ ها
مشکی، قرمز، آبی

نقد و بررسی گوشی a30: صفحه نمایش گوشی گلکسی a30 سامسونگ

نقد و برسی گوشی گلکسی a30

صفحه نمایش گوشی a30 سامسونگ از نوع Super AMOLED  می باشد که  یکی از ویژگی های جذاب a30 محسوب می شود.

سایز صفحه نمایش این گوشی 6.4 اینچی می باشد که توسط پوشش گوریلا گلس که بر روی صفحه نمایش پرس شده است محافطت می شود.

صفحه نمایش این گوشی رنگ ها را شاداب و کنتراست بسیار عالی به تصاویر می بخشد و خیره شدن به آن حس خوبی به کاربر القا می کند.

رزولیشن گوشی a30 1080 در 2340 پیکسل می باشد، این نکته را در نظر داشته باشید که روشنایی صفحه نمایش نسبت به خانواده گلکسی اس زیاد خوب نیست اما برای گوشی های میان رده کیفیت قابل قبولی به حساب می آید.

سامسونگ ویژگی جالب Always On Display را برای گوشی گلکسی a30 در نظر گرفته است که اطلاعاتی از جمله ساعت، تاریخ، نوتیفیکشن ها و امکاناتی چون کنترل موزیک را اختیار کاربر می گذارد.

دیگر ویژگی خوب صفحه نمایش گوشی a30 زاویه دید نمایشگر می باشد که سطح بسیار خوبی قرار دارد.

به طوری که اگر از زوایای مختلف به صفحه نمایش a30 نگاه کنید رنگ های آن  تغیر چندانی نخواهد کرد. حداکثر نور نمایشگر نیز بسیار خوب ارزیابی شده است و از این گوشی می توان به راحتی در محیط های روشن استفاده کرد.

نمایشگر گوشی ای 30 نیز از ویژگی فیلتر نور آبی هم پشتیبانی می کند که باعث راحتی استفاده از گلکسی a30 در محیط های کم نور می شود.

نقد و بررسی گوشی گلکسی a30 : حسگر اثر انگشت

نقد و برسی گوشی گلکسی ای 30

یکی از اصلی ترین تفاوت های گوشی a30 و a50 در حسگر اثر انگشت این دو دستگاه است.

قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر قطعا بهتر است و کارآمد تر از پنل پشتی گوشی می باشد.

اما اگر بخواهیم حقیقت را  بیان کنیم باید بگوییم قطعه حسگر اثر انگشت در گوشی a50 ممکن است بیشتر افراد را با  مشکل مواجه کند و به آن ها زیاد کمک نکند، زیرا در برخی از مواقع ممکن است اثر انگشت شما را نشناسد و یا چندین بار برای باز کردن قفل گوشی خود نیاز به تلاش مجدد پیدا کنید.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

در سمت دیگر، سنسور اثر انگشت موجود در گوشی گلکسی a30 به خوبی انتظار ما را برآورده و با سرعت خیلی بالایی قفل گوشی شما را باز می کند.

آنباکس گوشی گلکسی A30 سامسونگ:

 

برسی گوشی گلکسی a30 : دوربین دوگانه a30

گوشی گلکسی a30 سامسونگ از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی برخوردار می باشد. بهتر است بدانید که سنسور دوربین فوق عریض گوشی a30 فاقد فوکوس خودکار بوده و دارای فوکوس ثابت است.

به این معناست که شما نمی توانید روی یک نقطه فوکوس کنید و پس زمینه ای محو تر داشته باشید.

گوشی گلکسی ای 30 مثل دیگر میان رده های فعلی سامسونگ هنگام عکس برداری با دوربین اصلی، نوردهی را بالا می برد، در عکس برداری در محیط بیرون تصاویر دوربین اصلی همیشه کمی نور دهی بیش از حد نرمال داشتند.

در طول روز عکاسی با گلکسی a30 کاری آسان و کیفیت تصاویر بسیار خوب است همچنین رنگ ها نیز از شفافیت بالایی بر خوردار می باشند.

تصویر برداری با گوشی a30 سامسونگ در نور کم به شدت ضعیف می باشد، روی هم رفته دوربین گوشی گلکسی a30 در هنگام عکس برداری در نورپردازی های کم نمی تواند انتظارات شما رو بر آورده کند.

به کارگیری یک لنز زاویه گسترده در زمانی که نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، یک ویژگی استثنایی است. البته این را هم در نظر بگیرید که کیفیت آن مانند لنز اصلی زیاد خوب نیست زیرا

جزئیات کم تری به چشم می آید و لبه اشیا و سوژه ها کشیده می شود اما در عوض، امکان ثبت لحظات به یادماندنی در محیط های کوچک برای کاربران فراهم خواهد کرد.

نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی a30:

دوربین گلکسی a30تست دوربین گلکسی a30

همچنین در زمان فیلم برداری، کیفیت ویدیو های گرفته شده توسط گلکسی a50 بهتر است اما در گلکسی a30 قضیه کمی فرق می کند و سوژه ها نا مرتب و لرزان می شوند.

دوربین سلفی گوشی گلکسی a30 از سنسور 16 مگاپیکسلی با f/2.0 بهره می برد، دوربین سلفی این دستگاه در شرایط نوری مناسب توانسته تصاویری با کیفیت بالا و قابل قبولی را ثبت کند.

همچنین دوربین سلفی گلکسی a30 قابلیت ثبت تصاویر پرتره را دارد، اما به خاطر عدم وجود سنسور عمق در دوربین سلفی تمامی این عملیات به صورت نرم افزاری شکل می گیرد که نمی توان انتظار بالایی از آن داشت.

عملکرد و سخت افزار گوشی گلکسی a30

بیشتر مشخصات گوشی گلکسی a30 مانند گلکسی a50 می باشد اما در مورد سخت افزار کمی ضعیف تر می باشد و بیشتر مشابه گلکسیa20  است.

سخت افزار این دستگاه از از چیپ Exyons 7904 و پردازنده گرافیکی Mail G71 MP2 تشکیل شده است همینطور گوشی a30 در دو مدل 3 گیگ رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و

رم 4، 64 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است.

این گوشی در عملکرد روزانه محشر است و به راحتی میتوانید نرم افزار های مورد نیاز خود را اجرا کنید، اما برای گیمینگ بهترین مورد نمی باشد، برای مثال بازی پرطرفدار PUBG به طور پیش فرض روی گرافیک مدیوم تنظیم شد و بالا بردن اجباری گرافیک به کمی افت فریم منجر خواهد شد. بازی هنوز قابل بازی کردن بود اما از بهترین تجربه هم کمی دور بود.

نقد و برسی گوشی گلکسی a30 سامسونگ

باتری گلکسی a30 سامسونگ

باتری گوشی گلکسی a30 از منبع نیروی 4000 میلی آمپری بر ساعت بهره می برد، این باتری با یک بار شارژ قادر خواهد بود تا یک روز بدون هیچ مشکلی پاسخگو شما کاربران عزیز باشد.

همچنین این گوشی از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند که این قابلیت را دارد تا در مدت 1 ساعت حدود 70 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند.

از طرفی دیگر میان رده سامسونگ از یک پورت USB-c برای درگاه شارژ بهره می برد.

جمع بندی:

خب حالا میخوایم چکیده ای از مطالب گفته شده را برای شما عزیزان بیان کنیم.

 

در نگاه کلی، گوشی گلکسی a30 با توجه به قابلیت های فراوان از جمله بهره بری از پنل امولد، دوربین با کیفیت 16 مگاپیکسلی، صحفه نمایش بزرگ و طراحی امروزی می تواند در رده گوشی های مقرون به صرفه قرار گیرد.

همچنین این گوشی با به کارگیری سخت افزار متوسط و رابط کاربری One UI یکی از بهترین رابط کاربری های حال حاضر اندرویدی است که عملکرد روان را در اختیار کاربران می گذارد.

گلکسی ای 30 در زمینه دوربین نیز امکانات متنوعی را به نمایش می گذارد و باتری آن نیز به راحتی می تواند یک روز کامل کامل کاربر را یاری کند.

گلکسی a30 رقیب سر سختی در این رنج قیمت برای سایر برند ها می باشد و خرید آن شما را نا امید نخواهد کرد.

مزایا:

_ طراحی زیبا و خوش دست بودن دستگاه

_ صفحه نمایش Super AMOLED

_ رابط کاربری One UI

_ شارژ دهی عالی

_ عملکرد مناسب دوربین

معایب:

_ عملکرد سخت افزاری می توانست بهتر باشد

_ افتادن لک و ماندن اثر انگشت

_ عدم پشتیبانی از کیفیت 4k جهت ظبط ویدیو

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت در خواست تعمیرات