لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نگاهی جامع بر گلکسی A71 سامسونگ

نگاهی جامع بر گلکسی A71 سامسونگ

هنوز چندی از سال 2020 نگذشته که سامسونگ با عرضه محصولات کم‌نظیرش به استقبال سال جدید می‌رود.البته از کمپانی بزرگ و قدرتمندی چون سامسونگ، غیراز این هم انتظار نمیرفت.

سامسونگ سیاست خود درمورد سریA را درسال2020 نیز درپیش گرفت و بارفع نواقص A70 ،میان‌رده جدید خود ینی A71 را وارد بازار کرد.  

گلکسی A71، این میان‌رده سرسخت با خصوصیات کم نظیرش ثابت کرد برای رقابت با پرچم‌داران مصمم است.

بررسی طراحی گلکسی A71

درهمان نگاه اول، طراحی آشنای سری A سامسونگ در ذهن مخاطب تداعی می‌شود. در واقع گلکسی A71 ظاهری کاملا مشابه دیگر اعضای خانواده‌اش دارد.سامسونگ در جنس پنل پشتی نیز تغییری ایجاد نکرده و ما با یک گوشی از جنس پلاستیک طرف هستیم.


باوجود اینکه جنس فلز و شیشه جلوه ویژه‌ای به دستگاه می‌بخشد اما وجود پلاستیک در اسمارتفون غول‌پیکری مانند A71  با وجود باتری حجیمش  خیلی هم دور از ذهن نیست و این دستگاه را به وزن 180 گرم رسانده‌ و
همچنین این ویژگی نه‌چندان خوشایند، گلکسی A71 را به گوشی ارزان و مقرون به صرفه تبدیل کرده‌است.ابعاد بزرگ گلکسی A71  از آن یک گوشی مردانه ساخته و برای دست خانم‌ها به هیچ‌عنوان مناسب نیست.
البته سامسونگ فریم‌های لبه دستگاه را به شکل منحنی طراحی کرده تا در دست بهتر جای‌گیرد.اما به‌طور کلی نمی‌توان از آن به عنوان یک گوشی خوش‌ساخت یاد کرد.


در فریم سمت راست شاهد کلیدهای تنظیم‌صدا و پاور هستیم.کلیدها اندازه کاملا متناسبی دارند اما متاسفانه دسترسی به این کلیدها کمی دشوار است.
در سمت چپ بدنه درگاه ورود سیم‌کارت و کارت حافظه به چشم می‌خورد.لبه پایینی A71 میزبان پورت USB از نوعC ،اسپیکر و جک 3.5میلی‌متری صدا است.
با این وجود در لبه بالایی،هیچ عنصر دیگری جز یک میکرفن ثانویه وجود ندارد. 
 در پنل پلاستیکی پشت، علاوه بر لوگوی آشنای سامسونگ، چهار دوربین و یک فلش LED مهمان هستند و غیبت حسگر اثر انگشت به دلیل مهاجرت آن به صفحه نمایش است.
همان‌طور که انتظار می‌رود؛ پنل پشت بسیار لغزنده بوده و احتیاج به یک کاور محافظ دارد.همچنین این قسمت کاملا مستعد جذب اثرانگشت است. ‌   

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 بررسی نمایشگر گلکسی A71

 نمایشگر6.7 اینچی گلکسی A71 باحداقل حاشیه وتنها یک حفره کوچک مربوط به دوربین سفلی، بیشترین فضارا به‌خود اختصاص می‌دهد.  این طراحی کاربران علاقه‌مند به نمایشگرهای بزرگ را حسابی شگفت‌زده کرده است.


همچنین نمایشگر سوپر EMOLED با رزولیشن  1080 در 2400 پیکسل و تراکم 393 ‌پیکسل در هر اینچ،هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد.
در نمایشگر گلکسی A71، یک حسگر اثر انگشت نیز وجود دارد.که این مسئله حساسیت این قطعه را بالا می‌برد.البته سامسونگ برای محافظت از نمایشگر، محافظ گوریلاگلس 3 را درنظر گرفته است.

بررسی دوربین گلکسی A71

سامسونگ باتعبیه 4 لنز دوربین در گلکسی A71 بار دیگر ثابت کرد، از ترند بازار عقب نخواهد ماند. این میان‌رده 4چشمی با یک لنز 64مگاپیکسلی واید نسبتا عریض با دیافراگمF/1.8، لنز دوم یک نمونه التراواید12 مگاپیکسلی ایست و دو لنز 5 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق بهتر و عکاسی با حالت ماکرو تعبیه شده‌است.
درکنار دوربین‌های چهارگانه یک فلش LED نشسته است تا تصاویر را در تاریکی مطلق را  نیز ثبت کند.       
اگر اهل برقراری تماس‌های ویدیویی و یا گرفتن تصاویر سلفی هستید؛ دوربین سلفی حفره‌ای شکل گلکسیA71 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
دوربین سلفی این میان‌رده تازه‌نفس از لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 امکان ثبت تصاویر  باکیفیت را برای شما فراهم می‌کند.
یک امکان شگفت‌انگیز دیگر که سامسونگ برای دوربین سلفی A71 در نظر گرفته،عکاسی با افکت بوکه است که می‌تواند تا اندازه قابل قبولی مرز میان شما و بک‌گراند را تشخیص دهد و آن را تار کند.


اگر برای ثبت لحاظ شیرین خود به‌دنبال یک دوربین فیلم‌برداری هستید؛گلکسیA71 همراه خوبی برای شما خواهد بود و امکان ثبت ویدیوها باکیفیت 4k با نرخ 30 فریم برثانیه و یا Full HD با نرخ 240 فریم برثانیه را به شما خواهد داد.
البته در دوربین‌فیلم‌برداری گلکسی A71 خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست اما می‌توان از قابلیت دیجیتال آن در زمان فیلم‌برداری بهره برد.اما برخلاف دوربین عکاسی، کیفیت ویدیوها در شب به هیچ عنوان مطلوب و قابل قبول نیست.دوحالت اسلوموشن و سوپر اسلوموشن نیز برای A71 در نظر گرفته شده تا کاربران با دست بازتر فیلم‌برداری را انجام دهند.
از قابلیت‌های ویژه دیگری که سامسونگ برای دوربین A71 درنظر گرفته می‌توان به حالت لایو فوکوس برای عکاسی پرتره،تصویربرداری ماکرو،ثبت تصاویر پانوراما،حالت عکاسی پرو، عکاسی از غذاو...اشاره کرد. 

بررسی بخش سخت‌افزاری گلکسی A71

 سامسونگ سیاست جدید خود در تغییر چیپست‌های اگزینوس به کوالکام را درمورد گلکسی A71  نیز بکار برده‌است.
مغز متفکر گوشی A71، اسنپدراگون 730 با فناوری 8نانومتری می‌باشد.این چیپست از6 هسته Kryo 470 Silver با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز به همراه 2 هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز تشکیل شده و امکان اجرای اپیلیکیشن‌های حجیم وسنگین‌تر را فراهم می‌کند.


مدیریت بخش گرافیکی A71 را آدرنو618 را برعهده دارد که به اجرای بدون لگ بازی‌ها کمک می‌کند.هم‌چنین با وجود 8گیگابایت رم در کنار این مجموعه سخت‌افزاری قدرتمند،می‌توانید چند برنامه به‌صورت همزمان و بدون هیچ مشکلی به اجرا درآورید.از لحاظ میزان ذخیره سازی، می‌توانید از حافظه داخلی 128 گیگابایتی دستگاه لذت ببرید و حتی توسط کارت حافظه جانبی هم به آن، بیفزایید.  

بررسی باتری گلکسی A71

خب از همه ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کم‌نظیری که سامسونگ برای میان‌رده سرسخت خود در نظر گرفته بگذریم، به قطعه سخت‌افزاری مهم و حیاتی در گوشی‌های هوشمند یعنی باتری‌ها می‌رسیم.
سامسونگ با تعبیه باتری گلکسی A71 با ظرفیت 4500میلی‌آمپر وبهره‌مندی از فناوری شارژ سریع پاور دلیوری،سنگ‌تمام گذاشته است.
با این امکان فوق‌العاده‌ای که در اختیار کابران قرار گرفته می‌توانند تقریبا نیمی از باتری حجیم این دستگاه را در حدود 30 دقیقه شارژ کنند.این قابلیت برای باتری گلکسیA71 با این ظرفیت بسیار شگفت‌انگیز است.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

کلام آخر

شاید گلکسی A71 در ظاهر، ویژگی خاص و خیره‌کننده‌ای نداشته باشد؛اما با وجود سخت‌افزار قدرتمندی که دارد،پاسخگوی نیاز اکثر کاربران است. همچنین باتری حجیم مجهز به فناوری شارژ سریع وکیفیت بالای دوربین‌ها همه انتظارات شما از یک گوشی میان‌رده با این حدود قیمت را برآورده خواهد کرد.          

  

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات