لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

هک AirTag توسط یک محقق امنیتی

هک AirTag توسط یک محقق امنیتی

 

هک AirTag توسط یک محقق امنیتی

یک محقق امنیتی ویدیویی را منتشر کرده است که ادعا می کند دستگاه هک شده اپل AirTag را نشان می دهد که دارای URL اصلاح شده ارتباطات نزدیک زمینه ( NFC ) است.

 

دستگاه ردیابی موقعیتی مدتها در انتظار اپل ماه گذشته منتشر شد. دستگاه بی سیم به اندازه دکمه طوری طراحی شده است که به دارایی های غالباً بی جا مانند کلیدها متصل شود. 

 

با این حال یک محقق نشان داده است که چگونه وی موفق شده است به یک عنصر اصلاح شده از نرم افزار ردیاب مورد نفوذ کند.

این محقق آلمانی ، معروف به Stack Smashing ، مجموعه ای از توییت ها را منتشر کرده و مدعی شده است که می تواند به میکروکنترلر AirTag نفوذ کرده و مجدداً آن را انجام دهدکه این تنها در عرض چند ساعت طول میکشد.

 

محقق پس از به دست آوردن کنترل میکروکنترلر ، URL را که در یک اعلان ظاهر می شود هنگامی که AirTag در حالت Lost توسط دستگاه مجهز به NFC لمس می شود ، میتوان تغییر داد. 

 

به جای وب سایت Find My اپل ، محقق با استفاده از AirTag هک شده خود URL دیگری را پیدا می‌ کند ، که گفته می شود می تواند برای فیشینگ یا تحویل هر نوع بدافزار استفاده شود.

 

از آنجا که محقق می گوید تغییر URL NFC شاید اولین و ساده ترین تظاهراتی باشد که بازیگران بد می توانند با ردیاب جاسوسی AirTag انجام دهند.

 

سخن آخر

اپل ماه گذشته در زمان انتشار رسمی AirTag در مورد حریم خصوصی و امنیت به عنوان اصلی ترین ویژگی AirTag صحبت کرده بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چگونه به این ادعا پاسخ می دهد.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات