لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

واتساپ بهتر است یا سیگنال؟ کدام یک را نصب کنیم؟

واتساپ بهتر است یا سیگنال؟ کدام یک را نصب کنیم؟

واتساپ بهتر است یا سیگنال؟ کدام یک را نصب کنیم؟


Signal ، اولین برنامه پیام رسانی حریم خصوصی ، به عنوان اصلی ترین رقیب واتس اپ به شهرت رسیده است.  این برنامه پس از اعلام WhatsApp در این هفته شاهد افزایش چشمگیری در بارگیری کاربران بود ، زیرا واتساپ اعلام کرد که مجبور است برخی داده های کاربران را به شرکت اصلی خود ، فیس بوک بدهد.
این دو برنامه پیام رسان اشتراکات مشترکی دارند و برخلاف پیام های معمولی و پیام های دیگر که از طریق شبکه تلفن همراه ارسال می شوند ، سیگنال و واتساپ از رمزگذاری انتها به انتها استفاده می کنند که پیام ها را در صورت رهگیری مکالمه چت یا یافتن پیام در سرور مخفی می کند. این دو برنامه رقیب به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق شبکه های Wi-Fi یا داده های تلفن همراه به صورت رایگان چت کنند که باعث محبوبیت آنها در ارتباطات بین المللی می شود .
اما این دو برنامه از نظر مالکیت ، دیدگاه در مورد امنیت و سهولت استفاده تفاوت چشمگیری دارند. سیگنال متعلق به یک غیر انتفاعی نسبتاً جدید است و تأکید زیادی بر امنیت می کند ، در حالی که استفاده از واتس اپ با استفاده از فیس بوک تمایل به استفاده آسان تری دارد.

بیشتر بخوانید: روشی برای مخفی کردن برنامه در گوشی اندورید

 

در اینجا تجزیه و تحلیل تفاوت های عمده بین دو سیستم عامل پیام رمزگذاری شده برای کمک به شما در تصمیم گیری برای استفاده قرار گرفته است. 

 

مالک برنامه پیامرسان واتساپ 


در حال حاظر مارک زاکربرگ مدیرت واتساپ را برعهده دارد.
در سال 2014 ، فیس بوک WhatsApp را که بنیانگذار آن برایان اکتون و جان کوم بود ، به قیمت 22 میلیارد دلار خریداری کرد. 
نقض داده ها سالهاست که کاربران فیس بوک را آزار می دهد. فیس بوک در سال 2018 هک بزرگی را اعلام کرد که 50 میلیون حساب را تحت تأثیر قرار داده است . بر اساس گزارش تلگراف ، کارمندان فیس بوک از اوایل دسامبر سال 2017 از نقص در امنیت حساب های کاربری این پلتفرم  اطلاع داشتند.
در جریان رسوایی حریم خصوصی کمبریج آنالیتیکا ، فیس بوک گفت که ممکن است 87 میلیون نفر به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. 

کوم فیس بوک را در سال 2018 ترک کرد و اکتون 50 میلیون دلار از پول خود را به برنامه چت رمزنگاری شده سیگنال تزریق کرد .

 


مالک برنامه پیامرسان سیگنال


سیگنال توسط بنیاد غیرانتفاعی سیگنال اداره می شود . مدیر عامل شرکت اکتون و سیگنال ، موکسی مارلین اسپایک ، بنیاد سیگنال را در فوریه 2018 تاسیس کردند.
طبق وب سایت بنیاد سیگنال ، اکتون پس از خرید فیس بوک "به دلیل اختلاف نظر در استفاده از داده های مشتری و تبلیغات هدفمند" ، آنجا را ترک کرد. مدیر اجرایی 50 میلیون دلار برای راه اندازی بنیاد سیگنال کمک کرد و اکنون در هیئت مدیره سازمان عضویت دارد.   
سیگنال هرگز از نظر Marlinspike بودجه VC نگرفته یا به دنبال سرمایه گذاری نبوده است.
مارلین اسپایک در سال 2020 به بیزینس اینسایدر گفت: "پروژه سیگنال اساساً برای عادی ساختن فناوری است ، آن را همانطور که در سطح وجود دارد ، در جایی که داده ها با نهادهای دیگر به اشتراک گذاشته نمی شوند.
امنیت واتساپ و  سیگنال 
اولین موردی که بدون شک برای شما مهم است، بحث امنیت دو پیامرسان واتساپ و سیگنال است. اما به نظر شما کدام یک امنیت بیشتری را برای کاربران ایجاد می کنند؟


واتساپ چقدر ایمن است؟


فیس بوک به دلیل رمزگذاری انتها به انتها نمی تواند به گپ ها دسترسی پیدا کند ، اما شرکت می تواند داده های کاربر را بگیرد. 
به گفته WIRED ، فیس بوک به شماره تلفن های کاربر WhatsApp ، آدرس های IP ، شبکه تلفن همراه ، مدت زمان استفاده از پیام رسان ، داده های پرداخت ، کوکی ها و داده های مکان دسترسی دارد .
برخی از کاربران ترجیح داده اند از دسترسی فیس بوک به داده های شخصی در سال 2016 انصراف دهند. اما WhatsApp گفت اگر همه کاربران موافقت نکنند که اطلاعات را تا 8 فوریه به اشتراک بگذارند ، دسترسی به این برنامه را از دست می دهند . 
Rob Price از Insider گزارش داد که برنامه های خارج از سایت می توانند فعالیت آنلاین کاربران WhatsApp را دنبال کنند ، از جمله با کسانی که با آنها صحبت می کنند ، هنگام استفاده از برنامه و حتی هنگام خواب.


سیگنال چقدر ایمن است؟

سیگنال می گوید پیام های کاربر ، گروه ها ، مخاطبین یا اطلاعات نمایه را به دست نمی آورد . تنها دو اطلاعاتی که سیگنال جمع آوری می کند مدت زمانی است که کاربران سیگنال را نصب کرده اند و آخرین تاریخ نصب آن.
این شرکت همچنین تمام نرم افزارهای خود را با منابع آزاد باز می کند ، به این معنی که عموم مردم می توانند نحوه ساخت فناوری را خودشان بازبینی کنند. 
سیگنال از بسیاری از کارشناسان امنیتی ، از جمله ادوارد اسنودن ، نذر اطمینان دریافت کرده است . روزنامه نگاران در Vice و The Intercept برای اطمینان از خصوصی ماندن پیام های شما از Signal over WhatsApp استفاده می کنند.

 

رابط کاربر واتساپ و سیگنال 


شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که کدام یک از دو پیام رسان واتساپ و سیگنال امکان راحتی و رابط کاربری بهتری را می دهد که می توانید در ادامه پاسخ سوال خود را ببینید.


استفاده از واتس اپ چقدر آسان است؟


واتس اپ با سهولت و انعطاف پذیری در استفاده بیش از دو میلیارد کاربر خود را به خود جلب می کند .
این برنامه در هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است و به طور خودکار لیست مخاطبین تلفن شما را همگام سازی می کند ، زیرا کاربران با شماره تلفن شناسایی می شوند.
کاربران می توانند با استفاده از Wi-Fi چت گروهی ایجاد کنند ، تماس صوتی و تصویری برقرار کنند و تماس بین المللی رایگان برقرار کنند. کاربران می توانند مکان ، اسناد و پرونده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. WhatsApp همچنین امکان اضافه کردن پین برای تنظیم راستی آزمایی دو مرحله ای قبل از دسترسی به برنامه را فراهم می کند.
همچنین در مورد ترفندهایی که کاربران واتساپ می توانند اضافه کنند تا تجربه خود را یکپارچه کنند ، گزارش داده است. کاربران می توانند پیام ها را به عنوان خوانده نشده علامت گذاری کنند و پیام های مهم را به چت پین می کنند ، ویژگی هایی که در Signal در دسترس نیستند.

 

استفاده از سیگنال چقدر آسان است؟


از طرفی دیگر، ویژگی های سیگنال نسبت به WhatsApp کمتر قابل تنظیم است. این برنامه در iOS ، Android  و دسک تاپ موجود است. کاربران می توانند عکس ها ، فیلم ها ، پیوندها و سایر پرونده ها را برای یکدیگر ارسال کنند. مانند WhatsApp ، کاربران می توانند پیام ها و عکس ها را تنظیم کنند.
همچنین کاربران می توانند تماس های صوتی و تصویری را تنظیم کنند و گروه های حداکثر 150 نفره را تشکیل دهند.

 

در چند خط بخوانید:

به طور کلی این دوپیام رسان اکنون رقیب جدی برای همدیگر هستند و بین کار بران بسیار محبوب شده اند. البته با وجود قابلیت های بی شمار مخاطبان بیشتری را سمت خود سوق داده. از طرفی سیگنال نیز در تلاش است تا بازار کاربران رقیب را از آن خود کند باید دید در آینده ای نزدیک کدام پیام رسان کاربران بیشتری را مجذوب خود می کند.

 

اگرگوشیت به مشکل خورده همین الان ثبت درخواست تعمیرات بزن و از کارشناسان موبایل آباد مشاوره رایگان بگیر


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات