لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

ورود گلکسی اس 10 به بازار، تعداد سه نسخه ای و قابلیت تاشو

ورود گلکسی اس 10 به بازار، تعداد سه نسخه ای و قابلیت تاشو

گلکسی اس 10 در سه نسخه و همراه با گوشی تاشدنی سامسونگ عرضه خواهد شد

 گلکسی اس 10

معرفی گلکسی اس 10 سامسونگ

بلومبرگ مدعی است که سامسونگ گلکسی اس 10 ، پرچم‌دار بعدی خود را در سه نسخه‌ی متفاوت با حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش و دوربین زیر نمایشگر به همراه گوشی تاشدنی خود عرضه خواهد کرد.

طبق گزارش جدید نشریه‌ی بلومبرگ، سامسونگ سال آینده‌ی میلادی سه نسخه‌ از پرچم‌دار خود را به‌همراه یک گوشی انعطاف‌پذیر عرضه می‌کند؛ محصولی که سال‌ها خبر عرضه‌ی آن به‌گوش می‌رسد اما تاکنون اطلاعاتی به‌صورت رسمی از این دستگاه منتشر نشده است. گزارش بلومبرگ جزئیات بیشتری به خبرهای قبلی پیرامون گلکسی S10 اضافه می‌کند که توسط تحلیل‌گر کره‌ای، مینگ-چی کو و رسانه‌های کره‌ای منتشر شده بود.

گفته می‌شود که گلکسی S10 و S10 پلاس از صفحه‌نمایش خمیده OLED به‌همراه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند گرفت؛ فناوری جدیدی که در گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان چینی دیده می‌شود، اما تاکنون در محصولات سامسونگ مورد استفاده قرار نگرفته است. هم‌چنین گفته می‌شود پرچم‌دار بعدی سامسونگ از سه‌ لنز برای دوربین اصلی و لنز ثابت زیر نمایشگر برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. مشخص نیست که طراحی دوربین سلفی به‌طور دقیق چگونه خواهد بود؛ اما چندی پیش خبرهای جزئی پیرامون فعالیت سامسونگ روی پنل نمایشگر با سوراخ‌های متعدد برای قرارگیری لنز دوربین و سایر سنسورها منتشر شد. بلومبرگ مدعی است که سامسونگ درحال کار روی نسخه‌های آزمایشی S10 بدون جک هدفون است؛ اما به این معنی نیست که تصمیم نهایی برای حذف جک هدفون در نسل بعدی پرچم‌دار خود را گرفته است.

نسخه‌ی سوم گلکسی S10 به‌عنوان گزینه‌ای ارزان‌قیمت بدون صفحه‌نمایش خمیده و به‌ احتمال زیاد بدون سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر شناخته می‌شود. طبق گزارش تحلیل‌گر کره‌ای که در ماه مرداد (جولای) منتشرشد، این نسخه از سنسور اثر انگشت در کنار بدنه‌ی دستگاه بهره خواهد برد. سامسونگ در گذشته نسخه‌های لایت پرچم‌داران خود را معرفی کرده است، اما این محصولات معمولاً ویژگی‌های مشترک بسیار کمی با برادران بزرگ‌تر خود داشته‌اند و در بیشتر موارد ماه‌ها پس از معرفی نسخه‌ی اصلی، معرفی می‌شدند. سازنده‌ی کره‌ای در سال‌های اخیر سعی داشته تا ویژگی‌های بیشتری از گوشی‌های پرچم‌دار را به نسخه‌های میان‌رده بیاورد و از این جهت، عرضه نسخه‌ای ارزان‌ قیمت‌ از پرچم‌دار جدید آن چندان دور از ذهن نیست.

 

مطالب مرتبط : 8 ویژگی جالب و کاربردی گلکسی نوت 9 سامسونگ که آیفون از آن مبراست

 

سامسونگ هم‌چنین گفت‌و‌گوهایی با اپراتور ورایزن داشته است تا نسخه‌‌ی مجهز به 5G گلکسی S10 را نیز در خاک آمریکا عرضه کند. البته مشخص نیست که میزان آمادگی شبکه ورایزن در زمان معرفی پرچمدار بعدی چگونه خواهد بود؛ اما طبق برنامه‌ریزی سامسونگ محصولات مبتنی بر 5G در زمستان 1397 (اوایل سال 2019) به بازار عرضه می‌شوند. هم‌چنین در گذشته خبرهایی مبنی بر آمادگی ورایزن برای عرضه شبکه‌ی خانگی نسل جدید منتشر شده بود. به هرحال اطلاعات لو رفته نشان می‌دهد که سامسونگ روی نسخه‌ی 5G گلکسی S10 نیز برنامه‌ریزی کرده و اسم رمز Beyond (فراتر) برای این محصول در نظر گرفته شده است.

گزارش بلومبرگ شامل جزئیاتی پیرامون محصولی با اسم رمز Winner (برنده) نیز می‌شود که گوشی‌ هوشمند انعطاف‌پذیر سامسونگ به‌شمار می‌رود و در گذشته نیز نشریه‌ی وال استریت ژورنال اطلاعاتی پیرامون آن منتشر کرده بود. براساس شایعه‌ها، سامسونگ هنوز مردد است که نمایشگر دستگاه به‌صورت افقی یا عمودی تا شود. بسیار غیرمحتمل به نظر می‌رسد که شاهد معرفی این محصول در کنفرانس ماه آینده توسعه‌دهندگان سامسونگ باشیم. گزارش می‌گوید که ممکن است جزئیات ایده مفهومی دستگاه، طراحی و رابط کاربری آن را در معرض نمایش قرار گیرد اما خبری از نسخه‌ی واقعی نخواهد بود.

 

مطالب مرتبط : تعمیرات گوشی سامسونگ در مجموعه موبایل آباد به چه صورت است؟

 

به‌نظر می‌رسد گوشی تاشدنی سامسونگ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره نمی‌برد، زیرا به‌دلیل فناوری متفاوت صفحه‌نمایش آن، چنین عملی دشوار خواهد بود. انتظار می‌رود طراحی دستگاه به‌گونه‌ای باشد که در حالت بسته، نمایشگری با ابعاد 4 اینچ در اختیار کاربر قرار دهد اما با باز شدن آن، نمایشگر پشتی 7 اینچی قابل استفاده باشد. البته ابعاد گفته شده از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده است و بدون دانستن نسبت تصویر واقعی دستگاه، نمی‌توان اندازه‌ی اصلی آن را پیش‌بینی کرد. بلومبرگ ادعا دارد که نمایشگر داخلی به‌جای شیشه با پوششی پرده‌مانند محافظت شده است اما معلوم نیست که این پوشش نسبت به لمس کاربر بازخورد خواهد داشت یا خیر.

 گلکسی اس 10

به‌ هرحال نمی‌توان انکار کرد که 2019، سال بزرگی برای واحد موبایل سامسونگ خواهد بود. هم‌چنین فروش ناامیدکننده گلکسی S9 نیز موجب شده است تا منتظر شگفتی‌سازی این شرکت در سال آینده میلادی باشیم. اگرچه محصولات امسال سامسونگ از طراحی و امکانات یکپارچه‌ای بهره می‌برند، اما از نظر بسیاری از کاربران ویژگی‌های آن‌ها نسبت به نسل‌های گذشته کمی تکراری شده است و زیر سایه پرزرق و برق رقبای چینی قرار گرفته‌اند. اما آیا Samsung می‌تواند دوباره با عرضه‌ی محصولات جدیدش شهرت خود را در زمینه‌ی نوآوری تصاحب کند؟ سؤالی که برای رسیدن به پاسخ آن باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم.

  منبع خبر گلکسی اس 10 سامسونگ    


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات