لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت انفجار گلکسی نوت 7 سامسونگ بالاخره اعلام شد

علت انفجار گلکسی نوت 7 سامسونگ بالاخره اعلام شد

راز انفجار گلکسی نوت 7 سامسونگ برملا شد

کمتر از 1 ماه دیگر سال 2016 میلادی به پایان می‌رسد و پس از انجام آزمایش‌ها و تحقیق‌های فراوان، به‌نظر حالا علت انفجار گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) مشخص شده است. کمپانی کره‌ای سامسونگ (Samsung) ، طراحی نامناسب (بهتر است بگوییم خشونت آمیز) باتری را علت انفجار این گوشی قدرتمند می‌داند .

در طراحی باتری گلکسی نوت 7 ، برای جدا کردن قسمت مثبت باتری با جنس لیتیوم اکسید از لایه منفی آن با جنس گرافیت ، از چند لایه پلیمری همراه با الکترولیت استفاده شده است که در صورت وجود هر ارتباطی میان این دو بخش ، الکترولیت‌ها داغ شده و در نهایت باتری دستگاه منفجر می‌شود .

براساس اطلاعاتی که در این گزارش آمده ، فشرده بودن بیش از حد باتری باعث تحت فشار قرار گرفتن بخش مثبت و منفی آن شده است . مدیران سامسونگ نیز طراحی نامناسب باتری دستگاه را قبول کرده‌اند . علاوه بر این ، فشار آمدن به باتری از بیرون نیز در منفجر شدن نوت 7 تاثیرگذار بوده است (برای مثال با قرار دادن گوشی در جیب پشتی و نشستن روی صندلی) .

همچنین همراه با کاهش ضخامت دستگاه تا حد ممکن ، مهندسین سامسونگ حداکثر ظرفیت را برای باتری نوت 7 در نظر گرفته و ضخامت آن را نیز کاهش داده بودند . حال گزارش جدید نشان می‌دهد اگر مدیران سامسونگ این گوشی هوشمند را از سراسر جهان جمع‌آوری نمی‌کردند ، می‌توانستیم شاهد جدا شدن بدنه‌ نوت 7 باشیم .

علت انفجار گلکسی نوت 7

اگرچه سامسونگ مدعی شده برخلاف دیگر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند خود باتری محصولاتش را تست می‌کند ، اما عدم انجام آزمایش‌های کافی باعث رخ دادن این اتفاق شده است . شاید مشکلی که حالا سامسونگ متوجه آن شده آنقدرها هم پیچیده نباشد اما این موضوع نمی‌تواند دیدگاه کاربران نسبت به بمب ساعتی این شرکت را تغییر دهد .


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات