لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

چرا اینترنت گوشی کار نمی کند؟ به همراه 8 ترفند ساده

چرا اینترنت گوشی کار نمی کند؟ به همراه 8 ترفند ساده


چرا اینترنت گوشی کار نمی کند؟ به همراه 8 ترفند ساده

 


   تا به حال در حین انجام کارهای ضروری اینترنت‌تان قطع شده‌است؟ آیا برای‌تان مهم است این مشکل را در کوتاه‌ترین زمان حل کنید؟ اگر جواب شما به این سوال‌ها «بله» است، این 8 ترفند را از دست ندهید.
  قطعی اینترنت تجربه مشترک تمامی کاربران شبکه‌های آنلاین است. منشأ این مشکل می‌تواند تلفن همراه، شرکت ارائه دهنده اینترنت، مودم و یا حتی منطقه شما باشد. البته ممکن است برای رفع قطعی اینترنت از چند روش کمک بگیرید اما نگران نباشید چون بدون آنکه نیاز باشد از جای خود بلند شوید، ما بهترین راه‌کارها و روش‌ها را برای شما مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ایم

 

1.    تمام شدن سرویس اینترنت


فراموش کردن حجم و مدت زمان سرویس‌های اینترنتی اصلا عجیب نیست.  یکی از دلایل کار نکردن اینترنت گوشی تمام شدن سرویس اینترنتی‌تان است. برای آگاهی از حجم باقی‌مانده یا تمدید اینترنت‌ خود کافی‌ست به پنل کاربری‌تان در وب‌سایت یا اپلیکیشن مربوط به شرکت ارائه دهنده اینترنت‌تان مراجعه کنید. 
امکان جالبی در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که با استفاده از گزینه‌های در دسترس، میزان مصرف‌ اینترنت‌تان را محدود می‌کنید و همچنین یک هشدار تنظیم می‌کنید. برای استفاده از این امکانات به بخشData usage  یا استفاده از داده‌ بروید.


 
2.    راه اندازی مجدد گوشی


Restart یا راه‌اندازی مجدد، کلید حل مشکلات جزئی گوشی‌های هوشمند است. مشکلاتی مثل عدم اتصال به شبکه، اختلال‌های موقتی و اطلاعاتی که شناسایی نشده‌است را برطرف می‌کند. گاهی تنها راه رفع مشکل اتصال به اینترنت، انجام دادن کارهای بسیار ساده است.

 

3.    تنظیم مجدد اتصال شبکه تلفن


در بخشی از تنظیمات گوشی‌های اندروید و ‌ios به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات شبکه را به حالت اولیه برگردانید. البته تمامی تغییرات دستی که وارد کردید چه در وای-‌فای (wifi)، موبایل دیتا ((Mobile data حتی بلوتوث به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.
●    سیستم عامل اندروید
Settings > General management > Reset > Reset network settings
●    سیستم عامل ios
Settings > General > Reset > Reset network settings


4.    حالت مناسب شبکه

اگر گوشی‌تان قابلیت 4G را پشتیبانی می‌کند، مطمئن شوید که حالت شبکه شما در 4G انتخاب شده است تا سرعت اینترنت 4G داشته‌باشد؛ یا اگر گوشی‌ شما 4G نیست، از حالت شبکه متناسب با سیستم عامل‌تان پیروی می‌کند چون در این صورت گوشی شما سعی می‌کند به سیگنال‌های 4G متصل شود اما توانایی پشتیبانی‌اش ندارد. مراحل زیر را طی کنید و در آخر حالت مناسب گوشی‌تان را انتخاب کنید.

●    در سیستم عامل اندروید


Settings > Mobile data >  Network mode

 

5.    تنظیمات APN


مشکل قطعی اینترنت به علت تنظیمات APN خیلی کم پیش می‌آید، مثلا بعد از آپدیت کردن نرم افزار گوشی‌های اندرویدی ممکن است اتفاق بیفتد. اگر با راه اندازی دوباره گوشی حل نشود، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید و به‌صورت دستی، تنظیمات استاندارد را وارد کنید.
Settings > Connections > Mobile Networks > APN \ Access Point Names 
لیستی از APN برای شما باز می‌شود. به سه نقطه سمت راست بروید و Reset to default بزنید. 

6.    قطعی سراسری اینترنت 


با توجه به تجربه‎‌هایی که ما ایرانیان در سال‌های گذشته کسب کرده‌ایم؛ گاهی شما تنها کسی نیستید که با مشکل اتصال به اینترنت مواجه می‌شوید. بررسی کنید آیا هم محله‌ای‌های شما هم با این مشکل رو به رو شده‌اند یا خیر. البته گاهی اوقات یک شرکت ارائه دهنده اینترنت به‌صورت موقت دچار اختلال می‌شود، پس تماس با اپراتور مربوطه به آن شرکت را فراموش نکنید.

 

7.    خرابی دستگاه مودم


علاوه بر مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری ممکن است دستگاه شما بسیار قدیمی شده باشد یا لوازم جانبی‌ آن دچار مشکل شده باشد. ابتدا مودم خود را یک بار خاموش و روشن کنید سپس بررسی کنید کابل‌های مودم سالم باشند. البته اگر چند دستگاه به مودم وصل شده‌‌است به پهنای باند زیادی هم احتیاج دارید در نتیجه علاوه بر قطعی با ضعیف شدن اینترنت نیز مواجه می‌شوید، پس مدل  مودم‌تان را بروز نگه‌دارد. 
اگر هیچ مشکلی در کابل‌ها و مدم نبود، امکان دارد مشکل اتصال به اینترنت در بخش پشتیبانی ISP باشد.

 

8.    پاک کردن DNS گوشی


DNS سروری است که تمامی وب‌سایت‌های بازدید شده شما را ثبت می‌کند و یک میانبر برای بارگیری آن‌ها به شما ارائه ‌می‌دهد. به زبان ساده وقتی یک وب‌سایت را در مرورگر جستجو می‌کنید، دستگاه شما با استفاده از سرور DNS، آدرس IP آن وب‌سایت را جستجو می‌کند. گاهی اوقات، این سرورها مشکل دارند و بازدید از وب‌سایت‌ها را دشوار می‌کند. یکی از راه های رفع مشکل قطعی اینترنت، پاک کردن حافظه پنهان DNS است.


●    در سیستم عامل اندروید


> Clear Cache   مرورگر مورد استفاده را انتخاب کنید <  Apps<  Settings


●    در سیستم عامل ios


وارد مرورگر کروم شوید < در بالا سمت راست صفحه، علامت منوی بیشتر را لمس کنید 
History > Clear browsing data
در بالا صفحه بازه زمانی All time را انتخاب کنید
تیک گزینه‌های Cookies and site data و Cached images and files را بزنید
گزینه Clear data یا Clear browsing data را انتخاب کنید


گرچه عوامل متفاوتی در قطعی اینترنت گوشی تاثیر می‌گذارد ولی ما در این مقاله راحت‌‌ترین و کارآمد‌ترین راه حل‌های برطرف کردن این مشکل را بررسی کردیم. اگر اتصال اینترنت گوشی‌تان قطع شد با صبوری حداقل چند روش را امتحان کنید؛ گاهی تنها با انجام دادن کارهای ساده مشکل شما حل می‌شود. تجربه قطعی اینترنت و راه حل خود را در قسمت زیر به اشتراک بگذارید.

اگرگوشیت به مشکل خورده همین الان ثبت درخواست تعمیرات بزن و از کارشناسان موبایل آباد مشاوره رایگان بگیر


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات