لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟

 

آیا بروزرسانی سیستم عامل گوشی ضروری است؟ آیا ممکن است بعد از آپدیت کردن، با مشکلات اپلیکیشنی مواجه شویم؟ اینها سوالاتی هستند که قبل از بروزرسانی سیستم عامل گوشی برای مان پیش می‌آید؛ اما اگر می‌خواهید جواب سوالات‌تان را بدانید تا آخر این مقاله از موبایل آباد با ما همراه باشید.

98% کاربران اندروید، بروزرسانی نرم افزار و سخت افزارشان را به تعویق می‌اندازند. آیا شما هم جزو همین دسته هستید؟ اگر جواب‌تان «بله» است، باید بگویم علاوه‌بر خرابی گوشی، مسائل امنیت اطلاعات‌تان را نیز به خطر می‌اندازید.
در حالی که شرکت‌های ارائه دهنده سرویس گوشی‌، همیشه در حال بهبود خدمات‌شان هستند تا علاوه بر ارائه امکانات جدید، مشکلات نسخه قبلی را حل کنند. از این رو بهتر است با اهمیت بروزرسانی سیستم عامل اندروید آشنا شوید.

اهمیت بروزرسانی سیستم عامل اندروید


دلیل اصلی دریافت آپدیت‌ گوشی، عملکرد کلی سیستم Android است. هر بروزرسانی که دریافت و نصب می‌کنید؛ با تغییراتی که در سیستم عامل ایجاد می‌کند، مشکلات جزئی و باگ‌های که به احتمال بیشتری، قابل نفوذ هکرها هستند را رفع می‌کند. همان قسمت‌هایی که در معرض هکرهای اینترنتی قرار می‌گیرد تا از داده‌ها و اطلاعات شخصی شما سوء ایستفاده کنند. به‌طور کلی بروزرسانی سیستم عامل، باعث بهبود عملکرد کلی گوشی و افزایش امنیت دستگاه می‌شود. در نتیجه خیلی از مشکلات گوشی را اصلاح می‌کند. با این حال، مراحلی وجود دارد که باید از قبل برای محافظت از گوشی‌تان و از دست ندادن اطلاعات‌تان بدانید.

 

مشکلات بروزرسانی سیستم عامل اندروید


گزارش شده‌است که در برخی موارد گوشی پس از بروزرسانی سیستم عامل اندروید (Android) ، کند می شوند. در صورتی که ما برای امکانات بهتر و سرعت بیشتر، گوشی‌مان را آپدیت می‌کنیم و انتظار عملکردی بهتر از قبل داریم.
برخی باور دارند کاهش سرعت گوشی بعد از بروزرسانی سیستم عامل، سیاستی است تا کاربران را مجبور به خرید محصولات جدیدتر و گران‌تر کنند. اگر بخواهیم کمی منطقی‌تر فکر کنیم علت کندی برخی گوشی‌ها بعد از آپدیت، چیزی فراتر است. آیا شما می‌توانید عملکرد گوشی سامسونگ S4 را با سامسونگ S10 مقایسه کنید؟ کاملا واضح است که گوشی‌های خیلی قدیمی، توانایی پردازش و پشتیبانی از آخرین بروزرسانی‌ها ندارند. البته اگر گوشی شما خیلی قدیمی باشد، امکان آپدیت کردن سیستم عامل‌ را نخواهید داشت.

 


 

سوال: گوشی من قدیمی نیست اما چرا بعد از آپدیت Android گوشی، با مشکلات اپلیکیشنی مواجه می‌شوم؟


این مشکل خیلی کم اتفاق می‌افتد، اما نگران نباشید چون با چند ترفتد ساده مشکل‌تان را حل می‌کنم.
•    برای حل مشکلات اپلیکیشنی، بعد از بروزرسانی سیستم عامل اندروید، به گوگل‌پلی (Google play) بروید و تمامی برنامه‌های گوشی را آپدیت کنید.
•    یکبار گوشی را ری‌استارت Restart)) کنید.
•    اگر برای ورود به برنامه، از آیکون میانبری که در هوم اسکرین اضافه کرده‌اید استفاده می‌کنید؛ یکبار آیکون برنامه‎‌ها را پاک کنید و دوباره به صفحه هوم اسکرین اضافه کنید.
•    برای حل مشکلات اپلیکیشنی، حافظه پنهان (Clear Cash) هر اپلیکیشن را پاک کنید.
•    به عنوان آخرین راه حل مشکلات اپلیکیشنی، برنامه مورد نظر را پاک کنید و از گوگل‌پلی (Google play) دانلود کنید.

 

آخرین نسخه سیستم عامل Android 


وقتی جدیدترین نسخه Android در دسترس قرار بگیرد، یک پیام از گوشی‌تان دریافت خواهید کرد. بعد با رفتن به تنظیمات و انجام مراحلی که خواهم گفت می‌توانید گوشی‌تان را آپدیت کنید.


نکات مهم قبل از شروع بروزرسانی سیستم عامل گوشی


1)    مطمئن شوید که نسخه بروزرسانی ارائه شده، مناسب با گوشی‌تان است. شاید نتوانید سیستم عامل‌های جدید را در گوشی‌های قدیمی به خوبی اجرا کنید.
2)     از اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید. بروزرسانی نرم افزار و سخت افزار، اطلاعات و فایل‌های داخل گوشی‌تان را پاک نمی‌کند اما برای اطمینان بیشتر قبل از شروع بروزرسانی یک نسخه بکاپ از فایل‌ها داشته باشید.
3)     حافظه گوشی را خالی کنید. احتمالاً به اپلیکیشن‌ها و فایل‌هایی که در 6 ماه اخیر استفاده نکرده‌اید، نیازی ندارید. این دسته از برنامه‌ها فقط فضای گوشی‌تان را اشغال می‌کند پس قبل از شروع آپدیت کردن پاک‌شان کنید.
4)    حداقل 70% شارژ داشته باشید. در طول آپدیت کردن، برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی یا شارژ کافی داشته باشید یا گوشی‌تان را به شارژ بزنید.
 

آموزش بروزرسانی سیستم عامل اندروید


ابتدا نکات مهمی که باید قبل از آپدیت گوشی بدانید را به‌خوبی بخوانید. نحوه دسترسی شما به بروزرسانی سیستم عامل، در هر گوشی‌های متفاوت است. اما آپدیت اکثر گوشی‌ها طبق مراحلی که در این قسمت نوشته‌ام پیش می‌رود:
•    گوشی‌تان را به وای ‌فای (Wi Fi) قوی و پرسرعت وصل کنید.
•    به Settings بروید.
•    گزینه About Phone را انتخاب کنید .
•    اگر آپدیت جدید برای گوشی شما هم در دسترس قرار گرفته باشد، می‌توانید گزینه Check for Updates را کلیک کنید.
•    پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که اگر  Install Now را انتخاب کنید؛ همان لحظه شروع به نصب آخرین نسخه بروزرسانی می‌کند.
البته در پیامی که دریافت کنید، می توانید به روزرسانی را فوراً نصب کنید یا بعداً آپدیت کردن گوشی را تمام کنید.

جمع‌بندی


•    افزایش امنیت گوشی
•    استفاده از قابلیت‌های جدید
•    بالا بردن سرعت عملکرد گوشی
سه دلیل مهم برای بروزرسانی اندروید است. حتما یادتان باشد علاوه بر بروزرسانی سیستم عامل اندروید، برنامه‎‌های گوشی‌تان را هم آپدیت کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر در طول آپدیت کردن با مشکلات اپلیکیشنی مواجه شدید، کافیست علت و راه حل‌هایی که در این مقاله  مورد بررسی قرار داده‌یم را مطالعه کنید. 
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات