لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

چرا حافظه گوشی پر می شود؟

چرا حافظه گوشی پر می شود؟

چرا حافظه گوشی پر می شود؟


فرقی نمی کند تلفن اندرویدی شما از طریق کارت microSD دارای فضای ذخیره سازی قابل ارتقا باشد، شما هر فضایی را که در اختیار شما قرار می گیرد، چه 32 یا 200 گیگابایت باشد باز هم با پر شدن حافظه گوشی مواجه می شوید. در این مطلب از موبایل آباد چند روش آسان برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی در دستگاه Android آورده شده است.

حافظه پنهان را پاک کنید


بسیاری از برنامه های Android از داده های ذخیره شده برای تجربه بهتر کاربر به شما استفاده می کنند. داده های ذخیره شده می توانند در زمان کمی (و داده های تلفن همراه) صرفه جویی کنند ، اما فایلهای ذخیره شده در حافظه پنهان برنامه کاملاً ضروری نیستند. اگر به سرعت فضای تلفن خود را پاک کنید ، حافظه پنهان برنامه اولین جایی است که باید به آن نگاه کنید.
•    برای پاک کردن داده های ذخیره شده از یک برنامه واحد ، به تنظیمات> برنامه ها> مدیر برنامه بروید و روی برنامه مورد نظر برای تغییر ضربه بزنید. در فهرست اطلاعات برنامه برنامه ، روی Storage و سپس Clear Cache برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه ضربه بزنید .
•    برای پاک کردن داده های ذخیره شده از همه برنامه ها ، به تنظیمات> ذخیره سازی بروید و روی داده های ذخیره شده ضربه بزنید تا حافظه پنهان همه برنامه های تلفن شما پاک شود.

بارگیری های خود را حذف کنید


تلفن Android شما دارای یک پوشه بارگیری است که در آن هر آنچه را بارگیری می کنید عکس ، فیلم ، اسناد و سایر پرونده ها در آن ذخیره می شود. به احتمال زیاد بیشتر پرونده های موجود در پوشه بارگیری های شما ، پرونده هایی نیستند که به طور خاص به آنها پیوسته باشید. بنابراین شما باید با حذف این پرونده های غیر ضروری فضای ذخیره سازی را آزاد کنید.
پوشه بارگیری های خود را که ممکن است به نام My Files باشد در کشوی برنامه خود پیدا خواهید کرد . برای انتخاب یک پرونده ، ضربه بزنید و نگه دارید ، سپس روی نماد سطل آشغال ، دکمه حذف یا دکمه حذف ضربه بزنید تا از شر آن خلاص شوید.


از Google Photos استفاده کنید


 Google Photosبه شما امکان پشتیبان گیری از تعداد نامحدودی عکس را می دهد. به عبارت دیگر ، می توانید از هر عکسی که با تلفن Android خود می گیرید مستقیماً در Google Photos پشتیبان تهیه کنید، و این در فضای Google Drive شما محسوب نمی شود. پس از پشتیبان گیری از عکس های خود ، می توانید آنها را از دستگاه خود حذف کنید تا فضای خالی ایجاد کند.
برای استفاده از این فضای ذخیره سازی رایگان ابر ، باید ویژگی پشتیبان گیری و همگام سازی Google Photos را روشن کنید. برای این کار ، برنامه Google Photos را باز کنید و به تنظیمات> پشتیبان گیری و همگام سازی بروید و آن را روشن کنید.
می توانید از عکسهای خود با وضوح "با کیفیت بالا" حداکثر 16 مگاپیکسل یا پشتیبان گیری از آنها در اندازه اصلی استفاده کنید. Google Photos فقط فضای ذخیره سازی نامحدود را برای عکس های "با کیفیت بالا" ارائه می دهد و هر عکس پشتیبان در اندازه اصلی در محدودیت فضای ذخیره سازی Google Drive شما حساب می شود.
پس از اینکه از عکسهای خود با استفاده از Google Photos پشتیبان تهیه کردید ، می توانید به تنظیمات، فضای ذخیره سازی دستگاه را آزاد کنید و Google Photos هر عکس و ویدیویی را که از آن پشتیبان تهیه شده است حذف خواهد کرد.


برنامه ها را به کارت microSD منتقل کنید


برنامه ها احتمالاً بیشتر فضای ذخیره سازی تلفن شما را اشغال می کنند. تلفن Android به شما امکان می دهد کارت حافظه microSD را برای ذخیره سازی اضافی اضافه کنید ، ممکن است برخی از برنامه های مکنده فضای ذخیره سازی خود را به آن کارت microSD منتقل کنید.
برای این کار ، تنظیمات را باز کنید و به برنامه ها> مدیر برنامه بروید و روی برنامه مورد نظر برای انتقال ضربه بزنید.


برنامه ها را به سطل زباله منتقل کنید


اگر همه این نکات را امتحان کرده باشید و هنوز به فضای بیشتری احتیاج دارید ، باید برخی موارد را حذف کنید. احتمالاً برخی برنامه ها را در دستگاه خود داشته اید که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید.
برای اینکه بفهمید کدام برنامه ها بیشترین فضا را اشغال می کنند ، تنظیمات را باز کنید و به بخش ذخیره سازی برنامه ها بروید. لیستی از برنامه ها را که بر اساس اندازه مرتب شده اند مشاهده خواهید کرد. بزرگترین برنامه ها در بالای لیست قرار دارند.
برای حذف برنامه ای که استفاده نمی کنید ، روی برنامه ضربه بزنید و سپس روی نماد "i" در کنار نام برنامه ضربه بزنی و گزینه حذف را انتخاب کنید.

 

اگرگوشیت به مشکل خورده همین الان ثبت درخواست تعمیرات بزن و از کارشناسان موبایل آباد مشاوره رایگان بگیر


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات