لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

چرا گوشی‌های سامسونگ هنگ می‌کنند + راه حل

چرا گوشی‌های سامسونگ هنگ می‌کنند + راه حل

سامسونگ یکی از بزرگترین غول‌های تولید گوشی‌ هوشمند اندروید در جهان است. اگرچه این برند در میان کاربران تلفن همراه بسیار محبوب است، اما تلفن‌های همراه سامسونگ علیرغم ویژگی‌های بسیار خوب، معایب خاص خود را دارند. 
تاکنون افراد زیادی گزارش کرده‌اند که گوشی‌های سامسونگ آن‌ها هنگ می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که حتی اگر دستگاه مورد نظر شما مشخصات خیلی خوبی دارد، عملکرد متوسطی داشته باشد. 
هَنگی گوشی سامسونگ دلایل گوناگونی دارد؛ از خطاهای نرم‌افزاری گرفته تا نقص سخت‌افزاری. در این مطلب از موبایل‌آباد درباره دلیل هنگی گوشی سامسونگ و راهکارهای رفع هَنگ گوشی سامسونگ صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

 

دلایل هنگ کردن گوشی موبایل سامسونگ

 

سال‌هاست که شرکت سامسونگ گوشی‌های هوشمند قابل اعتمادی در اختیار کاربران خود قرار داده است و در تمام این مدت، کاربران درباره مشکل مشترکی شکایت داشته‌اند: هنگ کردن ناگهانی تلفن همراه. بعضی از دلایل احتمالی این مسئله در زیر ارائه شده است: 

 

هنگ کردن گوشی سامسونگ و نحوه رفع این مشکل

 

تاچ‌ویز (Touchwiz)

 

سامسونگ از تاچ‌ویز به عنوان رابط لمسی برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. از آنجایی که این رابط 
حجم زیادی از رم را اشغال می‌کند، باعث می‌شود در شرایطی که چندبرنامه همزمان باز است، گوشی همراه شما هَنگ کند. 

 

برنامه‌های سنگین

 

تاثیر برنامه‌های سنگین روی هنگ کردن گوشی

 

برنامه‌های سنگین فشار زیادی به پردازنده و حافظه داخلی گوشی وارد می‌کنند. از نصب برنامه‌های سنگین غیرضروری که کارآیی ندارند و فقط حجم دستگاه را اشغال می‌کنند خودداری کنید.

 

ویجت‌ها و ویژگی‌های غیرضروری

 

یکی از دلایل مسئله هَنگی گوشی‌های سامسونگ، ویجت‌ها و ویژگی‌های غیرضروری است که غیر از تبلیغات، هیچ کارآیی دیگری ندارند؛ فقط باتری را خالی می‌کنند و باعث کند شدن عملکرد تلفن همراه می‌شوند.


ظرفیت پایین رم

 

 استفاده از چند برنامه به‌صورت همزمان در تلفن‌های همراهی که رم پایینی دارند، باعث هَنگ کردن گوشی می‌شود؛ به‌ویژه اگر مدت زیادی است که از آن استفاده می‌کنید. 


ظرفیت کم حافظه

 

ظرفیت ذخیره‌سازی تلفن‌های هوشمند محدود است و داده‌هایی مانند فیلم، عکس، بازی و... فضای زیادی را اشغال می‌کنند. در چنین حالتی گوشی شما فضای کافی برای پردازش ندارد. برای آنکه در عملکرد تلفن همراه وقفه‌ای ایجاد نشود، سعی کنید بیش از 80% ظرفیت حافظه پر نشود. 

 

برنامه‌های مخرب

 

اپلکیشن‌های موبایلی که از سایت‌های نامعتبر دانلود می‌شوند، معمولا حاوی ویروس (بدافزار) هستند که ممکن است به گوشی شما آسیب بزنند. این ویروس‌ها در پردازش تلفن همراه اختلال ایجاد می‌کنند و درنهایت باعث هَنگ کردن گوشی می‌شوند. 

 

داغ کردن موبایل

 

استفاده مداوم از تلفن همراه باعث داغ کردن آن و درنتیجه، هَنگ کردن گوشی و گاها، ری‌استارت شدن آن می‌شود. دمای تلفن همراه عموما باید 38-35 درجه باشد. دمایی بالاتر از این طبیعی نیست و منجر به هَنگ کردن تلفن همراه می‌شود. 

 

عدم به‌روزرسانی نرم‌افزارهای سامسونگ

 

عدم به‌روزرسانی یکی از عوامل هنگ کردن گوشی سامسونگ است.

 

دلیل اصلی هنگ کردن گوشی سامسونگ، عدم به‌روزرسانی نرم‌افزارهای ثابت است. این مسئله باعث کند شدن دستگاه و هَنگ کردن آن می‌شود. 

 

برنامه رفع هَنگ گوشی سامسونگ

 

•    برنامه Dr.Fone را روی کامپیوتر خود نصب کنید. 
•    تلفن همراه خود را به کامپیوتر وصل کنید و روی System Repair راست کلیک کنید. 
•    ابزار Dr.Fone تلفن همراه شما را تشخیص خواهد داد. 
•    گزینه Android Repair را انتخاب کنید و روی Start کلیک کنید. 
•    تلفن همراه خود را در حالت دانلود قرار دهید تا دانلود میان‌افزار (firmware) راحت‌تر شود. 
•    بعد از کامل شدن فرایند دانلود میان‌افزار، هَنگی گوشی شما برطرف خواهد شد و به حال اول خود باز خواهد گشت.

 

چگونه گوشی هنگ کرده خود را به کار بیندازیم؟

 

آسان‌ترین روش حل مشکل عدم هنگی سامسونگ، ری‌استارت کردن آن است. البته این راهکار موقتی است و در موارد جدی‌تر بهتر است از تعمیرگاه‌های معتبری مثل موبایل‌آباد کمک بگیرید.

 

برای ری‌استارت کردن تلفن همراه:


•    دکمه روشن/ خاموش و کلید تنظیم صدا را همزمان به مدت تقریبا ده ثانیه نگه دارید.
•    منتظر بمانید تا لوگوی سامسونگ ظاهر شود و سیستم عامل تلفن همراه بالا بیاید. 

این تکنیک موقتا مشکل هنگی تلفن همراه شما را حل می‌کند. برای جلوگیری از هنگ کردن مجدد گوشی، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

 

وقتی از برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را ببندید!

 

این راهکار از جمله ساده‌ترین روش‌های جلوگیری از هَنگ کردن تمامی تلفن‌های همراه است.

 

کش تلفن همراه خود را پاک کنید.

 

پاک کردن حافظه پنهان، فضای ذخیره‌سازی تلفن همراه شما را افزایش می‌دهد و به بهبود عملکرد گوشی کمک می‌کند. با استفاده از دستورالعمل زیر می‌توانید کَش گوشی خود را پاک کنید:
•    به بخش Settings بروید و Storage را پیدا کنید. 
•    روی Cached Data کلیک کنید. 
•    دکمه OK را بزنید تا کل داده‌های ناخواسته‌ای را که به صورت کش ذخیره شده‌اند، پاک کنید. 

 

برنامه‌ها را فقط از گوگل پل دریافت کنید

 

اکیدا از دانلود کردن برنامه‌ها از منابع ناشناخته و نامعتبر خودداری کنید. برای اطمینان از دانلود و به‌روزرسانی ایمن و بدون ویروس، برنامه‌های مد نظر خود را فقط از گوگل پلی دانلود کنید. 


برنامه‌های مشکوک را حذف کنید 

 

برنامه‌هایی که از فروشگاه پیش‌فرض تلفن همراه‌تان دانلود نشده باشد، معمولا حاوی ویروسی‌هایی هستند که عملکرد تلفن همراه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این برنامه‌ها را حذف کنید و از دانلود کردن نرم‌افزارها از منابع نامطمئن خودداری کنید تا بدافزارها عملکرد تلفن همراه شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

 

داده‌های سنگین را از تلفن همراه خود حذف کنید.

 

داده‌های سنگین حجم زیادی از تلفن همراه را اشغال می‌کنند و به مرور زمان منجر به کند شدن و هَنگ کردن تلفن همراه شما می‌شوند. از انجام بازی‌های با حجم بالا در گوشی‌هایی که حجم رم آن‌ها کم است، خودداری کنید. 

 

جدیدترین نسخه نرم‌افزارها را نصب کنید.

 

هنگ کردن گوشی سامسونگ به چه عواملی بستگی دارد؟

 

 

هربار که نسخه جدیدی از نرم‌افزارهای تلفن همراه شما منتشر می‌شود، معمولا اشکالاتی را که در عملکرد گوشی شما تداخل ایجاد می‌کنند، برطرف ساخته‌اند. سعی کنید همیشه جدیدترین نسخه نرم‌افزارها را دانلود کنید.


در چند خط بخوانید

 

هنگ کردن تلفن همراه از جمله شایع‌ترین مشکلات کاربران گوشی‌های هوشمند است. با استفاده از راهکارهایی که در بالا ارائه شد، می‌توانید از تکرار این مشکل جلوگیری کنید. توجه به نکات بالا در استفاده کارآمد از گوشی‌های سامسونگ بسیار مفید است. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که تا به امروز با این مشکل روبرو شده‌اید، راه‌کار و روش حل این مسئله و مشکل را با ما در میان بگذارید. البته اگر مشکلات دیگری نیز دارید، می‌توانید زیر همین مقاله برای ما مشکل خود را کامنت بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، برای مشکل شما نیز یک مقاله تخصصی آماده کنیم. 

 

سوالات متداول

 

چگونه گوشی هنگ کرده خود را به کار بیندازیم؟

 

 

آسان‌ترین روش حل مشکل عدم هنگی سامسونگ، ری‌استارت کردن آن است. البته این راهکار موقتی است و در موارد جدی‌تر بهتر است از تعمیرگاه‌های معتبری مثل موبایل‌آباد کمک بگیرید.

 

دلیل اصلی هنگ کردن گوشی سامسونگ چیست؟

 

دلیل اصلی هنگ کردن گوشی سامسونگ، عدم به‌روزرسانی نرم‌افزارهای ثابت است. این مسئله باعث کند شدن دستگاه و هَنگ کردن آن می‌شود. 

 

برنامه‌های سنگین چگونه باعث هنگی گوشی می‌شوند؟

 

برنامه‌های سنگین فشار زیادی به پردازنده و حافظه داخلی گوشی وارد می‌کنند. از نصب برنامه‌های سنگین غیرضروری که کارآیی ندارند و فقط حجم دستگاه را اشغال می‌کنند خودداری کنید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات