لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

چند روش ساده برای رفع مشکل نخواندن سیمکارت در گوشی همراه

چند روش ساده برای رفع مشکل نخواندن سیمکارت در گوشی همراه

چند روش ساده برای رفع مشکل نخواندن سیمکارت در گوشی همراه

 


امروزه گوشی تلفن همراه جایگاه خاصی در بین زندگی و روزمرگی افراد جامعه پیدا کرده است و اغلب کارهای اصلی و اساسی با استفاده از این دستگاه هوشمند انجام می‌شود. گوشی موبایل امکانات بسیار زیادی دارد اما یکی از اصلی‌ترین امکاناتی که باید به افراد  ارائه دهند ایجاد یک ارتباط مطمئن از طریق شبکه تلفن همراه است. بدین معنی که باید کاربر توانایی برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک را از طریق سیمکارت به وسیله موبایل خود داشته باشد.
 این کاربرد و وظیفه اصلی در صورتی انجام می‌شود که گوشی موبایل شما سیم کارت را شناسایی کند و به وسیله آن این عملیات‌ها را انجام دهد. همان اندازه که سیم کارت می‌تواند یک عضو اساسی در گوشی موبایل باشد تا ارتباط مورد نظر برقرار شود عدم خواندن سیمکارت یا عدم شناسایی سیمکارت می‌تواند یک مشکل اساسی و بزرگی برای کاربر باشد.
نخواندن سیمکارت توسط گوشی موبایل یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین مشکلاتی است که افراد زیادی در استفاده از گوشی موبایل حتی برای یک بار هم که شده تجربه می‌کنند. قطعا برای همه ما پیش آمده است که سیمکارت سالمی را خریداری کرده‌ایم و درگوشی‌های دیگری تست کرده‌ایم اما فقط گوشی همراه ما دچار مشکل شناخته نشدن سیمکارت شده است و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت را انجام داد تا سرویس دهی گوشی برقرار شو؛ زیرا در این صورت نه می‌توانید تماس و پیامکی ارسال کنید و نه می‌توانید دریافت کنید و عملا گوشی شما بی استفاده خواهد بود.
با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی روش‌های حل این مشکل کوچک و البته تاثیرگذار بپردازیم. 

 دلایلی که باعث نخواندن سیمکارت توسط گوشی می‌شود.


متاسفانه دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث عدم خواندن سیمکارت توسط گوشی موبایل شود. در ادامه لیستی از برخی دلایل را برای شما نام می‌بریم:


1.    در صورتی که تنظیمات شبکه در حالت خودکار نباشد ممکن است موجب عدم خواندن سیمکارت شود. 
2.    در صورتی که سیمکارت شما رجیستر نشده باشد موجب شناخته نشدن سیمکارت گوشی می‌شود. 
3.    در صورتی که اسلات سیمکارت گوشی شما دچار عیب شده باشد 
4.    در صورتی که گوشی موبایل شما فلش شده باشد ممکن است سیمکارت دیگر شناسایی نشود.

چند راه برای رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت 


در صورتی که بنا به هر دلیلی دچار مشکل عدم شناسایی سیمکارت توسط گوشی خود شدید میتوانید راه حل‌های زیر را امتحان کنید. با ما همراه باشید تا چند مورد از راه حل‌های رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت را برایتان شرح دهیم:


1.    گوشی همراه خود را Restart  کنید.


در صورتی که یک سیم کارت درون گوشی شما قرار داشت باشد و شما قصد عوض کردن سیمکارت را داشته باشید، بهتر است ابتدا گوشی را به صورت کامل خاموش کنید و سپس سیمکارت قدیمی را خارج کنید حالا سیمکارت جدید را وارد کرده و گوشی را روشن کنید. اما اگر فراموش کردید این عملیات را انجام دهید برای جلوگیری از عدم شناسایی سیمکارت توسط گوشی بهتر است یک بار گوشی را ری استارت یا شروع مجدد کنید تا سیمکارت توسط دستگاه شناسایی شود. 

 

2.    محل قرارگرفتن سیمکارت را تمیز و تنظیم کنید.


همانطور که می‌دانید سیمکارت در گوشی جای مخصوص به خود را دارد و تا زمانی که در محل مناسب خود قرار نگیرد قطعا اتصال صحیح را برقرار نمی‌کند. بهتر است در صورت عدم سرویس دهی یا پرش آنتن به صورت مکرر، ابتدا سیم کارت را خارج کرده و محل قرار گرفتن سیمکارت را با باد شدید تمیز کنید تا از گرد و غبار پاک شود  سپس با دقت اسلات سیمکار یا خود سیمکارت را به طور صحیح جا بزنید. 
اگر مشاهده کردید سیمکارت در مکان مناسب خود قرار نمی‌گیرد بهتر است به وسیله کاغذ یا چسب آن را در محل اصلی خود فیکس کنید تا سرویس دهی و مشکل عدم شناسایی سیمکارت حل شود. فقط دقت باشید حین جا زدن و فیکس کردن سیمکارت هرگز به بخش‌های دیگر گوشی موبایل خود آسیبی وارد نکنید.  گاهی با بیرون آوردن و ورود مجدد سیمکارت نیز مشکل عدم سرویس دهی آن حل می‌شود. 

 

3.    حالت هواپیما را خاموش و روشن کنید.


در صورتی که با مشکل عدم خواندن سیمکارت روبرو شدید بهتر است برای چند ثانیه حالت هواپیمای خود را فعال کنید که با این اتفاق قطعا آنتن، بلوتوث موبایل شما قطع می‌شود. پس از گذشت چند ثانیه از روشن کردن حالت هواپیما بهتر است مجدد حالت هواپیما را غیر فعال کنید. 

هر آنچه باید در رابطه با حل مشکل عدم خواندن سیمکارت بدانید:


ممکن است برای هر فردی در زندگی برای یک بار هم که شده پیش آمده باشد که گوشی آن‌ها، سیمکارت را شناسایی نکرده و از سرویس‌دهی خارج شده باشد. این عدم سرویس دهی سیمکارت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به سیمکارت یا اسلات سیمکارت مربوط می‌شود. 
راه حل‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها مشکل عدم خواندن سیمکارت را رفع نمود. در ابتدا همه افراد ساده‌ترین راه که خروج سیمکارت و تمیز کردن محل درج سیمکارت است را انتخاب می‌کنند. سپس با استفاده از فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیمای گوشی و یا روشن و خاموش کردن مجدد گوشی به دنبال حل این مشکل می‌گردند. بهتر است از راه‌هایی همچون تماس با شرکت پشتیبانی سیمکارت، دور شدن از نقطه‌ای که هستید و نقل مکان به نقطه‌ای جدید، پاک کردن برنامه‌های مشکوک، بررسی رجیستری صحیح گوشی، بروز رسانی نسخه اندروید گوشی، بازگردانی تنظیمات سیمکارت به حالت پیش فرض و پاک کردن حافظه کش نیز برای حل مشکل عدم شناسایی سیمکارت استفاده نمائید. 

از متخصصان فوق حرفه ای موبایل آباد مشاوره رایگان بگیر

اگر تا به امروز با این مشکل روبرو شده‌اید و توانسته‌اید با راه‌ها و روش‌های دیگری این موضوع را حل کنید، در زیر همین مقاله، در بخش نظرات، برای ما کامنت بگذارید تا در کنار یکدیگر به تحلیل و بررسی این موضوع کوچک و البته مهم بپردازیم. 
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات