لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

چگونه از هک شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

چگونه از هک شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

اگر به هک‌شدن گوشی خود مشکوک هستید،این مقاله را از دست ندهید.هک گوشی و دستیابی افراد بیگانه به اطلاعات شخصی،کابوس همه کاربران گوشی‌های هوشمند است و همواره به‌دنبال راهی برای جلوگیری از هک گوشی‌همراه خود هستند.
دراین مقاله قصد داریم عوامل موثر در هک گوشی‌های هوشمند را بررسی و راه‌های پیشگیری از آن را بیان کنیم. 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 نشانه‌های هک‌شدن گوشی چیست؟

سوال بسیاری از کاربران گوشی‌های هشمند این است که( از کجا بفهمیم هک شدیم؟) در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دیوایسی که هک شود، نشانه‌هایی به دنبال خواهد داشت که به راحتی قابل تشخیص است.برخی از این نشانه‌هارا بررسی خواهیم کرد.
1. اگر به تازگی تلفن‌همراه خود را دست فرد یا افرادی سپرده، اپلیکشین جدیدی نصب کرده‌اید یا پیام و ایمیل ناشناسی را دریافت کرده‌ایدو پس از آن احساس می‌کنید سرعت گوشی شما را کندتر شده‌است، احتمال هک‌شدن دستگاه شما توسط افراد بیگانه وجود دارد.
2. اگر تلفن همراه شما به‌صورت خودکار و بدون دخالت شما اقدام به ارسال و دریافت داده یا حتی اس‌ام‌‌اس می‌کند،به هک‌شدن دستگاه خود مشکوک شوید.
3.گاهی باتری گوشی‌به سرعت شارژ تخلیه می‌کند و شما با تصور اینکه باتری خراب شده،اقدام به تعویض آن می‌کنید.در صورتی که یکی از نشانه‌های هک‌شدن گوشی، تخیله سریع شارژ دستگاه است.
4.یکی دیگر از نشانه‌های هک شدن گوشی، قرارگرفتن همه ایمیل‌های ارسال شده توسط شما در قسمت اسپم است.
 5. تلفن همراه شما بیش از اندازه و حتی درمواردی که از آن استفاده نمی‌کنید، داغ شود.
6. یکی دیگر از نشانه‌های عجیب هک شدن، اتصال به سایتی که شما سرچ نکرده‌اید.به عنوان مثال شما گوگل کروم را برای ورود انتخاب کردید اما صفحه دیگری به شما به نمایش داده می‌شود.
7.دربرخی موارد با کندشدن عملکرد اپلیکیشن‌ها به‌خصوص
پیام‌رسان‌ها مواجهه خواهید شد در این شرایط احتمال هک‌شدن تلفن‌همراه خود را در نظر بگیرید.
8. در پاره ای از موارد، هکرها اقدام به نصب برنامه هایی در گوشی های قربانی می کنند که برای آن ها هزینه های بسیاری را از طریق تماس با کشورهای خارجی و ارسال پیام به شماره های بین المللی ایجاد می کند. اگر با چنین هزینه های هنگفتی مواجه شدید، بدانید که به احتمال خیلی زیاد گوشی شما هک شده است.
9. ایجاد نویز درتماس‎‌‌های تلفنی،امری عادی است. اما اگر میزان نویزها در تماس‌های تلفنی زیاد یا سیگنال‎‌ها ضعیف شود، به احتمال زیاد دستگاه شما هک شده باشد.
10. در لیست برنامه های نصب شده روی تلفن همراهتان، برنامه ای وجود دارد که شما تاکنون آن را ندیده و خود اقدام به نصب آن ننموده اید.

 

راه‌های جلوگیری از هک شدن گوشی 

1.حدالامکان از نصب اپلیکیشن‌هایی که نمی‌شناسید بپرهیزید و فقط برنامه‌هایی مورد تایید گوگل‌پلی و آی‌تیونز باشد. 
2.هرگز روی لینک‌هایی که به صورت ناشناس برای شما ارسال می‌شود،کلیک نکنید.بااین اقدام شما به راحتی به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات گوشی خود را می‌شود.
3. قسمت active session مربوط به شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام را چک کرده ودستگاه‌هایی غیر از گوشی و لپ‌تاپ خود را غیر فعال کنید.
4.تحت هیچ شرایطی یوزرنیم و پسورد خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
5.نصب یک آنتی‌ویروس قدرتمند و آپدیت‌شده در گوشی را فراموش نکنید. 
6.لیست اپلیشکن های خود را دائما چک کرده آن‌هایی که نمی‌شناسید حذف کنید. 
7.تایید دومرحله‌ای ثبت نام در تمام شبکه‌های اجتماعی را فعال کنید و بااین عمل امکان هک کردن را به حداقل برسانید.


کاربران گوشی‌های هوشمند باید تمام تلاش خود را به کار ببندند تا از هک دستگاه خود و نفوذ افراد بیگانه به اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنند.اما درصورت هک شدن تلفن همراه‌شان، پیش از هراقدامی ابتدا از فایل‌ها و عکس‌های شخصی خود یک فایل بک‌آپ تهیه کرده سپس دستگاه خود را فلش کنند.همچنین ممکن است از طریق پیام‌ها و تماس‌ها هک شده‌باشند، که در این صورت باید سیم‌کارت خود را تعویض کنند. 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات