لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

چگونه عکس خوب بگیریم؟

چگونه عکس خوب بگیریم؟

قبل از ورود تلفن‌های هوشمند را به یاد بیاورید؛ گرفتن یک عکس با کیفیت و عالی یک فرایند سخت کارانه بود. اما با به دنیا آمدن گوشی‌های هوشمند، اکنون می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای و زیبا با موبایل بسازید. البته گرفتن یک عکس خوب هم راه های خاص خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

گراف بندی عکس


یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای بهبود عکس های تلفن همراه خود روشن کردن خطوط شبکه دوربین است و توصیه می‌شود برای ایجاد تعادل درعکس خود از خطوط شبکه استفاده کنید. گراف‌بندی همچنین مجموعه‌ای از خطوط را بر روی صفحه‌نمایش دوربین گوشی هوشمند شما قرار می‌دهد که براساس قانون یک سوم ساخته شده است یک اصل ترکیب عکاسی که می گوید یک تصویر باید به صورت افقی و عمودی به سه قسمت تقسیم می‌شود، بنابراین عکس‌های شما دارای 9 بخش است.

فوکوس دوربین موبایل


دوربین‌های تلفن‌های امروزی به طور خودکار روی پیش زمینه قاب شما متمرکز می‌شوند‌، اما هر عکسی که از تلفن خود می گیرید موضوع واضحی ندارد. برای تنظیم مکانی که می‌خواهید لنز دوربین شما فوکوس شود، برنامه دوربین خود را باز کنید و روی صفحه‌ای که می‌خواهید دید را واضح کنید ضربه بزنید.

استفاده از فظا درعکاسی


فضای منفی به سادگی به مناطق اطراف و بین سوژه های یک تصویر اشاره دارد و می‌توانید از خوب به عالی عکس بگیرد. وقتی فضای خالی زیادی را در یک عکس قرار دهید، سوژه شما بیشتر برجسته می‌شود و واکنش شدید بیننده شما را بر می‌انگیزد.

زاویه های خوب  برای عکاسی 

برای گرفتن یک عکس خوب باید دیدگاه مختلفی را داشته باشید. گرفتن عکس از یک زاویه منحصر به فرد و غیر منتظره می تواند باعث به یاد ماندنی تر شدن آنها و باعث ایجاد توهم عمق یا ارتفاع با سوژه ها می‌شود. 

بازتاب در عکاسی


چیزی بسیار ایده آل در دیدن آسمان منعکس شده در یک قسمت آب وجود دارد. یک دلیل وجود دارد که ما عاشق دیدن آن هستیم چشمان ما به سمت بازتاب کشیده می‌شوند. بنابراین به دنبال فرصت‌هایی برای بازی با آن‌ها در عکس‌ها باشید. بسیاری از مکان‌های خارج از جعبه برای بازتاب وجود دارد گودال‌ها، آب بزرگتر، آینه‌ها، عینک آفتابی ، لیوان‌های آشامیدنی و سطوح فلزی فقط چند مورد است.


خطوط تقارن در عکاسی

تقارن را می‌توان به عنوان حس مبهم نسبت و تعادل هماهنگ و زیبا برای عکس تعریف کرد و تصاویری که دارای تقارن هستند،  به طرز باورنکردنی چشم نواز به نظر می‌رسند همچنین یکی از ساده ترین و جذاب ترین روش‌ها برای ساختن عکس می‌باشند. درعکاسی، تقارن معمولاً به معنای ایجاد تصویری است که می‌تواند به دو قسمت مساوی تقسیم شود که تصاویر آینه‌ای از یکدیگر هستند.

تکرار اگوی اشکال عکس


الگوهای تکراری بسیار چشم نواز هستند هرگاه عناصر گرافیکی قوی بارها و بارها تکرار شوند، مانند خطوط، اشکال هندسی، فرم‌ها و رنگ‌ها ظاهر می‌شوند. این الگوها می‌توانند جلوه بصری شدیدی ایجاد کنند و عکاسی از چیزی مانند کف زیبا و کاشی کاری شده می تواند برای ایجاد تصویری قابل توجه کافی باشد. برای این کار شما باید خلاقانه عمل کنید. گرچه برای افراد مبتدی بسیار سخت خواهد بود، اما عکس‌های شما بسیار زیبا و خارق العاده خواهد شد.

خود داری از بزرگنمایی در عکس

هنگامی که می‌خواهید با موبایل از دورعکس می‌گیرید، توصیه می‌شود آن را زوم نکنید؛ زیرا در هنگام بزرگنمایی در عکس، پیکسل‌های شما تارمی‌شوند و از کیفیت عکستان کاسته می‌شود. اگر اجسام شما دور هستند می‌توانید به آرامی به آن‌ها نزدیک شده وعکاسی کنید.

استفاده ار سه پایه برای گوشی 


اگر چه دوربین تلفن‌همراه  شما این امکان را دارد که بتوانید راحت‌ هر عکسی که می‌خواهید را بگیرید. اما هرگز راهی برای ثابت ماندن تصاوریر در عکسبرداری وجود نداشته است و شما برای این کار می‌بایست از سه پایه استفاده کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در مطالب بالا دیدید، برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای در گوشی، می‌توانید با توجه به نکات بالا این کارها را انجام دهید. امید وار هستیم این مقاله برای شما مفید واقع شود. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را نیز برای دوستان خود بفرستید تا آن‌ها هم بتوانند عکس‌های زیبا و چشم نواز با گوشی هایشان بگیرند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات