لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

کدام سایت ها از فلترینگ در ایران خارج خواهند شد؟

کدام سایت ها از فلترینگ در ایران خارج خواهند شد؟

کدام سایت ها از فلترینگ در ایران خارج خواهند شد؟


از صبح امروز خبری مربوط به رفع فیلتر یوتیوب برای برخی از اقشار جامعه در آینده نزدیک در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است. «سجاد بنابی» عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفتگویی این خبر را تایید کرد.

 

 

این موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً پروژه اینترنت طبقه‌بندی شده که از مدت‌ها پیش و با اعلام عرضه VPNهای قانونی توسط دادستانی کشور مطرح شده بود به مرحله عملیاتی خود بسیار نزدیک شده است.

همچنین ضمن تایید خبر رفع فیلتر یوتیوب در آینده برای عده‌ای مانند اساتید دانشگاه، دانشجویان، پزشکان و خبرنگاران، اعلام کرد که انتشار جزئیات بیشتر درباره این خبر بر عهده دادستانی کل کشور و کمیته تعیین مصادیق مجرمانه (کارگروه فیلترینگ) است. او تاکید کرد که ارتباط این موضوع با مواردی چون VPNقانونی و طبقه‌بندی شدن اینترنت برای اقشاری از جامعه تنها پس از انتشار جزییات دقیق‌تر مشخص خواهد شد.

در واقع آنطور که بنابی می‌گوید دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و بخصوص دادستانی کل کشور باید درباره جزئیات این اقدام اظهار نظر کنند و اطلاع‌رسانی در این حوزه برعهده دادستانی کل کشور است.

 

بیشتر بخوانید: شیائومی در یک دقیقه، از می 11 پرو و می 11 اولترا 182 میلیون دلار درآمد کسب کرد

 

 

پیگیری‌های بیشتراز مدیران وزارت ارتباطات حکایت از آن دارد که دامنه اقشاری که می‌توانند به اینترنت آزادتر دسترسی داشته باشند، به زودی بیشتر خواهد شد. همچنین گستره سایت‌هایی که در شرف رفع فیلتر شدن هستند بسیار بیشتر از یوتیوب بوده و دیگر موارد را نیز در بر می‌گیرد.


سخن آخر


امید واریم از این مطلب از موبایل آباد لذت برده باشید. همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، می توانید با کلیک بر روی ثبت درخواست تعمیرات از مشاوران ما در موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات