لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

استفاده از فولاد در گوشی آیفون

استفاده از فولاد در گوشی آیفون

چه کسی ساندویچ خوبی را دوست ندارد، به خصوص وقتی که به آیفون بعدی اپل مربوط باشد؟ بر اساس گزارشی از سایت خبری تایوان Digitimes، آیفون 8 که شایعه شده است می تواند یک جلو و پشت کاملاً شیشه ای در اطراف یک مرکز اسکلت فلزی داشته باشد. 

محصولات آلومینیوم در اپل


البته اگر به یاد داشته باشید اخرین نسخه از خانواده آیفون که از بدنه‌ی فولادی پوشیده شده بود، آیفون 4s بود که CNC شاسی آن را برش داد و تولید کرد که صفحه‌های شیشه‌ای در پشت و جلو قرار گرفتند. بعد ها این شرکت از گوشی آیفون 5 به بعد، از آلومینیوم که به دلیل مقاومت مطلوب و همچنین هزینه ی نسبتا کمی که داشت، در تمام محصولات خود از جمله مکبوک‌ها و واچ‌ها نیز استفاده شد. 

استفاده از فولاد زد زنگ در طراحی محصولات اپل


اکنون بر اساس شایعات، کوپرتینویی‌ها برای تولید آیفون 8 به مجددا به عقب باز گشتند و فولاد زد زنگ برای طراحی بدنه‌ی این گوشی استفاده می‌کنند البته کاملا متفاوت تر از نسخه های قبلی؛ در واقع نظر می‌رسد اپل از روش آهنگری به جای مرسوم ریخته‌گری استفاده خواهد کرد. در روش آهنگری، فولاد ضد زنگ به وسیله پرس کاری شکل داده می‌شود که در مقایسه با روش‌های مرسوم صلبیت فوق العاده‌ای را به ارمغان می آورد. گفتنی است که با توجه به تمایل شدید اپل به ساخت محصولات با کیفیت عالی، برخی از جزئیات مانند رزوه درونی پیچ‌ها نیاز به ابزار CNC خواهند داشت.

 


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات