لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

گوشی تاشدنی هوآوی میت ایکس با نمایشگر تمام صفحه و مودم 5G معرفی شد

گوشی تاشدنی هوآوی میت ایکس با نمایشگر تمام صفحه و مودم 5G معرفی شد

هوآوی دقایقی پیش گوشی تاشدنی میت X را با مودم 5G و مکانیزمی متفاوت نسبت به گلکسی فولد معرفی کرد.

هواوی به شایعات و گمانه‌زنی‌ها طولانی‌مدت پایان داد و لحظاتی پیش گوشی تاشدنی خود را با نام Mate X طی رویدادی اختصاصی در کنگره‌ی جهانی موبایل 2019 رونمایی کرد.

گوشی تاشدنی هوآوی میت ایکس با نمایشگر تمام‌صفحه و مودم 5G معرفی شد

پس از گلکسی فولد، گوشی هوآوی میت ایکس دومین محصول جدی در دسته‌ی گوشی‌های تاشدنی به‌حساب می‌آید. چینی‌ها در این محصول راهکاری کاملا متفاوت را نسبت به سامسونگ در پیش گرفته‌اند و به‌کارگیری پنل OLED منعطف FullView درکنار مکانیزم لولای موسوم به Falcon Wing، امکان تا کردن نمایشگر به بیرون را فراهم کرده‌اند. بدین ترتیب میت ایکس می‌تواند نقش یک گوشی با طراحی تمام‌صفحه و نمایشگر دوگانه یا یک تبلت تمام‌صفحه را ایفا کند.

طراحی منحصر به‌فرد میت ایکس باعث می‌شود تا در هر دو حالت تبلت و گوشی، عاری از هرگونه بریدگی یا حفره‌ای باشد؛ در حالت گوشی، میت ایکس نمایشگری 6.6 اینچی با رزولوشن 2480 × 1148 پیکسل و نسبت تصویر 19.5:9 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در حالت تبلت، صفحه‌نمایش میت ایکس به پنلی 8 اینچی با رزولوشن 2480 × 2200 پیکسل و نسبت تصویر 8:7.1 بدل می‌شود. برای مقایسه باید اشاره کنیم که ابعاد نمایشگر گلکسی فولد در حالت گوشی و تبلت به‌ترتیب 4.6 و 7.2 اینچ با بریدگی است.

میت ایکس بدنه‌ی بسیار باریکی دارد؛ به‌طوری که در حالت تبلت و گوشی، ضخامت آن به‌ترتیب به تنها 5.4 و 11 میلی‌متر می‌رسد، ضمن اینکه میت ایکس در حالت تاشده هیچ شکافی بین دو نیمه‌ی دستگاه وجود ندارد. باید توجه داشته باشید که ضخامت گوشی تاشدنی سامسونگ در حالت تاشده 17 میلی‌متر است. ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری هواوی دستیابی به چنین ضخامتی را به‌لطف لولای نوآورانه‌ی دستگاه می‌داند که بیش از 100 قطعه را دربردارد.

گوشی تاشدنی هوآوی میت ایکس با نمایشگر تمام‌صفحه و مودم 5G معرفی شد

دوربین میت ایکس در همکاری با لایکا توسعه داده شده است و درست‌مانند میت 20 پرو، شامل یک ماژول تله‌‌فوتو، یک ماژول واید و یک ماژول اولتراواید می‌شود. بدین ترتیب کاربر انبوهی از قابلیت‌های متنوع از حالت شب و پرتره گرفته تا عکس‌های فوق عریض را در اختیار خواهد داشت و به‌لطف طراحی خاص گوشی، از این دوربین‌ها برای ثبت عکس‌های سلفی نیز می‌توان استفاده کرد. گوشی تاشدنی هواوی قابلیت جالب‌توجهی مانند Mirror Shooting را نیز ارائه می‌دهد که به‌موجب آن، سوژه می‌تواند در جریان عکسی باشد که از او گرفته می‌شود.

گوشی تاشدنی هوآوی میت ایکس با نمایشگر تمام‌صفحه و مودم 5G معرفی شد

چینی‌ها برای میت ایکس با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، قیمت فوق‌العاده بالای 2299 یورو (2600 دلار) را در نظر گرفته‌اند و آن را از اواسط 2019 با رنگ آبی روانه‌ی بازار خواهند کرد؛ اما احتمالا در آینده شاهد عرضه‌ی رنگ‌های بیشتری از این دستگاه خواهیم بود. نظر شما در مورد میت ایکس و البته گوشی متفاوت هواوی چیست؟

منبع خبر


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات