لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

 گوشی گلکسی فولد | معایبی که باعث منصرف شدن خریداران می شود

 گوشی گلکسی فولد | معایبی که باعث منصرف شدن خریداران می شود

سامسونگ با تولید گوشی هوشمند تاشوی خود قرار است آینده گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند را به نمایش بگذارد و تغییراتی اساسی را در این صنعت ایجاد کند؛ اما پس از تولید این گوشی توسط کمپانی سامسونگ و ارسال آن به دست منتقدان و آزمایش کنندگان، آن ها متوجه مشکلاتی در این گوشی شده اند و گزارش داده اند که این می‌تواند شاید برای این کمپانی چینی مسئله‌ای نگران کننده ای باشد. در ادامه 3 مشکل اساسی این مدل گوشی که توسط منتقدین گزارش شده است را بررسی خواهیم نمود.

 

صفحه نمایش اصلی کوچک 

حقیقت ماجرا این است که شما در حال خرید یک گوشی موبایل هستید نه تبلت! پس باید نیاز اولیه ی شما برطرف شود و برایتان نمایشگر مناسب در بازاری که همه به صفحات بزرگ عادت کرده اند محیا باشد. اما گلکسی فولد اینطور نیست! صفحه نمایش اولیه ی این گوشی 4.6 اینچی است و تقریبا اندازه‌ی آن مانند موتورولا E مدل 2015 یا گلکسی اس 5 مینی سامسونگ است با این تفاوت که از بالا و پایین صفحه حاشیه‌ی زیادی دارد که این نیز یکی دیگر ازاین معایب برای این گوشی می‌باشد.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن


برآمدگی میانی صفحه نمایش

اولین مشکلی که از نمایشگر گلکسی فولد سامسونگ گزارش شده، به وجود آمدن بی دلیل برآمدگی در قسمت وسطی دو صفحه نمایش است. دو متخصص از دو خبرگزاری بزرگ جهان درحوزه فناوری این مشکل را گزارش داده‌اند اما دلیل آن را در حد حدس و گمان باقی گذاشته‌اند. این دو متخصص علت اصلی به وجود آمدن برآمدگی در صفحه نمایش گوشی را لولای آن می‌دانند که به صفحه‌نمایش فشار می‌آورد اما این مشکل پس از مدتی باعث به وجود آمدن پیکسل‌های خاموش در نمایشگرمی‌شود.
البته این تنها مشکلی نبود که برای گلکسی فولد و کاربرهای آن به وجود آمده بود دلیل این مشکل این بود که یک خط ضخیم از پیکسل‌های کناره نمایشگر گوشی از جایی که گلکسی فولد تا می‌شود، از کار افتاده و هیچ قسمتی از آن روشن نمی‌شود و چیزی را به نمایش نمی‌گذارد. همچنین سمت چپ صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند تاشو به طور مداوم سوسو می‌زند و همین مسئله باعث می‌شود تا صفحه نمایش بزرگ گلکسی فولد استفاده نشود.

 

فرورفتگی قسمتی از نمایشگر

از دیگر مشکلاتی که در گوشی سامسونگ گلکسی فولد دیده شده این است که پیکسل‌های نمایشگر گلکسی فولد به مرور سیاه می‌شوند و همین مسئله مشکلات را برای سامسونگ نیز دو چندان می‌کنند. پیشتر فقط قسمتی از نمایشگر غیر قابل استفاده بود اما یکی از کاربران گزارش داده است که در حال حاضر فقط قسمت کوچکی از سمت راست نمایشگر گوشی محتوا را نمایش می‌دهند. وی همچنین اشاره کرده است که نمایشگر گلکسی فولد در اثر برخورد ناخن او به آن، فرو رفتگی پیدا می‌کند.


لایه ی محافظ صفحه نمایش

آخرین مشکلی که دراین اسمارت‌فوت دیده شده بود این بود که زمانی که لایه پلیمری گلکسی فولد برداشته می‌شود، صفحه نمایش گوشی به طور کامل از کار می‌افتد. در حالی که، این لایه فقط جنبه حفاظت از صفحه نمایش را دارد و نباید با برداشتن آن، گوشی دچار مشکل شود. سامسونگ در بیانیه‌ای به چنین مشکلاتی پاسخ داده و اعلام کرده است که این شرکت به دنبال دلایل به وجود آمدن این مسائل در گلکسی فولد است و به زودی راه حل همه‌ی این مشکلات را پیدا و گوشی را بدون نقص روانه بازار خواهد کرد.

 

کلام پایانی

گلکسی فولد تقویت شده تا مقاومت بهتری در برابر ذرات خارجی داشته باشد و در عین حال بتواند قابلیت تا شدن را به خوبی در اختیار کاربر قرار دهد. جالب است بدانید این شرکت در انتهای بیانیه خود از کسی عذرخواهی نکرده اما از مخاطبان به خاطر پشتیبانی و شکیبایی آن‌ها تشکر می‌کند:
همه ما در شرکت سامسونگ از پشتیبانی و شکیبایی شما طرفداران گلکسی در سراسر دنیا قدردانی می‌کنیم. گلکسی فولد دستگاهی است که از مدت‌ها قبل در دست تولید بوده، و مفتخریم که آن را با دنیا به اشتراک بگذاریم.
 

 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات