لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و حل مشکل گوشی ضربه خورده

تعمیر و حل مشکل گوشی ضربه خورده

اگر تلفن شما شکسته است و یا علائم آسیب فیزیکی دارد ممکن است بتوان آن را درست کرد! البته اگر به گوشی شما ضربه فیزیکی وارد نشده و یا آب به داخل آن نرفته است و همچنان با تلفن خود مشکل دارید، ممکن است با یک مشکل نرم‌افزاری روبه‌رو باشید. در این حالت شما باید از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و یک تنظیم مجدد داده‌های کارخانه که به‌عنوان 《هارد ریست》 شناخته می‌شود را انجام دهید. اما اگر این کار را قبلاً امتحان کرده‌اید و هنوز هم دستگاه شما به‌درستی کار نمی‌کند، احتمالا با یک مشکل سخت‌افزاری روبه‌رو هستید. در بسیاری از موارد، اصابت یک ضربه‌ محکم به تلفن همراه حتی اگر باعث آسیب ظاهری به بدنه و نمایشگر آن نشود، می‌تواند از درون دستگاه را دچار مشکل کند. در ادامه با روش‌های تعمیر گوشی ضربه خورده و همچنین نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر برای حل این مشکل می‌پردازیم.

حل مشکل ضربه خوردگی گوشی
مشکلات احتمالی گوشی ضربه خورده 


ترک خوردن صفحه نمایش یکی از رایج‌ترین انواع آسیب‌های فیزیکی در تلفن‌های همراه، به ویژه تلفن‌های هوشمند است. آیا تا به‌حال اسمارت‌فونی قدیمی با عمر بیش از دو سال را دیده‌اید که صفحه نمایش ترک خورده یا خرد شده نداشته‌باشد؟ اگر دیده‌اید، احتمالاً صاحب دستگاه از یک محافظ صفحه نمایش خوب بر روی آن استفاده کرده است! اما آسیب به نمایشگر تنها یکی از مشکلات ظاهری ضربه خوردن به تلفن همراه است و در واقع، شما ممکن است با مشکلات شدیدتری مواجه شوید.
بنابراین پس از اصابت یک ضربه‌ شدید به اسمارت‌فون‌تان، اولین کاری که باید انجام دهید ارزیابی آسیب وارده به آن است. اگر گوشی شما ترک خورده، شکسته و یا نمایشگر آن خراشیده شده است، احتمالاً تحت پوشش گارانتی نخواهد بود. درواقع، اکثر سازندگان درصورت افتادن گوشی بر روی زمین و ایجاد هر نوع آسیب فیزیکی، گارانتی برای آن درنظر نمی‌گیرند.


ترک خوردن صفحه نمایش


اگر صفحه نمایش شما ترک خورده است، باید آن را جایگزین کنید. این کار را می‌توان با خرید آنلاین صفحه نمایش و انجام آن توسط خودتان انجام داد، اما فقط درصورتی‌که شما یک تعمیرکار موبایل باشید! بنابراین اگر دانش و تجربه کافی یا ابزار مناسب برای انجام این کار را ندارید، گوشی خود را به تعمیرگاه برده و حتما اطمینان حاصل کنید که اولا از یک نمایشگر اورجینال برای اسمارت‌فون شما استفاده خواهد شد و ثانیا، تعمیرکار مذکور تجربه و حوصله‌ی کافی برای تعویض نمایشگر گوشی شما را داشته‌باشد! می‌توانید روی تخصص، وجدان کاری و صبر و حوصله تعمیرکاران مجرب موبایل آباد حساب باز کنید!
به‌عنوان مثال تجربه شخصی خود را از تعویض نمایشگر اسمارت‌فون قدیمی برایتان شرح می‌دهم: سال گذشته نمایشگر گوشی هواوی میت 10 به‌دلیل افتادن بر روی زمین شکست و برای تعمیر، آن را به نزدیک‌ترین تعمیرگاهی که می‌شناختم بردم. اما پس از مدتی که کار تعویض نمایشگر گوشی به پایان رسید، هنگام کار با گوشی احساس می‌کردم که تاچ اسکرین به‌درستی جواب نمی‌دهد و مثلا در هنگام بازی پابجی به‌هیچ‌عنوان امکان نشانه‌گیری صحیح بر روی صفحه نمایش وجود نداشت و از آن بدتر، هنگام ارسال مسیج یا تایپ کردن، هیچ‌کدام از حروف را نمی‌توانستم به‌درستی انتخاب کنم! مثلا وقتی حرف ت را انتخاب می‌کردم، به جای آن ن یا الف تایپ می‌شد! و پس از مدتی قسمت‌هایی از نمایشگر مذکور زرد رنگ شد و به کلی از کار افتاد.
پس اگرچه تعویض نمایشگر کار خیلی سختی نیست، اما مهم است که گوشی خود را برای انجام این کار به یک تعمیرکار معتبر بسپارید، زیرا اگر نمایشگر اسمارت‌فون به خوبی کار نکند، هیچ لذتی از کار کردن با آن نخواهید برد!
حال فرض می‌کنیم که پس از افتادن گوشی بر روی زمین، آسیب ظاهری به نمایشگر آن وارد نیامده است. بنابراین برای بررسی اینکه آیا همه.چیز به‌درستی کار می‌کند، ابتدا با گوشی خود تماس بگیرید، پیام متنی ارسال کنید و عکس بگیرید. اگر به‌نظر می‌رسد که تلفن شما خوب کار می‌کند، خیلی خوش‌شانس هستید! اما اگر تلفن شما پس از افتادن به‌درستی کار نمی‌کند، احتمالاً آسیب داخلی در آن ایجاد شده است. آسیب‌های داخلی هم اغلب توسط گارانتی پوشش داده نمی‌شوند، بنابراین احتمالاً باید هزینه تعمیرات را از جیب خود بپردازید.

 


شل شدن باتری 


شایع‌ترین نوع آسیب داخلی، شل شدن باتری است. اگر باتری گوشی شما شل شود، می‌تواند انواع مشکلات، از کاهش عمر باتری گرفته تا از دست‌دادن اطلاعات را برایتان ایجاد کند. برای رفع شل شدن باتری، باید گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید و یا خودتان باتری را تعویض کنید.
 


آسیب به مادر برد


مادربرد آسیب‌دیده یکی دیگر از انواع رایج آسیب‌های داخلی است که شما را وادار به تعمیر گوشی ضربه خورده می‌کند. اگر مادربرد شما آسیب دیده باشد، می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی، تخلیه سریع باتری و حتی خاموش شدن تصادفی دستگاه شود. معمولاً تعویض مادربرد توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است بسیار گران باشد، اما یک تعمیرکار خبره می‌تواند پس از بررسی کامل دستگاه شما، تعویض یا تعمیر مادربرد را بسته‌به شرایط و میزان آسیبی که به آن وارد شده به شما توصیه کند.

عواقب ضربه خوردن گوشی
آسیب به پورت شارژ 


یکی دیگر از انواع آسیب‌های داخلی، آسیب دیدن درگاه شارژ است. اگر پورت شارژ گوشی شما آسیب دیده باشد، ممکن است باعث شود تا گوشی شما بسیار کند شارژ شود، و یا اصلا شارژ نشود. 

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر، این مقاله را از دست ندهید: 7 روش برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی
 

آسیب دیدن پورت شارژ گوشی
چگونه از ضربه خوردن گوشی محافظت کنیم؟


قاب گوشی می‌تواند به محافظت از دستگاه شما در برابر افتادن، خط و خش و ساییدگی کمک کند. اما مهم نیست که قاب شما چقدر محکم است، اگر از گوشی خود به‌خوبی مراقبت نکنید، استفاده از قاب هم فایده چندانی نخواهد داشت. وقتی گوشی از دست‌تان می‌افتد و یا ضربه‌ای شدید به آن وارد می‌شود، درست است که با استفاده از یک قاب محافظ خوب می‌توان شدت ضربه وارده را کم کرد و از ایجاد آسیب ظاهری به اسمارت‌فون محافظت نمود، اما همچنان ممکن است که به اجزای داخلی آن در اثر شوک ضربه، آسیب جدی وارد شود.
بنابراین مطمئن شوید که گوشی خود را در یک جای امن نگهداری کنید، آن را به‌طور منظم با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید و از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا ساینده‌ها که می‌توانند به صفحه نمایش یا سایر قسمت‌های ظریف آن آسیب برسانند، خودداری کنید. هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، تلفن خود را در مکانی امن نگه دارید که به آن فشار وارد نشود و یا امکان افتادن آن بر روی زمین وجود نداشته‌باشد. 
اگر می‌دانید که در موقعیتی قرار خواهید گرفت که ممکن است تلفن‌تان خیس شود (مثلاً در ساحل یا کنار استخر)، برای خشک نگه‌داشتن آن اقدامات احتیاطی را انجام دهید. استفاده از یک گلس صفحه نمایش باکیفیت نیز نمایشگر دستگاه شما را تا حدی از آسیب‌های خارجی در امان نگه می‌دارد.

 

اقدامات لازم پیش از تعمیر گوشی ضربه خورده


با تمامی این موارد، همیشه نمی‌شود از اتفاقات جلوگیری کرد و هر چقدر هم که از گوشی خود نگهداری کنید، باز هم ممکن است به آن ضربه فیزیکی و آسیب وارد شود.
فرض می‌کنیم که به گوشی شما آسیب فیزیکی داخلی یا خارجی وارد شده و باید آن را برای حل مشکل ضربه خوردگی گوشی به تعمیرگاه ببرید. قبل از انجام این کار، چندین نکته وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید:

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


سیم کارت خود را بردارید


این موضوع ممکن است بدیهی به‌نظر برسد، اما با این‌وجود ارزش یادآوری را دارد! 


قبل از اقدام برای  تعمیر گوشی ضربه خورده، هر نوع قفل امنیتی را از گوشی خود پاک کنید


اگر پین، قفل الگو یا احراز هویت اثر انگشت دارید، باید آن را غیرفعال کنید. این کار به تکنسین‌هایی که روی تلفن شما کار می‌کنند این امکان را می‌دهد که پس از پایان تعمیرات لازم، به‌راحتی عملکرد تلفن شما را آزمایش کنند تا از صحت انجام تعمیرات خود مطمئن شوند.
مثلا برای گوشی‌های اندروید، به مسیر Settings -> Security & lock screen -> Lock screen رفته و پین، قفل الگو یا هر مانع دیگری را که برای تعمیرکارتان تراشیده‌اید را بردارید!
کاربران آیفون هم باید هر نوع رمز عبور را خاموش کنند. برای این کار به Settings -> Touch ID & Passcode بروید. در دستگاه‌های بدون Touch ID، به Settings -> Passcode بروید. اگر iPhone X دارید، به Settings -> Face ID & Passcode بروید.
 


پشتیبان‌گیری و ریست کردن


اگر اطلاعات و داده‌های حساسی در دستگاه خود دارید، می‌توانید قبل از تحویل به تعمیرکار، آن‌ها را از گوشی خود پاک کنید. البته قبل از انجام این کار حتماً یک نسخه پشتیبان کامل از دستگاه Android یا iOS خود تهیه کنید. همچنین مطمئن شوید که جزئیات IMEI و شماره سریال تلفن خود را یادداشت کنید. اگر هنگام ارسال گوشی خود برای تعمیر دچار شک و واهمه می‌شوید، این کار آرامش خاطرتان را تضمین می‌کند.
برای کاربران آیفون، به Settings -> General -> About بروید. کاربران اندروید هم می‌توانند برای یادداشت شماره سریال و جزئیات IMEI به Settings -> About مراجعه کنند.
 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

مراجعه به تعمیرکار برای حل مشکل ضربه خوردگی گوشی

سخن پایانی


قطعا وقتی یک ضربه فیزیکی شدید به گوشی شما وارد می‌شود، انتظار ندارید که نرم‌افزار آن دچار مشکل شود! پس هر مشکلی که در دستگاه شما پس از ضربه خوردن ایجاد می‌شود منشا سخت‌افزاری خواهد داشت و یعنی، باید برای تعمیر گوشی ضربه خورده خود به تعمیرگاه مراجعه کنید.
 به هزار و یک دلیل موجه حتما می‌دانید که انتخاب یک تعمیرکار باتجربه و بادانش که به کیت‌های تعمیرات مخصوص مجهز است و از قطعات اورجینال برای تعمیر گوشی ضربه خورده شما استفاده می‌کند چقدر اهمیت دارد. و این یک واقعیت محض است و نه تبلیغات و شعار! در این راستا موبایل آباد مانند همیشه، با داشتن سابقه‌ای بسیار درخشان برای تعمیرات تخصصی گوشی‌های اندرویدی و آیفون در خدمت شماست! کافی است مشکل خود را در وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید و دیگر نگران چیزی نباشید!

 

 

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

1-    رایج‌ترین مشکلی که پس از ضربه خوردن گوشی پیش می‌آید چیست؟ 
می‌توان گفت پس از ضربه خوردن گوشی، شکستن ال‌سی‌دی و صفحه نمایش آن، از رایج‌ترین مشکلاتی است که پیش می‌آید.
2-    آیا خودم می‌توانم گوشی ضربه خورده ام را تعمیر کنم؟ 
عموما پس از ضربه خوردن گوشی، مشکلاتی که برای آن پیش می‌آیند سخت‌افزاری هستند و شما نیازمندید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن مراجعه کنید.
3-    در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟
مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد،دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است.

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات