لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض ال سی دی گلکسی A30S | راهنمای جامع تعمیرات ال سی دی

تعمیر و تعویض ال سی دی گلکسی A30S | راهنمای جامع تعمیرات ال سی دی

خرابی ال‌سی‌دی می‌تواند برای هر گوشی موبایلی پیش بیاید و فقط مختص به گوشی سامسونگ گلکسی a30s نیست.
نمایشگر سوپر امولد گلکسی A30S با رزولیشن 720 در 1560 یا اصطلاحا اچ‌دی پلاس و تراکم پیکسلی 268 در هر اینچ، ابعادی درحدود 6.4 اینچ دارد و حاشیه باریک آن، نسبت بدنه به نمایشگر را به عدد 84.5 درصد رسانده است. 
این نمایشگر با امکان نمایش محتوا با 16 میلیون رنگ از کیفیت و دقت مطلوبی بهره می‌برد؛
نقش حیاتی وضروری ال‌سی‌دی‌ها در گوشی‌های‌ هوشمند، حساسیت بالای این قطعات و همچنین قرارگیری آن‌ها در معرض خطر، توجه کاربران را بیش‌تر از دیگر قطعات به خود جلب کرده‌ و خراب شدن آن‌ها، کابوس همه کاربران گوشی‌های هوشمند است؛ چرا که اگر تصمیم به ناسازگاری داشته باشند همه را حسابی به دردسر خواهند انداخت.
حال اگر کاربران همهٔ بخش‌های تشکیل دهنده ال‌سی‌دی اسمارت‌فون خود را بشناسند و از مشکلات و علائم رایج خرابی آن آگاه باشند با این مسئله راحت‌تر برخورد کرده و برای تعمیر آن مورد سواستفاده افراد کلاه‌بردار و سودجو قرار نمی‌گیرند؛ همچنین در نظر داشته باشید که برای تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود از یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر کمک بگیرید.
در اینجا می‌خواهیم از ال‌سی‌دی گلکسی A30S، علائم و دلایل خرابی آن صحبت کنیم و هم‌چنین راه‌‍‌حل‌های موجود را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم یکی از صاحبان این میان‌رده کره‌ای پرطرفدار هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

ال سی دی سامسونگ A30s

 

چه عواملی به ال‌سی‌دی گلکسی A30S  آسیب می‌رساند؟

ال‌سی‌دی گلکسی A30S و به‌طور کلی تمامی ال‌سی‌دی‌های گوشی‌های هوشمند بر اثر عواملی نظیر ضربه،  فشار، نفوذ آب و مایعات، سقوط از ارتفاع و حرارت زیاد آسیب دیده و در اغلب موارد تعویض این قطعه ضروری خواهد بود.
البته با توجه به اینکه صفحه‌نمایش اسمارت‌فون‌ها از سه بخش با وظایف متفاوت تشکیل شده‌اند، اختلال در هر بخش علائم متفاوتی از خود بروز می‌دهند که هر بخش را به اختصار بررسی خواهیم کرد. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

در چه صورتی ال‌سی‌دی گلکسی A30S نیاز به تعویض دارد؟

پیش از هر توضیحی باید بگوییم که نمایشگر کلکسی A30S از گلس،  تاچ و ال‌سی‌دی تشکیل شده که در صورت بروز هر آسیبی باید همه این بخش‌ها به دو صورت جداگانه مورد بررسی و عیب‌یابی قرار بگیرند.


 

آیا گلس گلکسی A30S آسیب دیده است؟

گاهی گوشی گلکسی A30S شما در اثر ضربه و فشار آسیب دیده و آثار شکستگی در صفحه‌نمایشگر آن پدیدار می‌شود و شما اینگونه متصور می‌شوید که ال‌سی‌دی دستگاه شما شکسته و باید تعویض شود؛ درصورتی که صفحه نمایشگر محتوا را کاملا واضح و بدون مشکل و لگ، نمایش می‌دهد و همچنین تاچ دستگاه نیز تمامی دستورات را به‌طور دقیق و بدون جا افتادن، اجرا می‌کند. چه اتفاقی افتاده؟ آیا ال‌سی‌دی گلکسی A30S سالم است؟ بله، خوشبختانه تنها گلس دستگاه شکسته و با هزینه نسبتا مناسب‌تر تعویض و مانند روز اول خواهد شد.
البته تعویض گلس نیز نیاز به تخصص،  مهارت و تجهیزات به‌روز دارد، در نتیجه انتخاب تعمیرکاری مجرب و کاربلد برای تعویض این بخش نیز بسیار حائز اهمیت است.

تعویض ال سی دی سامسونگ A30s
 

آیا تاچ گلکسی A30S عملکرد سابق را دارد؟

پیش از هر توضیحی لازم است بدانید که تاچ و ال‌سی‌دی با وجود عملکردهای کاملا متفاوت قطعه‌ای به ‌هم پیوسته هستند و در صورت بروز هر آسیبی این دو قطعه باهم تعویض خواهند شد.
اگر تاچ عمل نکند یا در برخی نقاط جا بیفتد،  متاسفانه دچار مشکل شده و هر دو قطعه تعویض می‌شوند.
البته در مواردی عمل نکردن تاچ به دلیل اختلالات نرم‌افزاری است یا گوشی شما هنگ کرده و هیچ ارتباطی به ال‌سی‌دی و تاچ ندارد.

 

از کجا بفهمیم ال‌سی‌دی آسیب ‌دیده ‌است؟

اگر ال‌سی‌دی گلکسی A30S در اثر حادثه‌ای آسیب ببیند؛ با علائم متفاوتی خود را نشان می‌دهد که نسبت به بخش‌های دیگر، تشخیص آن کمی سخت‌تر و گیج‌کننده‌تر است. 

 

مشاهده آثار شکستگی در ال‌سی‌دی گلکسی A30S 

شایع‌ترین نشانهٔ خرابی در ال‌سی‌دی،  مشاهدهٔ آثار شکستگی در نمایشگر است، که به دلیل تشابه آثار شکستگی در ال‌سی‌دی و گلس، تشخیص اینکه ال‌سی‌دی آسیب‌دیده یا گلس کمی دشوار خواهد بود و تنها راه‌ تشخیص، بررسی عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی است.

 

تعمیر ال سی دی A30s

آب‌خوردگی گوشی

گاهی اوقات ممکن است که در گوشی شما آب یا رطوبت نفوذ کرده باشد و خودتان متوجه آن نباشید. نفوذ رطوبت یا آب به داخل گوشی می‌تواند باعث اتصالات الکتریکی در آن شود و به ال‌سی‌دی آسیب بزند لذا اگر فکر می‌کنید که آب به داخل گوشی شما نفوذ کرده، سریعاً نسبت به خشک کردن آن اقدام نمایید.

برای حل مشکل آب‌خوردگی گوشی این مقاله را از دست ندهید: تعمیر گوشی آب‌خورده 

 

سیاه‌شدن صفحه نمایش

گاهی صفحه نمایشگر گوشی A30S شما در اثر ضربه،  فشار،  آبخوردگی،  حرارت و ... سیاه شده و هرچه تلاش می‌کنید،  قادر به روشن کردن آن نخواهید بود.در این حالت به احتمال بسیار زیادی ال‌سی‌دی دستگاه شما سوخته و مستلزم تعویض است.
البته گاهی روشن نشدن ال‌سی‌دی دستگاه ناشی از اختلالات مربوط به باتری،  برد،  مشکلات نرم‌افزاری و... بوده و ارتباطی به ال‌سی‌دی شما ندارد؛ درنتیجه تشخیص این مورد نیاز به عیب‌یابی دقیق دارد،  پس تشخیص این مورد را به فردی متخصص و کاربلد بسپارید. 

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید: خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل

 

خطوط و لکه‌های رنگی و جوهری شکل

در مواردی نیز در نمایشگر گوشی شما هیچ اثری از شکستگی و آسیب دیده نمی‌شود؛ اما به محض روشن کردن دستگاه شما با خطوط و لکه‌های رنگی و جوهری شکل یا هاله‌ای محو در برخی بخش‌های نمایشگر مواجه خواهید شد که متاسفانه در این شرایط نیز ال‌سی‌دی شما آسیب‌‌دیده و راهی جز تعویض این قطعه پیش روی شما نخواهد بود. 

 

آموزش تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ a30s

اگر کمی به مقدمات تعمیرات موبایل تسلط دارید، می‌توانید خودتان ال‌‌سی‌دی گوشی خود را تعویض کنید. در این بخش به ابزارهای مورد نیاز برای تعویض ال‌‌سی‌دی گوشی A30s می‌پردازیم.

مرحله اول: استفاده از سشوار
ابتدا با یک سشوار صنعتی به پشت گوشی حرارت دهید تا چسب‌های ال سی دی نرم شود.حتما دقت کنید که حرارت را بیش از حد انتقال ندهید؛ زیرا باعث بروز اختلال در سخت‌افزار گوشی می‌شود.

مرحله دوم: استفاده از قاب‌ بازکن
با استفادهاز قاب بازکن قاب پشتی و ال سی دی گوشی را از یکدیگر جدا کنید.

مرحله سوم: استفاده از چسب ال سی دی
با استفاده از چسب ال سی دی می‌توانید صفحه نمایش جدید را به گوشی بچسبانید.
پس از چسباندن ال سی دیف لبه‌های آن را با چسب نواری به گوشی بچسبانید و به مدت 8 تا 10 ساعت منتظر بمانید تا صفحه نمایش کاملا به گوشی بچسبد.

پیشنهاد: اگر آموزش تعمیرات موبایل را به حد کافی نگذرانده‌اید، بهتر است که برای تعویض ال سی دی گوشی خود به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید؛ زیرا اگر خودتان نسبت به تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود اقدام کنید و اشتباهی صورت بگیرد، باعث به بار می‌آورد.


نحوه تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن
با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

  1. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.

  2. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.

  3. خدمات‌دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

 

هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی a30s

درباره هزینه باید بگوییم که این مورد برای شما و تقریبا همه کاربران اهمیت زیادی دارد؛ اما این مورد برحسب گوشی مورد نظر متفاوت است. حتی بر اساس Edge یعنی لبه‌دار بودن یا نبودن آن نیز هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. اما به طور متوسط هزینه‌ی تعویض LCD و تاچ اسکرین 1 الی 1.5 میلیون تومان است اما باز هم این مورد بستگی به گوشی شما دارد. پس بهتر است در این باره از کارشناسان موبایل‌آباد بپرسید و اطلاعات کافی به دست بیاورید.

قطعا بسیاری از شما با شکستگی، له‌شدن یا از کار افتادن ال‌سی‌دی خود مواجه شده‌اید؛ مسئلهٔ مهمی که در این شرایط حائز اهمیت خواهد بود؛ نحوهٔ مواجهه با این مشکل است.
اگر ال‌سی‌دی گلکسی A30S خود را پس از آسیب‌دیدن، به مرکز تعمیراتی مجهز و متخصص بسپارید تا زیر نظر فردی مجرب و کاربلد تعمیر شود، بی‌شک نتیجه مطلوبی خواهید گرفت و در مقابل پرداخت هزینه‌ای مناسب A30S خود را کیفیتی بالا و مانند سابق دریافت خواهید کرد. 

 

سوالات متداول

1- آیا خودم می‌توانم نسبت به تعویض ال‌سی‌دی گوشی خودم اقدام کنم؟

اگر شما به اصول تعمیرات موبایل تسلط کامل دارید، طبق آموزشی که در مقاله ارائه شد، می‌توانید این کار را انجام دهید؛ در غیر این صورت بهتر است برای به بار نیامدن هزینه بیشتر، به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه و مشکل خود را حل کنید.

2- هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ a30s چقدر است؟

این امر دو حالت دارد: در صورتی که فقط گلس آن شکسته باشد، تعویض آن هزینه پایین‌تری خواهد داشت و در صورتی که خود ال‌سی‌دی مشکل پیدا کرده باشد، شما نیازمند پرداخت هزینه بالاتری هستید.

3- در انتخاب تعمیرکار برای تعویض باتری گوشی،چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

باید توجه داشته باشید که تعمیرکار،حتما از باتری اورجینال استفاده کند و هزینه زیادی بابت تعویض باتری فیک از شما دریافت نکند.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request