لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

رفع مشکل شارژ سریع یا فست شارژ نشدن گوشی

رفع مشکل شارژ سریع یا فست شارژ نشدن گوشی

فست شارژ نشدن گوشی

شارژ سریع یا فست شارژ (fast charge) یک ویژگی بسیار مفید برای اسمارت فون‌های نوین است که می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه باتری تلفن همراه شما را کاملا شارژ کند. با این‌حال، گاهی اوقات ممکن است زمانی که تلفن‌تان به کندی شارژ می‌شود ناامید شوید و یا در بدترین حالت، خواهید دید که گوشی موبایل شما اصلا شارژ نمی‌شود، و این مشکل واقعا دردسرساز است! اما ناراحت نباشید، چون هرچند به نظر می‌رسد که این نوع مسائل پیچیده هستند، اما راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. در ادامه خواهیم دید که برای حل مشکل فست شارژ نشدن گوشی چه راهکارهایی وجود دارد. اگر مشکل شما با این راهکارها برطرف نشد، برای تعمیر موبایل خود می‌توانید به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید. پس با ما همراه باشید تا متوجه شوید که چرا فست شارژ گوشی کار نمی کند.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 ما تماس بگیرید .

 


معرفی تکنولوژی فست شارژ

پیش از بررسی راهکارهای رفع مشکل شارژ سریع، بد نیست خیلی مختصر و کوتاه با تکنولوژی فست شارژ آشنا شوید. قبل از اینکه جلوتر برویم، باید به یک فرمول ساده توجه کنید. وات یا توان در نتیجهی ضرب میزان جریان (A یا آمپر) در ولتاژ (V یا ولت) محاسبه می‌شود. A یا آمپر  واحد اندازه گیری مقدار جریان الکتریکی است که به باتری گوشی شما منتقل می‌شود، در حالی‌که ولتاژ نیرویی است که باعث ایجاد جریان می شود. بنابراین، مثلا شارژ 5 ولت 3 آمپر، برق 15 وات را ارائه می‌دهد. در گذشته، معمولا شارژرها باتری گوشی را به صورت ثابت با برق 5 ولت و 0.5 آمپر تغذیه می‌کردند، بنابراین توان شارژ برابر با 2.5 ولت بود. اما امروزه با افزایش ولتاژ و آمپر به صورت متغیر در طول مدت زمانی که گوشی خود را به پریز برق وصل کرده‌اید، باتری گوشی شما توان بیشتری را دریافت کرده و در نتیجه خیلی زودتر پر می‌شود.

معرفی تکنولوژی فست شارژ

نکته‌ای که متوجه خواهید شد این است که بسیاری از تولیدکنندگان، توانایی محصول خود را برای شارژ جزئی سریع، مانند توانایی شارژ 50 تا 80 درصد باتری در عرض نیم ساعت، تبلیغ می‌کنند. این به دلیل روش دریافت انرژی در باتری لیتیوم یونیِ قابل شارژ داخل تلفن‌های همراه است. اگر تابه‌حال به نحوه پر شدن باتری دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که سرعت شارژ با گذشت زمان به تدریج کندتر می‌شود.

فرآیند شارژ را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

  • مرحله 1- جریان ثابت: ولتاژ به سمت اوج خود افزایش می‌یابد، درحالی‌که جریان در سطح بالایی ثابت می‌ماند. در این مرحله انرژی زیادی به سرعت به دستگاه تحویل داده می‌شود.

  • مرحله 2- اشباع: مرحله‌ای است که ولتاژ به اوج خود رسیده و جریان کاهش می‌یابد.

  • مرحله 3– چکه‌ای: باتری کاملاً شارژ شده است. در این مرحله، برق یا به آرامی وارد می‌شود، یا به‌طور دوره‌ای مقدار کمی از باتری را شارژ می‌کند.

حداکثر توان و طول هر کدام از مراحل بالا به استاندارد شارژ سریع گوشی شما بستگی دارد. تولیدکنندگان مختلف، استانداردهای شارژ متفاوتی را توسعه می‌دهند که قادر به تغییر خروجی‌ها و زمان‌های شارژ هستند.

دلایل فست شارژ نشدن گوشی

پس از بررسی تکنولوژی فست شارژ می‌خواهیم ببینیم که خرابی شارژ سریع (fast charge) می‌تواند چه دلایلی داشته باشد؟ اول از همه، معیوب بودن کابل شارژر اغلب دلیل کند شارژ شدن باتری گوشی هوشمند شما است، به خصوص اگر کابل شارژتان را برای مدت طولانی در اختیار داشته‌اید. هرگونه پارگی، خمیدگی، خراش یا آسیب بر روی کابل شارژ ممکن است مقصر باشد. متأسفانه تنها راه حل رفع مشکل fast charge در این حالت، خرید یک کابل جدید است! همین امر در مورد آداپتور نیز صدق می‌کند. بررسی کنید که شارژر گوشی آسیب قابل توجهی نداشته باشد. خمیدگی شاخه‌های دوشاخه‌ی شارژر یا ترک‌خوردگی بدنه‌ی آن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خرابی آداپتور از درون باشد.

پورت شارژ هم می‌تواند مسئول خرابی شارژ سریع گوشی شما باشد. یکی از رایج‌ترین دلایل کند شارژ شدن باتری، کثیف شدن درگاه شارژ گوشی هوشمند است. یا گاهی اوقات، اصابت یک ضربه‌ی شدید به تلفن همراه می‌تواند باعث خرابی پورت شارژر آن شود. اگر داخل این پورت را نگاه کنید، ممکن است حتی با چشم غیرمسلح، تغییر شکل، خوردگی و خرابی اتصالات ریزی که درون آن وجود دارد را ببینید.

یکی دیگر از اصلی‌ترین علل از کار افتادن شارژ سریع به خصوص در اسمارت فون‌های سامسونگ، ورود آب به درون درگاه شارژ گوشی است. همچنین استفاده از شارژرهای غیراستاندارد مخصوصا فندکی‌های غیراستاندارد اتومبیل می‌تواند با از کار انداختن شارژ سریع تلفن همراه، هزینه زیادی را بر روی دست شما بگذارد!

 

همچنین بخوانید : 7 روش برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی

 

روش های حل مشکل فست شارژ نشدن گوشی

برای رفع مشکل فست شارژ گوشی چندین راهکار وجود دارد که شما می‌توانید برخی از آن‌ها را خودتان امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که از شارژر و کابل USB اورجینال استفاده می‌کنید.

  • کابل USB دیگری را امتحان کنید.

  • شارژر سریع دیگری را امتحان کنید.

  • پریز برق را چک کنید.

  • پورت شارژ را تمیز کنید.

  • تمام برنامه‌های در حال اجرا را ببندید و اجازه دهید تلفن شارژ شود.

  • دستگاه خود را به روزرسانی کنید.

با این‌حال در خیلی از مواقع، ممکن است یک مشکل سخت‌افزاری باعث خرابی فست شارژ گوشی شما شده باشد. متاسفانه در این حالت کار خاصی از دست شما برنمی‌آید و برای رفع مشکل شارژ شریع نشدن گوشی باید به یک متخصص مراجعه کنید. شما می‌توانید با ثبت درخواست تعمیر در سایت موبایل آباد، تلفن همراه خود را به دست متخصصان خبره ما بسپارید و با بهترین قیمت و در کمترین زمان ممکن، دلیل شارژ سریع نشدن گوشی موبایل خود را متوجه شده و آن را به صورت صحیح و سالم تحویل بگیرید. تمامی تعمیرات گوشی موبایل در موبایل آباد دارای ضمانت اصالت قطعات است و همچنین از گارانتی بی قید و شرط یک ماهه نیز برخوردار است.

راه های رفع مشکل فست شارژ

 

فست شارژ نشدن گوشی سامسونگ و فعالسازی فست شارژ در گوشی های سامسونگ

همانطور که گفتیم، بسیاری از گوشی‌های سری A و S و نوت سامسونگ، در مواجهه با آب دچار مشکل خرابی فست شارژ می‌شوند. در این حالت (و در تمامی حالاتی که فست شارژ به دلایل سخت‌افزاری خراب شده باشد) باید گوشی خود را به دست یک تعمیرکار خبره بسپارید. اما اگر مشکل سخت افزاری نیست، برای رفع مشکل fast charge موارد زیر را چک کنید:

  1. آیا اصلا گوشی شما از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؟

  2. شارژر شما چطور؟ آیا از فست شارژ پشتیبانی می‌کند؟

  3. اگر دو جواب بالا بله است، مطمئن شوید که حالت شارژ سریع در گوشی شما فعال باشد. برای بررسی فعال بودن این گزینه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت تنظیمات بروید.

  • روی باتری و مراقبت از دستگاه > باتری ضربه بزنید.

  • روی تنظیمات باتری بیشتر ضربه بزنید.

  • مطمئن شوید که همه گزینه‌های قسمت شارژینگ فعال هستند.

  • پورت شارژر را تمیز کنید. با استفاده از یک خلال دندان یا سوزن، هرگونه کثیفی و جرم را پاک کنید. همچنین می‌توانید از یک سواب پنبه‌ای و مالیدن الکل در داخل درگاه شارژ با حرکات دایره‌ای استفاده کنید. سپس آن را به مدت حداقل یک ساعت در جای خشک و خنک قرار دهید. نگران مایع موجود در پورت نباشید، زیرا خودبه‌خود تبخیر می‌شود. همچنین با استفاده از هوای فشرده هم می‌توانید درگاه شارژ خود را تمیز کنید.

  • پریز برق را چک کنید.

  • مطمئن شوید که گوشی شما به‌روزرسانی شده است. اگر راهکارهای بالا موفقیت‌آمیز نبودند، گوشی خود را به ترتیب زیر به‌روز کنید: 

  • به قسمت تنظیمات گوشی وارد شوید.

  • روی Software update ضربه بزنید.

  • روی دانلود و نصب تپ کنید.

4.گوشی خود را در حالت ذخیره انرژی شارژ کنید.

5. داده تلفن همراه یا Wi-Fi را در موقع شارژ شدن گوشی خاموش کنید.

6. حافظه داخلی و کش تلفن را خالی کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • به تنظیمات گوشی بروید.

  • روی Additional Settings ضربه بزنید و به Storage بروید. (محل پوشه Storage ممکن است در گوشی شما متفاوت باشد.)

  • به Apps بروید.

  • روی برنامه‌ای که می‌خواهید کش آن را پاک کنید ضربه بزنید. (Snapchat در این مثال.)

  • در آخر، Clear cache را بزنید.

7. بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) را امتحان کنید.

8. هیچکدام از راه‌های بالا جواب نداد؟ شاید زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد! کاربران سامسونگ می‌توانند با دنبال کردن مراحل زیر وضعیت باتری خود را بررسی کنند:

  • به تنظیمات بروید و روی باتری و مراقبت از دستگاه ضربه بزنید.

  • Diagnostics را انتخاب کنید. (از شما خواسته می‌شود برنامه Samsung Members را باز کنید؛ اگر قبلاً نصب نشده است، قبل از ادامه این کار را انجام دهید.)

  • روی وضعیت باتری ضربه بزنید و آن را مشاهده کنید.

خرابی فست شارژ گوشی

مشکل فست شارژ نشدن در گوشی‌های آیفون

خیلی از روش‌های رفع مشکل fast charge در تمامی اسمارت فون‌ها یکسان هستند. با این‌حال در قسمت پشتیبانی سایت اپل، یک راهکار اضافی هم برای رفع مشکل فست شارژ آیفون بیان شده است.

اجازه دهید دستگاه شما به مدت نیم ساعت شارژ شود. اگر دستگاه شما هنوز شارژ نمی‌شود، دستگاه خود را به اجبار راه‌اندازی مجدد (force restart) کنید. برای iPhone 8 یا بالاتر و iPhone SE (نسل دوم)، دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید. دکمه کاهش صدا را فشار داده و سریع رها کنید. دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. اجازه دهید دستگاه شما نیم ساعت دیگر شارژ شود. اگر دستگاه همچنان روشن یا شارژ نمی‌شود، دستگاه، کابل شارژ و آداپتور شارژ را برای ارزیابی به یک نمایندگی تعمیرات معتبر که ضمانت اصالت قطعات و گارانتی ارائه خدمات داشته باشد مراجعه کنید.

برای رفع مشکل fast charge سایر گوشی‌ها هم می‌توانید مراحل بالا را انجام دهید. با این‌حال مراجعه به یک متخصص می‌تواند با هزینه‌ای کمتر و به‌صورت تضمینی مشکل شارژ سریع اسمارت فون شما را حل کند. موبایل آباد یک مجموعه حرفه‌ای با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه تعمیر انواع مشکلات گوشی تلفن همراه  است. با تعمیر موبایل در یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل، شما دیگر نیازی به خرید یک گوشی تلفن همراه جدید و صرف هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

سوالات متداول فست شارژ نشدن گوشی

1. چرا فست شارژ گوشی کار نمی‌کند ؟

خرابی فست شارژ ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که خرابی آداپتور شارژر، خرابی کابل شارژ و حتی ممکن است قطعات سخت افزاری گوشی به مشکل خورده باشند، به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا مراحلی که داخل این مطلب گفته شده است را به طور کامل انجام دهید و در صورتی که مشکل شما بر طرف نشد به یک واحد تعمیر گوشی موبایل مجاز که خدمات اصالت قطعات داشته باشد و خدماتی که ارائه می دهد را گارانتی کند، مراجعه بفرمایید.

 

2.برای تعمیر خرابی فست شارژ گوشی کجا برم ؟

برای تعمیر گوشی خود بهتر است جایی را پیدا کنید که علاوه بر مهارت، ضمانت اصالت قطعات را نیز ارائه دهند . موبایل آباد؛ بزرگترین مرکز تعمیرات موبایل کشور با بیش از 50 نمایندگی در سراسر کشور تعمیرات موبایل شما را با ضمانت اصالت قطعات و ارائه گارانتی یک ماهه بی قید و شرط در خدمت شماست.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request