لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آموزش رفع مشکل گوگل پلی یا چرا گوگل پلی متوقف می شود؟

آموزش رفع مشکل گوگل پلی یا چرا گوگل پلی متوقف می شود؟

آموزش رفع مشکل گوگل پلی یا چرا گوگل پلی متوقف می‌شود؟


در حال حاضر در کشور ایران اغلب افراد دارای گوشی‌های اندرویدی هستند. یکی از فروشگاه‌های اپلیکیشن که بسیار قابل اعتماد و معتبر نیز هست فروشگاه پر طرفدار و محبوب گوگل پلی است. فروشگاه گوگل پلی قطعا یک برنامه بسیار با اهمیت و کاربردی در سطح جهان شناخته می‌شود، اما بر خلاف این اهمیت بالا گاهی این برنامه دچار مشکلاتی می‌شود که که برنامه‌های اصلی آن دیگر گوگل پلی را پشتیبانی نخواهند کرد و از سرویس دهی خارج می‎شوند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است هر کاربر اندرویدی با آن حتی شده برای یک بار روبرو شود پیغام خطای google play service has stopped یا خدمات گوگل پلی متوقف شده است می‌باشد.

قطعا هر کس که با این پیام روبرو شود در صدد رفع مشکل google play services keeps stopping می‌افتد. ممکن است شما هم با دیدن این پیام کمی دچار اضطراب و نگرانی شوید و این سوال برای شما پیش آید که چرا گوگل پلی کار نمی‌کند؟ اما حل این مشکل آنقدر ساده است که اگر راه حل‌های رفع آن را یاد بگیرید دیگر هیچ‌گاه نگران دیدن این پیغام نخواهید بود. با ما همراه باشید تا در این مقاله آموزش‌های لازم برای رفع پیام گوگل پلی متوقف شده است را برایتان شرح دهیم. 


آموزش راه حل‌های رفع مشکل متاسفانه گوگل پلی متوقف شده است!


ممکن است با دیدن این پیام مبنی بر توقف گوگل پلی همه ما به یک خدمات موبایل برویم و از او بخواهیم این مشکل را برای ما رفع کند اما رفع این مشکل از آن چه شما فکرش را می‌کنید بسیار ساده‌تر است و می‌توانید به راحتی خودتان این مشکل را رفع کنید. با ما همراه باشید تا راه حل‌های کافی را آموزش ببینید.


1.    گوشی خود را Restart کنید. 


همانطور که می‌دانید بسیاری از مشکلات گوشی‌های هوشمند می‌تواند با یک روشن و خاموش کردن حل شود و نتیجه مثبتی از این کار دریافت کنید. اگر با پیغام گوگل پلی متوقف شده است روبرو شدید در وهله اول روش ریستارت کردن گوشی را امتحان کنید و بعد از روشن شدن گوشی خود مجدد به برنامه گوگل پلی وارد شوید اگر ورود شما با موفقیت انجام شد بدانید در رفع مشکل موفق شده‌اید. اگر با این روش هم مشکل رفع نشد لطفا موارد بعدی را امتحان کنید. 

 


2.    حذف کَش گوگل پلی (حافظه پنهان)


گاهی ممکن است دلیل پیام خطای گوگل پلی برای پر شدن حافظه ذخیره سازی گوگل پلی باشد که با حذف کردن داده‌ها و سبک‌سازی حافظه آن بسیار آسان و راحت است که ما در ادامه این 6 قدم را مرحله به مرحله برای شما نام می‌بریم: 
•    ابتدا به مرحله تنظیمات گوشی موبایل خود مراجعه کنید.
•    پس از ورود به پنل تنظیمات گوشی گزینه Apps را انتخاب کرده و وارد بخش Apps شوید. 
•    پس از ورود به این بخش به دنبال برنامه google play store بگردید و آن را انتخاب کنید. 
•    پس از انتخاب برنامه گوگل پلی یک صفحه برای شما باز میشود که باید گزینه حافظه ذخیره سازی یا Storage را انتخاب کنید.
•    پس از ورود به این بخش باید گزینه Clear cache را انتخاب و اجازه دهید چند ثانیه  بگذرد تا کَش گوگل پلی شما پاکسازی و حذف شود تا نتیجه مطلوب خود را دریافت کنید. 

 

بیشتر بخوانید: حل مشکل دانلود نشدن برنامه در گوگل پلی

 


3.    از شبکه وای فای استفاده کنید. 


برخی افراد همیشه از اینترنت خط استفاده می‌کنند و تاکید دارند اینترنت خط آن‌ها بسیار قوی است و هرگز به دنبال عوض کردن شبکه اینترنت خود نیستند. اما باید بدانید بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت و پر‌سرعت ترین اینترنت نیز گاهی به دلیل مشکلاتی که پیش می‌آید با مشکل روبرو شده و سرویس دهی آن‌ها ضعیف می‌شود. اگر شما جزو این دسته از آدم‌ها هستید که از اینترنت سیمکارت خود استفاده می‌کنند برای مدتی به شبکه وای فای متصل شوید تا این مشکل رفع شود. برخی سوال می‌کنند ما که شبکه وای فای در دسترس نداریم از چه راهی استفاده کنیم؟ جای نگرانی نیست می‌توانید از اینترنت گوشی دیگری به صورت هات اسپات استفاده کنید تا برای گوشی شما نقس وای فای را اجرا کند. 

 


4.    با آپدیت گوگل پلی مشکل را رفع کنید.


اگر با حذف کردن داده‌های گوگل پلی، حذف کَش گوگل پلی، حذف اکانت گوگل پلی و اضافه کردن مجدد اکانت، نصب یک ورژن و نسخه دیگر از گوگل پلی و تنظیم تاریخ و ساعت به صورت اتوماتیک نتیجه دلخواه برای رفع پیغام خطای گوگل پلی متوقف شده است اقدام کردید و پاسخ مثبت نگرفتید بهتر است برنامه گوگل پلی خود را بروز رسانی و آپدیت کنید زیرا ممکن است این پیغام به دلیل خطاهایی باشد که در برنامه  Google Services و Play Store رخ می‌دهد. برای آپدیت کردن سرویس‌های  گوگل پلی باید مراحل زیر را انجام دهید:
•    ابتدا وارد گوگل پلی گوشی خود شوید. به بخش منوی برنامه بروید.
•    در بخش سمت چپ بالای صفحه گوشی خود سه خطی را مشاهده میکنید، روی آن کلیک کنید  و گزینه My apps & Games را فعال کنید. 
•    اگر بروزرسانی جدیدی برای شما موجود باشد در این بخش می‌توانید آن را نصب کنید. 
در صورتی که بخواهید خود برنامه گوگل پلی را آپدیت کنید باید به برنامه مراجعه کرده و در بخش تنظیمات گزینه Play Store Version را انتخاب کنید و اگر بروزرسانی جدید وجود داشت آن را دانلود و نصب کنید تا مشکل شما رفع شود. البته بعد از هر بار بروزرسانی بهتر است برای یک بار گوشی خود را ریستارت کنید و مجدد وارد برنامه شوید تا نتیجه را مشاهده کنید. 


5.    بازنشانی تنظیمات کارخانه (Reset Factory) را امتحان کنید.


ممکن است گاهی برنامه خاصی بر روی گوگل پلی شما تاثیر منفی گذاشته باشد. و به عنوان آخرین راهی که می‌توان آن را انجام داد توصیه ما انجام بازنشانی تنظیمات کارخانه (Reset Factory) است. اما ابتدا بهتر است اقدامات دیگر را انجام دهید و در صورت نگرفتن جواب این روش را تست کنید. 
 

 

اگر برنامه های گوگل پلی گوشیت به مشکل خورده همین الان ثبت درخواست تعمیرات بزن و از کارشناسان موبایل آباد مشاوره رایگان بگیر.

 

در چند خط بخوانید


با توجه به استفاده اغلب افراد از گوشی‌های اندرویدی و امن بودن برنامه گوگل پلی، اکثر مخاطبین و کاربرها برای دانلود و نصب برنامه به این برنامه مراجعه می‌کنند. اما برای یک بار هم که شده برای همه پیش می‌آید که با پیام متاسفانه سرویس گوگل پلی متوقف شده است روبرو شوند. این پیام اصلای جای نگرانی نداشته و می‌توان با انجام چند راه حل بسیار ساده آن را از بین برد. لسیتی از راه حل‌هایی که می‌توان برای رفع این مشکل استفاده نمود عبارتند  از: ریستارت کردن گوشی، حذف حافظه کش گوگل پلی، تغییر شبکه دسترسی به اینترنت به وای فای، آپدیت گوگل پلی، بازنشانی تنظیمات کارخانه، آپدیت سرویس و برنامه‌های گوگل پلی، حذف اکانت گوگل پلی و اضافه کردن مجدد اکانت، نصب یک ورژن و نسخه دیگر از گوگل پلی و تنظیم تاریخ و ساعت به صورت اتوماتیک. بهتر است روش بازگردانی به تنظیمات کارخانه را برای  رفع مشکل google play  services keeps stopping    در وهله آخر و به عنوان آخرین اقدام خود  انجام دهید. 
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request