لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

آموزش فلش کردن گوشی های اندرویدی

آموزش فلش کردن گوشی های اندرویدی

امروزه گوشی های هوشمند جزء واجبات و ملزومات زندگی ما هستند؛ به طوری که بدون این کامپیوترهای کوچک جیبی، زندگی برای ما سخت است که قطعا برای شما عزیزان نیز همینگونه است. اما جالب است بدانید موبایل‌ها نیز پا به سن می‌گذارند و پس مدتی استفاده از آن‌ها، به مرور زمان دچار مشکلاتی مانند هنگی گوشی،‌ پرشدن حافظه گوشی و... در آن ها پدیدار می‌شود. اما آیا راهکاری برای آن وجود دارد؟


فلش کردن موبایل چیست؟

 

مانند نصب یک ویندوز برای کامپیوتر، فلش کردن نیز نصب یک سیستم عامل جدید برای گوشی محسوب می‌شود. این مورد در حال حاظر تنها راهکاری است که می‌توان برای رفع مشکلات هنگی گوشی، حل مشکل پربودن حافظه، ‌زود خالی شدن باتری و ... در نظر گرفت.

 

همین حالا از کارشناسان حرفه ای موبایل آباد مشاوره بگیر

کاربرد فلش کردن موبایل

 

همانطور که پیشتر به آن پرداختیم، فلش کردن گوشی می‌تواند دلایل مختلفی را داشته باشد اما شایع ترین دلایل آن زمانی است که کاربر رمز عبور گوشی خود را از یاد برده باشد و یا به دلیل پر کردن حجم انبوهی از عکس‌ها و یا فیلم‌ها در گوشی، حافظه داخلی دستگاه را اشغال کرده باشد و هیچ برنامه‌ای در تلفن اجرا نشود.

 

تفاوت فلش کردن گوشی با ریست کردن

 

همانطور که در مقاله ریست فکتوری گوشی اشاره کردیم،‌ اگر فکر می‌کنید فلش کردن با ریست فکتوری گوشی ( بازگردانی به تنظیمات کارخانه) مشابه هستند، سخت در اشتباه هستید. بازگشت به تنظیمات کارخانه (FACTORY DATA RESET) همانطور که از نامش پیداست، با انجام این کار، گوشی شما از نظر نرم افزاری همانند روز اول خواهد شد و تنظیمات و برنامه‌ها نیز پاک می‌شود.


انواع فلش کردن گوشی 

 

توجه کنید فلش کردن گوشی به  دو روش فلش کامل (Full flash) و فلش جزئی (Partial flash) انجام می‌شود. در روش فلش کردن کامل گوشی تمام اطلاعات دستگاه پاک خواهد شد البته این اطلاعات یا مشخصات فنی دستگاه و یا نرم افزاری شامل عکس ها، فیلم ها و... همگی حذف می‌شوند. اما در فلش کردن جزئی گوشی، اطلاعات دستگاه به طور کلی پاک نمی‌شود و فقط اطلاعات دستگاه ترمیم یا اصطلاحا آپدیت می‌شود.


آیا عملیات گوشی بدون کامپیوتر امکان پذیر است؟

بله، شما عزیزان می‌توانید با استفاده از تلفن‌همراه خود، بدون رایانه گوشی را فلش کنید. برای این کار کافیسیت مرورگر گوشی را فعال کرده و کلمه‌ی رام های سفارشی را جست و جو کنید. سپس می‌بایست آن را در کارت SD دستگاه خود دانلود نمایید.

روش فلش کردن گوشی اندروید 

 

•    ابتدا قبل از هر کاری از داده های تلفن خود در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این مهمترین مرحله در فلش کردن گوشی است 

•    قفل بوتلودر را باز کنید و یا گوشی خود را روت کنید

•    : ROM سفارشی را دانلود کنید

•    گوشی خود را در حالت بازیابی راه اندازی (بوت) کنید.

•    ROM را به گوشی اندرویدی خود فلش کنید.

 

جمع بندی

بدون شک فلش کردن درمان نرم افزاری هر گوشی اندرویدی است. چه هنگ کرده باشد و چه حافظه آن پر شده باشد و یا حتی اگر رمز عبور گوشی اندوریدی خود را فراموش کرده باشید، با یک فلش کردن ساده این مشکل برطرف می‌شود؛ اما توجه کنید که این کار نیاز به تمرین و تجربه دارد و ممکن است امکان انجام آن را نداشته باشید. 

تعمیرات موبایل معتبر

 

موبایل‌ آباد یک مرکز معتبر در زمینه تعمیرات تلفن همراه است که فعال‌ترین و متخصص ترین تعمیرکاران در سراسر کشور را دارد. 

درصورتی که قصد دارید تا بدون دردسرو در کوتاه‌ترین زمان، گوشی اندرویدی خود را فلش کنید، فرم زیر را تکمیل کرده و از کارشناسان ما مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.


تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

اگر که این مقاله برایتان مفید بوده می‌توانید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شما عزیزان می‌توانید در صورتی که گوشی اندرویدی خود را فلش کردید، تجربیات خود را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.
 


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات