لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

با این روش ها از هک شدن گوشی جلوگیری کنید

با این روش ها از هک شدن گوشی جلوگیری کنید

آیا گوشی من هک شده است؟ چگونه آن را درست کنم؟


امروزه گوشی همراه به یکی از بخش‌های اساسی از زندگی هر فردی تبدیل شده است و یک وسیله هوشمند و دیجیتالی محسوب می‌شود که اغلب با خود حمل می‌کنیم و بخش عظیمی از انتقال اطلاعات و فعالیت‌های روزانه ما با این ابزار هوشمند انجام می‌شود. طبیعی است که به دلیل لزوم و استفاده بسیار از گوشی، این ابزار هوشمند در معرض هر گونه سرقت اطلاعاتی یا فیزیکی قرار بگیرد و بهتر است اقدامات لازم برای جلوگیری از این سرقت را به درستی رعایت کنیم تا استفاده بهینه‌تری از گوشی همراه خود داشته باشیم. 


یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای گوشی همراه اتفاق بیفتد، هک شدن گوشی، حالت کند در عملکرد گوشی و ارسال و دریافت پیامک‌های ناشناس است. اما یکی از پر تکرار ترین سوالات  برای همه ما این سوال است که نشانه های هک شدن گوشی چیست؟ و  از کجا بفهمم گوشی هک شده است؟ باید بدانید هکرها در هر لحظه آماده هستند و ابزارهای مورد نیاز خود برای هک کردن گوشی را در حالت آماده به کار گذاشته‌اند.
 هرگونه ویروس و روش هک کردن به صورت مرتب تغییر کرده و نشانه‌های هک گوشی نیز به مراتب دچار تغییرات می‌شود و یکسان نیست. برخی اوقات ویروس‌ها، به‌صورت یک صفحه پاپ آپ ظاهر می‌شود و شما را ترغیب می‌کند تا بر روی یک لینک کلیک کنید تا بتواند گوشی شما را آلوده کرده و روند هک گوشی را آغاز کند و اطلاعات شخصی شما را به مجرمان سایبری انتقال دهند. 

 

4 نکته که هک شدن گوشی شما را نشان می‌دهند


در صورتی که گوشی شما اندروید است و نگران هک شدن آن هستید، به چهار موردی که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم خوب دقت کنید، اگر هر کدام از این مشکلات را در گوشی هوشمند خود پیدا کردید، باید راه‌حلی برای پاکسازی گوشی هک شده خود پیدا کنید که می‌توانید آن‌ها را در قسمت پایین‌تر بخوانید: 

1.     ایجاد حالت کندی در عملکرد گوشی همراه شما 
2.    ناپدید شدن ناگهانی آیکون و نماد برنامه تازه نصب شده
3.    کم شدن باتری گوشی در کم‌ترین زمان  با سرعت بسیار بالا 
4.    داغ شدن ناگهانی گوشی همراه در صورتی که از آن استفاده‌ای نمی‌شود.


در صورتی که یکی از چهار مورد بالا را در گوشی خود مشاهده کردید احتمال دارد که گوشی شما به بد افزار آلوده شده یا توسط هکرها هک شده باشد. همیشه هکرها به دنبال کلاهبرداری مالی نیستند و گاهی فقط قصد ایجاد اختلال و بی نظمی در گوشی شما را دارند. 
با ما در ادامه همراه باشید تا با راه‌کارهای تاثیرگذار برای پاک‌سازی گوشی موبایل خود آشنا شوید.


مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد طبق سر فصل های زیر ارائه میگردد:
•    چه اقداماتی برای پاکسازی گوشی هک شده باید انجام داد؟
•    چگونه از گوشی خود در مقابل هکرها محافظت کنیم؟
•    معرفی برنامه رفع هنگ گوشی

چه اقداماتی برای پاکسازی گوشی هک شده باید انجام داد؟


در صورتی که گوشی شما در معرض هک کردن قرار گرفت می‌توانید با انجام برخی از اقدامات امنیتی آن را نجات دهید که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:
1.    تمامی رمزهای عبوری که در گوشی شما وجود دارد و مربوط به امنیت آن است را تغییر دهید.
2.    هرگونه نرم افزاری که به آن مشکوک هستید، در اسرع وقت اقدام به حذف آن نمائید. 
3.    به اطرافیان خود اطلاع دهید در صورت مشاهده هرگونه پیام مشکوک از سمت شما آن را نادیده بگیرند.
4.    در اولین زمان ممکن یک آنتی ویروس یا نرم افزار امنیتی اصلی نصب کنید.
5.    به عنوان آخرین راه‌کاری که وجود دارد، بهتر است گوشی خود را به حالت کارخانه بازگردانید تا کاملا  از روش پاکسازی گوشی هک شده بهره ببرید. 

 

چگونه از گوشی خود در مقابل هکرها محافظت کنیم؟


همانطور که می‌دانید پیشگیری بهتر از درمان است. پس به شما توصیه می‌کنیم پیش از آنکه نشانه‌های هک شدن را در گوشی خود یافت کنید بهتر است از آن به خوبی در برابر هکرها و ویروس‌ها مراقبت کنید. در ادامه اقداماتی که می‌تواند از گوشی شما را در مقابل هکرها محافظت کند را نام می‌بریم:


1.    از متصل شدن به Wi-FI‌های عمومی و یا نقاط شارژی که اطمینان کامل به آن ندارید بپرهیزید. در صورتی که مجبور به استفاده از Wi-FI عمومی شدید بهتر است همراه با آن VPN خود را نیز فعال کنید. 
2.    بلوتوث گوشی همراه می‌تواند یک نقطه دسترسی برای هکرها شود، پس بهتر است پس از استفاده بلافاصله آن را خاموش کنید. 
3.    برای گوشی همراه خود حتما از یک رمز یا گذرواژه کاملا قوی و امنیتی استفاده کنید. 
4.    به صورت کاملا روزانه اپلیکیشن‌های خود را چک کنید تا اگر برنامه‌ای ناشناس به گوشی شما اضافه شد متوجه وجود آن شده و اقدامات لازم برای پاکسازی گوشی  را انجام دهید.


5.    حتما بر روی گوشی خود یک آنتی ویروس اصلی نصب کرده و به صورت کاملا مرتب آن را بروز رسانی کنید. 
6.    بهتر است استفاده از سایت‌هایی که احتمال می‌دهید نمی‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید و مشکوک است بپرهیزید و برنامه‌ای از آن دانلود نکنید زیرا این قبیل سایت‌ها منبع بد افزار هستند. 
7.    در صورت دریافت پیام، پیوند یا پرونده مشکوک هرگز آن‌ها را باز نکنید، زیرا احتمال دارد آن‌ها مخرب بوده و قصد دسترسی به گوشی شما را داشته باشند. 
8.    سیستم عامل گوشی خود را همیشه به روز نگه‌دارید و هر زمانی که آپدیت جدیدی  ارائه شد بروزرسانی را در برنامه کاری خود قرار دهید.
9.    میزان دسترسی و میزان استفاده از اینترنت برای هر برنامه را مرتب چک کنید تا اگر مورد مشکوکی مشاهده کردید سریعا اقدام به انجام موارد امنیتی لازم نمائید. 

 

معرفی 3 برنامه رفع هنگ گوشی


ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که حالت کندی عملکرد گوشی را تجربه کرده باشیم که می‌تواند دلایل مختلفی مانند پر شدن حافظه گوشی، پر شدن حافظه رم، نصب برنامه‌های اضافه و بلااستفاده، مورد حمله قرار گرفتن گوشی توسط هکرها و پایین بودن CPU  گوشی داشته باشد. در ادامه چند برنامه رفع هنگ گوشی را معرفی خواهیم کرد که توصیه می‌شود حداقل یکی از این برنامه‌ها را نصب کنید:


•    برنامه Google Authenticator  


با استفاده از این برنامه می‌توانید یک لایه امنیتی بسیار قوی و قابل اعتماد بر روی حساب‌های کاربری موجود در گوشی خود درست کنید تا دیگر هکرها نتوانند اختلالی در اجرای برنامه‌های شما ایجاد کنند و کندی عملکرد گوشی شما از بین برود. 


•    برنامه Greenify


با استفاده از این برنامه می‌توانید برنامه‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید یا بلا استفاده هستند را به صورت Hibernate درآورید و از مزیت‌هایی چون کاهش مصرف باتری گوشی و افزایش سرعت گوشی استفاده نمائید. 

•    برنامه Turbo Booster PRO


با استفاده از این برنامه می‌توانید به صورت اتوماتیک تمامی برنامه‌های موجود در گوشی را چک کرده و در صورتی که برنامه‌ای اضافه است به سرعت حذف کنید. با حذف کردن برنامه‌های اضافه می‌توانید بخش عظیمی از حافظه را خالی کرده و حالت هنگ بودن گوشی را برطرف کنید. 
البته این برنامه می‌تواند لیست برنامه‌هایی که در گوشی شما وجود دارند را به شما نشان دهند تا به صورت دستی یا خودکار آن را به حالت متوقف درآورده یا کاملا پاک کنید تا سرعت رم و عملکرد پردازشگر گوشی خود را افزایش دهید و در نهایت به سلامت و طولانی‌تر شدن عمر باتری گوشی خود کمک کنید. 


نکته: دقت داشته باشید برنامه‌هایی که معرفی می‌کنیم مخصوص سیستم عامل اندروید است زیرا همه کارکردهای برنامه‌های زیر توسط خود سیستم عامل گوشی‌های آیفون انجام خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

هرآنچه که در رابطه با این مقاله باید بدانید: چگونه از هک شدن گوشی جلوگیری کنیم؟


مراقبت‌هایی که مانع از هک کردن گوشی ما می‌شود عبارت است از: قرار دادن گذر واژه برای برنامه‌های مهم، بروز کردن سیستم عامل گوشی، خاموش کردن بلوتوث در زمان عدم استفاده از آن، وصل نشدن به شبکه اتصال اینترنت ناشناس و نصب یک برنامه آنتی ویروس بروز شده.
در صورتی که گوشی ما بر اثر حفاظت نادرست از آن دچار حمله هکرها شد بهتر است بلافاصله یک آنتی ویروس نصب کرده و آن را اجرا کنیم، رمز تمام برنامه‌ها را تغییر دهیم، نرم افزارهای مشکوک را حذف کنیم و در نهایت اگر همچنان مشکل ما حل نشد گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانیم.
آیا تا به‌امروز با همچین مشکلی روبرو شده‌اید؟ اگر جواب شما مثبت است، راه‌کارهایی که از آن برای پاک‌سازی گوشی همراه خود استفاده کرده‌اید را با ما در میان بگذارید. 
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات