لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

بررسی گوشی آیفون 12

بررسی گوشی آیفون 12

همانطور که می‌دانید، مدتی پیش کمپانی اپل در مراسمی تحت عنوان Hi speed را برگزار کرد و به معرفی محصولات جدید پرداخت؛ یکی از محصولات در عین حال پیش‌بینی شده در این مراسم، رونمایی از گوشی تازه نفس آیفون 12 بود. در ادامه قصد داریم تا به بررسی مشخصات فنی این گوشی پرچمدار اپل بپردازیم. 

 

صفحه نمایش آیفون 12


در ابتدا می‌پردازیم به نمایشگر این گوشی ؛  در قسمت بدنه این گوشی ما شاهد بدنه‌ای از جنس شیشه‌ای هستیم. همچنین در ساخت نمایشگر این گوشی نیز کمپانی اپل اعلام کرده با شرکت کورنینگ که به عنوان سازنده‌ی گلس های سری گوریلا گلس هست، همکاری داشته  و یک صفحه‌نمایش با ‌پوشش سرامیکی را تولید کرده است. طبق گفته اپل ، سرامیک سپر سخت تر از هر شیشه گوشی هوشمند است ، با فرایند تولید تبادل یونی دو ، محافظت در برابر خراش و ساییدگی روزمره را تضمین می کند؛  این نمایشگرها از گوشی آیفون مینی که نمایشگری 5.4 اینچی دارد گرفته تا بردار بزرگتر آن‌ها یعنی آیفون 12 با نمایشگر 6.7 اینچی این نمایشگرها ساخته شده اند. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

پردازنده آیفون 12


اپل در پردازنده گوشی های آیفون 12 از یک تراشه به نام bionic A14 استفاده کرده به گفته این کمپای اولین تراشه سری A می باشد که با فرایند کوچکتر 5 نانومتری تشکیل شده و باعث بهبود سرعت و کارایی نیز می شود. همچنین استفاده از پردازنده 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای در این تراشه 50 درصد سریعتراز تراشه گوشی‌های هوشمند دیگر و نیز براساس نتایج، 20 درصد سریعتر از تراشه A13 در آیفون 11 است.

 

دوربین آیفون 12

همچنین علاوه بر سخت افزارها و نیز ظاهر گوشی، یکی دیگراز قسمت‌هایی که برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت می‌باشد و خاطرات لذت‌بخش زندگی را ثبت می‌کند دوربین است؛ خوشبختانه در بخش دوربین نیز به مانند گوشی‌های نسخه قبل، اپل بینظیرعمل کرده است؛ استفاده ازدوربین‌های دوگانه در مدل‌های آیفون 12 مینی و معمولی و نیز دوربین‌های سه گانه در گوشی آیفون 12 پرو و پرومکس که هر کدام از آن‌ها 12 مگاپیکسلی می‌باشند، تجربه‌ی گرفتن عکاسی لذت‌بخشی را برای کاربران رقم می‌زند. همچنین دوربین اصلی در هر چهار گوشی سری آیفون 12 اپل از دیافراگم f/1.6 استفاده می‌کند که به گفته‌ی شرکت کوپرتینویی، دوربین ‌این‌اسماتفون‌ها سریع‌ترین دیافراگم را در بین کل آیفون‌ها دارند. به‌علاوه دوربین فوق عریض نیز در آیفون‌های جدید سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) دارد. 

 

اتصال 5G

حال نوبت به اتصالات این گوشی می‌رسد. قابلیت دسترسی به G5 یکی از سوپرایز های ویژه ‌اپل در مراسم Hi speed  بود. گوشی‌های آیفون 12 اپل اولین آیفون‌هایی هستند که از شبکه‌ 5G پشتیبانی می کنند و با هر دو mmWave و Sub-6GHz 5G که دو نوع 5G هستند سازگاری دارد.از مزایای اتصالات 5G اپل می‌توان به فراهم کردن امکان بارگیری و بارگذاری سریعتر، سرعت بارگیری در وب سایت‌ها گرفته تا تسریع بارگیری نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها اشاره کرد.

 

شارژر های Magsafe

مدل های آیفون 12 دارای یک حلقه مغناطیسی داخلی هستند که برای کار با شارژر MagSafe و سایر لوازم مغناطیسی طراحی شده اند که درست در پشت آیفون 12 قرار می گیرد و با شارژ 15 وات شارژ می شود، در حالی که حداکثر شارژ بی سیم 7.5 وات با شارژرهای مبتنی بر Qi در دسترس هستند.

 

جمع‌ بندی

آیفون 12 نسبت به گوشی‌های نسخه قبلی خود پیشرفت چشمگیری را داشته و از نظر پرادازنده و سخت افزاری بسیار قدرتمند تر شده است. طبق گفته اپل قیمت این گوشی‌ها بسیار ارزان تر از آنچه فکرمی‌کردیم هستند اما با توجه به قیمت کنونی دلار در ایران انتظار می‌رود این قیمت فرا تر از آنچه اپل در مراسم رونمایی این گوشی عنوان کرده باشد. برای قیمت آیفون 12 در ایران می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات