لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A71

تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A71

گوشی‎‌های سری A شرکت سامسونگ از گوشی‌‎های میان‌رده این شرکت هستند که سامسونگ A71 یکی از گوشی‌های این رده است. در واقع سامسونگ با تولید این سری از گوشی‌ها، تولیدکنندگان چینی خود را در گوشی‌های میان‌رده به چالش کشیده است. سامسونگ با به کار گیری صفحه‌نمایش‌های AMOLED  در گوشی‌های سری A ، رقیبان خود را به چالش کشیده است و باعث شده تا کاربران با صرف هزینه‌ای که برای یک گوشی میان‌رده پرداخت می‌کنند صاحب گوشی با نمایشگر فوق‌العاده شوند.نمایشگر Infinity-o گلکسی A71  الترا واید با نسبت 87.4 درصدی نسبت به بدنه، علاوه بر جلوه ظاهری ویژه‌ای که به دستگاه بخشیده، لذت تماشای فیلم را دوچندان کرده‌ است.

 

این میان‌رده تازه‌نفس با نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد کیفیت خارق‌العاده‌ای به کاربران ارائه می‌کند. اگر در نمایشگر گوشی گلکسی A71 شما، آثار شکستگی، سیاه شدن صفحه، خطوط و لکه‌های رنگی، پرش تصویر دیده شد اولین راه‌حلی که احتمالاً به آن فکر خواهید کرد تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A71 خود است. 

در این مقاله می‌خواهیم مشکلات، راه‌ها و هزینهٔ تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی‌‌ سامسونگ A71 را به‌طور کامل زیر ذره‌بین برده و از نقطه‌ نظر خود اطلاعات بیشتری را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید؛ همچنین به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن برای رفع این مشکل می‌پردازیم. 

 


همین حالا گوشیتو تعمیرکن

گلس شکسته یا ال‌سی‌دی!؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که کاربران پس از شکستن صفحه نمایش تلفن‌همراه‌شان به آن برمی‌خورند این است که گلس گوشی آسیب دیده یا ال‌سی‌دی؟ و این عدم آگاهی کاربران از بخش‌های مختلف نمایشگر و علائم مهم آسیب‌دیدگی سبب کلاه‌برداری‌های بسیار زیادی شده‌ است.

برای پاسخ به این سوال لازم است توضیح مختصری از قسمت‌های تشکیل‌دهنده نمایشگرها بیان کنیم.

به‌طور کلی صفحه نمایش همه گوشی‌های هوشمند از 3بخش گلس، تاچ و ال‌سی‌دی تشکیل شده و تاچ و ال‌سی‌دی با وجود اینکه 2 بخش جدا با وظایف متفاوت‌اند اما به صورت یک پکیج متصل و وابسته به یکدیگر هستند و در صورت بروز هر گونه آسیب در هر یک از این بخش‌ها، هردو قسمت تحت شعاع قرار گرفته و تعویض می‌شوند.

واما گلس چیست؟ گلس در واقع یک لایه محافظ است که روی تاچ و ال‌سی‌دی قرار می‌گیرد و نسبت به بقیه بخش‌‌ها بیشتر در معرض آسیب است.

همچنین بخوانید : نگاهی جامع بر گلکسی A71 سامسونگ

شرایط تعویض گلس گلکسی A71 

زمانی که تلفن همراه شما در اثر ضربه و فشار آسیب ببیند و آثار شکستگی در نمایشگر دیده ‌شود پیش از هر اقدامی ابتدا عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی را به‌طور کامل بررسی کنید.

اگر تاچ و ال‌سی‌دی بدون هیچ خللی عملکرد سابق خود را داشتند، خوشبختانه تنها آسیب به گلس وارد شده و با هزینه نسبتا کمتر قابل تعویض است. البته ناگفته نماند که تعویض گلس نیز به تخصص و تجهیزات به‌روز دارد و مراجعه به مرکز تخصصی تعمیرات موبایل برای تعویض گلس الزامی است.

شرایط تعویض تاچ و ال‌سی‌دی

همان‌طور که پیش‌تر درمورد اتصال تاچ و ال‌سی‌دی مسائلی را  بیان کردیم هرگونه خلل در هرکدام منجر به تعویض هر دو قطعه می‌شود.

مشاهده خطوط و لکه‌های رنگی

این حالت در ابتدا برای کاربران کمی گنگ و گیج‌کننده‌ است. زیرا آثار شکستگی در ظاهر دستگاه دیده نمی‌شود و ال‌سی‌دی به‌نظر سالم است اما به محض روشن شدن صفحه‌نمایش خطوط و لکه‌های رنگی درنمایشگر دیده می‌شود. درصورت مشاهده این علائم ال‌سی‌دی دستگاه نیاز به تعویض دارد.

سیاه شدن صفحه‌نمایش

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی ال‌سی‌دی، سیاه شدن نمایشگر است که دراینصورت متاسفانه ال‌سی‌دی دستگاه سوخته و نیاز به تعویض دارد. البته سیاه‌شدن صفحه نمایش گاهی براثر اختلالات مربوط به بورد بوجود می‌آید و نیاز به تعویض ال‌سی‌دی نیست.

جاافتادن تاچ

گاهی ال‌سی‌دی از نظر ظاهری کاملا سالم بنظر می‌رسد و محتوا را بدون هیچ خللی نمایش می‌دهد اما تاچ عمل نمی‌کند یا در بخش‌هایی جا می‌افتد که در این شرایط نیز تعویض ال‌سی‌دی الزامی است.

پرش تصویر

یکی دیگر نشانه‌های خرابی ال‌سی‌دی، پرش تصویر است، دراین حالت نیز هیچ نشانه‌ای در ظاهر دستگاه وجود ندارد و تاچ هم مانند سابق عمل می‌کند اما نمایشگر در هنگام نمایش محتوا با پرش تصویر همراه است. دراین حالت نیز تنها راه چاره، تعویض ال‌سی‌دی است.

 

هزینه تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A71

تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A71 نسبت دیگر قطعات سخت‌افزاری این گوشی گران‌تر است. اما این هزینه‌ها ممکن است کمی کاهش بیاید. گاهی شاید فکر کنید که هنگام ضربهٔ گوشی تاچ و ال‌سی‌دی آسیب دیده است اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، صفحهٔ نمایشگر گوشی از 3 جزء مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به این موضوع بعد از ضربه به گوشی ممکن است تنها گلس گوشی شما شکسته باشد. در این شرایط نیاز به تعویض ال‌سی‌دی نیست و تنها با تعویض گلکس گوشی می‌توان آن را تعمیر کرد.
زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A71 نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی A5 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A71 شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

مهم‌ترین اقدام پس از تشخیص خرابی ال‌سی‌دی، انتخاب یک محل مناسب برای تعمیر گوشی موبایل است. باتوجه به فناوری ساخت ویژه و قیمت بالای ال‌سی‌دی‌های گلکسی A71، سواستفاده و کلاه‌برداری در تعمیرات این قطعه بسیار شایع است و برخی تعمیرکاران با سواستفاده از عدم آگاهی کاربران با تعویض ال‌سی‌دی A71 با ال‌سی‌دی‌‌های درجه 2و3 ، نه تنها کمکی به دستگاه آسیب‌دیده نمی‌کنند بلکه سبب مشکلات جبران‌ناپذیری خواهند شد.

 برخی تعمیرکاران دیگر نیز به دلیل عدم تجربه و تخصص کافی، باز هم برای تلفن همراه شما دردسرساز خواهند بوددرنتیجه  برای تعویض و تعمیر ال‌سی‌دی‌های گلکسی A71 حتما به مرکز تعمیرات مجهز و تعمیرکار مجرب و کاربلد مراجعه کنید. 

 

سوالات متداول

1-مهمترین دلیل خرابی ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ a71 چیست؟

از مهمترین دلایل این مشکل می‌توان به ضربه خوردن و نفوذ رطوبت در داخل گوشی اشاره کرد.

2-آیا خودم می‌توانم مشکل خرابی ال سی دی گوشی‌ام را حل کنم؟

چنانچه به اصول تعمیرات موبایل مسلط باشید،بله.در غیر این صورت باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

3-در انتخاب تعمیرکار برای تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ a71 به چه نکاتی باید توجه کنم؟

به دارا بودن ضمانت اصالت قطعات و گارانتی بی قید و شرط خدمات دهنده،نهایت توجه را داشته باشید.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات