لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض باتری آیفون

تعمیر و تعویض باتری آیفون

تعویض باتری آیفون

باتری‌های آیفون هم مثل همه‌ی باتری‌ها، قطعه‌ای مصرفی هستند که با استفاده از بین می‌روند. در واقع با گذشت زمان، این قطعات توانایی خود را برای نگه داشتن شارژ کامل از دست می‌دهند و شما نیاز به تعویض باتری آیفون خود را احساس خواهید کرد. باتری‌های اپل 80 درصد از ظرفیت خود را تا 500 چرخه شارژ نگه می‌دارند که برای اکثر کاربران، استفاده از این 500 چرخه تقریباً 18 تا 24 ماه طول می‌کشد. هنگامی که توانایی باتری دستگاه شما کاهش می‌یابد، ممکن است باعث شود تا آیفون شما نیز کندتر کار کند. از این راهنما برای تعویض باتری آیفون و هر آنچه که لازم است در این مورد بدانید، استفاده کنید؛ همچنین در ادامه به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر نیز می‌پردازیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

تعویض باتری ایفون

علائم و نشانه‌های تعویض باتری آیفون

آیا به عملکرد ضعیف آیفون خود و خاموش شدن گاه‌و‌بیگاه آن عادت کرده‌اید و آن را به‌عنوان بخشی از مشقت زندگی پذیرفته‌اید؟! از کار افتادن باتری آیفون می‌تواند دلیل اصلی این موضوع باشد و شاید دلتان بخواهد بدانید که چه نشانه‌هایی، به شما می‌گویند که باید باتری را عوض کنید.

بیرون زدن یا باد کردن باتری

اگر باتری شما به هر دلیلی متورم شده ، بدیهی است که باید تعویض گردد! اما مراقب باشید؛ به‌هیچ‌وجه نباید باتری را سوراخ و محتویات سمی آن را آزاد کنید. 
علائم اولیه متورم شدن باتری عبارتند از: 
●    کدر شدن رنگ سفید در صفحه نمایش
●    جدا شدن صفحه از بدنه گوشی
ن    لرزیدن صفحه نمایش (هیچ جدایی قابل مشاهده نیست، اما وقتی لبه‌های گوشی خود را فشار می‌دهید صفحه نمایش کمی حرکت می‌کند)

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

آیفون به‌طور غیرمنتظره‌ خاموش می‌شود

اگر آیفون شما به‌طور ناگهانی در زمانی که باتری آن نصفه است خاموش می‌شود، ممکن است کالیبره نباشد. برای کالیبره کردن مجدد آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:
●    از آیفون خود استفاده کنید تا زمانی که به‌دلیل باتری کم خاموش شود.
●    آیفون خود را به یک شارژر قابل اعتماد وصل کنید و اجازه دهید بدون وقفه شارژ شود تا زمانی که به 100 درصد برسد.
●    پس از شارژ کامل، با نگه داشتن دکمه خواب/بیداری و دکمه هوم (خواب/بیداری و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا در آیفون X) یک ریست نرم انجام دهید تا لوگوی اپل ظاهر شود.
اگر با این کار مشکلات باتری شما حل نشد، ممکن است باتری مقصر باشد و نیاز به تعویض آن داشته باشید.
آیفون 6 یا جدیدتر شما بسیار کندتر از قبل شده است
اگر iOS 11.3 یا بالاتر را اجرا می‌کنید، ممکن است قربانی "throttling" شوید. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید این فرضیه را ثابت یا رد کنید:
روی Settings App ضربه بزنید، گزینه Battery را در لیست انتخاب کنید، سپس Battery Health (بتا) را انتخاب کنید. در زیر Peak Performance Capability اگر این تار را مشاهده کردید، در این‌صورت باید برای تعویض باتری آیفون خود اقدام کنید.

همچنین برای حل این مشکل، این مقاله را از دست ندهید: خاموش شدن ناگهانی گوشی

اگر صاحب آیفون 5s یا قدیمی‌تر هستید، عمر باتری کم است

اگر از iPhone 5s یا نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنید، مطمئناً گوشی شما تحت‌تأثیر CPU throttling قرار نمی‌گیرد. این بدان معناست که تنها مشکل باتری که ممکن است با آن مواجه شوید، عمر کوتاه آن است. از آنجایی‌که همه باتری‌ها مواد مصرفی هستند، میزان شارژی که می‌توانند نگه دارند، با افزایش سن کاهش می‌یابد. از زمانی که دستگاه خود را خریده‌اید، ظرف سال‌ها ظرفیت باتری خود را کاهش داده‌اید و احتمالاً تابه‌حال به آن عادت کرده‌اید. با این وجود، اگر تلفن شما نمی‌تواند دو ساعت بدون یک دور شارژ شدن دوام بیاورد و باعث عصبانیت شما شده است، آن را تعویض کنید.

آیفون فقط زمانی که به برق وصل است کار می‌کند!

اگر باتری کاملاً تمام شده باشد، تلفن نمی‌تواند راه‌اندازی شود، حتی زمانی که به برق متصل است. با این‌حال، اگر تلفن همچنان می‌تواند با اتصال به منبع برق روشن شود و به‌درستی کار کند، باتری یا کانکتور باتری احتمالا مقصر این موضوع هستند.

اگر آیفون خیلی داغ می‌کند، زمان تعویض باتری آیفون رسیده است 

باتری آیفون شما هنگام شارژ شدن گرما تولید می‌کند. باتری‌های لیتیوم یونی داخل گوشی هوشمند شما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گرما را درونی کرده و از آن در برابر سایر قسمت‌های گوشی محافظت می‌کنند. بنابراین اگر به‌طور ناگهانی متوجه شدید که تلفن شما هنگام لمس خیلی داغ است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای تعویض باتری گوشی آیفون اقدام کنید. اما محیط اطراف خود را هم درنظر داشته باشید. مثلا اگر در ساحل زیر آفتاب داغ سلفی می‌گیرید، احتمالاً خورشید مقصر داغ شدن گوشی شما است. باتری‌ها به دما حساس هستند، بنابراین حتما از آن‌ها در برابر داغ شدن محافظت کنید.
هشدار: معمولاً باتری در داغ شدن آیفون مقصر است، اما برای جلوگیری از تعویض غیرضروری باتری، این تست سریع را امتحان کنید:
●    روی اپ Settings کلیک و گزینه Battery را در منوی سمت چپ انتخاب کنید.
●    دو تایمر خواهید دید: Usage و Standby. اعداد را برای هر دو یادداشت کنید.
●    در مرحله بعد، دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه را در حالت standby قرار دهید و به مدت 10 دقیقه با آن اصلا کار نکنید. اگر تماس یا پیامی دریافت کردید، باید فرآیند را دوباره راه اندازی کنید.
●    پس از گذشت 10 دقیقه، دستگاه خود را دوباره روشن کنید و زمان Usage و Standby را یادداشت کنید.

به زمان standby باید 10 یا بیش از 10 دقیقه اضافه شود، اما میزان Usage نباید بیش از 1-2 دقیقه افزایش یابد. اگر چنین است، مشکلات شما با تعویض باتری برطرف نخواهد شد. شکست در این تست نشان‌دهنده مشکلاتی است که مستقیماً به باتری مربوط نمی‌شوند و نیاز به بررسی بیشتر دارند. تشخیص و رفع این مشکلات را به تعمیرکاران متخصص موبایل آباد بسپارید!

همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر، این مقاله را از دست ندهید: حل مشکل داغ شدن گوشی


علت افت کیفیت شارژ گوشی‌های آیفون


اگر دنیای تکنولوژی و صنعت اسمارت‌فون‌ها را دنبال می‌کنید، حتما از پیشرفت چشمگیر فناوری ساخت گوشی‌های هوشمند در مواردی مثل دوربین، چیپست، تاچ اسکرین و غیره مطلع هستید. اما متاسفانه در سال‌های اخیر، تکنولوژی ساخت باتری‌ها نه فقط در دنیای تلفن‌های هوشمند، بلکه در کل دنیای تکنولوژی پیشرفت چندانی نکرده است و درواقع بسیاری از اسمارت‌فون‌ها هنوز هم مثل 10 سال گذشته از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند.
بنابراین می‌توان گفت که تکنولوژی ساخت باتری تلفن همراه با سرعت بسیاری پایین‌تری نسبت به دیگر قطعات موجود در اسمارت‌فون‌ها رشد می‌کند و این مشکلی است که نه‌تنها اپل، بلکه سایر برندهای مطرح دنیا را هم درگیر خود کرده است. با این وجود، اکثر این برندها امروزه رو به ساخت اسمارت‌فون‌های بزرگتری آورده‌اند که می‌توان باتری‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تری را در آن‌ها جای داد و بدین‌ترتیب تا حدی فناوری عقب‌مانده‌ی باتری را جبران می‌کنند.
اما اپل هنوز هم خیلی تمایلی به استفاده از باتری‌های بزرگ در آیفون ندارد و این موضوع در سال‌های گذشته مورد بحث و جدل کاربران بوده است. به‌عنوان مثال، پرچمدار آیفون 13 دارای باتری لیتیوم یونی 3240 میلی‌آمپر ساعتی است که در مقایسه با آن، گوشی Samsung Galaxy S22 5G از باتری لیتیوم یونی 3700 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. جالب اینجاست که هر دو گوشی دارای نمایشگر 6.1 اینچی هستند و ابعاد کلی آ‌ن‌ها نیز تقریبا با هم برابر است.
این تنها بخشی از مشکل باتری آیفون بود، اما علت اصلی افت کیفیت شارژ گوشی‌های آیفون به همان تکنولوژی پایین ساخت باتری‌ها برمی‌گردد که البته این موضوع تنها مشکل اپل نیست. تمام باتری‌های قابل شارژ، اجزای مصرفی هستند که با افزایش سن شیمیایی، کارایی آن‌ها کاهش می‌یابد. با این‌حال همانطور که گفتیم، حجم باتری گوشی‌های اپل معمولا پایین است و بنابراین پس از مدتی استفاده که ظرفیت باتری به‌طور طبیعی کمتر می‌شود، موضوع افت کیفیت باتری در آیفون‌ها بیشتر از سایر اسمارت‌فون‌های دارای باتری حجیم‌تر به چشم می‌آید.

 

 

نحوه تشخیص باتری اورجینال برای تعویض باتری آیفون

اکنون اگر با موارد ذکر شده در این مطلب به یقین رسیده‌اید که باتری گوشی اپل شما خراب است و نیاز به تعویض آن دارید، حتما این سوال در ذهن‌تان پیش آمده که چگونه یک باتری اورجینال برای گوشی خود تهیه کنید. با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید راه‌های بسیاری را برای این منظور پیدا کنید، اما در واقعیت خیلی از این راهکارها در واقعیت جواب نمی‌دهند. پس راه چاره چیست؟ اعتماد به آن‌هایی که قبلا جواب اعتماد مشتریان خود را داده‌اند! و موبایل آباد همان جایی است که شما می‌توانید با دریافت تضمین 100 درصد و با کمترین هزینه‌ی ممکن، مشکل باتری آیفون خود را حل و یا برای تعویض باتری آیفون اقدام کنید.
پس از تعویض باتری نیز طبق آنچه که در قسمت پشتیبانی سایت اپل بیان شده، با بروزرسانی به iOS 15.2 و نسخه‌های جدیدتر و در گوشی آیفون XR، مدل‌های iPhone XS و نسخه‌های جدیدتر (از جمله iPhone SE (نسل دوم و سوم))، می‌توانید برای اطلاع از قطعات و سابقه خدمات آیفون خود به Settings > General > About مراجعه کنید. همچنین می‌توانید متوجه شوید که آیا باتری گوشی تعویض شده است یا خیر. اگر تعویض با استفاده از قطعات و فرآیندهای اورجینال Apple انجام شده باشد، "Genuine Apple Part" در کنار کلمه باتری ظاهر می‌شود (مانند شکل زیر).
 تشخیص باتری اورجینال آیفون

اگر نصب باتری ناقص باشد یا باتری دارای ویژگی‌های زیر باشد، پیام An Unknown Part در این قسمت ظاهر می‌شود:
●    از باتری غیر اصل استفاده شده باشد.
●    این باتری قبلاً در آیفون دیگری استفاده یا نصب بوده است.
●    باتری مطابق انتظار عمل نمی‌کند.

نحوه تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

هزینه تعمیر و تعویض باتری برای مدل‌های مختلف آیفون

هزینه تعویض یا تعمیر باتری آیفون بسته به نوع مدلی که از آن استفاده می‌کنید، بسیار متفاوت است. مثلا قیمت یک باتری برای آیفون 13 حدود 10 برابر قیمت باتری آیفون 6 است! با این‌حال همانطور که می‌دانید، کیفیت باتری برای عملکرد صحیح آیفون بسیار اهمیت دارد و شما باید حتما از باتری اورجینال برای آیفون خود استفاده کنید. برای این منظور و اطلاع از مناسب‌ترین قیمت تعمیر و تعویض باتری آیفون می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت موبایل آباد و ثبت درخواست خود در صفحه‌ی اول سایت، از مناسب‌ترین قیمت برای تعویض باتری اورجینال آیفون مطلع شوید.
هزینه تعویض باتری ایفون
در پایان باید یادآوری کنیم که مانند تمام مواد مصرفی، باتری‌ها هم قدیمی می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا بفهمید که آیا باتری آیفون شما قدیمی شده و نیاز به تعویض دارد یا خیر. اگر باتری گوشی اپل شما باید تعویض شود، موبایل آباد سه عنصر بهترین کیفیت، اقتصادی‌ترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان را برای تعمیر و تعویض باتری آیفون شما تضمین می‌کند!

 

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1- آیا خودم می‌توانم باتری گوشی آیفونم را تعویض کنم؟

پیشنهاد می‌شود به دلیل تخصصی بودن این کار و در جهت جلوگیری از به بار آمدن هزینه‌های بیشتر برای گوشی، به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه و مشکل خود را حل کنید.


2-    هزینه تعویض باتری ایفون چقدر است؟

این هزینه بستگی به نوع و مدل آیفون شما دارد. برای مثال هزینه تعویض باتری ایفون 13 چندین برابر آیفون 6 است.


3-    در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات