لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض باتری آیفون 11

تعمیر و تعویض باتری آیفون 11

نقش فوق‌العاده حساس باتری‌ها در گوشی‌های اپل غیرقابل انکار است. باتری‌ها انرژی لازم برای فعالیت همه بخش‌های یک اسمارت‌فون را فراهم می‌کنند. در واقع عملکرد همه بخش‌های یک گوشی هوشمند به تامین انرژی باتری وابسته هستند. در نتیجه سلامت باتری حائز اهمیت است.
وابستگی روزافزون به اسمارت‌فون‌ها، خراب شدن باتری را برای کاربران گوشی‌های اپل تبدیل به کابوس کرده است و همواره به دنبال راهی برای افزایش طول عمر باتری آیفون خود هستند.
تعویض باتری ایفون 11 کاری تخصصی است و بهتر است برای جلوگیری از به  بار آمدن هزینه‌های بیشتر به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید؛ موبایل‌آباد در این زمینه همراه شماست.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

مشخصات و عمر مفید باتری ایفون 11


حساسیت بالای باتری‌ گوشی‌های اپل، به خصوص باتری‌های نسل جدید آیفون‌ها برهیچکس پوشیده نیست و هرچه توان و ظرفیت باتری‌ها بالاتر می‌رود این حساسیت بیشتر می‌شود.
آیفون 11 از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3110 میلی‌آمپر ساعت بهره‌می‌برد. باتری آیفون11 با قابلیت شارژ سریع 18 واتی قادر است در حدود 30 دقیقه 50% انرژی دستگاه را تامین کند.
با توجه به ماهیتی که از باتری‌های لیتیوم یونی سراغ داریم، پس از گذشت حدود 2 سال ( باتوجه به نحوه استفاده کاربران متفاوت است) با کاهش ظرفیت مواجه ‌خواهند شد و از بازدهی اولیه باتری خبری نیست. این کاهش ظرفیت برای کاربران بسیار آزاردهنده خواهد بود و با توجه به عدم آگاهی آن‌ها از خاصیت باتری‌ها به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند.
در صورتی که این مشکل تنها با تعویض باتری میسر خواهدشد. البته برخی عوامل در تسریع این روند موثر هستند که با کنترل آن‌ها می‌توان این روند را به تاخیر انداخت.

 

با توجه به ماهیتی که از باتری‌های لیتیوم یونی سراغ داریم، پس از گذشت حدود 2 سال ( باتوجه به نحوه استفاده کاربران متفاوت است) با کاهش ظرفیت مواجه‌خواهند شد و از بازدهی اولیه باتری خبری نیست. این کاهش ظرفیت برای کاربران بسیار آزاردهنده خواهد بود و با توجه به عدم آگاهی آن‌ها از خاصیت باتری‌ها به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند.
در صورتی که این مشکل تنها باتعویض باتری میسر خواهدشد.البته برخی عوامل در تسریع این روند موثر هستند که با کنترل آن‌ها می‌توان این روند را به تاخیر انداخت.

 چه عواملی در خراب شدن باتری آیفون 11 موثر هستند؟

مهم‌ترین عامل موثر در خراب‌شدن باتری ‌آیفون11 حرارت است. عواملی نظیر اجرای بازی‌های سنگین و دیتا دار در مدت زمان بالا، استفاده از گوشی حین شارژ شدن، استفاده طولانی مدت از گوشی و ... سبب تولید حرارت زیاد و در نتیجه آسیب جدی به باتری آیفون 11 می‌شوند.
کاربران آیفون 11 توجه داشته باشید که تنها حرارت سبب آسیب‌رسیدن به باتری نمی‌شود. بلکه عواملی چون شارژ مکرر باتری، شارژ و دشارژ شدن مداوم، استفاده دائمی از پاوربانک‌ها و شارژرهای فندکی، استفاده از شارژرهای غیراورجینال، آب‌خوردگی، نوسانات برق و رطوبت بیش از حد نیز تاثیرات منفی در باتری می‌گذارد وسبب کاهش طول عمر یا خراب‌شدن باتری می‌شود.
همچنین برای آگاهی بیشتر، این مقاله را از دست ندهید: تعمیر گوشی آب‌خورده

 

 

 

چه زمانی باتری آیفون 11 به تعویض احتیاج دارد؟

علائم خرابی باتری کاملا مشهود و قابل تشخیص است. اگر شما یکی از کاربران آیفون 11 هستید؛ بی‌شک متوجه تخلیه سریع و غیرعادی باتری آیفون خود خواهید شد. شایع‌ترین نشانه‌های خرابی باتری، حالتی است که دستگاه در حال انجام پردازش‌های سبک و کم حجم به سرعت شارژ تخلیه می‌کند.
یکی دیگر از نشانه‌های خرابی باتری آیفون11 خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حالت شارژ بالا است یا مواردی کاربران تنها در حالت شارژ شدن دستگاه قادر به استفاده از آن هستند. 
البته تورم باتری نیز از علایم خرابی آن محسوب می‌شود اما باتری آیفون11 به راحتی قابل دسترسی و مشاهده نیست؛ اما گاهی این تغییر شکل به قدری زیاد است که در ظاهر دستگاه هم قابل مشاهده است. اگر این موارد را در آیفون 11 خود مشاهده کرده‌اید؛ متاسفانه باتری دیوایس شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد.
البته گاهی عواملی چون ایرادهای نرم‌افزاری، اپلیکیشن‌های سنگین و مخرب و از همه مهم‌تر سرما در تخلیه سریع شارژباتری تاثیر می‌گذارند و نیازی به تعویض باتری نیست.
خوشبختانه در آیفون 11 امکان کنترل سلامت باتری وجود دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به مسیر Setting->>Battery->>Battery Health->>Maximum Capacity    از سلامت باتری آیفون خود مطمئن شوند؛ اگر در قسمت Battery Health با عبارت Service مواجه شدید یا در قسمت Battery Health، سلامت باتری شما زیر 80% بود؛ ظرفیت باتری آیفون  کاهش یافته و نیاز به تعویض دارد.

 

البته گاهی عواملی چون ایرادهای نرم‌افزاری، اپلیکیشن‌های سنگین و مخرب و از همه مهم‌تر سرما در تخلیه سریع شارژباتری تاثیر می‌گذارند و نیازی به تعویض باتری نیست.
خوشبختانه در آیفون 11 امکان کنترل سلامت باتری وجود دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به مسیر Setting->>Battery->>Battery Health->>Maximum Capacity    از سلامت باتری آیفون خود مطمئن شوند؛ اگر در قسمت Battery Health با عبارت Service مواجه شدید یا در قسمت Battery Health، سلامت باتری شما زیر 80% بود؛ ظرفیت باتری آیفون  کاهش یافته و نیاز به تعویض دارد.


هزینه تعویض باتری آیفون 11

به طور کلی هزینه تعویض باتری گوشی‌های آیفون نسبت و تعویض یا تعمیر سایر قطعات مانند تعمیر برد ایفون، کمتر است؛ اما باید دقت کنید که هزینه معادل یک باتری اصل و اورجینال را برای یک باتری تقلبی نپردازید و از یک مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر کمک بگیرید.


نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

کلام پایانی 

باتوجه به طراحی ویژه و منحصر به فرد گوشی‌های اپل و هزینه بالای قطعات ، سواستفاده و کلاه‌برداری در تعمیرات آن‌ها بسیار رایج است و برخی تعمیرکاران با دریافت هزینه بسیار زیاد اقدام به تعمیر آیفون شما خواهند کرد.در مواردی با تعویض باتری آیفون شما با باتری غیر اورجینال یا درجه 2و3 سبب مشکلات بعدی در دستگاه شما خواهند شد.
برخی تعمیرکاران کم تجربه و ناکارآمد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از گوشی‌های اپل و نحوه تعویض باتری آن علاوه بر اینکه کمکی به شما نمی‌کنند بلکه سبب خراب شدن آیفون می‌شوند.درنتیجه در انتخاب مرکز تعمیرات موبایل مجهز و ایمن و تعمیرکار مجرب و کاربلد توجه کافی داشته باشید.   امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در پایین صفحه برای ما بنویسید.

 

سوالات متداول


1-    آیا خودم می‌توانم باتری گوشی ایفون 11 را تعویض کنم؟

به علت تخصصی بودن این کار، بهتر است که برای تعویض باتری ایفون 11 و به بار نیامدن هزینه‌های بیشتر به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید.


2-    هزینه تعویض باتری گوشی آیفون 11 چقدر است؟

خوشبختانه تعویض این قطعه نسبت به سایر قطعات، هزینه کمتری دارد.


3-    برای تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات