لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض باتری آیفون 6

تعمیر و تعویض باتری آیفون 6

اگر به دنبال راهی برای حل مشکل تخلیه سریع شارژ باتری آیفون 6 خود هستید صفحه درستی را انتخاب کرده‌اید.
خرابی باتری کابوس همه کاربران گوشی‌های هوشمند بوده است‌ و همواره به‌ دنبال راهی برای پیشگیری از این مشکل هستند اما کاهش ظرفیت باتری بخش جدایی ناپذیر باتری‌های لیتیوم پلیمری است و پس از مدتی کاربران با این کاهش ظرفیت روبه رو خواهند شد اما برخی عوامل این مشکل را تشدید می‌کند.
تعویض باتری ایفون 6 کاری بسیار تخصصی است؛ لذا اگر خودتان وارد عمل نشوید و اصول تعمیرات موبایل را ندانید، ممکن است هزینه‌های بیشتری به بار بیاورید؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود برای تعویض باتری ایفون 6 خود به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مانند موبایل‌آباد مراجعه کنید.

 


 

آیفون 6 از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 1810 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که در حالت استندبای 250 ساعت در شبکه 3G و 14 ساعت کالمه پیوسته در شبکه 3G دوام می‌‌آورد.
ماهیت باتری‌های لیتیوم یونی به این صورت است که پس از مدتی استفاده عمر آن‌ها کاهش یافته و عملکرد سابق را ندارند. این کاهش ظرفیت غیرقابل اجتناب است اما می‌توان با کنترل عوامل موثر این روند را به تعویق انداخت.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

‌چه عواملی در خرابی باتری آیفون 6 موثر است؟

حرارت: استفاده طولانی مدت از گوشی، استفاده از گوشی در حالت شارژ شدن یا قرارگیری مستقیم در معذرت حرارت بالا سبب خرابی باتری آیفون 6 می‌شود. در واقع حرارت زیاد مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در خرابی باتری است.
شارژرهای غیراورجینال: گاهی کاربران برای صرفه‌جویی در هزینه از شارژرهای غیر اورجینال و درجه 2 و 3 برای شارژ کردن باتری آیفون 6 خود استفاده می‌کنند که این عمل سبب خراب شدن باتری می‌شود.
آب‌خوردگی: در برخی از موارد دیده می‌شود که آب یا رطوبت به داخل گوشی نفوذ می‌کند و گاها کاربر از آن بی‌اطلاع است.
برای دریافت اطلاعات و آگاهی بیشتر این مقاله را از دست ندهید: تعمیر گوشی آب‌خورده

 


 

شارژ باتری: برخی کاربران به شارژ کردن مداوم باتری حتی زمانی که نیازی به شارژ شدن ندارد عادت کرده‌اند که این عادت غلط سبب استهلاک و خرابی باتری ایفون 6 می‌شود.
برخی افراد دقیقا نقطه مقابل قرار دارند و تا آخرین لحظه و زمانی گوشی خاموش شود از آن استفاده می‌کنند. این عادت نیز غلط بوده و سبب خراب ‌شدن باتری می‌شود. به طور کلی استفاده از گوشی زیر 20% عادت غلطی بوده و به مرور زمان به باتری اسیب می‌رساند. هم‌چنین استفاده مکرر پاوربانک و شارژهای فندکی و شارژ و دشارژ شدن مداوم باتری در کاهش عمر باتری‌ها موثر هستند.
 

هزینه تعویض باتری آیفون 6

خوشبختانه شما برای تعویض باتری آیفون 6 هزینه کمتری را نسبت به قطعات دیگر مانند ال‌سی‌‌دی یا برد می‌پردازید. البته باید دقت کنید تا هزینه زیادی را بابت باتری تقلبی نپردازید و حتما به یک مرکز تعمیرات گوشی معتبر مراجعه و مشکل خود را حل کنید.
همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تعمیرات آیفون، این مقاله را از دست ندهید: تعمیر و تعویض هارد آیفون (ارتقا ظرفیت آیفون)

 

چه زمانی باتری آیفون 6 به تعویض احتیاج دارد؟

اگر در آیفون 6 شما علائمی نظیر تورم باتری،خاموش شدن ناگهانی در حالت شارژ بالا، تخلیه سریع شارژ یا روشن ماندن تنها در حالت شارژ دیده  می‌شود؛ متاسفانه باتری آیفون شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد. 
البته گاهی عواملی چون ایرادهای نرم‌افزاری، اپلیکیشن‌های سنگین و مخرب و از همه مهم‌تر سرما در تخلیه سریع شارژباتری تاثیر می‌گذارند و نیازی به تعویض باتری نیست. 

 

پیش از هر اقدامی به مسیر Setting->>Battery->>Battery Health->>Maximum Capacity  مراجعه کرده و از سلامت باتری آیفون خود مطمئن شوید؛ اگر در قسمت Battery Health با عبارت Service مواجه شدید یا در قسمت Battery Health، سلامت باتری شما زیر 80% بود؛ ظرفیت باتری آیفون شما کاهش یافته و نیاز به تعویض باتری دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر و تعویض باتری آیفون


متاسفانه برخی تعمیرکاران سودجو با سو استفاده از عدم  آگاهی کاربران از باتری آیفون 6 و علایم و دلایل خرابی آن با دریافت هزینه گزاف اقدام به تعمیر دستگاه شما خواهند کرد و گاها با تعویض باتری آیفون شما با باتری غیر اورجینال یا درجه 2 و3 سبب مشکلات بیشتر در دستگاه شما خواهند شد در نتیجه برای تعمیر باتری آیفون 6 خود به مرکز تعمیرات امن و متخصص مراجعه نمایید.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

کلام پایانی

در این مقاله قصد داشتیم با بررسی عوامل موثر در خرابی باتری آیفون 6 و معرفی راه‌های پیشگیری از ایجاد این قبیل خرابی‌ها در نگه‌ باتری آیفون شما سهیم باشیم. 
امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در پایین صفحه برای ما بنویسید.  

سوالات متداول


1-    آیا خودم می‌توانم باتری گوشی ایفون 6 را تعویض کنم؟

به علت تخصصی بودن این کار، بهتر است که برای تعویض باتری ایفون 6 و به بار نیامدن هزینه‌های بیشتر به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید.


2-    هزینه تعویض باتری گوشی آیفون 6 چقدر است؟

خوشبختانه تعویض این قطعه نسبت به سایر قطعات، هزینه کمتری دارد.


3-    برای تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.
 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات