لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت از کار افتادن ویبره گوشی سامسونگ

علت از کار افتادن ویبره گوشی سامسونگ

اسمارت‌فون‌های سامسونگ از نظر بسیاری از کاربران به‌عنوان بهترین دستگاه‌های اندرویدی و رقیبی جدی برای آیفون شناخته می‌شوند. اما حتی بهترین ساخته‌های دست بشر هم دچار مشکل و خرابی می‌شوند و سامسونگ نیز از این امر مستثنی نیست! فرض کنید در یک محیط پر سروصدا هستید و منتظر یک تماس مهم. در این حالت حتی اگر صدای زنگ گوشی را تا انتها بالا برده باشید، باز هم برای اطمینان حتما ویبره‌ آن را نیز فعال خواهید کرد. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر ویبره گوشی سامسونگ شما کار نکند؟ متاسفانه این مشکل در برخی از اسمارت‌فون‌های سامسونگ دیده شده است. اگر شما هم درحال‌حاضر با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ باید برخی نکات را بدانید. در ادامه به نحوه رفع مشکل ویبره گوشی سامسونگ و نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر می‌پردازیم.

 حل مشکل ویبره گوشی سامسونگ

ویبره سامسونگ چیست؟


قبل از اینکه آموزش تعمیر ویبره گوشی سامسونگ را آغاز کنیم، آیا می‌دانید چه چیزی باعث لرزش گوشی سامسونگ شما می‌شود؟ 
مثل تمامی اسمارت‌فون‌های امروزی، در گوشی‌های سامسونگ هم از یک موتور ویبره‌ بسیار کوچک استفاده شده که وظیفه‌ی آن ایجاد ارتعاش و لرزاندن گوشی شما در مواقع موردنیاز است! این قطعه در گوشی‌های سامسونگ معمولا به شکل یک دیسک یا مکعب مستطیل تخت با یک سوکت اتصالی کوچک در انتهای آن، در قسمت بالایی بدنه‌ دستگاه دیده می‌شود.


مشکل ویبره سامسونگ چیست؟

دلایل بروز مشکل در ویبراتور برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ


دو دسته کلی از علل مختلف وجود دارند که ممکن است شما را برای تعمیر ویبره گوشی به دردسر بیندازند. گاهی اوقات این مشکل ناشی از یک خطای نرم‌افزاری است که در مبحث راه‌های رفع مشکل ویبره گوشی سامسونگ به روش‌های نرم‌افزاری را به تفضیل بیان خواهیم کرد.
اما گاهی اوقات آسیب به سخت‌افزار گوشی باعث می‌شود تا ویبره‌ گوشی سامسونگ از کار بیفتد که برای حل مشکل ویبره به روش سخت‌افزاری، تنها می‌توانید گوشی خود را به یک تعمیرکار موبایل بسپارید. دلایل خرابی ویبره سامسونگ شامل موارد زیر می‌شود:
●    وقتی دستگاه از دست شما رها شده و یا یک ضربه‌ی سخت فیزیکی به آن وارد شده باشد.
●    وقتی گوشی را در آب انداخته‌اید و یا به هر طریقی آب به درون آن نفوذ کرده است، مانند خیس شدن دستگاه در باران.
●    زمانیکه گوشی توسط برخی ویروس‌ها آلوده می‌شود.
●    وجود خطا در برنامه‌های اندروید.
●    نقص در سیستمعامل اندروید.
●    دیگر خطاهای سخت‌افزاری مرتبط با مادربرد یا موتور ویبراتور گوشی.

برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را از دست ندهید: تعمیر و حل مشکل گوشی آب‌ خورده 
 دلایل بروز مشکل ویبره برای سامسونگ


روش‌های نرم‌افزاری تعمیر ویبره گوشی سامسونگ


اگر ویبره گوشی سامسونگ شما به‌دلیل یک خطای نرم‌افزاری از کار افتاده باشد، آنچه که در ادامه بیان می‌کنیم قطعا مشکل شما را حل خواهد کرد! بنابراین قبل از هر کاری، روش‌های زیر را برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ خود به‌صورت مرحله به مرحله اجرا کنید.
گوشی را ریبوت کنید
طبق معمول، اولین ترفند برای رفع هر مشکل نرم‌افزاری در موبایل، راه‌اندازی مجدد گوشی است. چه در گوشی سامسونگ، هر دستگاه اندرویدی دیگر و یا حتی در آیفون، راه‌اندازی مجدد گوشی باید خطاهای موقتی که باعث ایجاد مشکلی شده‌اند را برطرف کند. در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید دکمه روشن/خاموش را به مدت 10 ثانیه فشار دهید تا دستگاه، راه‌اندازی مجدد شود. درغیراین‌صورت، مسیر عادی را برای راه‌اندازی مجدد گوشی خود دنبال کنید.

 

 


گوشی را از حالت سایلنت خارج کرده و Do Not Disturb را غیرفعال کنید


برای این کار فقط کافی است نوار اعلانات گوشی را به سمت پایین کشیده و حالت میوت (سایلنت) و Do Not Disturb را در آن پیدا کنید. سپس چک کنید که آیکون هیچکدام از این دو گزینه روشن نباشند.

ویبره را از تنظیمات گوشی فعال کنید


اگر هنگام دریافت تماس تلفن شما نمی‌لرزد، باید مطمئن شوید که تنظیم "لرزش هنگام زنگ زدن" فعال است. این امکان وجود دارد که شما به اشتباه لرزش را خاموش کرده باشید و فراموش کرده‌اید که آن را روشن کنید. برای این کار به Settings > Sounds and Vibrations بروید. سوئیچ آن را روشن کنید تا هنگام زنگ خوردن، گوشی شما لرزش داشته‌باشد. اگر از قبل روشن است، آن را خاموش و دوباره روشن کنید. اگر ویبره گوشی سامسونگ شما همچنان کار نمی‌کند، راه حل بعدی را امتحان کنید.
همچنین، Android به شما امکان می‌دهد تا ویژگی ویبره را به‌طور جداگانه برای عملکردهای مختلف مانند تعاملات لمسی، صفحه کلید و غیره خاموش یا روشن کنید. شما باید به‌صورت دستی تأیید کنید که تنظیمات لرزش برای عملکردهای مورد نیاز فعال هستند. برای انجام این کار، به Settings > Sounds and Vibrations > System sound / vibration control بروید. سوئیچ‌های مورد نیاز را روشن کنید.

الگو و شدت ارتعاش را تغییر دهید


برای رفع مشکل عدم لرزش و تعمیر ویبره گوشی سامسونگ باید شدت و الگوهای لرزش را تغییر دهید. برای این کار به Settings > Sounds and Vibrations بروید. روی قدرت ارتعاش (Vibration strength) ضربه بزنید و سپس آن را به یک سطح بهینه برسانید. به‌همین ترتیب، روی الگوی لرزش تماس و الگوی لرزش اعلان ضربه بزنید و از یک طرح متفاوت برای آن‌ها استفاده کنید. بهتر است در هر کدام از حالت‌های موجود در این تنظیمات مطمئن شوید که قدرت ارتعاش بر روی بالاترین سطح خود تنظیم شده باشد.
 روش تعمیر مشکل ویبره سامسونگ


صرفه جویی در مصرف باتری (Battery Saver) را خاموش کنید

 


در اکثر اسمارت‌فون‌ها، روشن کردن «بهینه‌سازی باتری»، عملکردهای خاصی از جمله ویبره را برای بهبود عمر باتری خاموش کرده و یا محدود می‌کند. بنابراین، اگر «بهینه‌سازی باتری» را در دستگاهتان روشن کرده باشید و یا باتری گوشیتان کم باشد، تلفنتان نمی‌لرزد.
پس اگر باتری دستگاه شما کم است، در اسرع وقت آن را شارژ کنید تا همچنان از لرزش موبایل خود لذت ببرید. در غیر این صورت، از قسمت تنظیمات دستگاه خود به بخش باتری وارد شده و Battery Saver را خاموش کنید. البته دستگاه‌های مختلف اندرویدی رویکرد متفاوتی برای صرفه جویی در باتری خود دارند. مثلا ممکن است گوشی شما در حالت Battery Saver ویبره را خاموش نکند، اما در مدل‌های دیگری از سامسونگ هنگام ورود به حالت Battery Saver ویبره گوشی سامسونگ غیرفعال شود. پس شما می‌توانید این مورد را در مدل اسمارت‌فون سامسونگی که در دستتان است تست کنید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


تنظیمات هر برنامه را بررسی کنید


اگر بازخورد لرزشی برای برنامه خاصی مانند برنامه پیام‌ها (Messages app) کار نمی‌کند، باید تنظیمات آن برنامه را بررسی کنید. تلفن‌های اندرویدی به شما این امکان را می‌دهند تا تنظیمات اعلان‌ها را به‌طور جداگانه برای هر برنامه شخصی‌سازی کنید. ممکن است لرزش به‌طور ناخواسته برای یک برنامه خاموش شده باشد و شما می‌توانید از تنظیمات همان برنامه لرزش را دوباره فعال کنید.
دو راه برای تایید این موضوع وجود دارد. اول از همه، می‌توانید تنظیمات برنامه را مستقیماً از خودِ برنامه باز کنید و لرزش را در تنظیمات اعلان روشن کنید. همچنین می‌توانید به settings> Applications بروید. روی برنامه مشکل دار ضربه بزنید. سپس روی Notifications ضربه بزنید. دسته‌های مختلفی از اعلان‌ها را خواهید دید. روی موردی که به ویبره مربوط می‌شود ضربه بزنید. برای برنامه‌های پیام رسانی، روی صندوق ورودی (Inbox) ضربه بزنید. سوئیچ کنار Vibrate را روشن کنید. اگر روشن است، آن را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.


تم‌های جدید را حذف نصب کنید


آیا اخیراً تم جدیدی بر روی گوشی سامسونگ خود نصب کرده‌اید؟ برخی از کاربران سامسونگ گزارش کرده‌اند که تم‌ها مسئول غیرفعال شدن لرزش گوشی بدون اطلاع کاربران هستند. برای رفع این مشکل باید تمام تم‌های اخیراً نصب شده را بررسی و حذف نصب کنید. پس از حذف تم، گوشی خود را ریستارت کنید.
پیشنهاد: یکی دیگر از راه حل‌های عجیب و غریب پیشنهاد شده توسط کاربران برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ ، خاموش کردن دستیار Google و سپس راه‌اندازی مجدد گوشی است.


نرم‌افزار گوشی را آپدیت کنید


گاهی اوقات حتی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند مسئول خرابی ویبره گوشی سامسونگ باشد. برای رفع این مشکل باید گوشی خود را به آخرین نسخه نرم‌افزار آپدیت کنید. برای این کار به Settings> Software update> Download and install بروید. اگر به‌روزرسانی در دسترس است، آن را نصب کنید.
پیشنهاد: بررسی کنید وقتی نرم‌افزار تلفن خود را به‌روز می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد و آیا تغییری در مشکل ویبره آن ایجاد می‌شود یا خیر؟

 


گوشی را در حالت ایمن (Safe mode) بررسی کنید


گاهی اوقات یک برنامه شخص ثالث ممکن است باعث ایجاد مشکل در لرزش شود. یکی از راه‌های بررسی برای حل این مشکل این است که گوشی خود را در حالت Safe Mode قرار دهید. برنامه‌های شخص ثالث در حالت ایمن کار نمی‌کنند و بنابراین اگر یک برنامه شخص ثالث باعث از کار افتادن ویبره گوشی سامسونگ شما شده‌باشد، می‌توانید تمامی برنامه‌های شخص ثالث خود را یکی‌یکی حذف نصب کنید تا متوجه شوید که کدام یک از آن‌ها مشکل‌دار است.
●    توجه: قرار دادن گوشی در حالت ایمن اطلاعات شما را پاک نمی‌کند.
برای فعال کردن حالت ایمن، گوشی خود را خاموش کنید و وقتی به‌طور کامل خاموش شد، دکمه‌های روشن/خاموش و کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه روشن شود. وقتی آرم سامسونگ روی صفحه ظاهر شد، دکمه پاور را رها کنید، اما دکمه کاهش صدا را نگه دارید تا صفحه اصلی را ببینید. متن Safe mode در پایین صفحه ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد حالت ایمن فعال است. اگر این روش بر روی مدل گوشی سامسونگ شما جواب نداد، می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت نحوه ورود به حالت ایمن را برای دستگاه خود بیابید.
نکته: اگر بعد از تست کردن گوشی در حالت ایمن فهمیدید که یک برنامه شخص ثالث مشکل‌دار بوده و شما را وادار به اقدام برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ خود کرده است، قبل از اینکه تک‌تک برنامه‌ها را پاک کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا از حالت ایمن خارج شوید و گوشی را در حالت معمولی راه بیندازید. سپس وارد گوگل پلی‌استور شوید و تمامی اپ‌های خود را آپدیت کنید.
گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده توسط سازندگان، باگ‌های نرم‌افزاری اپ‌ها را رفع می‌کند. اگر همچنان ویبره گوشی سامسونگ شما کار نمی‌کند، دوباره وارد حالت ایمن شده و یکی از برنامه‌های شخص ثالث را پاک کنید. سپس گوشی را دوباره به حالت معمولی RUN و ویبره آن را تست کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، دوباره وارد حالت ایمن شده و برنامه شخص ثالث بعدی را پاک کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا برنامه مشکل‌دار و سرکش، را یافته و ویبره گوشی سامسونگ خود را تعمیر کنید! 
برای خارج شدن از Safe mode، فقط کافیست تا گوشی خود را ریست کنید.


برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ، تمام تنظیمات را بازنشانی (ریست) کنید


آخرین راه‌حل نرم‌افزاری، تنظیم مجدد تنظیمات به حالت کارخانه‌ای (Factory Reset) در تلفن شما است. با این کار تمام تنظیمات گوشی شما به مقادیر پیش‌فرض بازنشانی می‌شوند. البته حتما باید بدانید که این کار باعث می‌شود که تمام اطلاعات و داده‌های گوشی از بین بروند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه‌ای، از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای بازنشانی تنظیمات، به Settings > General Management > Reset > Reset all settings بروید.
 روش رفع مشکل ویبره گوشی سامسونگ


امکان وجود مشکل سخت‌افزاری و نیاز به مراجعه به تعمیرکار برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ 


همانطور که قبلا گفتیم، اگر ویبره گوشی سامسونگ شما به دلایل نرم‌افزاری از کار افتاده باشد احتمالا فرد خوش‌شانسی هستید، زیرا با توضیحاتی که پیشتر بیان کردیم می‌توانید آن را تعمیر کنید! اما اگر راه‌حل‌های بالا جواب نداد، به احتمال زیاد یک قطعه سخت‌افزاری در دستگاه شما خراب شده است و به احتمال زیادتر، آن قطعه ویبراتور ارزشمند گوشی شما است! برای فهمیدن این موضوع می‌توانید راه‌حل‌های زیر را دنبال کنید:
برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ، موتور ویبره گوشی سامسونگ خود را بررسی کنید
شما می‌توانید بدون باز کردن بدنه گوشی و فقط با استفاده از عملکرد تست سخت‌افزار، سلامت موتور ویبره اسمارت‌فون خود را بررسی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
●    مرحله 1: شماره‌گیر یا برنامه تلفن را باز کنید. *#7353# یا *#0*# را شماره‌گیری کنید. نیازی به فشار دادن دکمه تماس نیست. کد به‌صورت خودکار فعال می‌شود.
●    مرحله 2: یک صفحه سفید با گزینه‌های مختلف باز می‌شود. روی Vibration ضربه بزنید. اگر گوشی می‌لرزد، پس سخت‌افزار گوشی شما سالم است و با یک مشکل نرم‌افزاری روبه‌رو هستید.
●    مرحله 3: اگر کدهای بالا بر روی تلفن شما کار نکردند، کافی است یک برنامه تست سخت‌افزاری اندرویدی مثل Phone Doctor Plus را بر روی اسمارت‌فون خود نصب کرده و کارکرد ویبره‌ گوشی سامسونگ را از آن‌جا تست کنید.
 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن


انجام بررسی تعاملی (INTERACTIVE CHECK)


راه دیگر برای تشخیص اینکه آیا مشکل سخت‌افزاری باعث ایجاد مشکل لرزش در گوشی شما شده است یا نه، استفاده از ویژگی بررسی تعاملی در برنامه اعضای سامسونگ (Samsung Members app) است. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
●    مرحله 1: برنامه Samsung Members را در تلفن خود باز کنید. درصورت عدم نصب، آن را از این لینک نصب کنید.
●    مرحله 2: روی دریافت کمک (Get help) ضربه بزنید.
●    مرحله 3: روی Vibration ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.
اگر با انجام دو روش بالا مطمئن شدید که مشکل لرزش گوشی شما دارای منشا سخت‌افزاری است، متاسفانه باید به شما بگوییم که در این حالت دیگر کاری از دستتان برنمی‌آید و باید برای تعمیر ویبره گوشی سامسونگ خود به تعمیرگاه مراجعه کنید! اما نگران نباشید، مثل همیشه موبایل آباد در خدمت شما است تا خدمات تعمیرات گوشی ارزشمندتان را به‌صورت تضمینی، با استفاده از قطعات یدکی اورجینال و زیرنظر باتجربه و با دانش‌ترین متخصصان و تعمیرکاران برعهده بگیرد. فقط کافی است تا مشکل خود را در صفحه اول وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید و ادامه‌ی کار را به ما و تعمیرکاران مجرب و متخصص ما بسپارید!

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

سوالات متداول

 

1-    مهم‌ترین دلایل بروز مشکل در ویبره گوشی سامسونگ چیست؟ 


از مهمترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به ضربه خوردن و آب‌خوردگی گوشی اشاره کرد؛ همچنین برخی خطاهای نرم‌افزاری نیز می‌توانند در خرابی ویبره گوشی سامسونگ نقش داشته باشند.


2-    آیا خودم می‌توانم مشکل ویبره گوشی سامسونگ را حل کنم؟ 


چنانچه مشکل شما  به علت خطاهای نرم‌افزاری باشد، می‌توانید با راه‌حل‌های ارائه شده در مقاله، مشکل را حل کنید؛ در غیر این صورت نیازمندید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر مراجعه کنید.


3-    در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟


مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد،دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات