لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و حل مشکل ویبره گوشی شیائومی

تعمیر و حل مشکل ویبره گوشی شیائومی

حل مشکل ویبره گوشی شیائومی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تلفن خود را همیشه در حالت سایلنت (سکوت) نگه می‌دارند، احتمالا هنگام دریافت تماس، پیامک و سایر اعلان‌ها به ویبره تلفن خود تکیه می‌کنید. از این‌رو، زمانی‌که تلفن شما به دلایلی نتواند بلرزد، برایتان مشکل آفرین خواهد شد. مشکل از کار افتادن ویبره در اسمارت‌فون‌های امروزی چندان شایع نیست، اما در بین اندرویدی‌ها، این مشکل در اسمارت‌فون‌های شیائومی، به‌خصوص مدل‌های قدیمی‌تری همچون Redmi 2 و Mi 3 بیشتر دیده می‌شود. اگر درحال‌حاضر به این فکر می‌کنید که چرا گوشی شیائومی شما نمی‌لرزد، این مطلب را تا انتها بخوانید تا با روش‌های حل مشکل ویبره گوشی شیائومی و نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن برای رفع این مشکل آشنا شوید.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


 

تعمیر ویبره گوشی شیائومی
 

ویبره گوشی شیائومی چیست؟


در گوشی‌های شیائومی هم مثل دیگر اسمارت‌فون‌های امروزی از یک موتور DC کوچک برای ایجاد ارتعاش استفاده شده است، و این موتورها هم مثل دیگر اجزای سازنده‌ی تلفن‌های همراه روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند. مثلا با ورود Xiaomi Mi 9 Pro 5G، شیائومی برای اولین‌بار یک موتور لرزش خطی را در یکی از تلفن‌های هوشمند خود معرفی کرد. این موتور در ترکیب با سیستم‌عامل گوشی، قادر به شبیه‌سازی احساسات 4 بعدی به منظور شبیه‌سازی احساس واقعی در فشاردادن دکمه‌های فیزیکی است. یعنی وقتی بر روی نمایشگر گوشی خود یک عدد یا حرف را لمس می‌کنید، این ویبراتور احساس فشردن یک دکمه واقعی را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. اگرچه این تکنولوژی در بسیاری از اسمارت‌فون‌های جدید شیائومی به‌کار گرفته شده است، اما گوشی‌های قدیمی‌تر شیائومی از ویبراتورهای سنتی استفاده می‌کنند که بیشتر شما را به سمت تعمیرگاه سوق می‌دهند!
 

ویبره گوشی شیائومی چیست؟
 

دلایل بروز مشکل در ویبراتور شیائومی برای تعمیر ویبره گوشی شیائومی


به‌طور کلی وجود مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری می‌تواند شما را وادار به تعمیر ویبره گوشی شیائومی گوشی کند. درصورت بروز مشکلات نرم‌افزاری، شما می‌توانید رفع مشکل ویبره گوشی شیائومی خود را با ایجاد تغییرات ساده در تنظیمات دستگاه خود و یا با راه‌اندازی مجدد گوشی خود برطرف کنید. اما در مورد مشکلات سخت‌افزاری، ممکن است نتوانید آن را به‌تنهایی برطرف کنید، زیرا ممکن است نیاز به تعویض ویبراتور گوشی باشد. در ادامه به بررسی آموزش تعمیر ویبره گوشی شیائومی به روش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌پردازیم.


 

علت بروز مشکل برای ویبره گوشی شیائومی
 

حل مشکل ویبره گوشی شیائومی به روش نرم‌افزاری


قبل از اینکه برای تعمیر ویبره گوشی شیائومی به تعمیرگاه مراجعه کنید، ممکن است با امتحان کردن روش‌های زیر، درصورتی‌که گوشی شما مشکل سخت‌افزاری نداشته‌باشد، مشکل را حل کنید:

 


برای تعمیر ویبره گوشی شیائومی، گوشی خود را ری‌استارت کنید


طبق معمول، اولین ترفند برای رفع یک مشکل نرم‌افزاری در موبایل، راه‌اندازی مجدد آن است. فرقی نمی‌کند مدل گوشی شیائومی شما چیست، راه‌اندازی مجدد گوشی باید خطاهای موقتی آن را برطرف کند. در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید دکمه روشن/خاموش را به مدت 10 ثانیه فشار دهید تا دستگاه راه‌اندازی مجدد شود. اگر ویبره تلفن شما همچنان کار نمی‌کند، راه‌حل بعدی را امتحان کنید.


تست ویبره را امتحان کنید


قبل از ادامه عیب‌یابی، مشخص کردن اینکه چرا ویبره در دستگاه شما کار نمی‌کند، مفید خواهد بود و با این کار، می‌توانید تشخیص دهید که آیا موتور ویبراتور تلفن خراب است و یا فقط باید تنظیماتی را در دستگاه خود تغییر دهید. 
برای اجرای تست لرزش، باید برنامه Vibrations-Test را از Play Store دانلود کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که چه چیزی باعث ایجاد مشکل ویبره‌ گوشی شیائومی شما شده است. پس از دانلود برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید:
●    برنامه Vibrations-Test را در دستگاه خود باز کنید.
●    برای اجرای تست، روی دکمه Start در زیر صفحه ضربه بزنید.
●    اگر دستگاه شما لرزش نداشت، ممکن است لازم باشد برای بررسی به یک مرکز تعمیر مراجعه کنید.
●    درغیراینصورت، راه‌حل‌های باقیمانده در این صفحه را برای ادامه عیب‌یابی مشکل لرزش دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط: مشکلات گوشی‌های شیائومی و رفع آن‌ها


برای تعمیر ویبره گوشی شیائومی، ویبره را در دستگاه خود به‌صورت دستی روشن کنید


اگر تست بالا نشان می‌دهد که ویبراتور تلفن همراه شما به‌خوبی کار می‌کند، باید برخی تنظیمات را در دستگاه خود بررسی کنید. شاید ویبره‌ی برخی از ویژگی‌های دستگاه‌تان را خاموش کرده باشید. به‌عنوان مثال، اگر تلفن شما هنگام تایپ روی صفحه کلید نمی‌لرزد، ممکن است لازم باشد تنظیمات لمسی را در برنامه صفحه کلید بررسی کنید. همین امر در مورد لرزش اعلان ها، لرزش لمسی و موارد دیگر صدق می‌کند. برای فعال کردن مجدد لرزش در دستگاه شیائومی خود، این مراحل را دنبال کنید:
●    تنظیمات را باز کنید.
●    دسترسی را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. در آپدیت‌های جدید miui باید وارد قسمت صدا و لرزش شوید.
●    کمی به پایین بروید و روی لرزش ضربه بزنید.
●    از آن‌جا، لرزش زنگ، لرزش اعلان و غیره را فعال کنید.

 


لرزش را برای برنامه‌های مختلف فعال کنید


اگر ویبره گوشی شیائومی شما فقط در یک برنامه خاص کار نمی‌کند، باید تنظیمات همان برنامه را بررسی کنید. به‌عنوان مثال، اگر تلفن شما هنگام دریافت پیام واتس‌اپ نمی‌لرزد، اما هنگام دریافت تماس می‌لرزد، به این معنی است که مشکلی در تنظیمات لرزش واتس‌اپ وجود دارد.
با این‌حال، اندروید به شما این امکان را می‌دهد تا اعلان‌ها را برای کتگوری‌های مختلفی از یک برنامه سفارشی کنید. به‌عنوان مثال، اگر تلفن شما هنگام دریافت پیام شخصی در واتس‌اپ می‌لرزد، اما در هنگام دریافت پیام از گروه‌ها ویبره آن کار نمی‌کند، ممکن است ندانسته آن را غیرفعال کرده باشید. با این‌وجود، مراحل زیر را برای فعال کردن مجدد لرزش برای برنامه‌های جداگانه دنبال کنید:
ابتدا از تنظیمات اعلان‌های برنامه:
●    برنامه مشکل‌دار را باز کنید (به‌عنوان مثال WhatsApp).
●    روی تنظیمات ضربه بزنید.
●    روی Notifications کلیک کنید.
●    کتگوری‌های مختلف را بررسی کنید و مطمئن شوید که لرزش روشن است.
و    از طرف دیگر، می‌توانید لرزش را خاموش و روشن کنید تا مطمئن شوید که باگ‌های احتمالی برطرف شود.
سپس از تنظیمات اعلان‌های اندروید:
●    برنامه تنظیمات دستگاه خود را باز کنید.
●    روی Apps & Notifications ضربه بزنید.
●    روی مشاهده همه برنامه‌ها (در صورت نیاز) ضربه بزنید.
●    سپس، برنامه مشکل‌دار را انتخاب کنید.
●    از آنجا روی Notifications ضربه بزنید.
●    از آن‌جا، مطمئن شوید که ویبره‌ برنامه روشن است.

روش حل مشکل ویبره شیائومی
 
حالت Silent و Do Not Disturb را غیرفعال کنید


اگر تلفن شما در حالت Do Not Disturb یا Silent باشد، ویبره آن کار نمی‌کند. نحوه خاموش کردن Do Not Disturb و Silent Mode در گوشی‌های شیائومی برای حل مشکل ویبره گوشی شیائومی بسیار ساده است و فقط کافی است تا نوار اعلان وضعیت را به پایین کشیده و موارد ذکرشده را در آن‌جا چک کنید.


برای تعمیر ویبره گوشی شیائومی، حالت صرفه جویی در باتری را خاموش کنید


در اکثر دستگاه‌ها، روشن کردن «بهینه‌سازی باتری»، عملکردهای خاصی از جمله ویبره را برای افزایش عمر باتری خاموش می‌کند. بنابراین، اگر «بهینه‌سازی باتری» را در دستگاه‌تان روشن کرده باشید یا باتری کم باشد، تلفن‌تان نمی‌لرزد. اگر باتری گوشی کم است، به شما توصیه می‌کنیم در اسرع وقت آن را شارژ کنید تا همچنان از لرزش موبایل خود لذت ببرید. درغیراین‌صورت، از بخش باتری در برنامه تنظیمات دستگاه خود، حالت Battery Saver را غیرفعال کنید.

 


دستگاه خود را به‌روز کنید


برای تعمیر ویبره به‌خصوص در مدل‌های قدیمی‌تر گوشی شیائومی، می‌توانید آپدیت سیستم عامل گوشی را امتحان کنید. استفاده از سیستم‌عامل یا ورژن‌های قدیمی‌تر miui برروی دستگاه ممکن است باعث عدم لرزش گوشی شما شود. و گاهی اوقات، نسخه‌ای که به آن به‌روزرسانی کرده‌اید ممکن است حاوی اشکالاتی باشد که باعث ایجاد مشکل در ویبراتور گوشی شیائومی شما شده‌اند. در این‌صورت، باید دستگاه خود را دوباره به‌روزرسانی کنید.
برای به‌روزرسانی دستگاه شیائومی خود، موارد زیر را انجام دهید:
●    تنظیمات را باز کنید.
●    بر روی آپشن درباره گوشی ضربه بزنید.
●    در قسمت نسخه miui بر روی به‌روزرسانی نرم‌افزار ضربه بزنید و آن‌ها را دانلود و نصب کنید.
حالت ایمن (Safe Mode) را امتحان کنید
Safe Mode ابزاری عالی برای تشخیص مشکلات گوشی‌های اندرویدی است. اگر لرزش به‌دلیل اجرای یکی از برنامه‌ها در پس‌زمینه کار نمی‌کند، بوت کردن گوشی در حالت ایمن به تعمیر ویبره گوشی شیائومی شما کمک می‌کند.


گوشی خود را ریست فکتوری کنید


اگر هیچ‌یک از راه‌حل‌های بالا در حل مشکل ویبره گوشی شیائومی به شما کمک نمی‌کنند، پس گزینه‌ای ندارید جز اینکه سیستم‌عامل گوشی خود را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی کنید. از آن‌جایی‌که این فرآیند تمام تنظیمات گوشی شما را به مقادیر پیش‌فرض خود بازمی‌گرداند، مطمئناً اگر مشکل کار نکردن لرزش در تلفن شما به دلایل نرم‌افزاری رخ داده باشد، آن را برطرف می‌کند. برای این کار در نسخه 12 به بعد miui مسیر زیر را طی کنید:
●    در منوی تنظیمات وارد تنظیمات اضافی شده و در قسمت پایین صفحه بر روی ریست فکتوری تپ کنید. 
●    گزینه پاک کردن کل داده‌ها را انتخاب کرده و سپس رمز یا الگوی قفل گوشی خود را وارد کنید.
 برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را از دست ندهید: آیا فلش کردن برای گوشی مضر است؟


تعمیر ویبره گوشی شیائومی به روش سخت‌افزاری


اگر در تست ویبره مشخص شد که ویبراتور گوشی شما به‌هیچ‌وجه پاسخگو نیست، پس به احتمال زیاد با یک مشکل سخت‌افزاری مواجه شده‌اید. در این حالت باید برای تعمیر یا تعویض ویبراتور اسمارت‌فون شیائومی خود به تعمیرگاه مراجعه کنید. حتما به‌خاطر داشته‌باشید که حل مشکلات سخت‌افزاری اسمارت‌فون‌های امروزی به‌هیچ‌وجه کارِ کاربران عادی نیست و درصورت تلاش برای انجام این کار، احتمالا آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دستگاه خود وارد خواهید ساخت! 
بنابراین بهتر است که به‌دنبال یک تعمیرکار ماهر و باتجربه باشید که با استفاده از قطعات اورجینال، تعمیر ویبره گوشی شیائومی شما را برعهده بگیرد. یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو برای حل مشکل ویبره گوشی شیائومی، موبایل آباد است که به‌طور کاملا تضمینی گوشی تلفن همراه شما را تعمیر می‌کند. فقط کافی است تا مشکل خود را در صفحه اول وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید و دیگر نگران نباشید! از این لحظه به بعد تمامی مراحل تعمیر ویبره، از عیب‌یابی گرفته تا تعمیرات نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری بر عهده تعمیرکاران باتجربه‌ ما خواهد بود و در اسرع وقت و با حداقل هزینه، گوشی خود را به‌صورت کاملا سالم تحویل خواهید گرفت!

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر گوشی خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

سوالات متداول

1-    آیا خودم می‌توانم مشکل ویبره گوشی شیائومی‌ام را حل کنم؟ 
چنانچه مشکل گوشی شما نرم‌افزاری باشد، با روش‌های ارائه شده می‌توانید مشکل را حل کنید؛ اما اگر مشکل ویبره گوشی شما به دلایل سخت‌افزاری رخ داده باشد، نیازمندید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل مطمئن مراجعه و مشکل خود را حل کنید.
2-    در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟
مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد،دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است.

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات