لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی a12

تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی a12

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A12، در بین طرفداران و کاربران برند سامسونگ یکی از محصولات هوشمند میان‌رده محسوب می‌شود. سامسونگ گلکسی A12، نسبت‌به گوشی‌های هم‌رده خود، ارزان‌تر است و قابلیت‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد. از جمله مزایای این گوشی موبایل می‌توان به طراحی جذاب، باتری مقاوم و دوربین‌ باکیفیت آن اشاره کرد. البته این گوشی موبایل هم ممکن است مثل بسیاری از محصولات موجود در بازار دچار خرابی شود. اگر شما هم گلکسی A12 دارید و با مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مواجه شده‌اید، با ما در مرکز تخصصی تعمیرات موبایل آباد همراه شوید تا تک‌تک آن‌ها را بررسی کنیم. خبر خوب برای شما این است که با راه‌کارهای ساده‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید روند تعمیر گوشی سامسونگ A12 را با آگاهی پشت‌سر بگذارید.

تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی a12

معرفی سامسونگ گلکسی A12

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A12، از جمله محصولات مقرون‌به‌صرفه موجود در بازار است که نسبت‌به قیمت خود، قابلیت‌های خوبی دارد. قیمت جهانی این گوشی 169 پوند است و دوربین 4گانه، باتری مقاوم و باظرفیت، صفحه‌نمایش قدرتمند و طراحی جذابی دارد. در مورد گلکسی A12، همه‌چیز روی کاغذ، بی‌نظیر و بی‌نقص به‌نظر می‌رسد، اما قطعات سخت‌افزاری آن از جمله صفحه‌نمایش و تاچ ال‌سی‌دی پس از مدتی به دلایل مختلف دچار مشکل می‌شوند. 
صفحه‌نمایش 6.5 اینچی این گوشی هوشمند که از نوع PLS است، در قلب یک قاب ضخیم و قطور قرار دارد تا آسیب‌های احتمالی به آن صدمه‌کمتری برسانند. با تمامی این اوصاف، طبق اطلاعات Asurion.com، هزینه تعمیر ال سی دی گوشی A12 حدود 98.99 دلار هزینه دارد. این هزینه، به‌دلیل نوسانات قیمتی در بازار موبایل ایران متغیر است و نمی‌توان برآورد دقیقی از آن داشت. مشکلات قابل بروز برای گوشی گلکسی A12 شامل موارد مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


بررسی مشکلات رایج و دلایل تعمیر گوشی سامسونگ A12

در این بخش به انواع مشکلاتی که می‌تواند برای گوشی a12 پیش بیاید، می‌پردازیم. شما می‌توانید برخی از این مشکلات را خودتان حل کنید، اما برای حل بعضی از آنها، نیازمند مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر هستید. در ادامه با ما همراه باشید.


روشن نشدن گوشی A12

یکی از دلایل تعمیر گوشی سامسونگ A12، بررسی مشکل مربوط به روشن نشدن دستگاه است. بسیاری از کاربران اطلاعاتی در مورد دلیل روشن نشدن این گوشی موبایل ندارند و به‌همین دلیل در اولین فرصت، آن را به یک مرکز تخصصی نشان می‌دهند. از آسیب‌های سخت‌افزاری قطعات گوشی تا مشکلات مربوط به شارژ شدن، دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ A12 هستند. ساده‌ترین راه‌کار برای رفع این مشکل، عیب‌یابی توسط یک تکنسین متخصص و مجرب است. 
در بسیاری از مواقع، کاربران می‌توانند با خارج کردن باتری، گوشی موبایل خود را روشن کنند. البته گوشی گلکسی A12 از آن‌دسته محصولاتی نیست که بتوان باتری آن را به‌سادگی خارج کرد. یکی از پیشنهادهای ما برای رفع این مشکل، عوض کردن شارژر دستگاه یا اطمینان از خالی نبودن شارژ باتری است. علت روشن نشدن گوشی موبایل در بعضی از مواقع، خالی بودن شارژ باتری آن است.

 

نفوذ آب به داخل دستگاه

اگر گوشی گلکسی A12 با آب یا مایعات تماس پیدا کند، احتمالاً دچار مشکل می‌شود. نفوذ آب می‌تواند باعث سوختن یا نیم‌سوز شدن قطعات سخت‌افزاری حساس مثل تاچ ال‌سی‌دی یا پردازنده‌ها شود. برای تشخیص این‌که نفوذ آب چقدر به گوشی گلکسی A12 آسیب زده، باید آن را به یک مرکز تخصصی نشان داد. گاهی ممکن است که پس از نفوذ آب به دستگاه، ظاهراً هیچ مشکلی مشاهده نشود، اما عدم توجه به آن باعث می‌شود تا قطعات حساس به‌مرور دچار آسیب شوند.

 

شکستن یا آسیب دیدن ال سی دی گوشی a12

سقوط از ارتفاع، قرار گرفتن اجسام سنگین روی صفحه، نفود آب و غیره از جمله دلایل آسیب‌های مربوط به صفحه‌نمایش هستند. تعمیر یا تعویض صفحه‌نمایش گوشی‌های موبایل هوشمند بدون توجه به مدل آن‌ها هزینه‌بردار است و برای محاظفت از این قطعه سخت‌افزاری حساس باید توجه بیشتری کرد.

مشکلات گوشی سامسونگ a12

تعویض باتری

باتری گوشی‌های سامسونگ از جمله گلکسی A12، به‌صورت طبیعی و پس از گذشت زمان، قابلیت شارژ شدن خود را از دست می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود تا سرعت گوشی کاهش پیدا کند یا حتی امکان استفاده از آن موقتاً متوقف شود. یکی از موضوعات مهم تعمیر گوشی سامسونگ A12، تعویض باتری آن است که در ادامه مفصلاً به آن می‌پردازیم.

 

کند شدن گوشی A12

دلایل بسیاری وجود دارند که باعث کاهش سرعت گوشی سامسونگ A12 می‌شوند. بعضی از این دلایل عبارتند از:
●    آپدیت نکردن سیستم‌عامل گوشی A12
●    قدیمی بودن نرم‌افزارهای نصب‌شده
●    نصب کردن نرم‌افزارهای مخرب (بدافزارها)
●    استفاده از اپلیکیشن‌هایی که شارژ زیادی مصرف می‌کنند.

 

خرابی اسپیکر گوشی a12

گاهی پیش می‌آید که اسپیکر گوشی سامسونگ A12 از کار می‌افتد یا قدرت صدای سابق را ندارد. این مسئله می‌تواند به‌دلیل آسیب جدی قطعات سخت‌افزاری داخل دستگاه، نفود آب به اسپیکر یا خرابی قطعات نزدیک به اسپیکر باشد. 

 

4 مشکل نرم‌افزاری و ارائه راه‌کار برای تعمیر گوشی سامسونگ A12

گوشی گلکسی A12، علاوه‌بر مزایا و قابلیت‌های نسبتا خوب، مشکلات نرم‌افزاری هم دارد که توسط برخی از کاربران گزارش شده‌اند. این مشکلات نرم‌افزاری برای هر 4 مدل گلکسی A12 (اعم از گلکسی A12 مشکی (Black) دو سیم‌کارت، گلکسی A12 ورژن UK، سامسونگ گلکسی A12 آبی (Blue) و سامسونگ گلکسی A12 مدل SIM Free) گزارش شده‌ و به ثبت رسیده‌اند. 

 

عدم اتصال سامسونگ گلکسی A12 به شبکه وای‌فای

مشکل وصل نشدن سامسونگ A12 به شبکه وای‌فای (Wi-Fi) یکی از مشکلات رایج این دستگاه هوشمند است. شما می‌توانید با انجام دستورات مخصوص شبکه وای‌فای در گوشی، این مشکل را رفع کنید. مراحل اجرای این دستورات عبارتند از:
●    با خاموش‌روشن کردن (Reset) شبکه اینترنت می‌توان تمام سرویس‌های شبکه وای‌فای را مجدداً راه‌اندازی کرد. اگر تنها مشکل اتصال A12 به وای‌فای همین باشد، این راه‌کار مورد استفاده است.
●    برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت تنظیمات کارخانه (Reset Factory)، راه‌کاری است که در صورت جواب ندادن راه‌کار اول انجام می‌شود. پیش‌ازاین‌که بخواهید گوشی را در به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید، یک بک‌آپ از اطلاعات تلفن خود تهیه کنید. 

 

مشکل دوم: سرعت پایین سیستم‌عامل گوشی

آیا در حین کار با گلکسی A12، احساس کُندی می‌کنید و برنامه‌ها با سرعت پایین اجرا می‌شوند؟ این مسئله یکی از گزارش‌هایی است که کاربران اعلام می‌کنند. این مشکل، تقریباً در همه گوشی‌های موبایل هوشمند رخ می‌دهد و مختص گوشی شما نیست. دلایل متفاوتی از جمله خرابی رم یا پر شدن آن از فایل‌های بی‌مصرف باعث بروز این مشکل می‌شوند.
راه‌کار فوری برای رفع این مشکل عبارت است از:
●    نصب کردن اپلیکیشن‌هایی مثل cleaning app یا boost your Phone را روی گوشی می‌توانند باعث کاهش سرعت شوند. این اپلیکیشن‌ها پتانسیل این را دارند که شارژ باتری گوشی A12 را حتی در وضعیتی که در حال اجرا نیستند هم مصرف کنند. 
●    تمام برنامه‌هایی که نیاز ندارید را حذف یا uninstall کنید تا باعث کاهش سرعت نشوند.
●    از کارت حافظه میکرو SD از نوع fast class استفاده کنید.
●    استفاده از تم‌های سفارشی (custom themes) را موقتاً متوقف کنید.
●    از نسخه لایت (lite version) اپلیکیشن‌ها (مثل Facebook Lite، Youtube Lite و غیره) استفاده کنید.
●    سیستمعامل گوشی A12 را دائماً به‌روزرسانی و آپدیت کنید.
●    اپلیکیشن‌های نصب‌شده را باتوجه‌به زمان‌بندی پلیاستور (Play Store) آپدیت کنید.
●    اگر هیچ‌کدام از مراحل بالا جواب ندادند، بهتر است که از حالت تنظیمات کارخانه (Reset Factory) استفاده کنید.

 

مشکل سوم: خالی شدن سریع شارژ باتری

باتری گوشی‌های موبایل اندرویدی معمولاً سریع خالی می‌شود و گوشی گلکسی A12 هم این قاعده مستثنی نیست. این مشکل معمولاً در گوشی‌های قدیمی یا پس از چندمدت استفاده کردن از دستگاه رخ می‌دهد. البته دلایل مختلفی برای تخلیه شارژ باتری وجود دارد که با انجام این مراحل می‌توان تا حدود زیادی از آن جلوگیری کرد:
●    اگر به قابلیت GPS نیازی ندارید، آن را خاموش کنید.
●    اپلیکیشن‌هایی مثل cleaning apps را نصب نکنید. این برنامه‌ها تاثیر منفی خود را خیلی زود روی باتری می‌گذارند.
●    گوشی موبایل را روی حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی یا Power saving mode قرار دهید.
●    سطح روشنایی صفحه‌نمایش را روی حد متوسط قرار دهید.
●    سعی کنید که همه اپلیکیشن‌های مورد نیازتان را از Play Store دانلود کنید. بعضی از برنامه‌های شخص ثالث (third-party apps)، بدافزار هستند و روی سلامت باتری تاثیر منفی می‌گذارند.
●    زمانی‌که از بلوتوث استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید.
●    اگر با وجود همه راه‌کارهای فوق، هنوز هم مشکل تخلیه شارژ باتری دارید، گوشی را روی حالت تنظیمات کارخانه یا Reset Factory قرار دهید.

مشکلات نرم افزاری گوشی سامسونگ a12

مشکل چهارم: داغ شدن گوشی موبایل A12

یکی از دلایل تعمیر گوشی سامسونگ A12، داغ شدن بیش‌ازاندازه بدنه آن است. دلایل مختلفی برای داغ شدن گوشی‌های موبایل وجود دارند، که خرابی پردازنده یکی از آن‌هاست. برای مثال، در خصوص داغ شدن گوشی سامسونگ A12، ممکن است که مشکل مربوط به تراشه SoC یا باتری باشد. اگر با این مشکل مواجه شدید، این دستورات را اجرا کنید:
●    در حین شارژ کردن گوشی موبایل، قاب پشتی آن را جدا کنید.
●    از کار کردن با گوشی در حین شارژ خودداری کنید.
●    در حین شارژ شدن گوشی، با آن بازی نکنید.
●    مطمئن شوید که گوشی موبایل خود را با شارژر اورجینال آن شارژ می‌کنید.
●    گوشی موبایل را بیش‌ازحد شارژ نکنید و پس از شارژ کامل، سریعاً آن را از شارژر جدا کنید.
●    از انجام بازی‌های طولانی‌مدت خودداری کنید. اپلیکیشن‌های بازی، یکی از دلایل اصلی داغ شدن گوشی هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، این مقاله را از دست ندهید: حل مشکل داغ شدن گوشی

 

تعمیر تاچ و ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ A12

خرابی تاچ و ال‌سی‌دی، یکی از دلایل تعمیر گوشی سامسونگ A12 هستند که معمولاً هزینه بیشتری نسبت‌به تعمیر سایر قطعات سخت‌افزاری دارند. عیب‌یابی ال‌سی‌دی و تاچ گوشی A12 معمولاً توسط یک تکنسین حرفه‌ای انجام می‌شود تا معلوم شود که آیا این قطعات سخت‌افزاری نیاز به تعمیر یا حتی تعویض دارند. اگر خرابی این قطعات سخت‌افزاری، جدی باشد، چاره‌ای به‌جز تعویض آن‌ها وجود ندارد. در طراحی گوشی A12، از صفحه‌نمایش با پنل نمایشی PLS IPS استفاده شده است که نسبت‌به مدل‌های دیگر این برند، هم کیفیت پایین‌تر و هم دوام کم‌تری دارد.

 

تعویض گلس گوشی سامسونگ A12

استفاده از یک گلس مناسب می‌تواند از تغییر ناخواسته روشنایی صفحه‌نمایش و اختلال در کارکرد سنسور حساس به نورمحیط جلوگیری کند. علاوه‌براین، اگر گلس گوشی گلکسی A12 ترک برداشته، خراب شده یا مناسب نیست، می‌توانید آن را به‌سادگی و با مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل، تعویض کنید.

 

تعمیر سوکت شارژ گوشی سامسونگ A12

یکی دیگر از دلایل تعمیر گوشی سامسونگ A12، خرابی پورت یا سوکت شارژ آن محسوب می‌شود. این قطعه سخت‌افزاری حساس در گوشی‌های هوشمند، رابط اصلی دستگاه و شارژر آن است و تاثیر مهمی روی داغ شدن بدنه دستگاه و نحوه صحیح شارژ شدن آن می‌گذارد.

 

خرابی باتری از دلایل مراجعه برای تعمیر گوشی سامسونگ A12

خرابی باتری در گوشی‌های سری گلکسی برند سامسونگ معمولاً شایع‌تر است. این مسئله به‌دلیل مصرف بالای انرژی باتری توسط پردازنده‌ها، تراشه‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که در گوشی موبایل وجود دارند. باتری گوشی A12 از نوع لیتیوم پلیمری است و با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت کار می‌کند. نکته مهم اینجاست که باتری گوشی A12 غیرقابل تعمیر است و کیفیت آن به‌مرور زمان از بین می‌رود. اگر خیلی‌وقت است که با گوشی خود کار می‌کنید یا اخیراً متوجه نارسایی باتری در گلکسی A12 شده‌اید، بهتر است که تعویض باتری آن را برعهده یک تکنسین حرفه‌ای بگذارید.

 

تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ A12

خرابی میکروفون سامسونگ a12 علائم مختلفی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
●    خش‌دار بودن صدای پخش‌شده از گوشی
●    عدم دریافت صدا توسط دستگاه
●    ضعیف شدن صدای مخاطب در حین مکالمه
خرابی میکروفون در گوشی گلکسی A12، دلایل متعددی همچون گرفتگی سوراخ‎ها، نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث و خرابی قطعات سخت‌افزاری دارد. اگر هیچ‌کدام از علائم ذکرشده با قرار دادن گوشی در حالت تنظیمات کارخانه یا Reset Factory برطرف نشدند، باید دستگاه را تعمیر کرد.

تعمیر انواع قطعات گوشی

تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ A12

اسپیکر، یکی از قطعات سخت‌افزاری حساس است که خروحی صدای گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. دلایلی همچون نفوذ آب، ورود گردوغبار به داخل اسپیکر، خرابی قطعه، اپلیکیشن‌های مخرب یا بدافزارها یا مشکلات نرم‌افزاری باعث بروز مشکل در این قطعه می‌شوند.
راه‌کارهای مختلفی همچون جدا کردن هدست، پاک کردن اپلیکیشن‌های شخص ثالث، ری‌استارت کردن دستگاه و قرار دادن گوشی در حالت تنظیمات کارخانه می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. در غیر این‌صورت باید گوشی موبایل A12 را برای تعمیر اسپیکر به یک مرکز تخصصی موبایل نشان داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر،این مطلب را مطالعه کنید: رفع مشکل خرابی اسپیکر گوشی

تعمیر بُرد گوشی سامسونگ گلکسی A12

اگر گوشی موبایل گلکسی A12 شما دائماً هنگ می‌کند یا بی‌دلیل ری‌استارت می‌شود، یعنی بُرد آن مشکل جدی دارد. گاهی هم پیش می‌آید که گوشی مویایل خودبه‌خود خاموش می‌شود، در حین روشن شدن قفل می‌شود و حتی نمی‌توان اطلاعات یا فایلی را در گوشی ریخت یا پاک کرد. همه این علائم، نشان‌دهنده خرابی این قطعه سخت‌افزاری در گوشی هستند. تعمیر برد گوشی گلکسی A12 فقط در شرایطی امکان‌پذیر است که این قطعه دچار مشکلات جدی نشود. در غیر این‌صورت باید برد دستگاه را تعویض کرد که این کار هم هزینه نسبتاً بالایی دارد.

 

تعمیر دوربین گوشی سامسونگ A12

تعمیر دوربین گوشی‌های هوشمند، معمولاً هزینه به‌مراتب بیشتری نسبت‌به سایر قطعات سخت‌افزاری دارند. دلایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی هم باعث می‌شوند تا دوربین یک گوشی خراب شود یا حتی از بین برود. اگر مشکلات مربوط به خرابی دوبین گوشی A12 با اقدامات ساده‌ای مثل ری‌ست کردن، ویروس‌کشی، اصلاح تنظیمات و آپدیت سیستم عامل برطرف نشود، باید آن را تعمیر یا تعویض کرد. هزینه تعمیر و یا تعویض دورین گوشی سامسونگ گلکسی A12 تابعی از چند عامل مثل هزینه دستمزد، هزینه قطعه و نوع مشکل ایجادشده است. باتوجه‌به نوسان قیمتی در بازار قطعات موبایل نمی‌توان هیچ برآورد دقیقی از هزینه‌ها داشت.

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

تعمیر گوشی سامسونگ a12 در موبایل‌آباد

باتوجه‌به نوسانات قیمت در بازار قطعات موبایل، نمی‌توان ذهنیت دقیقی از هزینه تعمیر گوشی گلکسی A12 داشت. از طرفی، مراکز تعمیرات موبایل مختلفی وجود دارند که نمی‌توان در مورد کیفیت کار آن‌ها و استفاده از قطعات اورجینال برای تعویض قطعات اطمینان داشت.
مجموعه تخصصی موبایل آباد، قابلیت ثبت درخواست را به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد تا نیازی به حضور فیزیکی نداشته‌باشید. در ضمن، شما می‌توانید با ثبت درخواست آنلاین در مجموعه ما برآورد دقیقی از هزینه تعمیر یا تعویض قطعات داشته‌باشید. تکنسین‌های مجرب موبایل آباد در کمترین زمان و به‌صورت تضمینی گوشی شما را با قطعات اورجینال تعمیر خواهند کرد.

سوالات متداول


چرا سرعت گوشی گلکسی A12 پایین است؟
دلایل بسیاری وجود دارند که باعث کاهش سرعت معمولی و طبیعی گوشی موبایل گلکسی A12 می‌شوند. بعضی از این دلایل عبارتند از: آپدیت نکردن سیستم‌عامل، قدیمی بودن نرم‌افزارهای نصب‌شده، نصب کردن نرم‌افزارهای مخرب (بدافزارها) و استفاده از اپلیکیشن‌هایی که شارژ زیادی مصرف می‌کنند.


گوشی گلکسی A12 من داغ می‌شود. مشکل از کجاست؟ 
یکی از دلایل تعمیر گوشی سامسونگ A12، داغ شدن بیش‌ازاندازه بدنه آن است. دلایل مختلفی برای داغ شدن گوشی‌های موبایل وجود دارند، که خرابی پردازنده یکی از آن‌هاست. برای مثال، در خصوص داغ شدن گوشی گلکسی A12، ممکن است که مشکل مربوط به تراشه SoC یا باتری باشد.


تعویض گلس گلکسی A12 چه اهمیتی دارد؟
استفاده از یک گلس مناسب می‌تواند از تغییر ناخواسته روشنایی صفحه‌نمایش و اختلال در کارکرد سنسور حساس به نورمحیط جلوگیری کند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات