لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی j7 - تعمیر گوشی سامسونگ j7 در موبایل آباد

تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی j7 - تعمیر گوشی سامسونگ j7 در موبایل آباد


گوشی موبایل سامسونگ گلکسی J7، از جمله گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شود که هنوز هم در بین کاربران، محبوب است. حوادثی که باعث خرابی یا شکسته شدن گوشی موبایل می‌شوند، ممکن است در هر لحظه‌ای رخ بدهند و نمی‌توان از آن‌ها اجتناب کرد. تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7، به‌دلیل کمیاب بودن قطعات اورجینال و درجه سختی تعمیرات، کار حساسی است. از طرفی، باتوجه به نوسانات قیمتی در بازار قطعات موبایل نمی‌توان برآورد دقیقی از ‌هزینه‌ها داشت.
هیچ تضمینی در مورد این‌که گوشی موبایل شما خراب نمی‌شود، وجود ندارد. برخی تعمیرگاه‌های موبایل ترجیحاً از قطعات دست دوم یا کپی‌شده استفاده می‌کنند و در نتیجه در مورد کیفیت تعمیر هم تضمینی وجود ندارد. اگر هنوز هم گلکسی J7 خراب خود را نگه داشته‌اید یا علائمی را در آن مشاهده می‌کنید که خبر از خرابی احتمالی می‌دهند، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به علائم خرابی گوشی سامسونگ گلکسی j7، انواع مشکلات این گوشی و همچنین به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر برای تعمیر این گوشی می‌پردازیم. 

 

 

تعمیر گوشی سامسونگ سری j7
معرفی گوشی سامسونگ گلکسی J7


 
نسل اول سری گوشی‌های گلکسی J7 در ژوئن سال 2015 وارد بازار جهانی شد. آنچه که در طول همه این سال‌ها دستخوش تغییرات اساسی شد، ساختار فیزیکی این گوشی موبایل بود. برای مثال، گوشی موبایل J7 که در سال 2017 عرضه شد، هم از لحاظ ساختار باتری و هم از لحاظ بدنه از مقاومت بیشتری برخوردار بود. 
باوجود طراحی جذاب و صفحه نمایش از نوع Super AMOLED، عملکرد این گوشی موبایل چندان راضی‌کننده نیست و باتری و فضای ذخیره‌سازی یا هارد آن معمولاً با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند. مدل‌های مختلف موبایل سامسونگ J7 که به بازار گوشی‌های موبایل عرضه شدند، عبارتند از:
●    Galaxy J7 (2015)
●    Galaxy J7 Pro
●    Galaxy J7 Prime
●    Galaxy J7 4G (2016)
●    Galaxy J7 core
●    Galaxy J7 Dou

مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی j7

چه عواملی باعث خرابی گلکسی J7 می‌شوند؟


مسائل مربوط به تعمیرات گوشی شامل 2 بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شوند. شما می‌توانید بعد از مطالعه این مقاله و نکات مربوط به آن با مجموعه موبایل آباد در تماس باشید تا ما مشکل گوشی سامسونگ J7 شما را به سرعت انجام دهیم. ما برای راحتی کار شما، یک راهنمای کامل تهیه کرده‌ایم تا پیش از تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7، آن‌ها را یاد بگیرید. شاید با اجرا کردن این راهنمایی‌‌ها هیچ نیازی به تحویل گوشی موبایل به تعمیرکار وجود نداشته‌باشد.
خوشبختانه، اصلاً مهم نیست که مشکل گوشی شما چقدر حاد یا پیش‌پاافتاده است، چرا که همیشه یک راه‌حل برای برطرف کردن آن وجود دارد. بیایید در ادامه به عوامل اصلی خرابی و راهنمای ساده برطرف کردن آن‌ها در سری J7، نگاهی داشته‌باشیم:
●    تنظیمات نادرست نمایشگر: ممکن است، تنظیمات گوشی شما نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند و به‌همین دلیل، نمایشگر ال‌سی‌دی موبایل، چیزی را نشان ندهد. برای جلوگیری از این مشکل، به صفحه تنظیمات (settings) بروید، گزینه display و سپس update را انتخاب کنید. 
●    برخورد با مایعات و آب: گوشی‌های سری J7 ضد آب نیستند و اگر با آب یا حجم وسیعی از مایعات برخورد کنند، دچار مشکلات سخت‌افزاری می‌شوند. این خرابی‌ها می‌توانند شامل آسیب کابل نمایشگر، کابل فلکس و حتی کانکتورهای گوشی موبایل باشند.
●    آپدیت نشدن رام (ROM) گوشی: اگر نسخه اندروید و نسخه رام گوشی موبایل‌تان را آپدیت نکرده‌اید، مطمئناً به‌زودی با یک نمایشگر سیاه روبه‌رو می‌شوید. در این وضعیت، گوشی شما عملاً از به‌روزرسانی‌های مختلف عقب می‌ماند و باید آن را به یک مرکز تعمیر معتبر نشان دهید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

علائمی که از تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7 خبر می‌دهند


 
اگر با علائمی همچون خاموش شدن ناگهانی دستگاه، عدم اتصال به اینترنت، خالی شدن سریع باتری، قطعی صدا، روشن نشدن موبایل و سیاه شدن صفحه ال‌سی‌دی روبه‌رو شدید، یعنی باید فکری اساسی برای تعمیر گوشی خود کنید. در بسیاری از مواقع می‌توان با انجام کارهای زیر، مشکلات پیش‌آمده در گوشی موبایل را به‌راحتی برطرف کرد:
●    روشن و خاموش کردن دستگاه
●    برگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه (factory mode)
●    پاک کردن حافظه کش (cache storage)
●    روت کردن دستگاه در حالت ایمن و با انجام تست
●    نصب و برنامه‌ریزی برای انجام هرگونه آپدیت یا به‌روزرسانی
●    پاک‌‌سازی کلی حافظه داخلی برای سبک‌تر شدن حافظه دستگاه
تعمیرات سخت‌افزاری گوشی گلکسی J7
مراجعه کاربران برای تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7، بسته‌به نوع خرابی دستگاه، متفاوت است. برای مثال، اگر گوشی موبایل دچار خرابی سخت‌افزاری شده باشد، باید قطعه مورد نظر را مورد بررسی قرار داد و بهترین، کم‌هزینه‌ترین و کاربردی‌ترین روش را در پیش گرفت. در ادامه به توضیحات تعمیر گوشی برای 3 قطعه ال‌سی‌دی، باتری و هارد می‌پردازیم.

علائم خرابی گوشی سامسونگ j7

تعمیر ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ J7


گوشی‌های سری J7 دارای نمایشگر 5.5 اینچی هستند و مانند دیگر گوشی‌های جدید سامسونگ از صفحه نمایش Super AMOLED  بهره‌مند شده‌اند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی‌های J7 برابر با 401ppi  است که مقدار بسیار خوبی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. این گوشی دارای پنلی با رزولوشن 1920 در 1080 یا همان فول اچ دی (FullHD) معروف و پرکاربرد است. صفحه نمایش گوشی‌های سری J7 نقطه‌ی قوت آن‌ها محسوب می‌شوند.
عوامل متعددی در خرابی و آسیب‌های مربوط به ال‌سی‌دی سری J7 نقش دارند. از جمله این عوامل، برخورد نمایشگر با اجسام تیز، سوختن ال‌سی‌دی و سقوط از ارتفاع هستند. به‌طورکلی 2 روش برای تعمیر ال‌سی‌دی گوشی‌های سری J7 وجود دارند که به‌ترتیب شامل تعویض کامل صفحه نمایش و گلس آن می‌شوند. در پروسه تعویض ال‌سی‌دی گوشی‌های سری J7، تاچ قبلی با نوع جدید آن تعویض می‌شوند و یک گلس مناسب برای آن نصب خواهد شد.
اگر گلس مناسب برای صفحه نمایش جدید درنظر گرفته نشود، مطمئناً با مشکلاتی همچون افت کیفیت و کاهش وضوح نمایشگر مواجه می‌شوید. چنانچه صفحه ال‌سی‌دی گوشی نیازی به تعویض نداشته‌باشد، تعمیرکار فقط به تعویض گلس بسنده می‌کند. نکته مهمی که در این بین باید به آن توجه داشته‌باشید، نوع اورجینال و کپی صفحه نمایش است. صفحه نمایش اورجینال در مقایسه با نسخه کپی آن ویژگی‌های بهتری دارد و طبیعی است که هزینه تعویض آن هم بیشتر خواهد بود.

همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را از دست ندهید: تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ j7

تعویض باتری گوشی‌ سامسونگ J7


 
باتری، معمولاً ضعیف‌ترین قطعه گوشی‌های سامسونگ است و مهم‌ترین دلیل تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7، محسوب می‌‎شود. با اینکه سعی شد تا در سری J7، باتری‌های باظرفیت بالا و باکیفیت تعبیه شوند، اما باز هم پس از یک دوره زمانی باید آن‌ها را تعویض کرد. عوامل زیر از جمله کارهایی هستند که کاربران به‌صورت ناخواسته باعث آسیب رساندن به باتری گوشی موبایل J7 می‌شوند:
●    استفاده از کابل شارژر تقلبی برای شارژ کردن دستگاه
●    کار کردن با گوشی موبایل در زمانی که دستگاه در حال شارژ شدن است.
●    استفاده از شارژر فیک یا تقلبی
●    ضربات شدید به پشت گوشی و در محل قرارگیری باتری دستگاه
گوشی‌های سری J7 از جمله دستگاه‌های برند سامسونگ هستند که نمی‌توان باتری آن‌ها را به‌سادگی خارج کرد. چرا که باتری این سری از موبایل‌ها به‌صورت پلمپ‌شده قرار گرفته و برای تعویض آن باید به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کرد. درحال‌حاضر، علاوه‌بر باتری‌های اورجینال، نوع تلقبی آن‌ها هم در بازار موجود است که کیفیت پایینی دارند و باعث آسیب رساندن به قطعات داخلی دستگاه هم می‌شوند.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

تعویض و تعمیر باتری گوشی سامسونگ j7

تعمیر هارد گوشی‌ سامسونگ J7


 
هارد گوشی موبایل یکی از حساس‌ترین قطعات دستگاه محسوب می‌شود و عملیات خارج کردن، ترمیم و تعمیر آن باید تحت نظارت یک مرکز تعمیر تخصصی انجام شود. علائم مختلفی از جمله موارد زیر نشانگر خرابی و مشکلات حاد هارد گوشی هستند که باید آن‌ها را جدی گرفت:
●    نمایش پیام‌های مکرر در صفحه موبایل که با روت کردن یا فلش از بین نمی‌روند.
●    ری‌استارت شدن بی‌دلیل و ناگهانی دستگاه
●    هنگ کردن دستگاه موبایل در هنگام روشن شدن و در حین نمایش دادن لوگوی سامسونگ
●    ویبره بی‌وقفه دستگاه
تعمیرکار، در پروسه تعمیر هارد گوشی تشخیص می‌دهد که آیا باید از آی‌سی (IC) استفاده کند یا هارد را برای تعمیر اساسی بیرون بیاورد. عملیات خارج کردن هارد گوشی با دستگاه‌های تخصصی و با انتقال اطلاعات مهم آن در یک دستگاه مخصوص انجام می‌شود. فراموش نکنید که تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7، باید توسط افرادی انجام شود که دانش کافی دارند و دارای تاییدیه هستند. 

 

 

تعمیر دوربین گوشی‌های سری J7 سامسونگ


در بین دوربین‌هایی که در گوشی‌های سری J7 طراحی شده‌اند، دوربین جلو از قابلیت‌های مهمی است که باید هشدارهای مربوط به خرابی آن را جدی گرفت. اگر احیاناً در حین باز کردن دوربین جلو یا عقب با صفحه سیاه یا مات روبه‌رو می‌شوید، پیامی مبنی بر خطا در اجرای دوربین دریافت می‌کنید یا عکس‌ها بی‌کیفیت هستند، باید به سراغ یک تعمیرکار بروید.
درجه سختی تعمیر دوربین گوشی‌های سری J7، متوسط است و این یعنی شاید نتوان آن‌ها را به‌همین آسانی‌ها و در هرجایی تعمیر کرد. از طرفی، پیش تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7، بهتر است تا یک بک‌آپ از تصاویر گرفته‌شده توسط دوربین داشته‌باشید تا آلبوم تصاویر و کلیپ‌هایتان از بین نروند.

تعمیر دوربین گوشی سامسونگ j7

هزینه تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7 حدوداً چقدر است؟


 
هزینه‌های مربوط به تعمیر گوشی‌های سری J7 متفاوت است. به‌دلیل نوسانات بازار و افزایش روزانه قیمت قطعات مختلف، امکان برآورد دقیق هزینه تعمیر وجود ندارد. بهتر است که شما کیفیت قطعات گوشی موبایل‌تان را در اولویت قرار دهید و سپس هزینه تعمیر یا تعویض آن‌ها را با بودجه‌ای که برنامه‌ریزی کرده‌اید، مقایسه کنید. مطمئناً شما مایل نیستید که با هزینه کمتر، قطعات بی‌کیفیت را در گوشی موبایل‌تان قرار بدهید و مجدداً با خرابی یا علائم آزاردهنده آن روبه‌رو شوید.
قیمت بعضی از قطعات حساس گوشی J7 را می‌توان با کمی نوسان ذکر کرد، چرا که تعداد درخواست‌های مشتریان برای تعمیر آن‌ها بسیار بالاست. برای مثال، هزینه تعمیر ال‌سی‌دی گوشی‌های سری J7 در سال 1401، از یک میلیون تومان شروع می‌شود و به 3 میلیون تومان و بالاتر هم می‌رسد. 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی J7 در موبایل آباد


بهترین کار برای برآورد هزینه‌ها و کسب اطمینان در مورد تعویض یا تعمیر قطعات گوشی J7، ثبت درخواست به‌صورت آنلاین است. مجموعه موبایل آباد، با فراهم کردن یک بستر مجازی و مطمئن، امکان ثبت درخواست تعمیر گوشی و محاسبه هزینه آن را فراهم کرده است. این قابلیت باعث می‌شود که در زمان برای مراجعات حضوری، صرفه‌جویی شود و مشتری بتواند بدون فوت وقت، به یک برآورد هزینه‌ای مشخص برسد.
گوشی سامسونگ گلکسی J7 از جمله دستگاه‌هایی است که تولید آن در سال 2018 متوقف شد و حالا به‌سختی می‌توان، قطعات اورجینال آن را در بازار پیدا کرد. ضمناً هیچ تضمینی هم در مورد سالم ماندن گوشی J7 وجود ندارد و «شانس» تنها عامل نجات‌دهنده مشتریان محسوب می‌شود. شما می‌توانید با تکیه‌ بر اعتبار مجموعه موبایل آباد، هم از قطعات اورجینال و هم از ضمانت کارایی دستگاه پس از تعمیر بهره‌مند شوید.


سوالات متداول


1- هزینه تعمیر گوشی موبایل J7 چقدر است؟

هزینه تعمیر گوشی‌های سری J7 بسته‌به قیمت روز قطعات محاسبه می‌شود. برای این کار، درخواست تعمیر خود را در موبایل آباد به‌صورت آنلاین ثبت کنید.


2- آیا باتری گوشی J7 قابل تعویض است؟

بله. باتری گوشی‌های سری J7 را می‌توان به‌راحتی و با مراجعه به تعمیرگاه‌های تخصصی تعویض کرد.


3- آیا می‌توان گوشی J7 را در خانه تعمیر کرد؟

این کار نیاز به دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیر گوشی موبایل دارد و برای کاربران عادی توصیه نمی‌شود.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات