لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض و تعمیر ال‌سی‌دی گلکسی A20 سامسونگ

تعویض و تعمیر ال‌سی‌دی گلکسی A20 سامسونگ

خرابی ال‌سی‌دی گلکسی A20 سامسونگ ممکن است برای دارندگان این گوشی به وجود بیاید. گلکسی A20 سامسونگ یکی از گوشی‌های میان ردهٔ این برند است که به دلیل امکانات نسبتاً خوب و قیمت مناسب آن تقاضای استفاده از این گوشی بالا رفت. به همین دلیل تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A20 نیز افزایش یافت. به طور کلی این گوشی میان‌رده برای مصارف روزمره و معمولی می‌باشد (طبعا جنس به کار رفته در آن مانند پرچمداران سامسونگ در سطح عالی نیست) و صفحهٔ نمایشگر آن در برابر ضربه مقاومت کمی دارد. در این مقاله برای تعمیر ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ A20 از نقطه‌ نظر خود اطلاعات بیشتری را برایتان ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید؛ همچنین به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن برای رفع این مشکل می‌پردازیم. 

دلایل بروز مشکل و آسیب دیدن تاچ و ال‌سی‌دی گوشی a20


در بسیاری از مواقع هنگامی که گوشی آسیب می‌بیند و یا ضربه‌ای به آن وارد می‌شود تنها گلس گوشی می‌شکند و یا بر روی آن ترک‌هایی ایجاد می‌شود. اما این ترک‌ها برروی کدام قسمت صفحهٔ نمایش ایجاد شده است؟

در زمان برخورد ضربه با صفحه نمایش گوشی تعمیرکاران با بررسی اجزای نمایشگر اول قسمت تاچ و بعد دیگر قسمت‌های گوشی را تست می‌کنند و سپس تصمیم نهایی را می‌گیرند. بعد از ضربه به گوشی امکان آسیب به چندین جز وجود دارد و شکستن ال‌سی‌دی گوشی یکی از آن‌ها است. بروز مشکل تاچ و ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی A20 دلایل متعددی دارد که اکثراً سخت‌افزاری هستند. در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم.

آسیب به تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A20 با ضربه یا برخورد اجسام


همان‌طور که در نقد و بررسی گلکسی A20 سامسونگ گفته شد، سایز صفحه آن 6.4 اینچ است و برای یک‌دسته استفاده کردن خیلی مناسب نیست! بنابراین ممکن است خیلی از افراد موقع استفاده کردن از این گوشی میان‌رده با یک دست، بوسیله یک شوک آن را به زمین انداخته باشند و ... .   

حالا مسئله این است که پس از برخورد ضربه به ال‌سی‌دی و تاچ گلکسی A20 سامسونگ، چه حالت‌هایی برای آن رخ می‌دهد؟!
بخشی یا همه‌ی قسمت‌های ال‌سی‌دی از کار می‌افتند: در این حالت گوشی شما الزاماً نیاز به تعویض ال‌سی‌دی دارد؛ اما یکی از مسائلی که وجود دارد، این است که ال‌سی‌دی و تاچ اسکرین گوشی‌های نسل جدید از جمله Galaxy A20 سامسونگ، روی هم چسبیده‌اند و در اصل یک پکیج حساب می‌شوند. در نتیجه باید هر دو آن‌ها تعویض شوند.
حالت دوم این است که ال‌سی‌دی آسیب نبیند اما تاچ اسکرین دچار مشکل شود که در این صورت نیز نیاز به تعویض هر دو دارید.
در حالت سوم که خوش‌بینانه‌ترین حالت است، گلس روی ال‌سی‌دی ترک بر می‌دارد اما ال‌سی‌دی و تاچ کاملاً سالم هستند. در این حالت فقط ظاهر گوشی دچار مشکل می‌شود اما هزینه تعویض گلس آن به مراتب کمتر از تعویض ال‌سی‌دی و تاچ اسکرین است. دقت کنید که اینجا منظور از گلس، شیشه‌ی محافظی است که خود کارخانه روی ال‌سی‌دی چسبانده!

نرخ هزینه‌ی تعمیرات موبایل

آسیب به ال‌سی‌دی و تاچ اسکرین گلکسی A20 با آبخوردگی


آبخوردگی یا نفوذ مایعات به بخش های حساس گوشی، در خیلی از مواقع مشکلات بدی ایجاد می‌کنند و در بیشتر موارد تعمیرکار مجبور به تعویض قطعه می‌شود. در نتیجه اگر گلکسی A20 شما دچار آبخوردگی شده است، حتما آن را نزد تعمیرکاران ماهر و با تجربه ببرید تا از صحت عملکردشان مطمئن باشید.
همچنین برای آگاهی بیشتر و حل کردن مشکل آب‌خوردگی گوشی این مقاله را بخوانید: تعمیر گوشی آب‌خورده

 

انواع تاچ و ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی a20


در بازار 3 نوع تاچ و ال‌سی‌دی برای تعویض وجود دارند:

درجه 1 (اصل): برای این دسته از قطعات، اصلا حرفی برای گفتن نمی‌ماند چراکه دقیقا همان قطعاتی هستند که از ابتدا روی گوشی‌تان بوده‌اند!

درجه 2 (طرح اصلی): این دسته از قطعات که به High Copy هم معروف هستند، فقط در صورتی پیشنهاد می‌شوند که قطعات اصل در بازار موجود نباشد. بازدهی این قطعات حدود 80 درصد است و عمرشان هم تا حدی از قطعات اصلی کمتر است. ( البته قیمت‌شان نیز کمتر است! )

درجه 3 و 4: این دسته از قطعات را اصلا پیشنهاد نمی کنیم زیرا یا قطعات نو و در عین حال بی کیفیت و یا قطعات درجه 2 کارکرده هستند! بازدهی و طول عمر این قطعات در سطح پایینی قرار دارد.

تعویض ال سی دی گلکسی a20

نحوهٔ تشخیص قطعه اورجینال

در منابع و وبسایت‌های مختلف روش‌های زیادی برای تشخیص تاچ و ال‌سی‌دی اصل با غیره ذکر شده است؛ اما بیشتر این روش‌ها فقط به درد تعمیرکارها می‌خورد. ما در اینجا فقط روش مقایسه را به شما پیشنهاد می‌کنیم! یعنی یک گوشی با ال‌سی‌دی اصل را در کنار گوشی تعمیر شده قرار دهید و کیفیت محتوا را در نور یکسان مقایسه کنید. ر غیر این صورت باید گوشی توسط یک تعمیرکار باز گردد و تشخیص داده شود.
 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

هزینهٔ تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A20 سامسونگ

تاچ و ال‌سی‌دی گوشی گلکسی A20 سامسونگ نسبت به گوشی های مدرن‌تر مانند باقی رده‌های سامسونگ ارزان‌تر است. زیرا اندازه نمایشگر آن کوچک‌تر و کیفیت ساخت پایین‌تری دارد. اما با این حال هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی گلکسی A20 نسبت به دیگر قطعات سخت افزاری این گوشی مانند: برد، هارد، باتری و ...گران‌تر است. 
اما این هزینه‌ها ممکن است کمی کاهش بیاید. گاهی شاید فکر کنید که هنگام ضربهٔ گوشی تاچ و ال‌سی‌دی آسیب دیده است اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، صفحهٔ نمایشگر گوشی از 3 جزء مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به این موضوع بعد از ضربه به گوشی ممکن است تنها گلس گوشی شما شکسته باشد. در این شرایط نیاز به تعویض ال سی دی گلکسی A20 سامسونگ نیست و تنها با تعویض گلس گوشی می‌توان آن را تعمیر کرد.
زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال سی دی گوشی A20 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی گلکسی A20 خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A20 شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

نرخ هزینه‌ی تعمیرات موبایل

آموزش تعویض ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ گلکسی A20

اگر کمی به مقدمات تعمیرات موبایل تسلط دارید، می‌توانید خودتان ال‌‌سی‌دی گوشی خود را تعویض کنید. در این بخش به ابزارهای مورد نیاز برای تعویض ال‌‌سی‌دی گوشی A20 می‌پردازیم.
مرحله اول: استفاده از سشوار
ابتدا با یک سشوار صنعتی به پشت گوشی حرارت دهید تا چسب‌های ال‌سی‌دی نرم شود.حتما دقت کنید که حرارت را بیش از حد انتقال ندهید؛ زیرا باعث بروز اختلال در سخت‌افزار گوشی می‌شود.
مرحله دوم: استفاده از قاب‌بازکن
با استفادهاز قاب بازکن قاب پشتی و ال‌سی‌دی گوشی را از یکدیگر جدا کنید.
مرحله سوم: استفاده از چسب ال‌سی‌دی
با استفاده از چسب ال‌سی‌دی می‌توانید صفحه نمایش جدید را به گوشی بچسبانید.
پس از چسباندن ال‌سی‌دیف لبه‌های آن را با چسب نواری به گوشی بچسبانید و به مدت 8 تا 10 ساعت منتظر بمانید تا صفحه نمایش کاملا به گوشی بچسبد.
پیشنهاد: اگر آموزش تعمیرات موبایل را به حد کافی نگذرانده‌اید، بهتر است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید؛ زیرا اگر خودتان نسبت به تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود اقدام کنید و اشتباهی صورت بگیرد، باعث به بار می‌آورد.

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.
 

شرایط تعویض و تعمیر تاچ و ال سی دی گلکسی A10 در بازار چطور است؟!

تعمیر و تعویض ال سی دی galaxy a20

در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که افراد سودجو و فرصت‌طلب سعی می‌کنند پس از بررسی گوشی، حقیقت را به مشتری نگویند و در ازای کارهای ساده، مبالغ بالا دریافت کنند. یا در موارد بسیاری دیده شده است که برخی تعمیرکاران تاچ و ال‌سی‌دی طرح اصلی یا حتی درجه 3 را به‌نام اصل به مشتری می‌فروشند. این کارهای غیراخلاقی باعث شده است که اعتماد کاربران و مشتری‌ها به صنف تعمیرکاران تلفن همراه از بین برود. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر و باسابقه جهت تعویض و تعمیر قطعات گوشی خود مراجعه بفرمایید.

هدف ما از این مقاله، آگاهی شما نسبت به وضعیت خرابی تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A20 سامسونگ بود تا در زمانی که نیاز به تعمیر تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A20 داشتید، بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را بگیرید.
اگر در این خصوص تجربه‌ای داشتید که دانستن آن برای بقیه افراد هم می‌تواند مفید باشد، در پایین همین مطلب برای ما بنویسید.

سوالات متداول


1-  آیا خودم می‌توانم ال‌سی‌دی گوشی A20 خود را تعویض کنم؟

چنانچه به اصول تعمیرات موبایل مسلط باشید، با آموزش ارائه شده در مقاله می‌توانید ال‌سی‌دی گوشی خود را تعویض کنید؛ در غیر این صورت نیازمند مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل هستید.


2-  هزینه‌ی تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A20 سامسونگ چقدر است؟  

زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال سی دی گوشی A20 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی گلکسی A20 خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A20 شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

3- برای تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات‌دهنده است.
 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات