لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل داغ شدن گوشی Galaxy A50

حل مشکل داغ شدن گوشی Galaxy A50

سامسونگ انواع مختلفی از سری A را به لیست تولیدات خود اضافه کرده است. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند این سری گلکسی  A50 است. در مدت‌های اخیر، گزارشاتی مبنی بر وجود مشکلات متعدد از جمله داغ شدن بدنه این مدل گوشی در مدت زمان کوتاه منتشر شده است. البته این مشکلات دلایل متعددی می‌توانند داشته باشند که در ادامه هر یک از این عوامل را به طور کامل بررسی خواهیم نمود.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 


عوامل موثر در داغ شدن گوشی 

 

همانطور که می‌دانید عوامل متعدد بسیاری در داغ شدن گوشی گلکسی A50 شما موثر هستند مانند: دانلود بیش از حد فایل ها، داغ شدن باتری‌ها، نصب بازی های سنگین، استفاده از شارژرهای غیراورجینال و... درادامه دلایل هریک از عواملی که در داغ شدن این مدل گوشی موثر هستند و نیز روش حل آن ها را به طور کامل بررسی خواهیم نمود.

 


 

اعلان‌های برنامه‌ها را ببندید

 

قبل از هر چیزی، بهتر است برنامه‌های غیرضروری را از گوشی‌تان حذف کنید و از شر نوتیفیکیشن‌ها و یا اعلان‌های اضافی خلاص شوید. اما برای سایر برنامه‌هایی که لازم است در تلفن‌ همراهتان داشته باشید ولی زیاد دارای اهمیت نیستند، اعلان آن‌ها را ببندید تا از داغ شدن آن جلوگیری شود. اعلان‌ها باعث درگیر شدن حافظه و سیستم سخت‌افزاری گوشی می‌شود و در نتیجه شاهد داغ شدن گوشی خود خواهید بود.

 

 

شارژرهای غیراورجینال 

 

از دلایلی که باعث داغ شدن باتری گوشی گلکسی A50 می‌شوند، استفاده از شارژرهای غیراورجینال می‌باشد؛ توصیه می‌شود که برای شارژ کردن این مدل گوشی از شارژهای ناسازگار به طور مداوم استفاده نکنید. شارژر‌های غیر اورجینال به دلیل بی‌کیفیت بودن باعث داغ شدن گوشی می‌شوند. از این رو برای شارژ کردن گوشی خود از شارژر اصلی و اورجینال استفاده کنید.

 


برنامه‌های سنگین و حجیم

 

نصب برنامه‌ها و یا بازی‌های سنگین و گرافیکی و همینطور استفاده‌ طولانی مدت از آن‌ها نیز از عواملی هستند که باعث داغ شدن گوشی گلکسی A50 شما می‌شود؛ توصیه می‌شود حدالامکان از آن‌ها کمتر استفاده کنید. اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی که حجم زیادی دارند نیازمند گوشی‌های نسل جدیدی هستند که از سیستم سخت افزاری کیفیت بالایی پشتیبانی کنند.

 

 

دانلود بیش از حد فایل‌ها

 

یکی از دلایل اصلی این مسئله این است که برای مدت طولانی در حال دانلود کردن فایل‌ها بوده‌اید؛ توصیه می‌شود در صورت دانلود فایل‌هایتان، آن‌ها را به صورت جدا آن‌ها را دانلود کنید و یا برای زمان کوتاهی دانلود فایل‌ها را متوقف کنید تا cpu گوشی خود استراحت کند. برای دانلود فایل‌های گوشی می‌توانید از برنامه‌های مدیریت دانلود استفاده کنید تا فایل‌های شما را مدیریت بکنند  و دسترسی آسان‌تری به شما بدهند.

 

بیشتر بخوانید: حل مشکل داغ شدن گوشی

 

دانلود برنامه‌ آنتی ویروس 

 

ممکن است گوشی گلکسی A50 شما دچار ویروس شده باشد؛ سعی کنید آن را با استفاده از یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس به طور کامل اسکن کنید و مطمئن شوید که امنیت گوشی در خطر نیست. اگر فایل یا برنامه‌ای را از یک منبع غیر مطمئن دانلود کردید نسبت به حذف آن از گوشی خود اقدام کنید .


ماندن بیش از حد گوشی در شارژ

 

گاهی اوقات، ممکن است به این خاطرکه گوشی را به مدت طولانی به شارژر متصل کرده‌اید بیش از حد داغ می‌شود. اگر شارژ گوشی گلکسی A50 شما تکمیل شده حتما آن را از شارژ بکشید؛ اگر در هنگام خواب گوشی را به شارژ زده‌اید، تلفن‌تان را به طور کامل خاموش کنید تا گوشی داغ نشود.

همچنین بخوانید : حل مشکل داغ شدن گوشی

 

زمان اتصال به بلوتوث را کاهش دهید

 

توصیه می‌شود که از بلوتوث موبایل خود برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید. پس از استفاده نیز تنظیمات مربوط به آن را غیر فعال کرده و از افزایش حرارت دستگاه خود جلوگیری کنید. با کاهش دادن درگیری بلوتوث گوشی باعث می‌شوید سیستم عامل در پردازش سیستم خود آسوده خاطر‌تر عمل کند که در نتیجه شاهد کاهش دمای گوشی خود می‌شوید.

 

دوربین موبایل 

 

عکسبرداری و فیلمبرداری یکی از رایج‌ترین کارهایی است که می‌توان با گوشی موبایل انجام داد. استفاده طولانی مدت از دوربین گوشی موبایل، به خصوص برای فیلمبرداری موجب افزایش دما آن می‌شود؛ بنابراین هنگامی که مشغول فیلم‌برداری طولانی مدت هستید احتمال افزایش دما وجود دارد.

 

 

کاور محافظ  گوشی خود را جدا کنید

 

کاربران گوشی های هوشمند به‌منظور حفاظت از دستگاه‌های خود در برابر ضربه، اغلب از محافظ‌های صفحه و قاب‌ها استفاده می‌کنند اما به این موضوع که با این کار مانع از دفع گرما گوشی خود می‌شوند توجهی نمی‌کنند. گوشی موبایل همانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی به انرژی نیاز دارد و استفاده از این انرژی سبب تولید گرما می‌شود. اکثر گوشی‌های هوشمند حرارت تولید شده را توسط بدنه و حفره‌‌هایی که دارند دفع می‌کنند، از این رو استفاده از قاب و لایه‌های محافظ می‌تواند دفع حرارت را کمی سخت‌تر کند

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

خالی کردن حافظه گوشی


از دلایل عمده‌ در داغ شدن گوشی، پر بودن حافظه داخلی آن است. زیرا حافظه پر فعالیت CPU دستگاه را افزایش می‌دهد. گوشی گلکسی A50 شما برای این که بیش از حد گرم نشود باید حداقل دارای 30 درصد فضای خالی باشد. اطلاعات اضافی موجود کارایی باتری را نیز افزایش می‌دهند و یا موجب ایجاد اختلال در کارکرد آن می‌شوند.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

گوشی را در معرض گرما و نور مستقیم قرار ندهید

از قراردادن گوشی گلکسی A50 خود در محیط‌های گرم پرهیز کنید و به هیچ وجه آن را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. بیش‌تر گوشی‌های هوشمند امروزی از جنس پلاستیک و فلز هستند و بدین ترتیب جذب حرارتی بالایی دارند. جالب است بدانید که اسمارت فون‌ها با توجه به طراحی‌ آن‌ها در گرمای زیاد خاموش می‌شوند و بدین صورت از آسیب رسیدن به گوشی شما جلوگیری می‌کنند.

 

ایرادات سخت‌افزاری

 

ممکن است گوشی گلکسی A50 شما به دلیل داغ شدن بیش از حد، به سخت‌افزار آن آسیب وارد شود؛ در این صورت، شما حتما باید آن را نزد مراکز تعمیرات موبایل ببرید تا آن را تعمیر کند که پیدا کردن تعمیرکار مجرب و متخصص در زمینه تعمیرات تلفن‌همراه کار دشواری‌ست. 

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

 

کلام پایانی

 

در صورتی که قطعات سخت‌افزاری گوشی گلکسی A50 شما به دلایل داغ شدن دچار آسیب دیدگی شده است چاره‌ای جز تعویض آن‌ها نخواهید داشت و همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، امروزه پیدا کردن تعمیرکاران ماهر در زمینه‌ی تعمیرات موبایل کار ساده‌ای برایتان نخواهد بود. 

 

با موبایل‌آباد متخصص باشید

 

این مقالهی موبایل آبادی به شما کمک می کند تا از دلایل داغ شدن گوشی گلکسی A50 خود پی ببرید. همچنین در صورتی که هر یکی از سخت‌افزارهای این گوشی به دلیل داغی بیش از حد آسیب دیده بدون لحظه ای درنگ کردن، تعمیرآن را به نمایندگان موبایل آباد در سراسر ایران بسپارید تا گوشی گلکسی A50 شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر کنند. در نظر داشته باشید موبایل‌آباد با داشتن بیش از 130 نمایندگی فعال، مجرب و متخصص در زمینه ی تعمیرات تلفن همراه در سراسر کشور در خدمت شماست. شما کاربران عزیز می‌توانید برای تعمیر و یا تعویض هر یک از سخت افزارهای گوشی خود به وبسایت موبایل آباد مراجعه کرده و روی گزینه ی ثبت درخواست تعمیرات تلفن همراه به صورت آنلاین کلیک کنید.

 

سوالات متداول

مهم‌ترین دلیل داغ شدن گوشی a50 چیست؟

از مهم‌ترین دلایل این مشکل می توان به استفاده از شارژر غیر اورجینال، نصب بازی‌های سنگین و پر بودن بیش از حد حافظه اشاره کرد.

آیا خودم می توانم مشکل داغ شدن گوشی را برطرف کنم؟

اگر گوشی شما دچار مشکلات نرم افزاری شده باشد، با تکنیک‌های ارائه شده می‌توانید مشکل را حل کنید اما اگر مشکل سخت افزاری باشد، خیر.

در صورت بروز مشکل سخت‌افزاری چه باید بکنیم؟

در صورت بروز مشکل سخت‌افزاری شما باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات