لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی

حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

اگر شما هم با سوالاتی مانند چگونه گوشی شیائومی که خاموش شده را روشن کنیم؟ دلیل روشن نشدن گوشی شیائومی چیست؟ چگونه گوشی شیائومی که خاموش شده را روشن کنیم؟ مواجه شدید؛ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی عموماً برای دارندگان این دستگاه پیش می‌آید. هنگامی که شما گوشی موبایل خود را در دست می‌گیرید و ناگهان می‌بینید که روشن نمی‌شود، به احتمال زیاد شما نگران می‌شوید که ممکن است گوشی شما سوخته باشد اما این مشکل می تواند به دلایل متعددی باشد که اکثراً قابل حل‌شدن هستند. در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی خاموش شدن گوشی شیائومی و رفع مشکلات روشن نشدن این گوشی بپردازیم.
 

برای حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی چه کنیم؟

ابتدا باید به بررسی و شناسایی علت روشن نشدن گوشی شیائومی بپردازیم. به طور کلی دلیل روشن نشدن گوشی شما می‌تواند مربوط به دو مشکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد. اگر مشکل سخت‌افزاری باشد، شما نیاز دارید تا به یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه و مشکل خود را حل کنید اما اگر مشکل نرم‌افزاری باشد، می‌توانید با چند تکنیک ساده آن را رفع کنید.

 

باتری گوشی را به‌طور کامل بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است که تخلیه شارژ باتری گوشی شما دلیل روشن نشدن آن باشد. برای رفع این مشکل ابتدا از سلامت شارژر گوشی خود مطمئن شده و سپس گوشی خود را به مدت 15 الی 30 دقیقه به شارژ متصل کنید. لازم است اشاره شود که خراب بودن باتری و شارژ نشدن ان نیز می تواند یکی از دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی باشد.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

این مطلب هم به شما کمک می‌کند : خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل

گوشی را ریستارت کنید

گاهی مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی به این خاطر است که ظرفیت گوشی شما به‌دلیل حجم بالای اطلاعات پرشده یا در اثر اجرای چند اپلیکیشن سنگین و حجیم هنگ کرده، کار افتاده و روشن نمی‌شود.
برای حل این مشکل دکمه پاور گوشی را به مدت 10 الی 15 ثانیه نگهدارید تا دستگاه شما خاموش شود و سپس روشن کنید. اگر گوشی شما خاموش کنید.
البته زمانی که گوشی شما خاموش شده و روشن نمی‌شود تنها راه ریستارت کردن دستگاه به کمک کامپیوتر امکان‌پذیر است. 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

گوشی خود را ریست کنید

گاهی اوقات علت روشن نشدن گوشی شیائومی گوشی شما به دلیل حجم بالایی از اطلاعات پر می‌شود یا به دلیل وجود اپلیکیشن‌های سنگین، هنگ می‌کند؛ در این حالت دکمه‌ پاور گوشی خود را بین 10 تا 15 ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود و سپس دوباره آن را روشن کنید.

البته در صورتی که گوشی شما خاموش باشد و روشن نشود، تنها راه شما فلش یا ریست فکتوری گوشی به کمک کامپیوتر است.

یکی از راه‌های رایج فلش کردن گوشی با استفاده از نرم افزار اودین است. اودین یا اودین‌دانلودر ابزاری مخصوص برای فلش آسان دستگاه‌ است که منحصرا توسط مراکز ارائه‌ خدمات سامسونگ برای تست رام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه سامسونگ هیچ‌گاه به‌صورت رسمی اقدام به انتشار اودین نکرد، این ابزار به نوعی لو رفته و از طریق اینترنت در دسترس عموم قرار گرفته است. اودین یک فایل اجرایی مستقل محسوب می‌شود که فقط برای ویندوز در دسترس است و فایل‌های فرم‌ور با فرمت tar. یا tar.md5. را لود می‌کند. در آخرین نسخه‌ی این ابزار (3.13.1) قابلیت خواندن فرمت lz4 نیز اضافه شده است. طبیعتا برای نصب رام، گوشی شما باید در حالت دانلود مد (Download Mode) به رایانه‌ای متصل باشد که اودین نسخه‌ی سازگار روی آن نصب است.

نصب رام جدید؛ آخرین راه نجات

به صورت کلی رام گوشی، سیستم عاملی است که به کنترل گوشی تلفن همراه می پردازد. مواقعی که گوشی شما هنگ می‌کند یا روشن نمی‌شود، پیشنهاد می‌شود که رام گوشی شما نصب یا تعویض گردد؛ اما در کل این کار ساده نبوده و بهتر است که به یک متخصص سپرده شود. شما همچنین می‌توانید درخواست تعمیر تلفن همراه خود را در موبایل‌آباد ثبت کنید و مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی خود را رفع کنید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی های شیائومی

بخش سخت‌افزاری گوشی را بررسی کنید

اگر هیچ یک از ترفندها چاره ساز نبودند و مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی شما با راه‌حل های بالا رفع نشد، متاسفانه دستگاه شما درگیر مشکلات سخت‌افزاری مانند خرابی باتری، سوختن ال‌سی‌دی، اختلالات مربوط به برد دستگاه یا خرابی سوکت شارژ گوشی و... شده‌است و نیاز به کمک تعمیرکار دارد.

اما پیش از سپردن گوشی شیائومی خود لازم است چند نکته را رعایت کنید.


1. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، سپردن گوشی خود به یک تعمیرکار متخصص و مجرب است که با عیب‌یابی درست و دقیق دستگاه و تعمیر آن، گوشی شیائومی شما را با کیفیتی مطلوب تحویل دهند.
2.اگر مشکل روشن نشدن گوشی شما ناشی از خراب شدن یکی از قطعات سخت‌افزاری آن بوده و نیاز به تعویض قطعات داشته باشد نکته دیگری که توجه به آن ضروری است، مسئله اصل بودن قطعات می‌باشد. البته تشخیص اصل بودن قطعات نیز به عهده تعمیرکار متخصص و متعهد است.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

 

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 ما تماس بگیرید .

 

کلام پایانی

همان‌طورکه پیش‌تر توضیح دادیم، روشن نشدن گوشی شیائومی مسئله خیلی حاد و غیر قابل حلی هم نیست. و حتی درصورت وجود اختلالات سخت افزاری گوشی شیائومی  نیز به احتمال بسیار بالایی قابل حل است.
اما مسئله‌ای که در این میان بسیار حائز اهمیت می‌باشد، انتخاب یک مرکز تعمیرات معتبر و متخصص برای حل مشکل پیش‌آمده است.انتخاب اشتباه تعمیرکار گوشی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیر دیگری نیز به بار بیاورد.  

 

سوالات متداول

 

آیا دلیل روشن نشدن گوشی شیائومی می‌تواند سوختن باشد؟

 

خیر؛ به احتمال بسیار زیاد گوشی شما دچار مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شده است و با راه‌حل‌هایی قابل حل است.

 

آیا خودمان می‌توانیم مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی را حل کنیم؟

 

اگر تشخیص بدهید که مشکل نرم‌افزاری است، می‌توانید با استفاده از راهحل‌های ارائه شده مشکلتان را حل کنید اما اگر مشکلتان سخت‌افزاری بود، بهتر است که کار را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

 

در انتخاب تعمیرکار چه نکته‌ای را باید رعایت کنیم؟

 

مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، اصل بودن قطعات در صورت نیاز به تعویض است که تشخیص این موضوع نیز با کمک یک تعمیرکار متخصص و مجرب امکان پذیر است.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات