لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

سیاه شدن صفحه گوشی

سیاه شدن صفحه گوشی

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی

این روزها گوشی‌های هوشمند زندگی ما را از هر جهت بسیار آسان‌تر می‌کنند. قطعا وقتی صفحه گوشی شما به‌طور ناگهانی سیاه شود، بسیار ناراحت خواهید شد! مثلا اگر کمی در انجمن گوشی‌های هوشمند اندرویدی گشت‌وگذار کنید، کاربران زیادی را خواهید یافت که برای یافتن دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی خود درخواست کمک می‌کنند. پست‌های آن‌ها این‌گونه است: 
●    گوشی من روشن است اما چرا صفحه گوشی سامسونگ من سیاه است؟
●    یا، چگونه صفحه سیاه را در تلفن اندرویدی درست کنیم؟
در این مطلب به روش‌های رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی در برندهای مختلف و همچنین نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن در صورت عدم حل شدن مشکل می‌پردازیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل سیاه شدن صفحه گوشی


دلایل سیاه شدن صفحه گوشی


بررسی دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را با بیان علل ایجاد این مشکل آغاز می‌کنیم.
دیدن صفحه سیاه در تلفن اندرویدی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. سیاه شدن صفحه نمایش گوشی، حالتی است که در آن دستگاه روشن می‌ماند، اما صفحه سیاه می‌شود و به لمس پاسخ نمی‌دهد. در واقع سیاه شدن صفحه گوشی با روشن نشدن گوشی فرق دارد. اگر صفحه نمایش گوشی شما سیاه است، ممکن است موارد زیر را مشاهده کنید:
●    چراغ‌های گوشی بهدرستی چشمک می‌زنند و کار می‌کنند، اما صفحه نمایش کار نمی‌کند.
●    می‌توانید از دکمه‌های روی تلفن استفاده کنید و صدای پاسخ‌های آن‌ها را بشنوید و یا ویبره‌ی آن‌ها را احساس کنید، اما چیزی روی صفحه، نمایش داده نمی‌شود.
●    تلفن زنگ می‌زند یا برای اعلان‌ها صدا می‌دهد، اما شما نمی‌توانید با تلفن تعامل داشته و با آن کار کنید.
اگر تعجب می‌کنید که چرا ممکن است صفحه نمایش اسمارت‌فون شما سیاه شود، دلایل زیر را می‌توانید برای ایجاد این مشکل در نظر بگیرید. علت سیاه شدن صفحه نمایش گوشی شامل این موارد است:
●    به دلیل یک خطای سیستمی 
●    بروز برخی مشکلات سخت‌افزاری، مثلا کانکتورهای LCD صفحه نمایش دستگاه ممکن است شل شده باشند.
●    ممکن است یک یا چندین برنامه ناسازگار با گوشی دانلود کرده باشید.
●    ممکن است گوشی هوشمند خود را برای مدت زمان طولانی بیش از حد شارژ کرده باشید (مثلا شب‌های متوالی از شب تا صبح گوشی خود را به برق وصل کرده باشید).
●    حافظه پنهان برنامه‌ها پاک نشده باشد، یعنی حافظه نهان اپلیکیشن‌های زیادی در گوشی شما وجود دارد که سرعت اجرای سیستمعامل را کاهش می‌دهد و حتی باعث سیاه شدن صفحه نمایش گوشی می‌شود.
●    دستگاه در دمای بسیار بالا نگه داشته شدهباشد
●    گوشی هوشمند شما با باتری قدیمی و کم رمقی کار می‌کند.
●    شارژر با گوشی ناسازگار است، و یا کابل شارژ مشکل دارد.
●    ممکن است برنامه‌های باگ‌دار یا حاوی ویروس بر روی اسمارت‌فون شما نصب شده باشند و یا مثلا اقدام به راه اندازی یک بازی بر روی گوشی خود کرده‌اید که برای دستگاه شما بسیار سنگین است و سیستم عامل گوشی نمی‌تواند آن را بدون مشکل اجرا کند.
بنابراین، همه این موارد دلایل احتمالی سیاه شدن صفحه نمایش یک اسمارت‌فون، به‌خصوص اسمارت‌فون‌های اندرویدی هستند. خبر خوب این است که نیازی نیست نگران باشید! شما می‌توانید این مشکل را در دستگاه اندرویدی خود به‌راحتی برطرف کنید. در قسمت بعدی، ما تمام راه‌حل‌های رایج برای کمک به شما در خلاص شدن از این مشکل را پوشش داده‌ایم.

 

چرا صفحه گوشی سیاه می‌شود؟
 
بررسی دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی

 


در ادامه بررسی دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی به راه‌حل‌های این مشکل بر روی اسمارت‌فون‌های اندرویدی و آیفون‌ها می‌پردازیم، البته این مشکل معمولا بر روی دستگاه‌های اندرویدی شایع‌تر است. بنابراین ادامه‌ این بخش شامل روش‌های رایج در مورد رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی تلفن اندرویدی است. ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید کدام روش برای شما بهتر است.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


روش اول: اندروید خود را Force Restart کنید


Force Restart ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل است و در بیشتر موارد، مشکل سیاه شدن صفحه گوشی با راه‌اندازی مجدد اجباری گوشی حل می‌شود. بنابراین، اگر هنوز این روش را امتحان نکرده‌اید‌، در ادامه مراحلی که باید دنبال کنید را بیان کرده‌ایم:
بسته‌به مدل دستگاه اندرویدی که دارید، ممکن است مجبور شوید از چند کلید ترکیبی برای راه‌اندازی مجدد دستگاه خود استفاده کنید که شامل موارد زیر هستند:
●    کلیدهای پاور، Home و افزایش/کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.
●    کلیدهای پاور و هوم را فشار داده و نگه دارید.
●    کلید Bixby/Power را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه به‌طور کامل خاموش شود.
فراموش نکنید که پس از خاموش شدن کامل، دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنید.
 


روش دوم: صبر کنید تا باتری تمام شود و گوشی خود را دوباره شارژ کنید


بررسی دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را با یک راه‌حل ساده برای اسمارت‌فون‌های اندرویدی پیش می‌گیریم.
برای رفع مشکل سیاه شدن یک اسمارت‌فون، می‌توانید صبر کنید تا باتری دستگاه به‌طور کامل تخلیه شود. هنگامی‌که باتری به‌طور کامل تخلیه شد، دستگاه را شارژ کنید و دکمه "Power" را فشار دهید تا گوشی روشن شود. این کار در برخی مواقع می‌تواند مشکل شما را رفع کند.

 


روش سوم: باتری را خارج کنید


اگر راه‌اندازی و شارژ مجدد گوشی، نتایج دلخواه شما را به‌همراه نداشت و اگر باتری دستگاه‌تان قابل جداشدن است، می‌توانید باتری گوشی خود را خارج کنید:
1.    بهسادگی با برداشتن قاب پشتی گوشی شروع کنید.
2.    باتری را خارج کنید و بعد از حدود 20-30 ثانیه دوباره آن را در جای خود بگذارید.
در حین قراردادن باتری در گوشی، مطمئن شوید که آن را به‌درستی جا انداخته‌اید و کانکتورهای آن به‌خوبی با بدنه گوشی متصل می‌شوند. پس از این، گوشی را شارژ کنید و چند ساعت نگه دارید. این کار احتمالاً به شما کمک می‌کند تا مشکل سیاهی صفحه اندروید را برطرف کنید. اگر هم نه، جای نگرانی نیست! ادامه مطلب دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را مطالعه کنید!


روش چهارم: حذف نصب برنامه‌های ناسازگار


یکی از دلایل روشن نشدن صفحه گوشی اندروید، برنامه‌های ناسازگاری است که روی دستگاه خود نصب کرده‌اید. بنابراین، برای رفع مشکل صفحه سیاه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شر برنامه‌های ناسازگار دستگاه اندرویدی خود در حالت ایمن یا همان Safe Mode خلاص شوید:
●    مرحله 1: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه شما گزینه‌های راه‌اندازی مجدد را نمایش دهد.
●    مرحله 2: گزینه «خاموش کردن» را فشار داده و نگه دارید تا گزینه Safe Mode را دریافت کنید.
●    مرحله 3: روی نماد "Safe Mode" ضربه بزنید، گوشی شما به‌حالت ایمن بوت می‌شود.
●    مرحله 4: اکنون، می‌توانید حالت ایمن را در پایین صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنید. یعنی الان در Safe Mode هستید.
●    مرحله 5: به «تنظیمات» و سپس به «برنامه‌ها» بروید.
●    مرحله 6: روی برنامه‌ای که به آن مشکوک هستید کلیک کنید. اطلاعات برنامه را خواهید دید. برای حذف برنامه از دستگاه خود، گزینه «حذف نصب» را فشار دهید.
●    مرحله 7: اکنون، دکمه "Power" را فشار دهید، گوشی به‌حالت عادی راه‌اندازی مجدد می‌شود.
 


روش پنجم: کش پارتیشن (Partition Cache) را پاک کنید


پاک کردن پارتیشن کش، برای رفع مشکل سیاه بودن صفحه در اندروید موثر است. حافظه پنهان روی دستگاه شما باعث کاهش سرعت گوشی و اختلال در عملکرد سیستم می‌شود. بنابراین، تمیز کردن پارتیشن کش می‌تواند به شما در رفع مشکل کمک کند.
این قسمت از دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را با طی مراحل زیر انجام دهید:
●    مرحله 1: دستگاه را خاموش کنید
●    مرحله 2: اکنون باید دستگاه را وارد حالت Recovery Mode کنید. به‌خاطر داشته‌باشید که فرآیند ورود به حالت بازیابی از یک مدل گوشی اندرویدی به مدل دیگر متفاوت است. بنابراین، در اینترنت سرچ کنید تا نحوه ورود به Recovery Mode در گوشی خود را بیابید.
مثلا برای گوشی‌های سامسونگ می‌توان مراحل زیر را دنبال کرد:
●    دکمه‌های «ولوم بالا + صفحه اصلی + پاور» را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی دستگاه ظاهر و گوشی دوباره راه‌اندازی شود.
●    از دکمه‌های صدا برای پیمایش و برجسته کردن "wipe cache partition" استفاده کنید.
●    دکمه "Power" را فشار دهید تا گزینه "wipe cache partition" انتخاب شود.
●    پس از اینکه انجام شد را در پایین صفحه دیدید، گوشی را ری‌استارت کنید.
 


روش ششم: رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی در اندروید با ابزارهای تعمیری


اگر هیچکدام از روش‌های بالا به شما کمک نکرد، جای نگرانی نیست! از ابزار تعمیر سیستم اندروید "UltFone" استفاده کنید. این ابزار قدرتمند مطمئناً به شما در رفع تمام مشکلات نرم‌افزاری گوشی، بدون آسیب رساندن به داده‌های شما کمک می‌کند. این نرم‌افزار را امتحان کنید، چراکه بسیاری از کاربران اندروید برای حل مشکلات مختلف به آن متکی هستند. 
در ادامه، نحوه رفع سیاهی صفحه گوشی اندروید با استفاده از ابزار تعمیر سیستم اندروید UltFone را برایتان خواهیم گفت:
●    مرحله 1: برنامه تعمیر UltFone Android System را اجرا کنید. پس از راه‌اندازی، برنامه را نصب و دستگاه را از طریق کابل USB به رایانه متصل کنید. اکنون روی "Repair Android System" کلیک کنید.
●    مرحله 2: منتظر بمانید تا صفحه بعدی بیاید، اکنون روی "Repair now" کلیک کنید. اطلاعات دستگاه اندروید خود را وارد کنید.
●    مرحله 3: به نرم‌افزار اجازه دهید بسته firmware مورد نیاز برای رفع مشکل را دانلود کند. پس از دانلود firmware، روی دکمه Repair Now ضربه بزنید.
و    مرحله 4: تکمیل فرآیند حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. پس از رفع کامل مشکل، دستگاه به‌حالت عادی راه‌اندازی مجدد می‌شود.
 


روش هفتم: بازنشانی به تنظیمات کارخانه


اگر مایل به دانلود هیچ نوع نرم‌افزار شخص ثالثی برای رفع مشکل سیاهی صفحه اندروید خود نیستید و هیچ‌یک از ترفندهای رایج بالا به شما کمک نکرده است، آخرین راه‌حل، factory reset است. با تنظیم مجدد کارخانه، می‌توانید مشکلاتی مانند سیاه شدن صفحه تبلت‌های سامسونگ یا روشن بودن گوشی اما سیاه بودن صفحه نمایش آن را حل کنید. با این‌حال، این روش داده‌های شما را پاک می‌کند، بنابراین خطر زیادی دارد. در اینجا نحوه بازنشانی به تنظیمات کارخانه را خواهیم گفت:
●    مرحله 1: دستگاه را خاموش کنید.
●    مرحله 2: اکنون اندروید را در حالت ریکاوری بوت کنید.
●    مرحله 3: هنگامی که دستگاه وارد حالت بازیابی شد، از کلیدهای میزان صدا برای انتخاب گزینه "wipe data/ factory reset" استفاده کنید.
●    مرحله 4: دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه را وارد و تأیید کنید.
●    مرحله 5: پس از تکمیل factory reset، دستگاه راه‌اندازی مجدد خواهد شد.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید: آیا فلش کردن برای گوشی مضر است؟


 سیاه شدن صفحه گوشی اپل


بررسی دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را با بررسی این مشکل در آیفون‌ها ادامه می‌دهیم. آیفون‌ها هم مثل اسمارت‌فون‌های اندرویدی به دلایل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دچار مشکل سیاه شدن صفحه نمایش می‌شوند. دقیقا مثل گوشی‌های اندرویدی، شما می‌توانید تمامی مراحل بالا را متناسب با آیفون خود انجام دهید. البته دقت کنید که انجام این مراحل در آیفون‌ها با اسمارت‌فون‌های اندرویدی متفاوت است، اما روش کار تقریبا به یک شکل می‌باشد. یعنی برای حل مشکل نرم افزاری سیاه شدن صفحه آیفون رخ داده است، شما باید روش‌های چک کردن باتری، چک کردن اپ‌های مشکل‌ساز، FORCE RESTART و RECOVERY MODE و FACTORY RESET را امتحان کنید.
 


کدام مشکلات سخت‌افزاری باعث سیاه شدن صفحه نمایش گوشی می‌شوند؟


تا این‌جا تمامی علل و راه‌های رفع مشکل سیاه شدن صفحه‌ گوشی که به دلایل نرم‌افزاری و سیستمی رخ می‌دهند را خدمت شما بیان کردیم. اما همانطور که در ابتدای بررسی دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی گفتیم، گاهی اوقات یک مشکل سخت‌افزاری مثل شل‌شدن کانکتورهای LCD صفحه نمایش دستگاه ممکن است دلیل سیاه شدن نمایشگر گوشی شما شود. بنابراین اگر هیچکدام از راه‌حل‌های بالا، مشکل دستگاه شما را برطرف نمی‌کنند، احتمالا بروز یک ایراد سخت‌افزاری باعث سیاه شدن نمایشگر اسمارت‌فون شما شده است.
ممکن است این مشکل نتیجه‌ افتادن گوشی بر روی زمین باشد. این احتمال وجود دارد که کابل LCD به‌دلیل ضربه فیزیکی از جای خود جدا شده‌باشد. اگر چنین شده لازم نیست نگران باشید، زیرا روند تعمیر نسبتاً ساده است. با این‌حال، اگر آسیب گسترده‌تر باشد (مانند شکستن LCD) ممکن است هزینه تعمیر دستگاه‌تان افزایش یابد. گاهی اوقات، آسیب ناشی از ورود آب به درون اسمارت‌فون نیز می‌تواند عملکرد نمایشگر آن را مختل کند.
در هر حالت، به‌هیچ‌وجه، به هیچ کاربری توصیه نمی‌شود که مشکل سخت‌افزاری گوشی را در منزل برطرف کند، زیرا بدون داشتن دانش و ابزار مناسب، احتمالا بیشتر به‌جای تعمیر کردن، به دستگاه خود ضربه خواهد زد! یک راه‌حل ساده (و تنها راه‌حل قابل اطمینان!)، سپردن اسمارت‌فون به یک تعمیرکار متخصص است. موبایل آباد می‌تواند دلیل و رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شما را با تضمین کیفیت برعهده بگیرد. فقط کافی است تا مشکل خود را در صفحه اول وب‌سایت ما ثبت کنید!

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 


سوالات متداول

 

1-    آیا سیاه شدن صفحه گوشی نشان از سوختن آن دارد؟
 باید گفت اگر  این اتفاق در اثر ضربه خوردن یا نفوذ اب یا رطوبت به داخل گوشی شما رخ نداده است، به احتمال بسیار زیاد مشکل گوشی شما نرم‌افزاری است و نباید نگران سوختن آن باشید.

2-    آیا خودم می‌توانم مشکل سیاه شدن صفحه گوشی‌ام را حل کنم؟ 
همانطور که اشاره شد، اگر مشکل گوشی شما نرم‌افزاری باشد می‌توانید با راه‌حل‌های ارائه شده در مطلب مشکل گوشی خود را حل کنید؛ اما چنانچه این راه‌حل‌ها پاسخگو  نبود، شما نیازمندید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر مراجعه کنید.

3-    در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟
مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد،دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات