لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی

علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید.

فناوری‌های جدید گوشی‌های موبایل هوشمند به‌نحوی است که نور صفحه‌نمایش قابلیت کم و زیاد شدن خودکار را دارد. این قابلیت باعث می‌شود تا نور صفحه‌نمایش گوشی موبایل باتوجه‌به روشنایی محیط به‌صورت اتوماتیک تغییر کند. نور زیاد صفحه‌نمایش گوشی در شب به‌اندازه 40 برابر اشعه‌های نور خورشید برآورد می‌شود. البته علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی شامل موارد متعددی می‌شود که در این مقاله به آن‌ها پرداخته می‌شود. اگر نور صفحه‌نمایش گوشی موبایل‌تان بی‌اختیار کم یا زیاد می‌شود، احتمالاً دستگاه دارای قابلیت کنترل هوشمند روشنایی یا Screen Brightness است. در ادامه به بررسی دلایل بروز این اتفاق و همچنین راه‌کارهای مدیریت آن می‌پردازیم.

حل مشکل کم و زیاد شدن نور گوشی

بررسی علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی موبایل

دلایل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی در کم و زیاد شدن نور صفحه نمایش گوشی موبایل وجود دارند. بعضی از این دلایل برای حفظ سلامت چشم کاربران و برخی دیگر به‌منظور حفظ سلامت قطعات سخت‌افزاری دستگاه به‌وجود می‌آیند. در ادامه به 6 دلیل اصلی تغییرات خودکار نور صفحه‌نمایش اشاره می‌کنیم.

 

فعال شدن قابلیت تغییر خودکار روشنایی صفحه

اگر تنطیم نور صفحه در حالت خودکار یا اتوماتیک قرار داشته‌باشد، نور صفحه‌نمایش بر اساس شرایط نوری محیط و باتوجه‌به سنسور حساس دستگاه تغییر می‌کند. سنسور حساس به نور محیط در اکثر گوشی‌ها در قسمت بالایی دستگاه قرار دارند و اگر کاربر، این سنسور را با دست یا پوشش دیگری بپوشاند، روشنایی صفحه کاهش پیدا می‌کند.

 

صرفه‌جویی در مصرف باتری و شارژ گوشی موبایل

اگر شارژ باتری گوشی‌‎های موبایل هوشمند به سطح بسیار پایین (زیر 15 درصد) برسد، نور صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار کاهش پیدا می‌کند. در چنین شرایطی، کاربر نمی‌تواند نور صفحه‌نمایش را مجدداً زیاد کند، چرا که شارژ کافی برای روشنایی بیشتر صفحه وجود ندارد.
گاهی هم پیش می‌آید که گوشی موبایل روی تنطیمات Save Power قرار دارد و دستگاه به‌صورت اتوماتیک برای حفط شارژ بیشتر، نور صفحه‌نمایش را در حداقل میزان ممکن نگه می‌دارد. در این شرایط می‌توان قابلیت Save Power را غیرفعال کرد تا امکان زیاد کردن نور صفحه وجود داشته‌باشد.

 

اپلیکیشن‌های شخص ثالث

برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث (third party applications) قابلیت تغییر روشنایی صفحه‌نمایش را دارند. به‌عنوان مثال، علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی در هنگام باز کردن یک اپلیکیشن، به‌خاطر ایجاد تغییرات در یک بخش به‌خصوص از گوشی است. مثلاً وقتی که شما از اپلیکیشن Alipay برای اسکن کردن یک QR کد استفاده می‌کنید، روشنایی صفحه‌نمایش بلافاصله زیاد می‌شود. این مسئله کاملاً طبیعی است، چرا که برای اسکن کردن یک کد و اجرای مشخصات مربوط به آن، به نور کافی نیاز است.

 

ویژگی‌های خاص در برخی گوشی‌ها

بعضی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند موجود در بازار برای ارائه یک تجربه کاربری مطلوب، مجهز به قابلیت تغییر روشنایی صفحه هستند. به‌عنوان مثال، اگر روشنایی صفحه در هنگام استفاده از قسمت‌هایی مثل Contacts، جست‌وجوگرها (Browsers) و پیامک دادن تغییر می‌کند، یعنی گوشی گوشی شما دارای چنین قابلیتی است. 

دلیل کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی

داغ شدن بیش‌ از اندازه گوشی موبایل

باتری یا بدنه گوشی‌های موبایل هوشمند به‌دلایل مختلفی داغ می‌شود. اگر چنین اتفاقی برای گوشی شما رخ بدهد، نور روشنایی دستگاه به‌صورت خودکار کاهش پیدا می‌کند تا از داغ شدن بیش‌ازاندازه CPU، پردازنده و سایر اجزا جلوگیری شود. پس‌ازاین‌که حرارت گوشی کاهش پیدا کرد و دستگاه اصطلاحاً خنک شد، روشنایی صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار به حالت عادی برمی‌گردد. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر، این مقاله را از دست ندهید: حل مشکل داغ شدن گوشی

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

حفظ سلامت چشم کاربر

یکی از مزیت‌های مهم تغییر روشنایی صفحه‌نمایش موبایل، کمک به حفظ سلامت چشم کاربران است. خیره شدن به صفحه‌نمایش گوشی موبایل مضر است و همین مسئله باعث شده تا قابلیت کم و زیاد شدن نور صفحه وجود داشته‌باشد. 
وقتی‌که نور صفحه بیش‌ازاندازه زیاد باشد، صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار، هشدار در مورد اندازه روشنایی موبایل می‌دهد. در برخی مدل‌ها، باتوجه‌به زیاد بودن نور صفحه در طولانی‌مدت، روشنایی صفحه با ارائه یک پیام هشداردهنده، به‌صورت خودکار کاهش پیدا می‌کند.

 

تمیز نکردن صفحه نمایش مخصوصاً سنسور نور محیط

دلیل دیگر، عدم نظافت و تمیز کردن صفحه‌نمایش به‌صورت مداوم است. سنسور نور محیط گوشی، نسبت‌به کثیفی حساس است و اگر به این وضعیت توجهی نشود، روشنایی صفحه به‌صورت خودکار کاهش پیدا می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید، با یک دستمال پارچه‌ای یا پنبه و آغشته کردن آن به کمی الکل، پوشش صفحه‌نمایش و سنسور نور محیط را به‌آرامی تمیز کنید.

 

5 روش برای رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه در گوشی‌های سامسونگ

راه‌کارهای ساده‌ای برای کنترل تنظیم نور صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد که برای تبلت‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکثر روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در بخش تنظیمات یا Setting دستگاه قرار دارند.

 

 

افزایش مدت‌زمان Timeout صفحه‌نمایش

کار نکردن با گوشی یا روشن گذاشتن آن برای چند دقیقه باعث می‌شود که بخش مربوط به Timeout باعث کاهش نور صفحه‌نمایش و خاموش شدن موقتی آن شود. برای تغییر مدت‌زمان Timeout این مراحل را دنبال کنید:
●    بخش تنظیمات گوشی سامسونگ یا Setting را باز کنید.
●    وارد بخشی با عنوان Display شوید.
●    قسمتی با عنوان Dispkay-Stop the Android را از بخش dimming انتخاب کنید.
●    حالا وارد بخش timeout شوید‌.
●    زمان مورد نظرتان را هرطور که می‌خواهید (بین 5 الی 10 دقیقه) تغییر دهید تا نور صفحه پس از آن کم شود.

 

تنظیم سنسور مجاورت (Proximity Sensor)

حسگر مجاورت یا Proximity Sensor یک سنسور غیرتماسی (non-contact) در گوشی‌های سامسونگ است که برای تشخیص یک شی نزدیک به صفحه گوشی استفاده می‌شود. وقتی‌که گوشی در حین مکالمه به هر جسمی از جمله صورت شما نزدیک شود، صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار خاموش می‌شود تا هیچ‌کدام از برنامه‌ها در اثر برخورد تصادفی با اشیا اجرا نشوند. 
برای این‌که چنین اتفاقی رخ ندهد، پس از خاموش شدن صفحه‌نمایش، دکمه پاور را فشار دهید. ضمناً اگر می‌خواهید نور صفحه‌نمایش به‌علت سنسور مجاورت کم نشود، از بخش Setting، قسمت advanced features را انتخاب کنید. سپس وارد بخش Motions and gestures شوید و از کاهش نور صفحه جلوگیری کنید.

علت کم و زیاد شدن نور گوشی سامسونگ

تنطیم روشنایی صفحه به‌صورت دستی

یکی از مزیت‌های گوشی‌های اندرویدی مخصوصاً سامسونگ، قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه است. البته همین مسئله می‌تواند طبق سلیقه شما کار نکند و علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی شود. برای تنظیم سطح روشنایی صفحه‌نمایش گوشی به‌صورت دستی، این مراحل را درنظر داشته‌باشید:
●    به بخش تنظیمات یا Setting بروید و گزینه Display را انتخاب کنید.
●    گزینه Brightness Level و سپس گزینه Automatic Brightnesss را انتخاب کنید.
●    حالا مجدداً گزینه Automatic Brightness را فعال کنید.
شما می‌توانید ازاین‌پس با اجرای دستورات فوق، در هر زمانی که خواستید، روشنایی صفحه را به‌صورت دلخواه تغییر دهید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

استفاده از برنامه‌های ثالث

اپلیکیشن‌های ثالث (third-party apps)، قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه گوشی را دارند. شما می‌توانید با جست‌وجوی عبارت Auto-Brightness Control در گوگل‌پلی، یکی از آن‌ها را به‌دلخواه انتخاب و نصب کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن، باید گزینه Allow modifying system settings را فعال کنید تا اپلیکیشن برای کنترل روشنایی صفحه به تنظیمات دستگاه دسترسی داشته‌باشد.

 

ری‌استارت (Restart) کردن یا Reboot کردن دستگاه

نصب برخی اپلیکیشن‌های متفرقه، گاهی باعث می‌شود تا تنظیمات مربوط به روشنایی صفحه گوشی موبایل به‌هم بریزد. اگر هیچ‌کدام از روش‌های ذکرشده جواب نداد، می‌توانید از روش ری‌استارت یا Reboot استفاده کنید. برای قرار دادن دستگاه در حالت‌های Restart و Reboot، این دستورات را اجرا کنید:
●    دکمه پاور گوشی اندرویدی خود را فشار دهید و نگه دارید تا منو ظاهر شود.
●    برای راه‌اندازی دوباره گوشی، گزینه Reboot را انتخاب کنید.

 

5 راه‌کار برای حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه در آیفون

یکی از قابلیت‌های مشترکی که بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون وجود دارد، قابلیت تنطیم روشنایی صفحه به‌صورت خودکار است. این قابلیت باعث می‌شود تا روشنایی صفحه در هنگام مواجهه با نور خورشید، افزایش پیدا کند و در محیط‌های کم‌نور یا تاریک، کم شود. اگر این قابلیت در گوشی آیفون شما به‌درستی کار نمی‌کند یا می‌خواهید آن را در کنترل خودتان داشته‌باشید، راه‌کارهایی را که در ادامه معرفی می‌شوند را درنظر داشته‌باشید.

 

 

تمیز کردن پوشش سنسور

جایگاه سنسور حساس به نور محیط، در گوشی‌های آیفون دقیقاً شبیه به گوشی‌های اندرویدی است و در بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. اگر این سنسور کثیف باشد، به‌درستی کار نمی‌کند و تنظیم خودکار روشنایی صفحه‌نمایش دچار اختلال می‌شود. برای رفع این مشکل که یک علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی آیفون است، سطح سنسور را با دستمال تمیز و خشک به‌آرامی پاک کنید.

 

تنظیم قابلیت Auto brightness

برای تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش در آیفون، این دستورات را اجرا کنید:
●    وارد بخش setting شوید و گزینه Accessibilltiy را انتخاب کنید.
●    وارد گزینه مربوط به display & Text Size شوید.
●    گزینه Auto brightness را انتخاب و آن را غیرفعال کنید.
 برای اجرای هرچه‌بهتر این قابلیت، گوشی آیفون خود را ری‌استارت کنید.

علت کم و زیاد شدن نور گوشی آیفون

آپدیت کردن آیفون

گاهی، علت مربوط به به‌روزرسانی نکردن دستگاه است. اگر از آخرین‌باری که آیفون خود را آپدیت کردید، خیلی‌وقت است که می‌گذرد، این مراحل را دنبال کنید:
●    رفتن به بخش setting
●    انتخاب گزینه General
●    انتخاب Software Update و نصب به‌روزرسانی آیفون

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

جدا ساختن محافظ ضخیم از روی صفحه‌نمایش

انتخاب یک گلس یا محافظ مناسب برای گوشی‌های آیفون بسیار مهم است. استفاده از محافظ‌های ضخیم باعث می‌شود تا سنسور حساس به نور محیط در آیفون به‌درستی کار نکند. برای حل این مشکل باید این محافظ صفحه را به‌آرامی و به‌درستی از روی صفحه‌نمایش آیفون جدا کنید.

 

Reset کردن تنظیمات دستگاه

قابلیت Reset کردن آیفون، چیزی شبیه به برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت تنظیمات کارخانه (Reset Factory) است. این کار باعث می‌شود تا همه تنظیمات (مثل تنظیمات مربوط به وای‌فای، بلوتوث، VPN، تنظیمات صفحه‌نمایش و غیره) از بین بروند و به حالت اولیه خود برگردند. نکته مهم اینجاست که Reset کردن آیفون باعث از دست‌رفتن داده‌های موجود در حافظه داخلی و خارجی گوشی نمی‌شود و لازم نیست نگران این مسئله باشید. برای Reset کردن آیفون، این مراجل را اجرا کنید:
●    رفتن به setting و انتخاب گزینه General
●    انتخاب گزینه Transfer or Reset iPhone
●    انتخاب گزینه Reset و گزینه Reset All Settings
●    وارد کردن رمز عبور گوشی آیفون برای تایید 
پس از Reset شدن تنظیمات کلی گوشی آیفون، احتمالاً مشکل رفع می‌شود و می‌توانید نور صفحه‌نمایش را به سلیقه خود تنظیم کنید.

 

6 راه‌کار برای رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه در گوشی‌های شیائومی

علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی موبایل‌های شیائومی (Xiaomi)، معمولاً در باگ‌های نرم‌افزاری و به‌روزرسانی نکردن به‌موقع دستگاه است. مشکلات رایج و همیشگی روشنایی صفحه‌نمایش گوشی‌های شیائومی یکی از مباحث داغ کاربران در صفحات اجتماعی است که ما برای همه آن‌ها راه‌کار پیدا کرده‌ایم. اگرچه ممکن است که گاهی در مواجهه با مشکلات روشنایی صفحه ناامید شوید، اما این 6 راه‌کار آن‌قدر کاربردی و سریع هستند که حتی فکرش را هم نمی‌کنید!

 

 

روشن کردن حالت روز (Day Mode)

روشنایی خودکار گوشی‌های شیائومی با فعال کردن حالت روز، غیرفعال می‌شود و می‌توان آن را در حالت دستی MIUI قرار داد. برای فعال کردن Day Mode در گوشی‌های شیائومی، این دستورات را اجرا کنید:
●    ورورد به بخش Setting
●    انتخاب گزینه Display
●    انتخاب گزینه Brightness level و غیرفعال کردن حالت خودکار آن
●    قرار دادن تنظیمات روشنایی دستگاه روی جالت MIUI Daytime Mode

 

راه‌کار دوم: تنظیم دستی روشنایی صفحه

یک علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی در محصولات شیائومی، قرار دادن تنظیمات صفحه روی حالت خودکار است. برای کنترل بهتر و تنظیم دستی روشنایی صفحه، نوار بالایی صفحه‌نمایش را پایین بیاورید و گزینه Auto Brightness را غیرفعال کنید. حالا می‌توانید با لمس کردن نوار تنظیم روشنایی صفحه، نور آن را طبق سلیقه خود تنظیم کنید.

علت کم و  زیاد شدن نور گوشی شیائومی

راه‌کار سوم: تست سنسور حساس به نور محیط

اگر هیچ‌کدام از راه‌کارهای بالا جواب ندادند، باید سنسور حساس به نور محیط را بررسی کنید. اگر به یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل دسترسی ندارید، پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن MultiTool Sensors است که در پلی‌استور (Play Store) پیدا می‌شود. این اپلیکیشن، نموداری از نحوه کارکرد سنسور را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که اخیراً دچار خطا شده است یا خیر. 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

راه‌کار چهارم: از محافظ صفحه استفاده نکنید

محافظ صفحه نامناسب می‌تواند روی فعالیت سنسور حساس به نور محیط در گوشی‌های شیائومی تاثیر بگذارد. این اتفاق، بیشتر در گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت شیائومی رخ می‌دهد و فعالیت سنسور را با اختلال روبه‌رو می‌کند. سعی کنید تا از محافظ‌های صفحه نازک استفاده کنید تا علاوه‌بر زیبایی گوشی موبایل، باعث اختلال در کارکرد سنسور نشود.

 

راه‌کار پنجم: آپدیت کردن گوشی شیائومی

احتمالاً بارها و بارها شاهد پیغام‌های هشدار در مورد آپدیت کردن سیستم نرم‌افزاری شیائومی بوده‌اید. احتمال دارد که تغییرات ناخواسته روشنایی صفحه در گوشی‌های شیائومی مربوط به باگ‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل MIUI 12 باشد. برای رفع این مشکل، از بخش setting، وارد بخش General settings شوید. حالا گزینه About Phone و سپس بخش System updates را انتخاب کنید. 

 

راه‌کار ششم: فرمت کردن دستگاه

هرگز خطاهای نرم‌افزاری محصولات هوشمند شیائومی را دست‌کم نگیرید. بسیاری از مشکلات رایج در گوشی‌های شیائومی با فرمت کردن سیستم MIUI حل می‌شود. اگر علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی شیائومی، تنظیمات نادرست دستگاه است، آن را فرمت کنید. برای این کار، به setting و سپس About Phone بروید و از میان گزینه‌ها، گزینه Factory Reset را انتخاب کنید. حالا گزینه delet all data را لمس کنید تا دستگاه فرمت شود.

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی در موبایل آباد

در این مقاله با دلیل کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی در موبایل‌های اندرویدی و iOS آشنا شدید و راه‌کارهای لازم برای تنظیم صحیح روشنایی صفحه را آموختید. اگر مشکلات مربوط به روشنایی نور صفحه‌نمایش جدی باشند، چاره‌ای به‌جز تعویض یا تعمیر این قطعه سخت‌افزاری حساس نیست. مجموعه تخصصی موبایل آباد، امکان ثبت درخواست تعمیر گوشی‌های موبایل را به‌صورت آنلاین در اختیار شما گذاشته است. اگر شما هم از حضور فیزیکی در مراکز تعمیرات موبایل خسته شده‌اید و دوست دارید برآورد دقیقی از هزینه‌های تعمیرات داشته‌باشید، همین حالا درخواست تعمیر گوشی خود را در سایت موبایل‌آباد، ثبت کنید.

 

سوالات متداول


علت کم و زیاد شدن نور صفحه گوشی چیست؟ 


دلایل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی در کم و یاد شدن نور صفحه‌نمایش گوشی موبایل وجود دارند. بعضی از این دلایل برای حفظ سلامت چشم کاربران و بعضی دیگر به‌منظور حفظ سلامت قطعات سخت‌افزاری دستگاه به‌وجود می‌آیند.


بهترین روش تنظیم روشنایی نور صفحه گوشی‌های شیائومی چیست؟

 
محافظ صفحه نامناسب می‌تواند روی فعالت سنسور حساس به نور محیط در گوشی‌های شیائومی تاثیر بگذارد. این اتفاق، بیشتر در گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت شیائومی رخ می‌دهد و فعالیت سنسور را با اختلال روبه‌رو می‌کند. سعی کنید از محافظ‌های صفحه نازک و  استفاده کنید.


بهترین اپلیکیشن برای تنظیم روشنایی نور صفحه کدام است؟


 اپلیکیشن‌های ثالث (third-party apps)، قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه گوشی را دارند. شما می‌توانید با جست‌وجوی عبارت Auto-Brightness Control در گوگل پلی، یکی از آن‌ها را به‌دلخواه انتخاب و نصب کنید. 
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات