لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون

مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون

اگرچه آیفون‌ها با دقت و کیفیت فوق‌العاده بالایی ساخته می‌شوند، اما از مشکلات رایج دیگر اسمارت‌فون‌ها در امان نیستند. یکی از این موارد، مشکل شارژ نشدن آیفون است. اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید و به این فکر می‌کنید که چرا گوشی گران‌قیمت‌تان شارژ نمی‌شود، دیگر نیازی نیست وحشت کنید! ما در مرکز تعمیرات موبایل موبایل آباد همراه شما هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم. فقط باید بدانید که حتی برای یک کار به ظاهر ساده مانند شارژ شدن گوشی، چندین مؤلفه درگیر هستند که باید به‌درستی کار کنند. در این راهنما، نگاهی به هر چیزی که می‌تواند باعث شارژ نشدن آیفون شود، می‌اندازیم و دلایل احتمالی را یک‌به‌یک بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

همچنین برای تعمیر و رفع مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون می‌توانید از طریق بخش تعمیرات آیفون سایت موبایل آباد نسبت به تعمیر گوشی آیفون خود اقدام کنید.


دلایل شارژ نشدن آیفون چه می‌توانند باشند؟


نمی‌دانید چرا آیفونتان شارژ نمی‌شود؟ ممکن است چندین مقصر پشت این موضوع آزاردهنده وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال، مشکل ممکن است به‌دلیل استفاده از یک شارژر غیراستاندارد و یا یک قاب ضخیم باشد که از شارژ بی‌سیم (Qi) پشتیبانی نمی‌کند، یا حتی یک تکه پرز فرش که ممکن است مخفیانه به درگاه شارژ گوشی شما نفوذ کرده باشد. ممکن است مشکلاتی در مورد آداپتور شارژ وجود داشته باشد، ممکن است یک نرم‌افزار معیوب از شارژ شدن گوشی جلوگیری کند یا ممکن است یک مشکل سخت‌افزاری اساسی وجود داشته باشد. بنابراین، ما قصد داریم تمام راه حل‌های ممکن را که می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند، امتحان کنیم.

خمچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر، این مقاله را از دست ندهید: رفع مشکل فست شارژ (fast charge)

مشکل شارژ نشدن آیفون به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری


در حالی‌که شارژ نشدن گوشی اپل معمولا به دلایل سخت‌افزاری رخ می‌دهد، اما نرم‌افزار، مغز متفکر پشت تمام عملیات‌های اسمارت‌فون است و می‌تواند باعث مشکلات شارژ آیفون نیز شود و از آنجایی‌که رفع مشکلات نرم‌افزاری نسبتا ساده‌تر هستند، ابتدا به آن‌ها می‌پردازیم.

 


شارژ آیفون شما روی 80 درصد متوقف می‌شود؟ 


آیفون روال شارژ روزانه شما را پیگیری می‌کند و به‌طور خودکار و در شرایط خاص، شارژ گوشی را از 80 درصد به بعد به تاخیر می‌اندازد. این یک ویژگی کاملاً فکر شده است که برای بهبود طول عمر باتری گوشی طراحی شده است. با این‌حال، اگر ترجیح می‌دهید کنترل کاملی بر شارژ دستگاه خود داشته باشید، می‌توانید ویژگی شارژ بهینه باتری را غیرفعال کنید.
به برنامه تنظیمات در آیفون خود بروید و مسیر Battery -> Battery Healt را طی کنید. اکنون، شارژ بهینه باتری را بر اساس نیاز خود خاموش یا روشن کنید.

چک کردن سلامت باتری آیفون
برای مشکل شارژ نشدن آیفون، گوشی خود را هارد ریست کنید


اگر آیفون شما همچنان شارژ نمی‌شود، زمان آن رسیده است که آن را هارد ریست کنید. برای کسانی که اطلاعات تخصصی ندارند می‌گوییم که هارد ریست (به‌عنوان force restart نیز شناخته می‌شود) گوشی شما را از کش تصادفی و موقت خلاص کند و اغلب منجر به رفع مشکلات رایج آیفون می‌شود. روند انجام هارد ریست در مدل‌های مختلف آیفون به‌صورت زیر است:
•    در آیفون 8 یا جدیدتر: دکمه افزایش صدا را فشار دهید. سپس، دکمه کاهش صدا را فشار دهید. سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا صفحه سیاه شود و لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.
•    در آیفون 7 و 7 پلاس: دکمه کناری و دکمه کاهش صدا را به‌طور همزمان فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایش ظاهر شود.
•    در آیفون 6 و 6 پلاس یا نسخه‌های قدیمی‌تر: دکمه کناری یا بالایی و دکمه هوم را همزمان نگه دارید تا لوگوی اپل را روی صفحه ببینید.
تنظیم مجدد کارخانه نیز یک راه‌حل کاملاً قابل اعتماد است، به‌ویژه زمانی که با مسائل پیچیده نرم‌افزاری روبه‌رو هستید. بنابراین، اگر گوشی شما همچنان شارژ نمی‌شود، آن را نیز امتحان کنید، چون ضرری ندارد!
•    در iOS 15 یا جدیدتر: Settings را در iPhone خود باز کنید -> General -> Transfer or Reset iPhone -> Reset -> Reset All Settings.
•    در iOS 14 یا جدیدتر: Settings را در iPhone خود راه اندازی کنید -> General -> Reset -> Reset All Settings.
به‌روزرسانی نرم‌افزاری
اغلب اوقات، یک به‌روزرسانی نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک کند تا چندین مشکل را در آیفون خود برطرف و حتی عملکرد آن را تقویت کنید. اگر مدتی است که iOS را به‌روزرسانی نکرده‌اید، نسخه نرم‌افزار قدیمی ممکن است دلیل شارژ نشدن دستگاه باشد. بنابراین، مستقیماً به Settings > General > Software Update بروید. سپس، آخرین نسخه iOS را دانلود و نصب کنید. شاید مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون شما برطرف شود، ولی فقط شاید!
در مورد شارژ نشدن آیفون به دلایل نرم‌افزاری به نکات زیر هم توجه داشته باشید:
•    توصیه می‌کنیم از استفاده از دستگاه خود در زمانی که شارژ آن در حال اتمام است، خودداری کنید. پخش موسیقی یا پخش ویدیو در حین شارژ شدن دستگاه باعث کاهش قابل توجه سرعت شارژ می‌شود. 
•    در مواقعی که عجله دارید، از "Airplane Mode" استفاده کنید تا سرعت شارژ را افزایش دهید.
•    علاوه‌براین، بستن همه برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه نیز می‌تواند در افزایش سرعت شارژ آیفون معجزه کند.

دلیل سخت افزاری مشکل شارژ نشدن ایفون
مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون به دلایل سخت‌افزاری


همانطور که گفتیم، بیشتر اوقات مشکل شارژ آیفون به قطعات سخت‌افزاری دستگاه مرتبط می‌شود. حال سوال اینجاست: آیا می‌توان مشکل سخت‌افزاری شارژ نشدن گوشی اپل را در منزل رفع کرد؟ متاسفانه در این حالت معمولا کار زیادی از دست کاربر برنمی‌آید و شما باید گوشی خود را به یک تعمیرکار متخصص در امور تعمیرات آیفون بسپارید. به‌همین منظور، موبایل آباد در کنار شماست تا با استفاده از قطعات اورجینال اپل و با بهره‌گیری از متخصصان باتجربه، به‌صورت تضمینی و در کمترین زمان ممکن در رفع مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون ارزشمندتان شما را یاری کند. فقط کافی است تا درخواست خود را در وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید تا متخصصان ما در اولین فرصت به آن رسیدگی کنند.
بااین‌حال در ادامه می‌خواهیم درباره نحوه تشخیص مشکل سخت‌افزاری شارژ نشدن آیفون توضیحاتی را ارائه کنیم. قبل از هر چیز، شما می‌توانید موارد زیر را در منزل چک کنید:


کابل شارژ را چک کنید


بیایید با تلاش برای جداسازی مشکلات به‌صورت تک‌تک شروع کنیم. ابتدا کابل شارژر را برای یافتن هرگونه آسیب‌دیدگی به دقت بررسی کنید.
اینکه کابل شارژ هنگام بیرون کشیدن آیفون از برق فرسوده شود امری بسیار رایج است. هرچند می‌توانید این مشکل را با استفاده از نوار برق برطرف کنید، اما بهتر است کابل معیوب را دور انداخته و به جای آن یک کابل جدید بخرید. بالاخره یک روز ممکن است که اپل فکری به حال کابل‌های شارژر ضعیف آیفون کند!
اما اگر کابل در شرایط خوبی به‌نظر می‌رسد، ممکن است اورجینال نباشد. بنابراین، کابل اصلی شارژر گوشی خود را بیابید و اگر امکان‌پذیر نیست، یک کابل اورجینال از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.


شارژر یا پریز برق دیگری را امتحان کنید


پس از چک کردن کابل شارژر، وقت آن رسیده که خود شارژر و پریز برقی که از آن استفاده می‌کنید را چک کنید. برای این منظور، آداپتور گوشی را از دیوار جدا کنید و آن را در یک پریز برق دیگر امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد، پریز برق را با وصل کردن دستگاه دیگری (مثلا سشوار یا تلویزیون) به برق چک کنید. اگر دستگاه کار می‌کند، می‌توانید مشکل پریز برق دیواری را رد کنید. در این مورد، شارژر دیگری را امتحان کنید. اگر آیفون شما با یک شارژر اورجینال دیگر شارژ شد، احتمالا دلیل مشکل خود را یافته‌اید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


پورت شارژ را تمیز کنید


اغلب، در داخل درگاه شارژ آیفون شما مقداری آشغال و ضایعات جمع می‌شود. این مواد مانع از اتصال صحیح کابل شارژ به قسمت درونی گوشی می‌شوند، بنابراین راه‌حل این است که پورت شارژ را تمیز کنید. به‌طورکلی، این کار شامل خاموش کردن آیفون و سپس استفاده از هوای فشرده یا خلال دندان است. هنگامی که درگاه شارژ تمیز شد، کابل را وارد و آن را به پریز برق دیواری وصل کنید.


آسیب آب و مایعات را در ذهن داشته باشید


بسیاری از مردم از این واقعیت آگاه نیستند که ورود آب یا دیگر مایعات به درون گوشی، می‌تواند باعث مشکل شارژ نشدن آیفون شود. درواقع آسیب مایعات باعث اتصال کوتاه در درگاه شارژ می‌شود و همین امر شما را به دردسر می‌اندازد! بنابراین، اگر دستگاه اپل خود را در آب انداختید، قبل از وصل کردن شارژر، ابتدا آن را کاملا خشک کنید. برای این کار به‌هیچ‌وجه از باد داغ سشوار استفاده نکنید. به‌خاطر داشته باشید که وجود حتی مقدار کمی آب در داخل پورت می‌تواند باعث کوتاه شدن اتصالات درونی گوشی شود که نه‌تنها می‌تواند به قابلیت شارژ آسیب برساند، بلکه منجر به مشکلات وحشتناک‌تری نیز می‌شود.


اطمینان حاصل کنید که قاب با اجزای گوشی سازگار است


برخی از کیس‌ها فاقد برش دقیق برای پورت‌ها و دکمه‌ها هستند. در نتیجه، تنظیم دکمه‌ها یا وصل کردن شارژر به پورت نامیزان می‌شود. اگر کانکتور قادر به برقراری اتصال قوی نیست، سعی کنید کیس را بردارید. اگر می‌خواهید آیفون خود را از طریق شارژر بی‌سیم Qi شارژ کنید، مطمئن شوید که کیس با شارژ بی‌سیم سازگار است. اگر از محفظه آهنربایی یا قاب سنگین استفاده می‌کنید، مشکل شارژ نشدن آیفون می‌تواند مربوط به کاور دستگاه باشد و نه خود دستگاه.


حل مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون

در بیشتر موارد، مشکل شارژ نشدن آیفون می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از موارد ذکرشده باشد و رفع آن نیاز به دانش و تخصص فنی و همچین قطعات و ابزارهای مخصوص دارد. به‌ویژه در مورد اسمارت‌فون‌های اپل، یافتن تعمیرکاری که تخصص کامل داشته باشد بسیار ضروری است. ما در موبایل آباد به‌صورت 100 درصد تضمین می‌کنیم که نه‌تنها دارای تخصص کامل در حل مشکلات آیفون هستیم، بلکه بهترین ابزار و قطعات یدکی اورجینال را هم در اختیار داریم که مجموع این 3 مولفه باعث می‌شوند تا آیفون گران‌قیمت شما پس از تعمیر در موبایل آباد دقیقا همانند گذشته برای خدمت‌رسانی در کنارتان باشد! 

 

 

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1-    اصلی‌ترین دلیل شارژ نشدن گوشی آیفون چه می‌تواند باشد؟

 
از اصلی‌ترین دلیل مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون می‌توان به کاهش سلامت باتری و مشکلات نرم‌افزاری اشاره کرد.


2-    آیا خودم می‌توانم مشکل شارژ نشدن گوشی‌ام را حل کنم؟


 در اکثر مواقع این مشکل به دلایل نرم‌افزاری رخ می‌دهد که با راه حل‌های ارائه شده در مقاله، می‌توانید مشکل را حل کنید.


3-    در چه صورتی نمی‌توانم مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون را حل کنم؟


 در صورتی که مشکل گوشی شما از نوع سخت‌افزاری باشد، شما نیازمند تعویض یا تعمیر باتری گوشی خود هستید که برای این کار می‌توانید به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات