لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و حل مشکل آنتن گوشی

تعمیر و حل مشکل آنتن گوشی

 

تعمیر آنتن گوشی 


اگر آنتن تلفن شما مشکل داشته باشد، متوجه قدرت سیگنال پایین سیم‌کارت و یا قطع ناگهانی تماس‌ها خواهید شد. همچنین گاهی اوقات در نقطه‌ای که بسیاری از دوستان‌تان به‌سادگی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند، ممکن است شما در برقراری ارتباط مشکل داشته‌باشید. مثلا پیغام No Service بر روی گوشی شما ظاهر می‌شود و یا ارتباط آنچنان ضعیف است که صدا بین شما و مخاطب پشت گوشی به‌خوبی منتقل نمی‌شود. در این شرایط، آنتن گوشی شما ممکن است شکسته، آسیب‌دیده و یا شل، شده باشد. بنابراین در ادامه این با ما در موبایل آباد همراه باشید تا با نحوه تعمیر آنتن گوشی و نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر برای حل این مشکل آشنا شویم.


 رفع مشکل آنتن دهی گوشی


علائم خراب شدن آنتن گوشی


اکثر تلفن‌های همراه جدید دارای آنتن‌هایی هستند که در بدنه آن‌ها تعبیه شده و دسترسی به آن‌ها دشوار است. با این‌حال، این آنتن‌ها همچنان در معرض آسیب هستند. آنتن، مسئول بسیاری از عملکردهای گوشی از جمله تماس‌های تلفنی و اتصال Wi-Fi و بلوتوث است. هنگامی‌که آنتن آسیب دیده باشد، تلفن همراه شما به‌درستی کار نمی‌کند و شرایط زیر ممکن است برای تلفن شما ایجاد شود:
●    گوشی هیچ خط سیگنالی را نشان نمی‌دهد.
●    اتصال به Wi-Fi انجام نمی‌شود.
●    نمی توانید به سرویس‌های داده (اینترنت سیم‌کارت) متصل شوید.
●    تماسهایتان یا بی‌کیفیت هستند و یا حتی ممکن است به‌طور ناگهانی قطع شوند.
●    دانلود به کندی صورت می‌گیرد.

 

 


خوشبختانه یا متاسفانه، این مشکل بسیار رایج است! خوشبختانه از آن جهت که رایج بودن این مساله باعث می‌شود تا تکنسین‌های با تجربه بتوانند خدمات تعویض یا تعمیر آنتن گوشی را برای کمک به بازیابی عملکرد تلفن همراه شما ارائه دهند. گوشی خود را به تعمیرکاران مجرب و حرفه‌ای موبایل آباد بسپارید تا با کمترین هزینه و زمان مشکل آنتن شما را حل کنند.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر این مقاله را از دست ندهید: حل مشکل روشن نشدن وای فای در گوشی


 علائم خرابی آنتن گوشی


نحوه عیب‌یابی مشکلات آنتن برای تعمیر آنتن گوشی


روش‌های مختلفی برای عیب‌یابی مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه شما وجود دارد. به این‌ترتیب می‌توانید ببینید که آیا می‌توانید بدون مراجعه به تعمیرگاه می‌توانید مشکل گوشی خود را برطرف کنید یا خیر؟
اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید مکانی که معمولا در آن با مشکلات آنتن‌دهی روبه‌رو هستید، واقعا سیگنال قدرتمندی را از طرف اپراتور سیم‌کارت شما دریافت می‌کند. مثلا ممکن است از نزدیک‌ترین برج تلفن همراه خیلی دور باشید یا ساختمانی که در آن هستید تجهیزاتی داشته باشد که سیگنال‌های تلفن همراه را مسدود می‌کند. برای چک کردن، چند گوشی را در آن مکان با سیم‌کارت خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل از سمت فرستنده نیست. همچنین می‌توانید از تلفن خود در چندین مکان مختلف استفاده کنید تا مشخص شود که آیا می‌تواند سیگنال را در جای دیگر دریافت کند یا خیر.
همچنین باتری گوشی خود را بررسی کنید. در بسیاری از مواقع باتری‌هایی که شارژ کمی دارند مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که بسیار شبیه به مشکلات آنتن‌دهی هستند. اگر باتری باعث ایجاد مشکل نمی‌شود، می‌توانید گوشی را ریست فکتوری کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل حل می‌شود یا خیر. البته قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید، سپس به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.
 


 

بررسی مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط به آنتن‌دهی برای تعمیر آنتن گوشی


اگر تنها چیزی که تاکنون متوجه شده‌اید این است که وای‌فای، بلوتوث یا سرویس تلفن همراه شما کار نمی‌کند، تشخیص اینکه آیا واقعاً مشکل از آنتن اندروید است یا خیر، دشوار است. درواقع دو نوع کلی از مشکلات ممکن است در گوشی‌های هوشمند رخ دهد: نرم‌افزاری و سخت‌افزاری. 
مشکلات نرم‌افزاری معمولاً بیشترین احتمال را دارند و خوشبختانه ربطی به آنتن یا سخت‌افزار دستگاه شما ندارند. آن‌ها معمولاً به‌دلیل بروز خطاهایی در سیستم‌عامل گوشی ایجاد می‌شوند.
مشکلات سخت‌افزاری هم به قطعات آسیب‌دیده یا خراب اطلاق می‌شوند و درمورد حل مشکل آنتن‌دهی گوشی، معمولا باید آنتن اسمارت‌فون شما تعویض شود.


روش‌های تعمیر آنتن گوشی ناشی از مشکلات نرم‌افزاری


اگر مشکل آنتن‌دهی گوشی شما دلیل نرم‌افزاری داشته باشد، در ادامه تا حد ممکن به شما برای رفع این مشکل راهنمایی می‌کنیم. اما اگر پس از انجام مراحل عیب‌یابی متوجه شدید که تلفن شما به دلایل سخت‌افزاری آنتن‌دهی ضعیفی دارد، باید برای تعمیر آنتن گوشی خود به تعمیرگاه مراجعه کنید. اگر هیچ‌یک از این روش‌های عیب‌یابی جواب نداد، می‌توانید درخواست خود را در وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید. تکنسین‌های باتجربه‌ ما می‌توانند تلفن همراه شما را عیب‌یابی و به سرعت آن را برای شما تعمیر کنند.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


Wi-Fi را روشن کنید


اولین کاری که باید انجام دهید این است که وای‌فای خود را روشن و خاموش کنید. این کار ممکن است هر گونه خطایی را که در اتصال اینترنت شما رخ داده است، برطرف کند. 
برای تعمیر آنتن گوشی، داده موبایل را خاموش و دوباره روشن کنید
تغییر وضعیت داده تلفن همراه می‌تواند به شما کمک کند متوجه شوید که آیا آنتن تلفن همراه گوشی شما مقصر است یا خیر. داده را خاموش کنید، گوشی را برای ده ثانیه بر روی حالت هواپیما بگذارید، سپس از این حالت خارج شده و صبر کنید تا دستگاه به دنبال سیگنال بگردد. اگر سیگنال پیدا شد، می‌توانید داده را روشن کنید. اگر مشکلی وجود نداشت، می‌توانید مطمئن باشید که فعلا قرار نیست برای تعمیر آنتن گوشی هزینه کنید!


بلوتوث را روشن کنید


می توانید ترفند‌های بالا را برای بلوتوث هم انجام دهید تا ببینید آیا مشکلی در قابلیت بلوتوث آنتن گوشی شما وجود دارد یا خیر. 

 

برای ثبت درخواست تعمیرات بروی دکمه زیر کلیک کنید

ثبت درخواست تعمیرات


تنظیمات شبکه را بازیابی کنید


اگر هیچ‌یک از سه مرحله عیب‌یابی بالا نتوانست کمکی کند، قبل از بازگردانی به تنظیمات کارخانه به‌عنوان آخرین راه‌حل نرم‌افزاری برای حل مشکل آنتن گوشی، بازنشانی تنظیمات شبکه را امتحان کنید. این کار هم در آیفون‌ها و هم در تلفن‌های اندرویدی به سادگی انجام می‌شود. مثلا برای بازنشانی تنظیمات شبکه تلفن اندرویدی، کافی است تا از قسمت تنظیمات، وارد منوی اتصالات شده و گزینه Reset network settings را پیدا کنید.

 

علت خرابی آنتن موبایل

 

مثل همیشه، معمولا آب‌خوردگی و یا اصابت ضربه باعث آسیب سخت‌افزاری به آنتن تلفن همراه می‌شوند. در این حالت، تعویض یا تعمیر آنتن گوشی تنها راه چاره‌ شما است.


چرا به‌طور ناگهانی آنتن تلفن همراه ضعیف می‌شود؟


اگر سرویس تلفن همراه شما در یک چشم به‌هم‌زدن از وضعیت خوب، به حالت غیرقابل استفاده تبدیل می‌شود، همیشه دلیلی برای آن وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت.

 


ترافیک سنگین سلولی


به همه والدینی که در اتومبیل‌شان جلوی مدرسه منتظر نشسته‌اند، یا همه افرادی که در ترافیک گرفتار شده‌اند نگاهی بیندازید. به‌احتمال زیاد، در آن لحظه همه‌ این افراد درحال استفاده از اینترنت گوشی، پیامک دادن یا صحبت کردن با تلفن هستند و همه‌ی این سیگنال‌ها برای یافتن فضایی در نزدیک‌ترین برج تلفن همراه با یکدیگر می‌جنگند! 
البته هنگامی که تلفن شما به یک برج متصل شد، بعید است که تماس خود را از دست بدهید، اما هرچه ترافیک استفاده از تلفن همراه در یک نقطه بیشتر باشد، سیگنال شما ضعیف‌تر می‌شود. اگر تماس شما به برجی که قبلاً پر شده است منتقل شود، ممکن است تماس قطع شود. پس همیشه مشکل از آنتن گوشی شما نیست و نیاز به مراجعه به تعمیرگاه ندارید!


مصالح ساختمانی: چه نوع مصالح ساختمانی سیگنال تلفن همراه را مسدود می‌کنند؟


مصالح به‌کاررفته در ساخت خانه، ماشین، محل کار یا مرکز خرید یکی از مقصران سیگنال ضعیف تلفن‌های همراه هستند. مثلا برخی فلزات و برخی شیشه‌های رنگی می‌توانند سیگنال تلفن همراه را به خود جذب کنند. اگر در حین راه رفتن در خانه به‌طور معمول متوجه از دست‌رفتن سرویس می‌شوید، یا اگر هنگام ایستادن در نزدیکی پنجره وضعیت سیگنال گوشی شما بهبود می‌یابد، به‌احتمال زیاد سیگنال توسط مصالح ساختمانی فلزی مسدود شده است.


آیا آب‌و‌هوا بر آنتن‌دهی گوشی تأثیر می‌گذارد؟

 


بله! تلفن‌های همراه امواج الکترومغناطیسی را ارسال و دریافت می‌کنند و این امواج می‌توانند مستقیماً تحت‌تأثیر پدیده‌های آب‌وهوایی مانند رطوبت، پوشش ابرهای سنگین، رعد و برق، باد، باران، برف و تگرگ قرار بگیرند.
 

تاثیر آب و هوا در آنتن دهی گوشی
 

مسدود کردن آنتن تلفن


تلفن‌های همراه اولیه را به‌یاد دارید؟ آن‌ها به‌اندازه جعبه کفش بزرگ بودند، اما آنتن‌های بیرونی هم داشتند. این تلفن‌ها خیلی سنگین بودند، اما سیگنال آن‌ها کاملاً ثابت بود. این امر تا حدودی به‌خاطر آنتن‌های بیرونی آن‌ها بود. گوشی‌های امروزی دارای آنتن‌های تعبیه‌شده در داخل گوشی هستند. پس اگر مراقب نحوه نگه‌داشتن گوشی خود نباشید، می‌توانید آنتن آن را مسدود کنید و سیگنال خود را از دست بدهید.
اینکه آنتن تعبیه‌شده در گوشی دقیقاً کجاست، به مدل گوشی شما بستگی دارد. اما با کمی جستجو می‌توانید آن را پیدا کنید و وقتی بدانید کجاست، دیگر مشکلی بابت مسدود کردن آنتن نخواهید داشت.


آیا درختان بر دریافت سیگنال توسط تلفن همراه تأثیر می‌گذارند؟


یکی از سوالات پرکاربرد کاربران این است که آیا وجود درخت سیگنال گوشی را ضعیف‌تر می‌کند؟ بله، شاخ و برگ درختان هم مثل شرایط آب‌وهوایی بر دریافت سیگنال تاثیر می‌گذارد و به‌همین‌دلیل است که معمولا گوشی شما در جنگل آنتن نمی‌دهد! همانطور که وجود کوه یا دره می‌تواند سیگنال را به کلی قطع کند.

 


 
رویدادهای کیهانی؛ شراره‌های خورشیدی و سرویس تلفن همراه


فوران‌های روی سطح خورشید، توده‌های گازی را به جو می‌فرستند و این توده‌ها ارتباطات تلفن همراه را مختل می‌کنند. این شراره‌های خورشیدی امواج ضربه‌ای تولید می‌کنند که به سرعت در فضا حرکت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند سیگنال‌های ارسال‌شده به ماهواره و از آن را مختل کرده و تغییراتی در میدان مغناطیسی زمین ایجاد کنند. بدیهی است که این موضوع برای سیگنال تلفن همراه شما خوب نیست.

بدر این مطلب سعی کردیم دلایلی که باعث آنتن‌دهی ضعیف گوشی تلفن همراه می‌شوند را بررسی کنیم. با این‌حال در بسیاری از موارد یا گوشی شما دچار مشکل سخت‌افزاری شده و یا شما نمی‌توانید دلیل آنتن‌دهی ضعیف آن را پیدا کنید. در این شرایط، پیشنهاد می‌کنیم تا درخواست خود را در وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن و به‌صورت تضمینی به عیب‌یابی و تعمیر آنتن گوشی شما بپردازند.

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

 

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

 مهمترین علائم خرابی و بروز مشکل در آنتن گوشی چه هستند؟

  

از مهمترین علائم خرابی آنتن گوشی می‌توان به روشن نشدن وای فای و عدم امکان برقراری تماس تلفنی اشاره کرد.

 

دلایل خرابی آنتن گوشی چیست؟

 

می‌توان گفت مهم‌ترین دلیل خرابی آنتن گوشی، نفوذ رطوبت و آب و تاثیرات آب و هوایی است.

 

آیا خودم می‌توانم مشکل گوشی را رفع کنم؟

 

چنانچه مشکل آنتن گوشی شما نرم‌افزاری باشد، می‌توانید با راه حل های ارائه شده در مقاله، مشکل خود را حل کنید؛ در غیر این صورت باید به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید.

 

در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟

 

مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد،دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات