لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل شناسایی نشدن رم گوشی

حل مشکل شناسایی نشدن رم گوشی

تا به حال برای بسیاری از کاربران اندروید، مشکل شناسایی نشدن رم توسط گوشی پیش آمده است و باعث رنجش آن‌ها شده است. احتمالا برای رفع این مشکل،کارت حافظه خود را از جای درآورده‌اید و دوباره وارد گوشی کرده‌اید یا به فکر این افتاده‌اید که رم گوشی خود را تعویض کنید اما خوشبختانه برای رفع این مشکل راه حل‌های بسیاری وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی

دلایل بسیاری باعث ایجاد اختلال در شناسایی حافظه جانبی توسط گوشی اندرویدی می‌شود که معمولا نرم‌افزاری بوده و نیازی به خرید رم (کارت حافظه) جدید نیست، پس پیش از هر اقدامی بررسی‌های اولیه را انجام دهید تا در صورت امکان خودتان مشکل را برطرف کنید.

1.حافظه SD و محل اتصال را تمیز کنید

یکی از دلایل به ظاهر ساده در مورد شناسایی نشدن حافظه جانبی، وجود گرد و غبار و آلودگی در کارت حافظه یا محل اتصال است که برقراری ارتباط را دچار اختلال می‌کند.

برای انجام این کار لازم دستگاه اندرویدی خود را خاموش کرده و به وسیله کمپرس هوا یا فوت کردن درون شیار کارت حافظه را تمیز کنید.

به هیچ عنوان از اشیاء تیز برای تمیز کردن شیار کارت حافظه یا موارد مشابه استفاده نکنید.

 

برای تمیز کردن حافظه SD هم از پاک کننده‌های نرم و پنبه‌ای که به مقدار بسیار کم الکل آغشته شده کمک بگیرید، توجه داشته باشید که روی کانکتورهای زرد را دقیق تمیز کنید، چرا که این کانکتورها ارتباط حافظه SD با گوشی را برقرار می‌کنند.

پس از اتمام این مراحل، کارت SD را مجدد در جایگاه قرار داده، دستگاه را روشن کنید و ارتباط مجدد را بررسی کنید.

 2.از خشک بودن گوشی مطمئن شوید

گاهی اوقات ممکن است علت ایجاد اختلال در بخش های مختلف گوشی شما، نفوذ رطوبت یا آب در داخل آن باشد و خودتان متوجه آن نباشید. لذا ابتدا مطمئن شوید که آب یا رطوبت در داخل گوشی شما نفوذ نکرده باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خشک کردن رطوبت داخل گوشی، این مقاله را بخوانید: تعمیر گوشی آب خورده

3. پاکسازی توسط گوشی

در گوشی‌های اندرویدی این امکان وجود دارد که از طریق منوی تنظیمات، حافظه SD را پاکسازی نمایید.
البته این مورد در مواقعی کاربرد دارد که کارت حافظه توسط گوشی شناسایی شده، اما محتوا قابل مشاهده نیست.
برای انجام این روش به مسیر Settings > Storage رفته و گزینه Erase SD Card را انتخاب نمایید. با این کار پاکسازی مختصری در حافظه جانبی صورت گرفته و مشکلات احتمالی نرم‌افزاری برطرف خواهد شد.

4.عیب‌یابی بوسیله کامپیوتر

اگر دو راه حل بیان شده، مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی را حل نکرد، می‌توانید برای عیب‌یابی دقیق‌تر گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و از قابلیت Error Cheking در سیستم عامل ویندوز بهره ببرید.
برای این کار، حافظه SD را درون دستگاه اندرویدی قرار دهید و آن را به کامپیوتر وصل کنید و دقت داشته باشید که روی حالت اتصال MSC باشد.
سپس در  My Computer روی درایو حافظه SD راست کلیک کرده و روی گزینه Properties کلیک نمایید و در نهایت به بخش Tools رفته و گزینه Check Error را انتخاب کنید.  
حال باید کمی صبر کنید تا ویندوز وضعیت حافظه جانبی را بررسی کرده و در صورت وجود ارور و مشکل آن را رفع کند.
در آخر اتصال را قطع کرده و یکبار دستگاه را ریستارت کنید.

5. فرمت

آخرین راه برای حل مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی، فرمت حافظه جانبی خواهد بود. در این شرایط همه اطلاعات موجود در حافظه SD حذف خواهد شد اما به احتمال بسیار زیاد مشکل رفع خواهد شد.

البته اگر اطلاعات موجود در حافظه SD در کامپیوتر قابل مشاهده هستند و تنها در گوشی قابل شناسایی نیستند؛ طبق دستورالعمل زیر مرحله به مرحله عمل کنید:

1.پوشه‌ای جدید روی دسکتاپ بسازید.

2.حافظه SD را به سیستم متصل کرده و محتوای آن را موقتا به پوشه ایجاد شده، انتقال دهید.

3.پس از انتقال کامل اطلاعات، روی درایو حافظه SD کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید.  

پس از اتمام عملیات، اتصال گوشی از کامپیوتر را قطع کرده و مشکل را مجدد بررسی کنید.

به احتمال بسیار زیاد، با این کار مشکل شناسایی نشدن حافظه SD توسط گوشی حل خواهد شد.

همچنین برای آگاهی بیشتر در مورد فرمت یا فلش کردن گوشی،این مقاله را بخوانید: آیا فلش کردن برای گوشی مضر است؟!

کلام پایانی

اگر پس از انجام این مراحل مشکل شناسایی نشدن رم گوشی شما حل نشد، به احتمال زیاد گوشی شما دارای مشکلات سخت‌افزاری است و برای حل کردن آن ها نیاز دارید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل یا یک تعمیرکار متخصص و مجرب موبایل مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد ثبت کرده و با کمک تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای موبایل آباد،مشکل خود را حل کنید.

 

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

1-مهمترین دلیل شناسایی نشدن رم توسط گوشی چیست؟ از مهمترین دلایل آن، پر بودن بیش از حد حافظه داخلی گوشی شما و وجود گرد و غبار در داخل آن می‌باشد.

2-آیا خودم می‌توانم مشکل شناسایی نشدن رم توسط گوشی را حل کنم؟ اگر مشکل گوشی شما نرم‌افزاری باشد، با تکنیک های ارائه شده می‌توانید مشکل را برطرف کنید؛ در غیر این صورت باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات