لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مقایسه گلکسی A52 و A72/ کدام را بخریم؟

مقایسه گلکسی A52 و A72/ کدام را بخریم؟

مقایسه گلکسی A52 و A72/ کدام را بخریم؟


امسال سامسونگ در حال بسیار سخت به خانواده سری A پرداخته که از جمله می توان به رونمایی از گوشی های گلکسی A72 و گلکسی A52 4G و A52 5G اشاره کرد. در نگاه اول طراحی هر دو گوشی بسیار شبیه به هم است و به سختی قابل تفکیک از یکدیگر هستند ، بنابراین اگر فکر می کنید کدام یک را انتخاب کنید ، در این مطلب از موبایل آباد به شما کمک می کنیم جواب این سال را پیدا کنید.


تفاوت Galaxy A52 4G و Galaxy A52 5G 


قبل از شروع مقایسه ، به تفاوت های Galaxy A52 5G و نسخه فقط 4G خواهیم پرداخت. آنها واقعاً باریک هستند اما قابل ذکر است. اول اینکه ، ما در نسخه 5G سرعت تازه سازی 120 هرتز داریم ، در حالی که 4G فقط در 90 هرتز محدود است و نسخه 5G پردازنده کمی سریعتر است. همچنین این دوگوشی دارای پردازنده های متفاوتی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. جدا از آن ، طراحی ، سیستم های دوربین و باتری ها بین این دو مدل یکسان هستند.


تفاوت در طراحی و نمایشگر گوشی های گلکسی A52 و A72


در اینجا ، تفاوت بین Galaxy A72 و Galaxy A52 به اندازه واقعی تلفن خلاصه می شود و با این اوصاف ، اندازه گوشی نیز تفاوت چندانی ندارد.  Galaxy A52 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است ، در حالی که A72 کمی بزرگتر است و 6.7 اینچ است ، اما توجه داشته باشید که در اینجا ما در مورد تفاوت اندازه 0.2 اینچی در نمایشگرها صحبت می کنیم ، و در واقع یک تفاوت کوچک در اندازه کلی تلفن است. همچنین. هر دو میان رده از مجموعه جدیدی از رنگهای تازه استفاده می کنند: سیاه، سفید، بنفش و صورتی. همچنین یک دوربین سلفی قسمت جلوی این دو گوشی قرار داده شده است.
هر دو گوشی پشت پلاستیکی دارند ، همچنین توزیع وزن Galaxy A72 نسبت به A52 کمی بهتر است. گلکسی  A52- 189 گرم و گلکسی A72 - 203 گرم وزن دارند و علی رغم اینکه سنگین ترین دستگاه گلکسی A72 است ، در دست بسیار راحت است.

 


نمایشگر Galaxy A72 در مقابل Galaxy A52 


همانطور که در بالا گفتیم گلکسی A52 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی FullHD + Super AMOLED Plus  است. در مقابل گلکسی A72 نیز با صفحه نمایش 6.5 اینچی FullHD + Super AMOLEDتشکیل شده است. اولین چیزی که در مقایسه نمایشگر بین دو گوشی قابل توجه است ، نرخ تازه سازی است. گلکسی A52 4G دارای نرخ تازه سازی نمایشگر 90 هرتز است و همچنین گلکسی A72 نیز همینطور است ، در حالی که مدل گلکسی A52 5G دارای نرخ تازه سازی نمایشگر 120 هرتز است ، این ویژگی در مدل های شاخص مانند گوشی های سری گلکسی S21 دیده می شود. با این حال ، به خاطر داشته باشید که تفاوت بین 90 هرتز و 120 هرتز به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است و حتی با اختلاف مثلا 60 هرتز و 90 هرتز (که کاملاً شدید است) قابل مقایسه نیست. همانطور که گفته شد ، نمایشگرهای هر دو گوشی علاوه بر رنگ مشکی عمیق و رنگ های غنی که صفحه های AMOLED ارائه می دهند ، به اندازه کافی صاف و زیبا به نظر می رسند.

 

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی گلکسی A72

 

ما تفاوت کمی در اندازه صفحه نمایش پیدا کردیم ، زیرا A52 با صفحه نمایش 6.5 اینچی دستگاه کوچکتر است. با این حال ، یک نمایشگر 6.5 اینچی آنقدر کوچک نیست که بتوان آن را یک گوشی جمع و جور نامید ، بنابراین هر دو هنوز هم بسیار بزرگ هستند. صفحه نمایش A72 از صفحه نمایش 6.7 اینچی برخوردار است. علاوه بر این ، هر دو تلفن دارای وضوح 2400 x 1800 پیکسل هستند ، اما قابل درک است که تراکم پیکسلی Galaxy A52 5G کوچکتر در حدود 407ppi کمی بزرگتر است ، در حالی که Galaxy A72 5G حدود 394ppi است. تفاوت در چند پیکسل با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست.
جدا از آن ، Galaxy A72  در معرض تابش مستقیم آفتاب کمی بیشتر روشن می شود ، اما باز هم این تفاوت زیاد نیست. برای پروفایل های رنگی ، Galaxy A72 حالت Vivid و Natural را ارائه می دهد ، در حالی که A52 همان حالت Vivid را ارائه می دهد و اگر شما این رنگ های قوی و رنگ های روشن را نمی خواهید ، یک حالت Basic وجود دارد.

 

Galaxy A72 vs Galaxy A52 5G سخت افزار و عملکرد


شاید از شنیدن این واقعیت تعجب کنید که این دو گوشی دارای مشخصات سخت افزاری بسیار مشابهی هستند. گوشی گلکسی A52 4G دارای پردازندهاست  Snapdragon 720Gاست. در حالی که نسخه ی 5G این گوشی دارای پردازنده ی Snapdragon 750G می باشد. گوشی گلکسی A72 نیز دارای پردازنده Snapdragon 720Gاست که هر دوپردازنده بسیار قوی هستند. البته بر اساس بررسی ها متوجه شدیم گلکسی A72 در بارگیری بازی های سنگین نیز کمی کند است ، اما جدا از این ، هر دو گوشی عملکرد کافی برای کارهای روزمره مانند مرور و مصرف رسانه را دارند.
Galaxy A52  با 6 یا 8 گیگابایت رم پردازنده همراه است که با A72 یکسان است. البته حافظه RAM و فضای ذخیره سازی با هم تفاوت خواهند داشت. 
در مورد نرم افزار ، هر دو با یک UI 3.1 در بالای Android 11. همراه هستند. برای آن دسته از شما که قبلاً از تلفن سامسونگ استفاده کرده اید ، با بسیاری از ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی که هر دو تلفن ارائه می دهند ، آشناییت دارید. 


دوربین گوشی های گلکسی A52 و گلکسی A72


در بخش دوربین ، تنها تفاوت سخت افزاری قابل توجه بین این دو تلفن ، لنز تله ای 8 مگاپیکسلی است که Galaxy A72 از آن استفاده می کند. سنسور تله فوتو جایگزین سنسور عمق Galaxy A71 می شود و سنسور بزرگنمایی نوری 3 برابر را فراهم می کند که از نظر فنی باید عکس های بزرگنمایی بهتری داشته باشد. علاوه بر این ، A72  قادر است تا حداکثر بزرگنمایی 30 برابر پیش برود ، که بیشتر از این است که اکثر گوشی های موجود در این محدوده قیمت می توانند زوم کنند البتهGalaxy A52 می تواند تا 10 برابر بزرگنمایی کند. از طرف دیگر ، Galaxy A52  لنز تله فوتو ندارد اما دارای یک سنسور عمق 5MP و یک دوربین ماکرو 5MP است. هر دو گوشی از دوربین های سلفی 32MP یکسان بهره می برند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه ی تشخیص شارژر اصلی و غیر اورجینال شیائومی 

 

از نظر کیفیت عکس هر دو گوشی عملکرد قابل قبولی را دارند. می توانیم ببینیم که در برخی از عکسهای زیر ، Galaxy A52 رنگهای واضح تری را تولید کرده که کاملاً چشم نواز هستند. تصاویر از هر دو گوشی دارای دامنه دینامیکی بسیار خوبی هستند و جزئیات زیادی را مشاهده می کنیم. هر دو تلفن همچنین دارای تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) هستند که به فیلم ها و عکس ها کمک می کند.

 

عمر باتری Galaxy A72 vs Galaxy A52 5G


در اینجا ، Galaxy A72 قادر است حدود 40 دقیقه تا یک ساعت بیشتر از آنچه باتری Galaxy A52 قادر به مدیریت آن است طول بکشد ، که تفاوت چندانی ندارد ، اما تنها تفاوت در باتری در اینجاست؛  A72 دارای یک باتری عظیم 5000 میلی آمپری است ، در حالی که گلکسی A52 با یک باتری سلول 4،500 میلی آمپری ارائه می شود. هر دو گوشی با شارژر 25 وات در جعبه عرضه می شوند.


سخن آخر


به طور کلی می توان گفت انتخاب شما بستگی به سلیقه و قابلیت هایی که برای شما مهم هستند دارد. اگر گوشی با صفحه نمایشیکوچک تر و خوش دست می خواهید که تمام از 5G نیز بهره ببرد و تمام کار های روزمره شما را انجام دهد، پیشنهاد ما گلکسی A52 است. اما در صورتی که گوشی با نمایشگری بزرگتر برای بازی ها و برنامه های خود می خواهید که باتری قوی تری داشته باشد، بدون شک گوشی A72 بهترین انتخاب خواهد بود. 

امید واریم از این مطلب از موبایل آباد لذت برده باشید. همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، می توانید با کلیک بر روی ثبت درخواست تعمیرات از مشاوران ما در موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید. 


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات