لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض قطعات گوشی شیائومی POCO F3

تعمیر و تعویض قطعات گوشی شیائومی POCO F3

برند شیائومی یکی از محبوبترین برندهایی است که به طور تخصصی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعال است. این برند محصولات بسیار باکیفیت را با قیمت مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه می‌کند و همین امر سبب شده است در سراسر دنیا طرفداران زیادی داشته باشد. گوشی‌های سری Poco از گوشی‌هایی هستند که با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که در دل خود جای داده‌اند توانسته‌اند بخش اعظمی از سهم بازار را به خود اختصاص دهند. با توجه به این موضوع که تعمیرات موبایل بخش جدانشدنی از گوشی‌های هوشمند است همواره سوالاتی در مورد تعمیر گوشی شیائومی poco f3 پرسیده می‌شود. در ادامه این گزارش تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد تعمیرات گوشی poco f3 در اختیار شما قرار دهیم. 


مقدمه‌ای درباره گوشی شیائومی پوکو f3 

قبل از آنکه بخواهیم به طور تخصصی به موضوع تعمیر گوشی شیائومی poco f3 بپردازیم، بهتر است نگاهی به ویژگی‌های این گوشی داشته باشیم. گوشی‌های پوکو در سه رنگ سفید، مشکی و آبی اقیانوسی تولید شده‌اند و همین امر باعث شده است جلوه بصری این گوشی‌ها بسیار قابل‌توجه باشد. رزولشون گوشی شیائومی پوکو f3 بسیار بالاست و می‌تواند تصاویر با کیفیتی را نشان دهد. 
 
در واقع، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند این گوشی می‌تواند کیفیت تصویرش را در مقابل رقبایش به رخ بکشد و این مسئله می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال گوشی‌های باکیفیت هستند قابل توجه باشد. گوشی شیائومی پوکو f3 دارای باتری با ظرفیت 4520 میلی‌آمپر است و این مسئله باعث شده است توان گوشی در نگه داشتن شارژ به میزان زیادی افزایش پیدا کند. به طور کلی، گوشی شیائومی پوکو f3 ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که تقریبا در هیچ‌یک از گوشی‌های دیگر نمی‌توان مشاهده کرد. 


چرا گوشی شیائومی خراب می‌شود؟

زمانیکه صحبت از تعمیر گوشی شیائومی poco f3 می‌شود، این مسئله مطرح می‌گردد چه عواملی باعث می‌شوند این گوشی‌ها خراب شوند و پس از آن باید برای رفع خرابی گوشی شیائومی poco f3 اقدام شود. با اینکه تعداد فاکتورهایی که می‌توانند بر عملکرد گوشی اثر بگذارند بسیار زیاد است، اما نگاهی به آمار کسانی که برای رفع مشکلات گوشی poco f3 به موبایل آباد مراجعه کرده‌اند نشان می‌دهد ضربه و فشار و رطوبت مهمترین فاکتورهای آسیب‌رسان به ساختار داخلی گوشی‌ها هستند. با توجه به تمامی این موارد همواره به کاربران توصیه می‌شود از گوشی‌های خود به بهترین شکل محافظت نمایند. 

 

مطالب مرتبط: تعمیرات تخصصی گوشی‌های شیائومی


دسته‌بندی مشکلات گوشی شیائومی 

زمانیکه شما برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به مراکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه کنید، متخصصان گوشی را از چند جهت مورد بررسی قرار می‌دهند. به طور کلی، مشکلات گوشی شیائومی به دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دسته‌بندی می‌شوند. مشکلات سخت‌افزاری معمولا در اثر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم به وجود می‌آیند. اما مشکلات نرم‌افزاری در اثر مواردی مانند عدم آپدیت کردن برنامه‌ها، پر شدن حجم گوشی و یا ویروسی شدن گوشی به وجود می‌آیند. اگر برنامه‌های خود را از منابع معتبر دانلود کنید و یا به آپدیت‌سازی آنها توجه داشته باشید، از بروز مشکل در گوشی خود جلوگیری می‌نمایید و همین امر اقدام برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. 


حل مشکل گوشی شیائومی poco f3

اکنون بهتر است نگاه تخصصی‌تری به مسئله تعمیر گوشی شیائومی poco f3 داشته باشیم. کسانی که از گوشی‌های هوشمند شیائومی استفاده می‌کنند ممکن است با موارد مختلفی در زمان کار با گوشی روبه‌رو شوند و شناخت این موارد می‌تواند آنها را در جهت درستی برای اقدام به تعمیر گوشی شیائومی poco f3 پیش ببرد. در ادامه تلاش می‌کنیم پرتکرارترین موارد و مشکلاتی را که ممکن است برای گوشی‌های شیائومی پیش بیاید با شما در میان بگذاریم. 


تعمیر و حل مشکل کرش کردن و هنگ کردن گوشی شیائومی پوکو f3

تعمیر گوشی شیائومی پوکو F3
 

یکی از مواردی که باعث می‌شود کاربران برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به مراکز تعمیرات موبایل مانند موبایل آباد مراجعه کنند هنگ کردن گوشی است. به طور کلی، گوشی‌های اندرویدی ممکن است با هنگ کردن روبه‌رو شوند که معمولا با چند حرکت ساده رفع می‌شود. عدم تناسب اطلاعات موجود در گوشی و حافظه آن از دلایل اصلی گوشی‌های شیائومی است.
به همین دلیل، توصیه می‌شود اگر فیلم و عکس زیادی دارید آنها را بر روی حافظه‌های جانبی نگهداری کنید. قدیمی شدن برنامه‌های موجود بر روی گوشی از دلایل دیگر هنگ کردن گوشی پوکو هستند که شما بدون نیاز به مراجعه برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 می‌توانید خودتان آن را حل کنید. اگر می‌خواهید مشکل هنگ کردن گوشی پوکو شیائومی را کاهش دهید بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:
•    در گوشی خود گزینه Transition animation scale را خاموش کنید. 
•    در گوشی خود گزینه animation duration را خاموش کنید. 
•    در گوشی خود گزینه window animation scale را خاموش کنید. 
این گزینه‌ها بار زیادی را به گوشی متحمل می‌کنند و همین امر سبب می‌شود گوشی هنگ کند. همچنین، باید بدانید ریست فکتوری و یا ریستارت کردن گوشی از جمله مواردی هستند که سبب می‌شود گوشی دوباره مثل قبل کار کند و مشکل هنگ کردن آن به طور کامل رفع می‌گردد.

دلایل دیگر هنگ کردن گوشی شیائومی پیکو 

بهتر است بدانید تنها مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم باعث هنگ کردن گوشی شیائومی پوکو نمی‌شوند. گاهی ممکن است برد گوشی آسیب دیده باشد که در این صورت زیاد هنگ می‌کند. در این شرایط، مراجعه به مراکز معتبر و تعمیر گوشی شیائومی poco f3 تنها کاری است که شما باید انجام دهید. 

تعمیر و حل مشکل آب خوردگی گوشی شیائومی پوکو f3

از جمله مواردی که تقریبا برای تمامی گوشی‌ها رخ می‌دهد و گوشی شیائومی پوکو نیز از این قاعده مستثنی نیست آب‌خوردگی گوشی است. این مسئله باعث می‌شود کاربران برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به موبایل آباد و یا مراکز دیگر تعمیرات موبایل مراجعه کنند. 
 
باید بدانید شما می‌توانید با چند راهکار ساده در زمان آب‌خوردگی گوشی خود را از صدمات شدید حفظ کنید و سپس برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به یک مرکز معتبر بروید. این موارد به شرح زیر هستند:
•    ابتدا و سریعا گوشی خود را خاموش کنید. 
•    کاور موبایل را از آن جدا سازید. 
•    اگر گوشی شما باتری داشت باتری را خارج سازید. 
•    گوشی را تکان ندهید، فوت ندهید و یا تلاش نکنید دستمالی را به قسمت‌های داخلی گوشی بفرستید. 
•    با یک دستمال کاغذی سریعا آب را از روی گوشی پاک کنید. 


استفاده از کیسه‌های مخصوص خشک کردن گوشی 


اجازه دهید 2 و یا 3 ساعت گوشی شما در حالت خاموش باقی بماند. در این مرحله برای اینکه بتوانید نیاز خود را برای مراجعه و تعمیر گوشی شیائومی poco f3 کاهش دهید می‌توانید از کیسه‌های مخصوص خشک کردن گوشی استفاده کنید. این کیسه‌ها در بازار موجود هستند و می‌توانند به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری شوند. همچنین، در صورتی که به کیسه مخصوص خشک کردن گوشی دسترسی ندارید می‌توانید گوشی خود را در کیسه برنج قرار دهید. 

تعمیر و حل مشکل سنسور اثر انگشت گوشی شیائومی پوکو f3

از جمله مواردی که باعث می‌شود افراد برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به مراکز معتبر مراجعه کنند رفع مشکل سنسور اثرانگشت گوشی است. همانطور که می‌دانید امروزه گوشی‌های هوشمند مجهز به سنسو اثر انگشت هستند و همین امر باعث شده است امنیت استفاده از گوشی افزایش پیدا کند. موارد متعددی مانند ضربه به گوشی باعث می‌شوند دیگر سنسور اثر انگشت گوشی به خوبی کار نکند و همین امر باعث می‌شود چالش‌های زیادی در زمان استفاده از این گوشی به وجود بیاید. در این شرایط، باید سنسور گوشی عوض شود و با توجه به این موضوع که این کار کاملا تخصصی است باید برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به مراکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه شود. 

تعمیر و حل مشکل خاموش / روشن نشدن گوشی شیائومی poco f3

مسئله دیگری که افراد را به سمت مراکز موبایل برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 می‌کشاند عدم روشن شدن و یا خاموش شدن گوشی‌ شیائومی است. باید بدانید دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند گوشی روشن نشود. از مهمترین دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
•    نصب برنامه از منابع نامعتبر 
•    خرابی باتری گوشی 
•    حجم بالای ذخیره دیتا در گوشی 
•    خرابی شارژر و کابل شارژ
•    خرابی دکمه‌های کنار گوشی 
•    خرابی صفحه نمایش گوشی 
•    سوختن CPU
رفع مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی به علت اصلی آن بستگی دارد. اما همانطور که می‌بینید شما می‌توانید برخی از اقدامات را بر روی گوشی انجام دهید و در صورتی که رفع نشد می‌توانید برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به مراکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه نمایید. 

تعمیر و حل مشکل ویبره گوشی شیائومی پوکو f3

گاهی ممکن است عواملی نظیر فشار به گوشی سبب شوند ویبره گوشی آسیب ببیند و همین امر سبب می‌شود افراد برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 مراجعه کنند. ویبره یک موتور کوچک DC است که در گوشی‌های هوشمند قرار داده می‌شود و این موتور در حال پیشرفت است. قبل از آنکه برای تعمیر ویبره به موبایل آباد درخواست دهید بهتر است راهکارهای زیرا را به کار ببرید (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید می‌توانید مقاله دلایل بروز مشکل در ویبراتور شیائومی برای تعمیر ویبره گوشی شیائومی را مطالعه کنید): 
•    گوشی خود را ریستارت کنید. 
•    برنامه تست ویبره را نصب کنید و ویبره موبایل را امتحان کنید. 
•    تنظیمات ویبره موبایل را چک کنید و مطمئن شوید تمامی موارد به خوبی ست شده‌اند.
•    گوشی خود را از حالت سایلنت و یا Do not Disturb خارج کنید. 
•    برنامه‌های گوشی خود را آپدیت سازید.
•    گوشی خود را ریست فکتوری کنید. 

تعمیر گوشی شیائومی POCO F3
تعمیر و حل مشکل هارد گوشی شیائومی poco f3

هارد گوشی یکی از مهمترین قسمت‌های گوشی است که اگر آسیب ببیند بسیاری از عملکردهای گوشی از بین می‌رود. هارد نوعی حافظه است که می‌تواند به ذخیره تصاویر و فیلم‌ها در گوشی کمک کند. باید بدانید اگر هارد خراب شود دیگر امکان دخیره بسیاری از اطلاعات وجود ندارد و در نتیجه مشکلات زیادی برای کاربران به وجود می‌آید. ضربه‌های سخت به گوشی از مهمترین دلایلی هستند که سبب می‌شوند هارد آسیب ببیند و در این شرایط کاربران باید به مراکز معتبر برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 مراجعه نمایند. تعویض هارد گوشی یک کار تخصصی است و هر شخصی نمی‌تواند اینکار را انجام دهید. 

تعمیر و حل مشکل برد گوشی شیائومی poco f3

برد گوشی از قسمت‌های مهم گوشی است که می‌تواند عملکرد بخش‌های زیادی را تحت تاثیر قرار دهد. بر روی برد گوشی انواع خازن‌ها و مدارها قرار گرفته‌اند و این مسئله باعث می‌شود گوشی به خوبی کار کند. عملکرد بخش‌هایی مانند میکروفون و اسپیکر گوشی به برد وابسته است. 
 
نفوذ آب و رطوبت و ضربه به گوشی می‌توانند به برد آسیب وارد کنند. به همین دلیل، افراد باید برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به مراکز معتبر مراجعه کنند. هنگ مداوم زیاد گوشی، خاموش شدن و یا ریستارت شدن ناگهانی، کند شدن گوشی از جمله مواردی هستند که نشان می‌دهند برد گوشی آسیب دیده است. 

تعمیر و حل مشکل سوکیت شارژ گوشی poco f3 شیائومی

همانطور که می‌دانید اگر سوکت شارژ آسیب ببینید دیگر عملیات شارژ به خوبی انجام نمی‌شود و این مسئله چالش‌های زیادی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند به وجود می‌آورد. ضربه به گوشی و یا عدم قرار دادن درست شارژر در سوکت از جمله مواردی هستند که باعث آسیب به سوکت شارژر می‌شوند. باید بدانید در صورتی که سوکت شارژر آسیب دیده است باید برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 اقدام شود. یکی از نشانه‌هایی که مشخص می‌کنند که سوکت به خوبی کار نمی‌کند عدم نگهداری شارژ است. 

تعمیر و حل مشکل صدا گوشی شیائومی poco f3

گاهی زمانی که کاربران در حال استفاده از گوشی شیائومی هستند متوجه می‌شوند صدای تماس انتقال پیدا نمی‌کند و آنها نمی‌توانند با دیگران ارتباط بگیرند. همچنین، ممکن است دیگر موزیک‌ها بر روی گوشی پخش نشوند و یا فرد نتواند از خدمات و امکانات صوتی دستگاه استفاده نمایید. معمولا آسیب به برد گوشی می‌تواند بر میکروفون و سیستم صوتی دستگاه اثر بگذارد و این مسئله باعث می‌شود چالش‌های زیادی برای کاربران به وجود بیاید. در این شرایط، کاربران باید برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 اقدام کنند. البته باید بدانید مواردی نظیر عدم آپدیت شدن برنامه‌های گوشی باعث می‌شوند صدای گوشی شیائومی دچار مشکل شود. 

تعمیر و تعویض و حل مشکل باتری گوشی شیائومی poco f3

اگر گوشی شما مدام شارژ خالی می‌کند و هر چقدر آن را به شارژر متصل می‌کنید باز متوجه می‌شوید نمی‌تواند شارژ را حفظ کند باید بدانید باتری گوشی شیائومی دچار مشکل شده است. در این صورت برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 باید به مراکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه کنید و باتری را تعویض کنید. مسئله‌ای که در اینجا اهمیت بسیار زیادی دارد خرید باتری اصل و اورجینال است. همانطور که می‌دانید تعداد زیادی باتری فیک در بازار موجود است که می‌توانند به سلامت گوشی شما آسیب وارد کنند. باتری‌های فیک شفاف نیستند و مشخصات فنی همراه با سال تولید بر روی آنها ذکر نشده است. 

تعمیر و حل مشکل ال سی دی گوشی شیائومی poco f3

از جمله موارد که باعث می‌شود ال سی دی گوشی آسیب ببیند ضربه و فشار به گوشی است. در این صورت ال‌سی‌دی گوشی تار خواهد بود و دیگر نمی‌تواند آیتم‌ها را به خوبی نشان دهد. تنها روشی که در اینجا باقی می‌ماند تعویض ال‌سی‌دی گوشی است. به این موضوع توجه داشته باشید تعویض ال‌سی‌دی یک کار تخصصی است و این کار را باید تنها به افراد متخصص و آموزش‌دیده بسپارید. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که تعمیر گوشی شیائومی poco f3 به خوبی صورت گرفته است و شما می‌توانید از گوشی خود به مدت طولانی استفاده نمایید. 

تعمیر گوشی شیائومی poco f3 در موبایل آباد 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعمیر گوشی شیائومی poco f3 در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید مشکلات گوشی‌های شیائومی می‌توانند سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری باشند. برای تعویض و یا تعمیر قطعات موبایل باید از محصولات با کیفیت استفاده کنید. در غیر اینصورت، ممکن است آسیب‌های زیادی به ساختار داخلی موبایل وارد شود. شما می‌توانید وارد صفحه اصلی سایت موبایل آباد شوید و فرم تخصصی را که در آن قرار گرفته است پر کنید. پس از آن کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت. 

سوالات پرتکرار تعمیر گوشی شیائومی poco f3

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد تعمیر گوشی شیائومی poco f3 پاسخ دهیم. هر یک از این سوالات ممکن است سوال شما نیز باشد. با خواندن این سوالات شناخت کاملی به روند تعمیر موبایل پیدا می‌کنید و در پایان می‌توانید با اطمینان کامل کار تعمیر گوشی شیائومی poco f3 را به موبایل آباد بسپارید. 

 

سوالات متداول

 


آیا با آپدیت کردن برنامه‌ها مشکلات گوشی شیائومی پیکو رفع می‌شود؟


همانطور که می‌دانید مشکلات گوشی‌های شیائومی به دو دسته مشکلات سخت‌افزاری و مشکلات نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند. آپدیت نگه داشتن نرم‌افزارهای گوشی از بروز مشکلات بسیار زیادی جلوگیری می‌کند. گاهی عدم کارکرد درست میکروفون به دلیل قدیمی شدن نرم‌افزارهای گوشی است. به همین دلیل توصیه می‌شود همواره برنامه‌های گوشی را آپدیت کنید. 


آیا با تعمیر گوشی شیائومی طول عمر آن پایین می‌آید؟ 


از جمله نگرانی‌های کسانی که برای تعمیر گوشی شیائومی poco f3 مراجعه می‌کنند در این باره است که آیا با تعمیر گوشی شیائومی طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. پاسخ به این سوال منفی است! شما با تعمیرات تنها مشکلاتی را که وجود دارد از بین می‌برید و طول عمر گوشی خود را برای استفاده طولانی مدت افزایش می‌دهید. 


چگونه بفهمیم قطعاتی که در موبایل به کار برده می‌شود اصل است؟ 


معمولا تشخیص قطعات اصل از کپی دشوار است. با وجود این متریالی که در ساخت قطعات به کار رفته است و همخوانی تاریخ انقضا بر روی محصول و جعبه آن نشان‌دهنده اصل بودن قطعه است. با توجه به این موضوع که ممکن است شما نتوانید قطعات اصلی را تشخیص دهید، توصیه می‌شود به مراکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه کنید. 
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات