لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض ال‌سی‌دی شیائومی Mi A3

تعویض ال‌سی‌دی شیائومی Mi A3

ال‌سی‌دی‌ها، این قطعات سخت‌افزاری حیاتی که همه بخش‌های دیگر یک گوشی هوشمند را تحت‌شعاع قرار می‌دهند و اگر تصمیم به ناسازگاری داشته‌باشند همه ما را حسابی به ‌دردسر خواهند انداخت. 
همان‌طور که می‌دانید صفحه نمایشگر گوشی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اما فعالیت همه بخش‌های یک گوشی به ال‌سی‌دی وابسته است و اگر این قطعه عمل نکند و محتوایی به کاربر ارائه ندهد عملا همه فعالیت‌ها، بی‌نتیجه خواهدماند.


علاوه برهمه این‌ها، ظرافت و دقتی که کمپانی‌ها در طراحی ال‌سی‌دی‌ها به‌کار میبرند و با توجه به این مسئله که این قطعات بیشتر در معرض آسیب هستند، حساسیت کاربران را دوچندان می‌کنند.  
در این مقاله می‌خواهیم مشکلات، راه‌ها و هزینهٔ تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی‌‌ شیائومی MI A3 را به‌طور کامل زیر ذره‌بین برده و از نقطه‌ نظر خود اطلاعات بیشتری را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید؛ همچنین به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن برای رفع این مشکل می‌پردازیم. 

ال‌سی‌دی شیائومی Mi A3 درچه زمانی نیاز به تعویض دارد؟

پیش از هر توضیحی باید بگوییم: ال‌سی‌دی شیائومیMI A3 که موضوع بحث این مقاله است و به‌طور کلی تمامی ال‌سی‌دی‌های گوشی‌های هوشمند براثر عواملی نظیر ضربه،فشار،آبخوردگی، سقوط از ارتفاع یا حرارت زیاد آسیب می‌بینند که هر کدام با علائم به‌خصوصی همراه هستند.
 با توجه به اینکه ال‌سی‌دی‌ها از3 بخش‌های مختلف تشکیل شده‌اند هر بخش را به‌صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

گلس را به‌طور کامل بررسی کنید.

ابتدا یک توضیح مختصری درمورد گلس بیان می‌کنیم تا هیچ ابهامی در ذهن شما باقی نماند.
گلس یک لایه محافظ شیشه است که روی تاچ و ال‌سی‌دی قرار می‌گیرد و از آن‌ها درمقابل ضربات و صدمات تاحدودی محافظت می‌کند.
اشتباه نکنید! این لایه محافظ با گلسی که به صورت جداگانه تهیه می‌کنیم متفاوت است و بخشی از ال‌سی‌دی گوشی محسوب می‌شود.
اگر صفحه‌نمایش شیائومی Mi A3  دراثر ضربه، فشار، سقوط از ارتفاع یا ... شکست چه کنیم؟
درصورتی که آثار شکستگی  درنمایشگر Mi A3 ظاهر شد؛ پیش از هر اقدامی ابتدا عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی را بررسی کنید.
اگر صفحه نمایش گوشی شما روشن می‌شد و تاچ و ال‌سی‌دی عملکرد سابق را داشت، خوشبختانه تنها گلس آسیب دیده و هزینه تعویض آن به مراتب مناسب‌تر خواهدبود.
البته ناگفته نماند که تعویض این قطعه هم نیازمند تخصص و تجهیزات به‌روز است؛ پس در مورد تعویض گلس سهل‌انکاری نکنید و حتما تعویض گلس را به تعمیرکاری متخصص بسپارید. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

نرخ هزینه‌ی تعمیرات موبایل

عملکرد تاچ را بررسی کنید.

پیش از هر توضیحی لازم است بدانید که تاچ و ال‌سی‌دی باوجود عملکردهای کاملا متفاوت قطعه‌ای به ‌هم پیوسته هستند و در صورت بروز هر آسیبی این دو قطعه باهم تعویض خواهند شد.
همانطور که میدانید و از نام این قطعه پیداست  وظیفه تاچ، دریافت دستور از طریق لمس کاربر و اجرای آن‌ها است.
درصورتی که تاچ عمل نکند یا در برخی نقاط جابیفتد، متاسفانه دچار مشکل شده و هر دو قطعه تعویض خواهندشد.
البته در مواردی عمل نکردن تاچ به دلیل اختلالات نرم‌افزاری است یا گوشی شما هنگ کرده و هیچ ارتباطی به ال‌سی‌دی و تاچ ندارد.

بررسی عملکرد ال‌سی‌دی 

در این بخش علائم خرابی کمی پیچیده‌تر است و خرابی آن با علائم متفاوتی خود را نشان می‌دهد.

مشاهده آثار شکستگی در ال‌سی‌دی MI A3 

یکی از شایع‌ترین علائم خرابی ال‌سی‌دی، مشاهده آثار شکستگی در صفحه‌نمایش است. البته این اختلال با شکستگی گلس مشابه است و کاربر را دچار تردید می‌کند.
اما تشخیص آن خیلی هم مشکل نیست. شما با بررسی عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی به راحتی می‌توانید پی به منشاء اصلی مشکل ببرید.

سیاه‌شدن صفحه نمایش

سیاه‌شدن صفحه نمایش،یکی دیگر از نشانه‌های خرابی ال‌سی‌دی شیائومی Mi a3 است. که گوشی شما در اثر ضربه، فشار، آبخوردگی، یا قرارگیری در معرض حرارت سیاه می‌شود  ودیگر قادر به روشن شدن نیست که به احتمال زیاد ال‌سی‌دی  گوشی شما سوخته است و نیاز به تعویض دارد.
اما گاهی گوشی نمایشگر گوشی شیائومی MI A3 که در دست دارید خاموش می‌شود و هرچه تلاش در جهت روشن کردن آن می ‌کنید بی‌نتیجه است.آیا ال‌سی‌دی شما سوخته‌است؟  
خیر، روشن نشدن گوشی همیشه هم به‌دلیل خرابی ال‌سی‌دی نیست؛ گاهی مشکلات مربوط به بخش نرم‌افزاری، اختلالات مربوط به برد، خرابی باتری و... دلیل روشن نشدن اسمارت‌فون شماست و هیچ ارتباطی به ال‌سی‌دی ندارد.

مشاهده خطوط و لکه‌های رنگی

گاهی در نمایشگر گوشی شما هیچ اثری از شکستگی مشاهده نمی‌شود، اما به محض روشن شدن نمایشگر  خطوط و لکه‌های رنگی نمایان می‌شوند و خبر از خرابی ال‌سی‌دی می‌دهند.

تاثیرات حرارت و آب‌خوردگی روی ال‌سی‌دی را جدی بگیرید.

حرارت و آب‌خوردگی تاثیرات منفی بسیاری رو گوشی به‌خصوص ال‌سی‌دی دارد و اغلب سبب سوختن این قطعه می‌شود. در نتیجه مراقب تاثیرات مخرب حرارت و رطوبت روی ال‌سی‌دی باشید.

آیا ال‌سی‌دی شیائومی Mi a3 ارزش تعویض دارد؟

سوالی که اغلب کاربران با آن مواجه هستند این است که: (آیا ال‌سی‌دی شیائومی Mi a3 ارزش تعویض دارد؟)
 در پاسخ به این سوال باید بگوییم که: اگر ال‌سی‌دی گوشی Mi A3 شما با قطعه‌ای اورجینال و باکیفیت و زیر نظر تعمیرکاری متخصص و کاربلد تعویض شود؛ ارزش هزینه کردن را دارد و گوشی شما با قیمتی مناسب‌تر مانند سابق عمل خواهدکرد.

هزینه‌ی تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی شیائومی Mi a3

تاچ و ال‌سی‌دی شیائومی MI A3 نسبت دیگر قطعات سخت‌افزاری این گوشی گران‌تر است. اما این هزینه‌ها ممکن است کمی کاهش بیاید. گاهی شاید فکر کنید که هنگام ضربهٔ گوشی تاچ و ال‌سی‌دی آسیب دیده است اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، صفحهٔ نمایشگر گوشی از 3 جزء مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به این موضوع بعد از ضربه به گوشی ممکن است تنها گلس گوشی شما شکسته باشد. در این شرایط نیاز به تعویض ال‌سی‌دی نیست و تنها با تعویض گلکس گوشی می‌توان آن را تعمیر کرد.
زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی شیائومی MI A3 نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی شیائومی MI A3 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیراورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. 
مهم‌ترین اقدام پس از تشخیص خرابی ال‌سی‌دی، انتخاب یک محل مناسب برای تعمیر گوشی موبایل است. باتوجه به فناوری ساخت ویژه و قیمت بالای ال‌سی‌دی‌های شیائومی MI A3، سواستفاده و کلاه‌برداری در تعمیرات این قطعه بسیار شایع است و برخی تعمیرکاران با سواستفاده از عدم آگاهی کاربران با تعویض ال‌سی‌دی با ال‌سی‌دی‌‌های درجه 2و3 ، نه تنها کمکی به دستگاه آسیب‌دیده نمی‌کنند بلکه سبب مشکلات جبران‌ناپذیری خواهند شد.

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی‌قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

در این مقاله قصد داشتیم دید کاربران را نسبت به ال‌سی‌دی شیائومی Mi a3 بازتر کنیم تا مورد سوء استفاده تعمیرکاران سودجو قرار نگیرند و ال‌سی‌دی گوشی خود را با قطعه غیراورجینال و هزینه گزاف تعویض نکنند.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

سوالات متداول

1. ال‌سی‌دی شیائومی MI A3 چه زمانی نیاز به تعویض دارد؟

پیش از هر توضیحی باید بگوییم: ال‌سی‌دی شیائومیMI A3 که موضوع بحث این مقاله است و به‌طور کلی تمامی ال‌سی‌دی‌های گوشی‌های هوشمند براثر عواملی نظیر ضربه، فشار، آبخوردگی، سقوط از ارتفاع یا حرارت زیاد آسیب می‌بینند که هر کدام با علائم به‌خصوصی همراه هستند.

- گلس را به‌طور کامل بررسی کنید.

- عملکرد تاچ را بررسی کنید.

- مشاهده آثار شکستگی در ال‌سی‌دی MI A3 

سیاه‌شدن صفحه نمایش 

و غیره که با خوندن این مقاله می‌توانید با آن‌ها آشنا شید.

2. هزینه‌ی تعمیر ال‌سی‌دی شیائومی MI A3 چقدر است؟

زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی شیائومی MI A3 نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی شیائومی MI A3 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیراورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. 
مهم‌ترین اقدام پس از تشخیص خرابی ال‌سی‌دی، انتخاب یک محل مناسب برای تعمیر گوشی موبایل است. باتوجه به فناوری ساخت ویژه و قیمت بالای ال‌سی‌دی‌های شیائومی MI A3، سواستفاده و کلاه‌برداری در تعمیرات این قطعه بسیار شایع است و برخی تعمیرکاران با سواستفاده از عدم آگاهی کاربران با تعویض ال‌سی‌دی با ال‌سی‌دی‌‌های درجه 2و3 ، نه تنها کمکی به دستگاه آسیب‌دیده نمی‌کنند بلکه سبب مشکلات جبران‌ ناپذیری خواهند شد.

3. در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرایند تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی شیائومی MI A3 استفاده از ال‌سی‌دی‌های اورجینال و معتبر به جای قطعات غیراورجینال است. برخی از تعمیرکاران در بازار برای کاهش هزینهٔ تعویض ال‌سی‌دی شیائومی MI A3 از قطعه فیک و غیراورجینال استفاده می‌کنند. ال‌سی‌دی‌های غیراورجینال کیفیت ساخت و روان بودن ال‌سی‌دی فابریکی را ندارند و حتی ممکن است پس از مدتی کوتاه دوباره دچار مشکل شوند و کاربر مجبور شود دوباره برای تعمیر ال‌سی‌دی خود مراجعه کند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات موبایل