لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

روش حل مشکل لمس خود به خودی آیفون

روش حل مشکل لمس خود به خودی آیفون

تابه حال برایتان پیش آمده که نمایشگر آیفون‎تان بدون دخالت شما و خود به خودی برنامه‌ای را اجرا کنند؟ به شکلی که گویا شخصی آن را مدیریت کرده است؟
به این مشکل تاچ خودکار یا Ghost Touch گفته می‌شود که بدون شک برای کاربران بسیار آزاردهنده خواهد بود. گاهی با چند ترفند ساده می‌توانید مشکل لمس خود به خودی دستگاه‌تان را در خانه حل کنید و نیاز نیست دستگاه خود را نزد تعمیرکار ببرید.
در اینجا قصد داریم همه موارد احتمالی که منجر به ایجاد مشکل تاچ خودکار آیفون می‌شود و روش حل آن را بررسی کنیم. همچنین برای تعمیرات گوشی آیفون خود می‌توانید از سایت موبایل آباد فرم درخواست را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

کدام مدل‌های آیفون مشکل تاچ خودکار دارند؟ 

اگر خاطرتان باشد اپل در سال 2018 اعلام کرد که در نمایشگرهای آیفون X مشکل تاچ وجود دارد و برای حل این مشکل اقدام به تعمیر رایگان برای کاربران کرد.
اما مشکل همینجا برطرف نشد و در نمونه‌های قدیمی‌تر مثل آیفون 5 تا سری‌های جدید مثل آیفون 12 هم چنین اختلالی دیده شد و ممکن است در مورد هر یک از مدل‌های مختلف آیفون، حتی دستگاهی که در حال حاضر در دست دارید، نیز چنین مشکلی روِئت شود.

چطور مشکل تاچ خودکار آیفون را حل کنیم؟

پیش از هر چیز باید بگوییم که گاهی یک مورد ساده سبب ایجاد چنین اختلالاتی باشد، پس سعی کنید همه احتمالات را در نظر داشته باشید و راه‌های بنظر ساده را دست کم نگیرید.

صفحه نمایشگر آیفون را تمیز کنید.

امکان دارد مشکل گوست تاچ بر اثر وجود گرد و غبار روی نمایشگر پیش آمده باشد، در نتیجه پیش از هر کاری ابتدا نمایشگر آیفون را با دستمال نرم و تمیزی مانند دستمال عینک که با آب گرم مرطوب شده را به آرامی  تمیز کنید.
تحت هیچ شرایطی برای پاکسازی بهتر، از مواد شیمیایی استفاده نکنید، چرا که به صفحه نمایشگر دستگاه شما آسیب می‌رساند.

محافظ را از روی نمایشگر جدا کنید

گرچه محافظ نمایشگر یا همان گلس، وظیفه حافظت از صفحه نمایش دستگاه شما را دارد، اما در مواردی ممکن است در عملکرد تاچ اختلال ایجاد کند.
البته سعی کنید برداشتن محافظ را به آرامی با حوصله و از گوشه نمایشگر انجام دهید.

قاب آیفون را بردارید

گاهی قاب‌های به اصطلاح سخت، میتواند در عملکرد نمایشگر مشکل ایجاد کند، در نتیجه برای بررسی بهتر قاب  گوشی را از آن جدا کنید.

 

آیفون‌ را ریستارت کنید.

پس از بررسی‌های اولیه، نوبت به ریستارت دستگاه می‌رسد، که بنظر ساده اما کاربردی است.
دستگاه خود را ریستارت کنید تا حافظه موقت آن پاک شود و مجدد مشکل را بررسی کنید.

فورس ریستارت آیفون

یکی دیگر از روش‌های احتمالی برای حل مشکل گوست تاچ آیفون، فورس ریستارت هست، اما زمانی به سراغ آن میرویم که امکان استفاده عادی از دستگاه وجود نداشته باشد و نتوانید با نمایشگر آیفون کار کنید.

سیستم عامل آیفون را بروز کنید

گاهی بروز چنین مشکلی ناشی از باگ نرم‌افزاری است و با بروزرسانی iOS رفع خواهد شد، پس در Setting گزینه General را انتخاب کنید و سپس با انتخاب Software Update و در نهایت Install یا Download and Install دستگاه خود را بروزرسانی کنید.

فکتوری ریست آیفون

اگر ریستارت و آپدیت آیفون چاره ساز نبود، باید سراغ فکتوری ریست برویم، چرا که همه مشکلات نرم‌افزاری را تا حد ممکن برطرف خواهد کرد و اگر گوست تاچ نتیجه باگ نرم افزاری باشد، قطعا برطرف خواهد شد.
البته فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی، حتما از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ چرا که ریست فکتوری همه اطلاعات شما را حذف خواهد کرد.


ریکاوری آیفون

اگر بخاطر مشکل تاچ خودکار، امکان بروزرسانی iOS برایتان وجود ندارد و فورس ریستارت هم کمکی به حل مشکل شما نکرد، میتوانید دستگاه خود را در حالت ریکاوری قرار دهید و iOS را مجدد روی آن نصب کنید.
البته در این مورد هم تهیه نسخه پشتیبانی الزامیست، چرا که همه داده‌هایتان حذف خواهد شد.

مراجعه به تعمیرکار مجرب 

اگر هیچ یک از اقدامات ذکر شده برای مشکل گوست تاچ آیفون چاره ساز نبودند، دستگاه شما با مشکل سخت افزاری دست و پنجه نرم می‌کند و لازم است نزد تعمیرکار مجرب و متبحر بروید تا در صورت نیاز به تعویض قطعه‌ای، آیفون شما با مشکلات احتمالی رو به رو نشود. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات