لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر و تعویض میکروفن گوشی سامسونگ

تعمیر و تعویض میکروفن گوشی سامسونگ

گاهی پیش می‌آید که صدای خروجی موبایل در زمان برقرار تماس بسیار ضعیف باشد و افراد نتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگر، گاهی دستورات صوتی بر روی گوشی‌های سامسونگ به خوبی اجرا نمی‌شوند و این مسئله چالش‌های زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. در چنین شرایطی باید بدانید میکروفون گوشی دچار مشکل شده است و شما باید هر چه سریعتر برای تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ اقدام کنید. تعمیرات موبایل یک کار بسیار تخصصی است و افراد باید تنها به مراکز معتبر مراجعه نمایند.  


علل خرابی میکروفون گوشی سامسونگ

 
اکنون که می‌خواهیم در مورد تعمیر میکروفن موبایل سامسونگ صحبت کنیم، ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید چه عواملی باعث خراب شدن میکروفون سامسونگ می‌شوند.
 
 دلایل مختلفی وجود دارند که باعث خرابی میکروفون گوشی سامسونگ می‌شوند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. 


قرارگیری گوشی در نزدیکی آب و رطوبت 


یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود میکرون گوشی خراب شود نفوذ آب به ساختار درون گوشی است. این مسئله می‌تواند بر عملکرد میکروفون اثر بگذارد و دیگر میکروفون نمی‌تواند به خوبی صدا را انتقال دهد. گاهی شدت آسیب به حدی زیاد است که صدا به طور کامل قطع می‌شود و عملا دیگر نمی‌توان از گوشی استفاده کرد. در این شرایط، تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ تنها راهکاری است که کاربران باید به آن توجه داشته باشند. 


نفوذ گردوغبار به ساختار داخلی گوشی 


از دلایل دیگر خراب شدن میکروفون می‌توان به نفوذ گردوغبار به ساختار داخلی گوشی اشاره کرد. در برخی از موارد گوشی در معرض آلودگی‌های زیادی قرار می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود گردغبار ساختار میکروفون را از کار بیافتد. این مسئله می‌تواند انتقال صدا را با مشکلات زیادی روبه‌رو نماید و در نتیجه تعمیرات میکروفون گوشی مد نظر قرار می‌گیرد. 


ضربه شدید به گوشی 


ممکن گوشی از فاصله زیادی به زمین بیافتد و یا ضربه بخورد. اگر پس از این اتفاق متوجه شدید صدا دیگر به خوبی در حین تماس و یا دستورات صوتی انتقال پیدا نمی‌کند، تقریبا می‌توانید این ضربه باعث شده است سخت‌افزار داخلی موبایل آسیب ببیند و میکرون دیگر عملکرد سابق را نداشته باشد. در این شرایط کاربر باید برای تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ اقدام کند ( اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد مشکلات سخت‌افزاری بالا ببرید، می‌توانید مقاله از کجا بفهمیم گوشی مشکل سخت ‌افزاری دارد؟ را مطالعه کنید). 


دلایل دیگر خرابی میکروفون سامسونگ


مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم از رایج‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند میکروفون گوشی سامسونگ خراب شوند. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که کاربران را به سمت تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ می‌کشانند. به طور مثال، زمانیکه درایور نصب شده با میکروفون گوشی سازگار نیست صدا به خوبی منتقل نمی‌شود. گاهی کلیدهای تنظیم صدا در گوشی آسیب می‌بینند و این مسئله باعث می‌شود میکروفون گوشی وظیفه خود را به خوبی نشان ندهد. 


 
 در تمامی این شرایط یک فرد متخصص باید میکروفون گوشی های سامسونگ را بررسی کنید و سپس برای تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ اقدام نماید. 


علائم و نشانه‌های زمان تعویض یا تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ


به طور کلی‌، هر مشکلی از لحاظ صوتی بر روی گوشی موبایل شما به وجود بیاید می‌توانید حدس بزنید که میکروفون گوشی آسیب دیده است. اما برخی از علائم می‌تواند شما را مطمئن سازد که باید برای تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ اقدام کنید. این علائم و نشانه‌ها به شرح زیر هستند:
•    عدم انتقال صدا در زمان مکالمه: یکی از مهمترین علائمی که نشان‌دهنده آسیب به میکروفون موبایل است عدم انتقال صدا در زمان مکالمه است. گاهی صدا به طور کامل قطع می‌گردد و کاربران دیگر نمی‌توانند از گوشی خود برای مکالمه استفاده کنند. در نتیجه، باید هر چه سریعتر برای تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ اقدام نمایند. 
•    عدم ضبط شدن صدا در زمان استفاده از ویس ریکوردر: از جمله مواردی که می‌تواند به شما نشان دهد میکروفون گوشی خراب شده است عدم ضبط صدا در زمان استفاده از ویس ریکوردر است. اگر صدای خود ضبط کردید و متوجه شدید صدا خش‌دار و یا بی‌کیفیت است می‌توانید اطمینان داشته باشید میکروفون گوشی خراب شده است. 
•    عدم استفاده از امکانات صوتی: همانطور که می‌دانید شما می‌توانید بسیاری از برنامه‌ها را با استفاده از امکانات صوتی فراخوانی کنید. اگر به تازگی متوجه شده‌اید امکان این کار برای شما وجود ندارد باید بدانید میکروفون گوشی خراب شده است و باید هر چه سریعتر برای تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ خود اقدام نمایید. 
•    تغییر تن و اعوجاج صدا: گاهی در زمان مکالمه و یا ضبط صدا متوجه می‌شوید صدا دچار تغییراتی شده است. به طور مثال صدا بم و یا زیر است و می‌تواند حس بدی را در شنونده به وجود بیاورد. این مسئله به میکروفون گوشی است که عملکرد آن تقلیل پیدا کرده است و دیگر نمی‌تواند صدا را به درستی و شفاف انتقال دهد.


اقدامات اولیه برای رفع مشکل میکروفون سامسونگ


 بهتر است بدانید شما برای تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ نباید در همان مرحله اول به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. راهکار‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با پیاده‌سازی آنها مشکل میکروفون گوشی خود را رفع نمایید. با توجه به این مسئله زمانیکه متوجه شدید میکروفون گوشی کار نمی‌کند، ابتدا راهکارهایی را که در ادامه معرفی می‌کنیم پیاده‌سازی نمایید و در صورتیکه هنوز مشکل میکروفون گوشی باقی مانده بود، برای تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. 


انجام ریست فکتوری 


یکی از کارهایی که برای تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ می‌توانید انجام ریست فکتوری است. باید بدانید ریست فکتوری یکی از ناخوشایندترین کارهایی است که ممکن است برای هر گوشی رخ دهد. در این حالت گوشی به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد و دقیقا مانند این است که شما گوشی را جدید خریده‌اید.
  
در بسیاری از گوشی‌ها پس از ریست فکتروی مشکل میکروفون انجام می‌شود و افراد می‌توانند دوباره از گوشی خود استفاده نمایند. 


خاموش کردن گوشی 


از جمله مواردی که به تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ در خانه کمک می‌کند خاموش و روشن کردن گوشی است. در بسیاری از موارد برنامه‌هایی که بر روی گوشی قرار دارند به خوبی عمل نمی‌کنند و یا به اصطلاح گوشی هنگ می‌کند. با یک خاموش و روشن کردن ساده گوشی می‌توان گوشی را به حالت اولیه بازگرداند. 


استفاده از حالت امن یا safe mode


یکی از روش‌هایی که توصیه می‌شود قبل از مراجعه به موبایل آباد برای تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ استفاده از حالت امن یا safe mode است. زمانیکه موبایل خود را در این حالت قرار می‌دهید بسیاری از بدافزارها که باعث شده‌اند عملکرد میکروفون گوشی سامسونگ تحت تاثیر قرار گیرد از کار می‌افتند و در نتیجه کاربران می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی دوباره از گوشی موبایل خود استفاده کنند. بنابراین، توصیه می‌شود این کار قبل از مراجعه به موبایل آباد برای تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ صورت گیرد. در این صورت ممکن است مشکل میکروفون به طور کامل رفع شود. 


قطع بلوتوث برای اتصال به هدست


از جمله مواردی که می‌تواند به رفع مشکل میکروفون کمک نماید قطع بلوتوث برای اتصال به هدست و یا هندزفری موبایل است. گاهی گوشی موبایل در زمان اتصال به این ابزارها دچار مشکل می‌شود و دیگر صدا به خوبی انتقال پیدا نمی‌کند. در این صورت شما باید بلوتوث را قطع کنید و گوشی خود را خاموش کنید و سپس روشن نمایید. توصیه می‌شود در چنین شرایطی به مدت 24 ساعت بلوتوث گوشی خود را روشن نکنید. پس از آن مشکل میکروفون به طور کامل رفع می‌گردد و شما می‌توانید دوباره از گوشی خود استفاده نمایید. 


عدم نمایش آیکون هندزفری 


گاهی با اینکه هندزفری به گوشی شما متصل نیست آیکون هندزفری در قسمت بالای گوشی نمایش داده می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد برنامه‌های گوشی دچار مشکل شده‌اند و همین امر ممکن است بر عملکرد میکروفون گوشی شما اثر بگذارد. در این حالت بهتر است گوشی خود را خاموش و روشن کنید. اگر متوجه شدید مشکل هنوز باقی است باید ریست فکتوری انجام دهید. آپدیت کردن برنامه‌های گوشی نیز می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند. استفاده از این راهکارها باعث می‌شود این مشکل رفع گردد و در نتیجه مشکل میکروفون از بین می‌رود. 


آپدیت کردن نرم‌افزارهای گوشی 


بسیاری از بررسی‌های ما نشان می‌دهند یکی از دلایل اصلی عدم کارکرد درست میکروفون نرم‌افزارهای قدیمی گوشی است. اگر نرم‌افزارهای اصلی گوشی آپدیت نشوند، ممکن است میکروفون گوشی تحت تاثیر قرار گیرد. در این شرایط، اولین کاری که باید انجام دهید اپدیت کردن نرم‌افزارهاست. معمولا در بسیاری از کیس‌ها پس از آپدیت کردن نرم‌افزارها مشکل میکروفون گوشی به طور کامل رفع می‌گردد.

بهتر است بدانید اگر راهکارهایی را که در اینجا بیان کردیم انجام دادید اما همچنان میکروفون گوشی شما به خوبی عمل نمی‌کند باید بدانید مشکلات میکروفون سخت‌افزاری است و باید یک فرد متخصص موبایل شما را تحت آنالیز و بررسی قرار دهد. برای اینکار حتما به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید.


هزینه تعویض میکروفون گوشی سامسونگ


از جمله سوالاتی که همواره از کارشناسان موبایل آباد پرسیده می‌شود در مورد هزینه تعویض و یا تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ است. باید بدانید پاسخ به این سوال به شدت آسیب به میکروفون بستگی دارد. گاهی شدت آسیب به میکروفون زیاد است و تعمیرکار باید وقت زیادی را به آن اختصاص دهد و گاهی میکروفون آسیب کمی دیده است و به سرعت درست می‌شود. از طرف دیگر، ممکن است خرابی میکروفون به دلیل وجود مشکلات نرم‌افزاری باشد که در این صورت هزینه متفاوت است. به همین دلیل، برای استعلام قیمت باید با کارشناسان موبایل آباد در تماس باشید. 


تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ در موبایل آباد 


تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید مشکلات نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری باعث می‌شوند عملکرد میکروفون گوشی تحت تاثیر قرار گیرد و دیگر صدا به خوبی انتقال پیدا نمی‌کند. زمانیکه متوجه شدید نمی‌توانید تماس‌های خوبی داشته باشید و یا دیگر امکان استفاده از دستیار صوتی گوشی وجود ندارد باید برای تعمیر اقدام کنید.

اگر به دنبال مرکز معتبری هستید که تعمیرات موبایل را به آن بسپارید، می‌توانید وارد سایت موبایل آباد شوید و فرم خدمات را پر کنید. پس از آن کارشناسان موبایل آباد با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار می‌دهند. 

 


سوالات پرتکرار در مورد تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ 


در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار در مورد تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ پاسخ دهیم. مطالعه این سوالات باعث می‌شود نگاه شما به تعمیر موبایل تغییر کند و با شناخت کامل اقدام به این کار نمایید. توصیه می‌شود قبل از هر کاری ابتدا اطلاعات خود را در مورد آن بالا ببرید. پس از آن می‌توانید با نگاه باز و بدون هیچ‌گونه نگرانی این کار را انجام دهند. اگر احساس می‌کنید سوالاتی که در اینجا قرار داده شده است، پاسخ به سوالات شما نیست، می‌توانید با کارشناسان موبایل آباد در تماس باشید و مشاوره‌های تخصصی را از آنها دریافت نمایید. 

 

سوالات متداول

 


آیا خرابی میکروفون نشان می‌دهد که باید گوشی را تعویض کنیم؟ 


نگران نباشید! خرابی میکروفون گوشی هرگز به این معنا نیست که شما باید گوشی خود را تعویض نمایید. بلکه میکروفون یک قطعه در گوشی است که با تعویض و یا تعمیر آن می‌توانید دوباره به مدت طولانی از گوشی خود استفاده نمایید. به این موضوع توجه داشته باشید گاهی میکروفون باید تعویض گردد و گاهی تعمیر. هیچ‌کدام از این دو حالت به ساختار کلی گوشی آسیب وارد نمی‌کنند و شما می‌توانید پس از تعمیر بلافاصله از گوشی استفاده کنید. 


آیا پس از تعمیر میکروفون امکان خراب شدن است؟


پس از آنکه تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ به اتمام رسید ( به شرط آنکه این کار را به یک فرد معتبر سپرده باشید) می‌توانید اطمینان داشته باشید گوشی موبایل شما مانند روز اول درست شده باشد و دیگر نباید نگران خرابی میکروفون باشید. اما به این موضوع توجه داشته باشید اگر مواردی را که باعث خرابی میکروفون گوشی موبایل می‌شوند رعایت نکنید امکان خراب شدن مجدد میکروفون وجود دارد. بهتر است پس از تعمیر از نفوذ آب، رطوبت و گردوغبار به داخل گوشی موبایل جلوگیری کنید. 


آیا مشکل میکروفون گوشی سامسونگ همیشه سخت‌افزاری است؟


کسانیکه برای تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ اقدام می‌کنند باید بدانند مشکل میکروفون همیشه سخت‌افزاری نیست. گاهی قدیمی شدن برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که بر روی گوشی وجود دارند باعث می‌شود میکروفون به خوبی عمل نکند. در این شرایط، باید نرم‌افزارهای خود را آپدیت کنید و پس از آن میکروفون گوشی درست کار می‌کند. این مسئله بسیار مهم است و افراد باید بدانند همیشه نباید هزینه قطعه میکروفون را پرداخت کنند. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات